Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Powracający błąd P0133 w A4 B6 1.8T AVJ


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez karol9890,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, od dłuższego czasu borykam się z problemem błędu P0133- sensor 1 bank 1 slow response, wymienione dwie sondy lambda na bosh, wyczyszczony katalizator w serwisie bosha, świece i cewka zapłonowa, oraz przepływomierz. Gdzie jeszcze szukać problemu? Wszystko zaczęło się od tego że padła pompa sai, czy ona może być powodem? Zastanawiam  się również czy może fakt że tankowałem tą nową benzyne 95 może na to wpłynąć ?

Screenshot_20240322_205152_Gallery.jpg

Edytowane przez karol9890
Opublikowano

Pochwal się jaką sondę konkretnie kupiłeś, sam ją zakładałeś?

Opublikowano

Kupiłem najpierw z bosha numeru nie pamiętam, przekładałem na pewno wtyczkę od strony auta bo nie pasowała (do zmiany była w zestawie) bank 1 sensor 1 ta za katem, drugą zmieniał mechanik numeru nie znam ale kosztowała 550zł, gdy ten błąd się powtarzał to wymieniłem tą za katem na orginał używke, spalanie w normie, silnik pracuje prawidłowo ale ma czasami na jałowym lekkie zatrzepanie ledwo wyczuwalne, jakby pod stopami no i wyrzuca ten błąd.

Opublikowano

Bank 1 sensor 1 to sonda przed katem. 

Opublikowano

Czyli jak dobrze rozumiem bank 1 sensor 1 to sonda położona dalej [głebiej] patrząc od silnika - OE 06B906265D przed katem a ta bliżej patrząc stojąc od silnika to 058906265C za katem. Zamówię używkę i ją wymienię zobaczę czy problem ustanie, chyba że macie pewniaka po numerach z bosha ?

Opublikowano (edytowane)

Przed katem, czyli pomiędzy silnikiem, a katalizatorem.

Zajrzyj pod maskę, widać ją gołym okiem.

 

Prócz samej sondy, sprawdź dobrze wiązkę.

Edytowane przez whyduck1
Opublikowano

 

25 minut temu, whyduck1 napisał(a):

Przed katem, czyli pomiędzy silnikiem, a katalizatorem.

Zajrzyj pod maskę, widać ją gołym okiem.

 

Prócz samej sondy, sprawdź dobrze wiązkę.

A nie raczej pomiędzy wydechem a katem ? Ja wymieniałem tą i ona jest pomiędzy katem a silnikiem bliżej stojąc Przed silnikiem, w opisie jest napisane że za katalizatorem.Screenshot_20240323_090857_Gallery.jpg.679eb99ffe923ebd023b1e1e7da7a42c.jpgScreenshot_20240323_091402_Chrome.jpg.cd65e2d7d83af70a4e9015307f05efd4.jpgScreenshot_20240323_090824_Allegro.thumb.jpg.25d8f3d84c2d42322bc298d1b7759698.jpg

Opublikowano (edytowane)

bank1 sensor1 to jest sonda przed katalizatorem... tak jak już Ci koledzy napisali...

i ta sonada ma sześciopinową wtyczkę (pięć przewodów) tzw. sonda z pompą jonową...

a ta którą Ty pokazujesz, to jest za katalizatorem; bank1 sensor2...

i ta ma czteropinową wtyczkę... błąd masz z tej pierwszej...

Edytowane przez janusz75
Opublikowano

Sondy wymienione na orginalne używki, problem powraca ..., co jeszcze sprawdzić?

Opublikowano (edytowane)

używana sonda?.. nie wiem czy to dobry wybór... trudno teraz coś sensownego doradzić...

bo nadal nie wiadomo czy to problem z samym silnikiem/jego sterowaniem, czy też

z zużytą sondą lambda... błąd P0133 informuje o słabej (wolnej) reakcji sondy...

sterownik "widzi to" i zgłasza błąd, gdyż do sprawnego sterowania silnikiem

oczekuje szybszych reakcji (informacji) z pierwszej sondy lambda... jest

to tzw. sonda sterująca, bardzo istotna do poprawnego sterowania...
jeśli zastosowałeś używkę to trudno coś doradzić... czemu tak się

dzieje... można tylko zgadywać... a trochę przyczyn jest...

 

ps.

sonda NTK to koszt około 400pln

 

 

 

 

Edytowane przez janusz75
Opublikowano

Bierz zestaw naprawczy sondy, są po 300 zł z Bosch. W zestawie są nawet wtyczki jak ktoś chce i piny chyba do zarobienia. Nie wiem kto doradził Ci kupno używanej sondy, która przy samym demontażu może się już uszkodzić.

Opublikowano

Sam ją kupiłem z uwagi na to że chciałem sprawdzić czy to w niej jest problem, mechanik kupił z bosha sondę 1 za 550 ziko, wiadomo że jego narzut pewnie z 200ziko bo to jakiś Mirek, 0258007351 377261 numer tej sondy..., teraz na tej orginalnej sondzie pokazuje ponizsze wartosci, wiem że ciężko stwierdzić co się mogło stać i chyba oddam do lepszego serwisu.

Screenshot_20240402_152259.thumb.jpg.f53f025666b8e8def8795661b5bae2c4.jpg

Opublikowano

to masz tzw. kody gotowości... oddaj tak jak piszesz do mechanika, który

się na tym zna... Ktoś kto umie odczytywać wartości mierzone no i umie

je odpowiednio interpretować... bo tak, to szkoda Twojego czasu i pieniędzy...

nie mam nic do części używanych... bo niektóre są naprawdę OK... ale używana

sonda, przepływka, itp. to zawsze loteria... osobiście nie polecam...

  • Rozwiązanie
Opublikowano (edytowane)

Też chciałem zrobić porządnie dlatego oddałem do mechanika, wydałem ponad 2 tysiące u tych ludzi... sondy bosha, cewka i świece ngk, mycie kata też w serwisie bosha, przeplywka bosh, dzięki wszystkim za pomoc. 

Edytowane przez karol9890

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...