Kuba_Zett 0 Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia Cześć, Auto po wymianie termostatu (wywalało błąd i spadała temperatura podczas jazdy), niestety dalej nie trzyma temperatury. Sprawdziłem bloki pomiarowe 1 oraz 17 (silnik i zest. wskaźników) i na zimnym silniku wartości były zbliżone. Na nagrzanym aucie blat pokazywał 90stopni, blok 1 98stopni a blok 17 93stopnie. Chciałem zbić temperature i obserwowałem bloki. Włączyłem nagrzewanie i wartości zaczęły spadać. Blok 1 zatrzymał się na 89stopniach, a blok 17 spadł do 83stopni. Wskazówka na blacie nie drgnęła. Czy to jest oznaka walniętego czujnika G2/G62? Czy może wadliwy termostat? Dodam, że podczas rozgrzewania auta do temp. roboczej słychać było przelewanie się wody. Potrzymałem jakiś czas na 2 tyś. obrotów i przelewanie ustąpiło. Termostat wymieniony na ori. Będę wdzięczny za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob@k 292 Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia Wskazówka na blacie będzie trzymac 90, a temp silnika może się wachać nawet do 110. To jest norma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Zett 0 Opublikowano 3 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia Godzinę temu, Rob@k napisał(a): Wskazówka na blacie będzie trzymac 90, a temp silnika może się wachać nawet do 110. To jest norma. Dzięki za info, Wiesz może gdzie szukać dalej przyczyny? Podczas jazdy wskazówka waha się między 70 a 90 stopni. Włączę klime to wskazówka ma „ciężej” się podnieść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob@k 292 Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia Termostat to ASO brałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Zett 0 Opublikowano 3 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia Oddałem do mechanika z poleceniem żeby wymienić na ori. Potwierdził mi numery części które miałem z carprog i mówił że wstawił identyczną część. Raczej mają dojścia z jakiś hurtowni, z aso bezpośrednio raczej nie zamawiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FiFfson 9 Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia Sprawdź czy mechanik zamontował Ci oryginalny termostat, miałem termostat z zamiennika i też się różne dziwne historie działy. Zamontowałem oryginalny tak jak koledzy z forum doradzali i wszystko jest ok od tego momentu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Zett 0 Opublikowano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia @FiFfson Dzięki za podpowiedź, sprawdziłem, jest oryginał. W międzyczasie ogarniałem też błąd 18080 - sterowanie wentylatorem chłodnicy. Okazało się że wtyczka była niedosunięta. Poprawiłem, przejechałem się, sprawdziłem vcdsem sprawność wentylatora- działa 1 i 2 bieg. Czy to mogło mieć wpływ na działanie termostatu? Fakt może głupie pytanie, ale zaraz po tym przejechałem się z włączoną klima i wskazówka stoi deba nawet milimetr nie ruszy ani w jedną ani w druga. Zawsze zwłaszcza przy włączonej klimie i podobnej temperaturze na zewnątrz wskazówka schodziła w okolice 70C i podnosiła się jak stałem na światłach/w korku. A może układ się odpowietrzył po czasie? Termostat wymieniany no z półtora tygodnia temu, w tym czasie były dojazdy do pracy (5km) i kilka dłuższych po 200km. Co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie Skowrix 32 Opublikowano 8 Kwietnia Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia W termostacie jest grzałka którą steruje ECU więc teoretycznie może on mieć zabezpieczenie że w przypadku błędu wentylatorów wymusza otwarcie termostatu wcześniej aby nie przegrzać silnika. Odepnij wtyczkę od wentylatorów i zobacz czy objawy wrócą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Zett 0 Opublikowano 10 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia W dniu 8.04.2024 o 09:05, Skowrix napisał(a): W termostacie jest grzałka którą steruje ECU więc teoretycznie może on mieć zabezpieczenie że w przypadku błędu wentylatorów wymusza otwarcie termostatu wcześniej aby nie przegrzać silnika. Odepnij wtyczkę od wentylatorów i zobacz czy objawy wrócą. Chyba masz racje, właśnie skończyłem pomiar: Wtyczka podpięta- wskazówka na 90C po przejechaniu 2,7km Wtyczka odpięta- wskazówka na niecałych 70C po przejechaniu 2,7km. Przejechałem jeszcze około 5km, wskazówka nie drgnęła. Warunki podobne- 15 lub 18 stopni C na zewnątrz, prędkość również niezbyt duża w obu przypadkach. Klima wyłączona. Dodatkowo przy odpiętej wtyczce słychać było niemiłosierne przelewanie wody zaraz po ruszeniu wozem- to chyba właśnie te awaryjne otwarcie termostatu. Bo po co termostat ma się otwierać (a po odgłosach myślę że otworzył się na max) zaraz po odpaleniu auta. Dla reszty: błąd 18080 mocno współpracuje z jakimkolwiek niepożądanym działaniem układu chłodzenia silnika u mnie było trochę szczęścia bo to tylko niedopięta wtyczka, ale może komuś się przyda taki przypadek Pieknie dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się