Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z alternatorem w A4 B8


lukpie

Rekomendowane odpowiedzi

Najwidoczniej nie była lepsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Najwidoczniej nie była lepsza

No zobaczymy. Oby to byl jeden blad i ze sie wiecej nie powtorzy bo mam dosc juz ze wszystko sie poprawia 5x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie też dałem do regeneracji bo łożysko huczało ale napięcie było ok, a nawet bardziej niż ok, bo oscylowało na poziomie 14-14,4V gdzie z powodów ciepła w ASN jest to mega rzadkie. Jakie było moje zdziwienie kiedy pan od regeneracji stwierdził, że stabilizator napięcia również wymieni dla pewności, bo coś mu się w nim nie podobało. Teraz mogę pomarzyć o wcześniejszym napięciu, od dzwona dobije do 14,1V, tak to ciągle trzyma 13,7-14,0. 

 

Czy nowy jest gorszej jakości? Nie wiem, na pewno ma gorsze parametry jak oryginał a gościu nie potrzebnie go wymienił, pewnie by nabić mi koszta.

 

Do czego zmierzam, żeby się tu tylko nie żalić: bardzo możliwe że zastosował u Ciebie regulator o tak niskich parametrach, że napięcie w trakcie pracy spadło poniżej 13,5V i w tedy wyskoczyła ikonka z brakiem ładowania. Musiał byś w jakiś sposób sprawdzić jakie napięcie daje alternator przy wolnych obrotach, czy to logując w trakcie jazdy dzięki VCDS lub bezpośrednio na klemy akumulatora podpiąć multimetr.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Langista napisał(a):

Ja u siebie też dałem do regeneracji bo łożysko huczało ale napięcie było ok, a nawet bardziej niż ok, bo oscylowało na poziomie 14-14,4V gdzie z powodów ciepła w ASN jest to mega rzadkie. Jakie było moje zdziwienie kiedy pan od regeneracji stwierdził, że stabilizator napięcia również wymieni dla pewności, bo coś mu się w nim nie podobało. Teraz mogę pomarzyć o wcześniejszym napięciu, od dzwona dobije do 14,1V, tak to ciągle trzyma 13,7-14,0. 

 

Czy nowy jest gorszej jakości? Nie wiem, na pewno ma gorsze parametry jak oryginał a gościu nie potrzebnie go wymienił, pewnie by nabić mi koszta.

 

Do czego zmierzam, żeby się tu tylko nie żalić: bardzo możliwe że zastosował u Ciebie regulator o tak niskich parametrach, że napięcie w trakcie pracy spadło poniżej 13,5V i w tedy wyskoczyła ikonka z brakiem ładowania. Musiał byś w jakiś sposób sprawdzić jakie napięcie daje alternator przy wolnych obrotach, czy to logując w trakcie jazdy dzięki VCDS lub bezpośrednio na klemy akumulatora podpiąć multimetr.

o i to jest jakas mysl:) jeszcze jak podpowiesz jak mialbym to zlogowac to byloby super. co wybrac tam z rozszerzonych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie logować a zmierzyć miernikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Nie logować a zmierzyć miernikiem.

podczas jazdy? na wolnych obrotach to rozumiem bo to jest na postoju. A jesli chodzi o sprawdzenie podczas jazdy to juz nie bardzo wiem jakbym mial to zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz podczas jazdy, na biegu jałowym wystarczy. Załączasz światła, ogrzewanie tylnej szyby i mierzysz. Od tego jest regulator napięcia aby zawsze tak regulować napięcie, aby było takie, jakie jest wymagane.

W czasie jazdy napięcie też nie rośnie w nieskończoność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Nie musisz podczas jazdy, na biegu jałowym wystarczy. Załączasz światła, ogrzewanie tylnej szyby i mierzysz. Od tego jest regulator napięcia aby zawsze tak regulować napięcie, aby było takie, jakie jest wymagane.

W czasie jazdy napięcie też nie rośnie w nieskończoność.

ok super to w nastepna sobote jak wroce do domu to sprawdze to i dam znac. Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach ciekawostki możesz wejść w blok pomiarowy silnika i tam będzie kanał pokazujący napięcie na sterowniku ECU, jest to prawdopodobnie pierwszy sterownik który przyjmuje napięcie z alternatora więc powinien mieć najbardziej wiarygodne wskazania. Najlepiej jest jednak multimetrem na akumulatorze sprawdzić, bo to praktycznie bezpośredni odczyt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...