SkOs Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja Panowie mam 2.0TDI CAHA i miałem stłuczkę Kupiłem na szrocie pas przedni kompletny ale przy wyjmowaniu lamp zauważyłem, że w pasie który przywiozłem są dwa wentylatory a u mnie w samochodzie jest jeden. O co chodzi? Wtopa?
Muskel1 Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja Pas który kupiłeś pochodził z pojazdu wyposażonego w hak holowniczy.
SkOs Opublikowano 25 Maja Autor Opublikowano 25 Maja czyli jak założę to nic nie będzie? W sumie hak dołożyłem ale pewnie wiązki nie ma do niego 😜
SkOs Opublikowano 25 Maja Autor Opublikowano 25 Maja a jak wymienię te wentylatory? czy to nic nie zmienia?
Muskel1 Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja Jaki masz w aucie oryginalnie wentylator? ile Watt i jaką średnicę?
SkOs Opublikowano 25 Maja Autor Opublikowano 25 Maja (edytowane) nie wiem jeszcze jestem w trakcie kompletowania wszystkiego bo zderzak, maska no i pas (poszły dwie chłodnice i pogięło pas).... i jak skompletuje to wtedy stawiam na podmianę... trochę się zdołowałem bo 200 km po to jechałem Zapewniono mnie, że będzie wszystko pasowało do samochodu a tu taki klops z tego co widziałem w starym pasie to wentylator nie jest tknięty. Auto bardzo specyficznie zostało uderzone Edytowane 25 Maja przez SkOs
Muskel1 Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja Zazwyczaj jest tak, że auta z jednym wentylatorem mają wentylator o mocy np. 600W. Auta z dwoma mają np. 2 x 400 W. Musisz sprawdzić jaki masz oryginalnie wentylator, czy moc i średnica wiatraka są takie same jak w zakupionym pasie.
SkOs Opublikowano 25 Maja Autor Opublikowano 25 Maja Ok rozumiem ale załóżmy, że ten który mam w samochodzie okaże się sprawny to nie mogę go po prostu podmienić? Są jakieś różnice w reszcie "osprzętu"? Czy po prostu dzwonić tam skąd wziąłem pas i podmieniać na taki z jednym wentylatorem? Wybacz ale mi trzeba trochę łopatologicznie tłumaczyć
Muskel1 Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja Tak jak już wyżej napisałem. Musisz sprawdzić czy moc i średnica wiatraka jest taka sama w Twoim i w zakupionym pasie, bo zazwyczaj jedt tak, że jeden w przypadku pojedyńczego wentylatora moc i średnica wiatraka są większe niż w przypadku podwójnego. Tak więc jeżeli w podwójnym masz mniejsze moce i średnice wiatraka to nie będą pasowały do pojedyńczego. Musisz sprawdzić.
SkOs Opublikowano 25 Maja Autor Opublikowano 25 Maja Ok sprawdzę dzięki za pomoc ale znając moje szczęście będzie różnica mógłbyś jeszcze pomóc w temacie reflektorów?
SkOs Opublikowano 27 Maja Autor Opublikowano 27 Maja Kurcze dzisiaj rozmawiałem z kolesiem co tym handluje i mówi, że wystarczy podmienić wentylatory. Nie wiem sam już co myśleć mam
Patrykjagoda Opublikowano 28 Maja Opublikowano 28 Maja Ponoc mozna zmienic ale musisz miec modul wentylatora na dwa i zmienic kodowanie w silniku.
SkOs Opublikowano 29 Maja Autor Opublikowano 29 Maja mam u siebie jeden i z tego co widzę jest cały (moduł również). Przerzucę do pasa który będę montował z dwoma wentylatorami. Tj. z pasa który mam do założenia wyjmę obudowę z wentylatorami (dwoma) i na jej miejsce włożę ramkę z wentylatorem pojedynczym (i sterownikiem) powinno grać?
janusz75 Opublikowano 29 Maja Opublikowano 29 Maja pamiętaj proszę, że wersja z dwoma wentylatorami oprócz innego sterownika wentylatora, posiada inny przekrój przewodu zasilającego oraz inne zabezpieczenie (moc bezpiecznika) w stosunku do wersji z jednym wentylatorem...
SkOs Opublikowano 29 Maja Autor Opublikowano 29 Maja (edytowane) ale można to ze starego pasa przełożyć? samochód dostałgórą i wgnitło trochę tylko a cały dół tj. wiązki czujniki kable itp są całe Edytowane 29 Maja przez SkOs
SkOs Opublikowano 29 Maja Autor Opublikowano 29 Maja tzn. bardziej mi chodzi czy z dawcy da się zrobić ten pas przedni żeby działało bo niestety sprzedający nie chce przyjąć zwrotu, walczę ale chyba nic nie wskóram
janusz75 Opublikowano 29 Maja Opublikowano 29 Maja najrozsądniejszym oczywiście rozwiązaniem jest przywrócenie wszystkiego do stanu "z przed" czyli tak jak miałeś... jeśli oryginalny wentylator jak i jego sterownik są sprawne to przełóż do nowego pasa... i masz temat z głowy... nawet jeśli musiałbyś dokupić sam wentylator lub jego obudowę... to i tak byłoby to lepsze rozwiazanie aniżeli "przerabiać" pod wersję z dwoma... jeśli jednak z jakiegoś powodu będziesz musiał/chciał zamontować dwa wentylatory to oprócz samych wentylatorów dochodzi do tego sterownik wentylatorów, wymiana przewodów zasilających (niektórzy zostawiają stare, czego nie polecam, inny przekrój przewodów) wymiana bezpiecznika zasilającego z 60A na 80A (bezpiecznik na podszybiu w miejscu ładowania akumulatora) i to od tego bezpiecznika idzie zasilanie do sterownika wentylatorów... plus sterowanie no i oczywiście przewód masowy... oczywiście można "przyoszczędzić" i posłuchać "rad" handlarza... ale to już Twoja decyzja...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się