Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pas przedni i wentylatory w A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam 2.0TDI CAHA i miałem stłuczkę

Kupiłem na szrocie pas przedni kompletny ale przy wyjmowaniu lamp zauważyłem, że w pasie który przywiozłem są dwa wentylatory a u mnie w samochodzie jest jeden. 

O co chodzi? Wtopa? :(

Opublikowano

Pas który kupiłeś pochodził z pojazdu wyposażonego w hak holowniczy.

Opublikowano

czyli jak założę to nic nie będzie? W sumie hak dołożyłem ale pewnie wiązki nie ma do niego 😜

Opublikowano

Nie możesz go do siebie założyć.

Opublikowano

tzn nie mogę czy mogę?

Opublikowano

NIE możesz.

Opublikowano

a jak wymienię te wentylatory? czy to nic nie zmienia?

Opublikowano

Jaki masz w aucie oryginalnie  wentylator? ile Watt i jaką średnicę?

Opublikowano (edytowane)

nie wiem jeszcze jestem w trakcie kompletowania wszystkiego bo zderzak, maska no i pas (poszły dwie chłodnice i pogięło pas).... i jak skompletuje to wtedy stawiam na podmianę... trochę się zdołowałem bo 200 km po to jechałem :(

Zapewniono mnie, że będzie wszystko pasowało do samochodu a tu taki klops

 

z tego co widziałem w starym pasie to wentylator nie jest tknięty. Auto bardzo specyficznie zostało uderzone

Edytowane przez SkOs
Opublikowano

Zazwyczaj jest tak, że auta z jednym wentylatorem mają wentylator o mocy np. 600W.

Auta z dwoma mają np. 2 x 400 W.

Musisz sprawdzić jaki masz oryginalnie wentylator, czy moc i średnica wiatraka są takie same jak w zakupionym pasie.

Opublikowano

Ok rozumiem ale załóżmy, że ten który mam w samochodzie okaże się sprawny to nie mogę go po prostu podmienić? Są jakieś różnice w reszcie "osprzętu"? Czy po prostu dzwonić tam skąd wziąłem pas i podmieniać na taki z jednym wentylatorem? Wybacz ale mi trzeba trochę łopatologicznie tłumaczyć :(

Opublikowano

Tak jak już wyżej napisałem. Musisz sprawdzić czy moc i średnica wiatraka jest taka sama w Twoim i w zakupionym pasie, bo zazwyczaj jedt tak, że jeden w przypadku pojedyńczego wentylatora moc i średnica wiatraka są większe niż w przypadku podwójnego. Tak więc jeżeli w podwójnym masz mniejsze moce i średnice wiatraka to nie będą pasowały do pojedyńczego. Musisz sprawdzić.

Opublikowano

Ok sprawdzę dzięki za pomoc ale znając moje szczęście będzie różnica :( mógłbyś jeszcze pomóc w temacie reflektorów?

Opublikowano

Kurcze dzisiaj rozmawiałem z kolesiem co tym handluje i mówi, że wystarczy podmienić wentylatory. Nie wiem sam już co myśleć mam

Opublikowano

Ponoc mozna zmienic ale musisz miec modul wentylatora na dwa i zmienic kodowanie w silniku. 

Opublikowano

mam u siebie jeden i z tego co widzę jest cały (moduł również). Przerzucę do pasa który będę montował z dwoma wentylatorami.

Tj. z pasa który mam do założenia wyjmę obudowę z wentylatorami (dwoma) i na jej miejsce włożę ramkę z wentylatorem pojedynczym (i sterownikiem) powinno grać? :)

Opublikowano

pamiętaj proszę, że wersja z dwoma wentylatorami oprócz innego sterownika wentylatora, posiada inny przekrój przewodu zasilającego oraz inne

zabezpieczenie (moc bezpiecznika) w stosunku do wersji z jednym wentylatorem...

Opublikowano (edytowane)

ale można to ze starego pasa przełożyć? samochód dostałgórą i wgnitło trochę tylko a cały dół tj. wiązki czujniki kable itp są całe

Edytowane przez SkOs
Opublikowano

tzn. bardziej mi chodzi czy z dawcy da się zrobić ten pas przedni żeby działało bo niestety sprzedający nie chce przyjąć zwrotu, walczę ale chyba nic nie wskóram :(

Opublikowano

najrozsądniejszym oczywiście rozwiązaniem jest przywrócenie wszystkiego do stanu "z przed" czyli tak jak miałeś...

jeśli oryginalny wentylator jak i jego sterownik są sprawne to przełóż do nowego pasa... i masz temat z głowy... nawet jeśli

musiałbyś dokupić sam wentylator lub jego obudowę... to i tak byłoby to lepsze rozwiazanie aniżeli "przerabiać" pod wersję z dwoma...

jeśli jednak z jakiegoś powodu będziesz musiał/chciał zamontować dwa wentylatory to oprócz samych wentylatorów dochodzi do tego

sterownik wentylatorów, wymiana przewodów zasilających (niektórzy zostawiają stare, czego nie polecam, inny przekrój przewodów)

wymiana bezpiecznika zasilającego z 60A na 80A (bezpiecznik na podszybiu w miejscu ładowania akumulatora) i to od tego bezpiecznika

idzie zasilanie do sterownika wentylatorów... plus sterowanie no i oczywiście przewód masowy... oczywiście można "przyoszczędzić" i posłuchać

"rad" handlarza... ale to już Twoja decyzja... 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...