Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tryb ECON w A4 B6 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Pojawił się mały problem w trakcie upałów. Stojąc w korku bądź jadąc w nim powoli wyłączało mi klimę i uruchamiał się tryb ECON, którego nie było możliwości wyłączyć. Gdy wróciłem do ciągłej jazdy klimatyzacja wracała. Problem nie występuję na trasie pomimo tych upałów. Na VCDS wyskoczył błąd 00819 - High Pressure Sensor (G65) z tego co pamiętam było zwarcie do plusa albo minusa. Czujnik wymieniłem na nowy, wcześniej był założony HELLA teraz MAHLE o takich samych numerach. Problem jednak nadal powraca tyle, że tym razem jest błąd 

00819 - High Pressure Sensor (G65)

        16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

Klima nabita, napięcie dochodzi do wtyczki,  problem występuję jedynie w korku bądź na postoju gdy temperatura sięgała na zewnątrz 30 stopni. Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano

Czujnik wymienia się tylko na oryginalny i to zakupiony w ASO a nie na internetach.

Opublikowano

Miałem podobny problem w A3 8p Jak wywalało klimatyzację to oczywiście zapalał się econ. Za każdym razem diagnoza była jedna - za mały poziom czynnika.Za którymś razem machanik nabił zabarwiony czynnik i udało się zlokalizować miejsce ubytków - przewód. Jeszcze nie wymieniłem i nie wiem czy to jakiś sensor - dopiero będę wymieniał uszkodzony przewód i się okaże. Dam znać. Ale też obawiam się że to coś z elektroniką, bo przestała działać tylna wycieraczka. Pozdrawiam

Opublikowano
57 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Czujnik wymienia się tylko na oryginalny i to zakupiony w ASO a nie na internetach.

Nie był kupiony na internatach tylko w intercarsie, auto mam od jakiś 5 lat i nigdy nie było takiego problemu, z tego co kojarzę to tam nie montowano oryginału Hella więc było i działało na zamienniku dlatego też kupiłem zamiennik

Opublikowano

Z doświadczenia powiem tylko tyle, że czujniki montuje się ori, jeżeli chcesz mić 100% pewność poprawnego działania. Miałeś szczęście z jednym zamiennikiem, bo inaczej tego nie można nazwać.

Opublikowano

Prawdopodobnie problem z zbyt wysokim ciśnieniem układzie klimatyzacji. Najlepiej podjedź na sprawdzenie klimatyzacji na maszynie wiatraki na max temp na low i obserwować jakie jest ciśnienie robocze klimatyzacji. Następnie sprawdzenie wiatraka na chłodnicy i czystość chłodnic. 

Opublikowano
W dniu 2.07.2024 o 22:19, Chris91 napisał(a):

Prawdopodobnie problem z zbyt wysokim ciśnieniem układzie klimatyzacji. Najlepiej podjedź na sprawdzenie klimatyzacji na maszynie wiatraki na max temp na low i obserwować jakie jest ciśnienie robocze klimatyzacji. Następnie sprawdzenie wiatraka na chłodnicy i czystość chłodnic. 

Na VCDS również jestem w stanie sprawdzić ciśnienie, no chyba że nie o to Ci chodzi. Orientujesz się jakie powinno być prawidłowe ? Z tego co czytam to około 2 barów po stronie niskiego ciśnienia i 8-12 po stronie wysokiego ciśnienia, ale to jest raczej ogólna informacja i nie wiem jak to się ma do klimatyzacji w a4

Opublikowano

Przy tej pogodzie to 5-7 bar na wyłączonej klimie.

Opublikowano (edytowane)

Pierwszy i drugi zrzut ekranu klima włączona na LOW na najwyższe obroty, na 3 screenie uruchamia się tryb ECON. Dodatkowo zrobiłem LOGi z grupy 1,2,10 : 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Zrzutekranu2024-07-10172543.png.b6f28078a4193d1810e234bd5c4c4224.png

Zrzutekranu2024-07-10173040.png.c92e09c10ec37eaa61600e413afa1f46.png

Zrzutekranu2024-07-10173159.png.96baa30c70d9547daa820fb37326e317.png

Edytowane przez PitiG91
korekta
Opublikowano

Za wysokie ciśnienie, na ostatnim screenie 33bar, klimatyzacja wyłącza się automatycznie pow. chyba 32.

Opublikowano

Albo czujnik uszkodzony, albo wentylator

Już pada i nie daje rady schłodzić. Ewentualnie chłodnica ma za dużo powgniatanych żeberek.

Opublikowano

To jest normalne ciśnienie przy tych upałach, zaraz po uruchomeiniu klimy na pełnym ogniu. U mnie pokazuje nawet 34bary i nic się nie wyłącza. Mam wersję z jednym wentylatorem, może w wersji z dwoma są mniejsze te ciśnienia.

Opublikowano

Chłodnica wygląda w miarę ok, nie zauważyłem różnicy na przestrzeni 5 lat w jej wyglądzie. Wczoraj nabita klima brakowało niecałe 100g czynnika, a nabijana była prawie 2 lata temu. Przy upałach nadal przełącza się na ECON, z tą różnicą, że gdy teraz dodam trochę gazu ECON znika, ale chwilę dalej w korku znowu wskakuje, dodaje gazu i znika.

Dzwoniłem do ASO i za czujnik życzą sobie 360 złotych, to jest jakaś komedia, za zamiennik Mahle zapłaciłem 140. Pasuje jednak to chyba kupić bo nie idzie wytrzymać w aucie przy tych temperaturach gdy wyłączy się klima. Gorzej jak się okaże, że to nie czujnik i 400 pójdzie się…

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...