oneskypemen 7 Opublikowano Wtorek o 19:26 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 19:26 (edytowane) Witam panowie, około 90 tys km temu robiłem kapitalke w 1.9 tdi. Mianowicie był robiony szlif nowe panewki, nowe tloki z pierścieniami. I jest problem, samochód niby śmiga ale coś jest nie nientak. Mianowicie zrobiłem pomiar ciśnienia sprężania i wyszło to kiepsko. Max 29bar na jednym z czterech cylindrów. Pozostałe w okolicach 25-27 bar. Zrobiłem próbę olejowa zalałem do jednego z słabszych cylindrów trochę oleju i zrobiłem pomiar. Ciśnienie dochodziło do 40bar. Czyli ewidentnie wina pierścieni. Kiedyś słyszałem, że pierścienie które są oryginalnie z nowi tłokami w tym przypadku to były tłoki mahle są z plasteliny. Więc pytanie do was, czy ktoś zna taki przypadek i czy może to być przyczyną? Zacząłem drążyć temat ponieważ zaczęło mi ubywać oleju. Olej zalewam do stanu, pesejachalem ok 6tys km patrzę na miarkę a tam minimum. Pozdrawiam Edytowane Wtorek o 19:29 przez oneskypemen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P.Wiśnia 1 Opublikowano wczoraj o 07:48 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 07:48 (edytowane) Niema tragedii, norma to 25-31 bar. Sprawdź czy nie masz wycieków i czy w dolocie nie masz oleju. Po za tym fajny 2.0 TDI AWX Pewnie masz 1.9 TDI ale 116KM Edytowane wczoraj o 07:51 przez P.Wiśnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oneskypemen 7 Opublikowano wczoraj o 13:52 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 13:52 6 godzin temu, P.Wiśnia napisał(a): Niema tragedii, norma to 25-31 bar. Sprawdź czy nie masz wycieków i czy w dolocie nie masz oleju. Po za tym fajny 2.0 TDI AWX Pewnie masz 1.9 TDI ale 116KM 2.0 TDI BPW był a motor zrobiony z 1.9 AWX NA 2.0TDI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano wczoraj o 19:49 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 19:49 (edytowane) To teraz pytanie, oryginalnie masz nikasil położony na gładzie cylindrów (chyba że 1.9 tego nie dawali), poszedł szlif i ktoś założył pierwsze dostępne pierścienie, też na powierzchnię nikasilu, a nie na aluminium/stal (bo nikasil został zebrany przy szlifie). Taka ciekawostka od speca z zakładu szlifierskiego, że inne pierścienie są na ori cylindry z powierzchnią nikasilu, a inne po szlifie. Różnica taka że te pierwsze szybko się wycierają nie pracując po warstwie nikasilu. Edytowane wczoraj o 19:50 przez Langista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oneskypemen 7 Opublikowano 7 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu 19 godzin temu, Langista napisał(a): To teraz pytanie, oryginalnie masz nikasil położony na gładzie cylindrów (chyba że 1.9 tego nie dawali), poszedł szlif i ktoś założył pierwsze dostępne pierścienie, też na powierzchnię nikasilu, a nie na aluminium/stal (bo nikasil został zebrany przy szlifie). Taka ciekawostka od speca z zakładu szlifierskiego, że inne pierścienie są na ori cylindry z powierzchnią nikasilu, a inne po szlifie. Różnica taka że te pierwsze szybko się wycierają nie pracując po warstwie nikasilu. Właśnie blok był od 1.9TDI 130 KM AWX. Na tym bloku był zrobiony szlif i kupiłem tłoki kompletne z pierścieniami. Czyli możliwe, że pierścienie z tymi tłokami od 2.0 TDI które kupiłem nie miały tej powłoki i po prostu się starły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 4 godziny temu Udostępnij Opublikowano 4 godziny temu Nie jestem w temacie aż tak głęboko i nie wiem jaki setup kupiłeś ale możliwe, że kupiłeś tłoki z 2.0, które miały iść do 2.0, nie do rozwierconego 1.9 bez tej powłoki na cylindrach. Tu lepiej jak wypowiedziałby się ktoś, kto takie tematy przerabia na codzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się