Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Remont kapitalny zużyte pierścienie/nowe tloki. Czy to możliwe?


oneskypemen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie, około 90 tys km temu robiłem kapitalke w 1.9 tdi. Mianowicie był robiony szlif nowe panewki, nowe tloki z pierścieniami. I jest problem, samochód niby śmiga ale coś jest nie nientak. Mianowicie zrobiłem pomiar ciśnienia sprężania i wyszło to kiepsko. Max 29bar na jednym z czterech cylindrów. Pozostałe w okolicach 25-27 bar. 

 

Zrobiłem próbę olejowa zalałem do jednego z słabszych cylindrów trochę oleju i zrobiłem pomiar. Ciśnienie dochodziło do 40bar. Czyli ewidentnie wina pierścieni. 

 

Kiedyś słyszałem, że pierścienie które są oryginalnie z nowi tłokami w tym przypadku to były tłoki mahle są z plasteliny. Więc pytanie do was, czy ktoś zna taki przypadek i czy może to być przyczyną? 

 

Zacząłem drążyć temat ponieważ zaczęło mi ubywać oleju. Olej zalewam do stanu, pesejachalem ok 6tys km patrzę na miarkę a tam minimum. 

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez oneskypemen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema tragedii, norma to 25-31 bar.

 

Sprawdź czy nie masz wycieków i czy w dolocie nie masz oleju.

Po za tym fajny 2.0 TDI AWX ;)

Pewnie masz 1.9 TDI ale 116KM

Edytowane przez P.Wiśnia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, P.Wiśnia napisał(a):

Niema tragedii, norma to 25-31 bar.

 

Sprawdź czy nie masz wycieków i czy w dolocie nie masz oleju.

Po za tym fajny 2.0 TDI AWX ;)

Pewnie masz 1.9 TDI ale 116KM

2.0 TDI BPW był a motor zrobiony z 1.9 AWX NA 2.0TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz pytanie, oryginalnie masz nikasil położony na gładzie cylindrów (chyba że 1.9 tego nie dawali), poszedł szlif i ktoś założył pierwsze dostępne pierścienie, też na powierzchnię nikasilu, a nie na aluminium/stal (bo nikasil został zebrany przy szlifie).

 

Taka ciekawostka od speca z zakładu szlifierskiego, że inne pierścienie są na ori cylindry z powierzchnią nikasilu, a inne po szlifie. Różnica taka że te pierwsze szybko się wycierają nie pracując po warstwie nikasilu.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Langista napisał(a):

To teraz pytanie, oryginalnie masz nikasil położony na gładzie cylindrów (chyba że 1.9 tego nie dawali), poszedł szlif i ktoś założył pierwsze dostępne pierścienie, też na powierzchnię nikasilu, a nie na aluminium/stal (bo nikasil został zebrany przy szlifie).

 

Taka ciekawostka od speca z zakładu szlifierskiego, że inne pierścienie są na ori cylindry z powierzchnią nikasilu, a inne po szlifie. Różnica taka że te pierwsze szybko się wycierają nie pracując po warstwie nikasilu.

Właśnie blok był od 1.9TDI 130 

KM AWX. 

Na  tym bloku był zrobiony szlif i kupiłem tłoki kompletne z pierścieniami. Czyli możliwe, że pierścienie z tymi tłokami od 2.0 TDI które kupiłem nie miały tej powłoki i po prostu się starły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w temacie aż tak głęboko i nie wiem jaki setup kupiłeś ale możliwe, że kupiłeś tłoki z 2.0, które miały iść do 2.0, nie do rozwierconego 1.9 bez tej powłoki na cylindrach. Tu lepiej jak wypowiedziałby się ktoś, kto takie tematy przerabia na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...