Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Brak odciecia paliwa przy puszczonym gazie+EGR+N18


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pojawil sie taki problemik. Na wysokich obrotach (ok 3500, 4000o/min) jak puszczam gaz autko dostaje raz za czas dawke paliwa (fis na chwilowym pokazuje do 1,5l/100km). efekt jest taki ze autkiem troche szarpie. szczególnie czuc przemieszczanie sie drazka skrzyni biegow)

Jak myslicie co moze byc przyczyna? Ktorys z PD sie nie domyka? :evil:

efekt ten nie wystepuje ponizej 3000 o/min

VAG'a jeszcze nie podpinalem, ale pewnie zaraz zczytam bledy.

Opublikowano

hmmmmmmmmm ... bede strzelał ..... pompowtrysk kuca ... :question:

Opublikowano

^^^ X 2

Opublikowano

na VAG'u nie bylo jakis nietypowych bledow: standard

2 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

jezeli to PD, to jest szansa ze przy logach wyjdzie cos nie tak.

i jeszcze pytanko czy na zimnym silniku EGR ma pracowac tak jak na cieplym??logi (003 basic)

inne moje podejrzena to byly

program (ale raczej nie, bo dzialo by sie to od poczatku)

potencjometr gazu (bo juz byly z nim problemy)

Opublikowano
potencjometr gazu (bo juz byly z nim problemy)

I tutaj też możesz szukać przyczyny, a wszystko będziesz i tak widział np. w bloku 10 czy domyka.

EGR chodzi tak samo w obu przypadkach.

Opublikowano

chyba znalazlem przyczyne (nie powinno byc 0 i prawie 100%?? hmm chociaz logi basic 003 jak bylo wszystko ok byly identyczne

http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=6570

003 basic

5a41b577e9988cd9.jpg

myslicie, ze moze to byc przyczyna??

Murzyn napisał/a:

potencjometr gazu (bo juz byly z nim problemy)

I tutaj też możesz szukać przyczyny, a wszystko będziesz i tak widział np. w bloku 10 czy domyka.

zrobic loga dynamicznego z odpuszczeniem gazu??

Opublikowano
na VAG'u nie bylo jakis nietypowych bledow: standard

.....

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

To może być przyczyna (jeśli tego błędu nie wygenerowałeś sam). W takim wypadku przydały by się logi z 001 i 007 wtedy, kiedy bedzie szarpał.

Pozdrawiam

Opublikowano
Murzyn napisał/a:

na VAG'u nie bylo jakis nietypowych bledow: standard

.....

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

To może być przyczyna (jeśli tego błędu nie wygenerowałeś sam). W takim wypadku przydały by się logi z 001 i 007 wtedy, kiedy bedzie szarpał.

no to juz robie.

narazie zrobilem 010 i chyba potencjometr mozna wyeliminowac

6873cf47d309642c.jpg

[ Dodano: 11-04-2007, 16:40 ]

001 test1

29d3713d7f6ea1e9.jpg

001 test2

46a9017a8f7cf23c.jpg

007

d5045e01c8187039.jpg

[ Dodano: 11-04-2007, 16:51 ]

znalazlem jeszcze taka wypowiedz pre (dotyczyla AWX'a)

trochę wpływa, dlatego często w PDekach nie zamka się EGRa blaszkami jak ma to miejsce w starszych konstrukcjach, tylko zmienia jego pracę w sofcie.

teraz juz nie wiem. Rozbierac ten EGR i czyscic, czy siasc i plakac??

Opublikowano

Na tych logach temperatury są ok. Więc ten błąd G62 to chyba jednak przypadek. Pewnie efekt gmerania w samochodzie :wink: Oczywiście zakładam że jak robiłeś logi to był efekt szarpania :wink: EGR to nie bardzo wiem w jaki sposób mógł by powodować podlanie paliwem. Można jeszcze zerknąć na 018 i 023 w czasie szarpania. I jeszcze taka kwestia - jak zrobisz tak samo tyle że z wysprzęgleniem, to też falują obroty?

Pozdrawiam

Opublikowano
jak zrobisz tak samo tyle że z wysprzęgleniem, to też falują obroty?

raczej nie zauwazylem takiego zjawiska, przy wysprzegleniu

Więc ten błąd G62 to chyba jednak przypadek.

blad pojawia sie b. czesto. Z temp czasami sa problemy. Chcialem wymienic czujnik, ale brak czasu i ciezko znalesc 2-pinowy

Oczywiście zakładam że jak robiłeś logi to był efekt szarpania

tak - byly. sprawdzilem dokladniej i tego efektu nie ma ponizej 1800 o/min

EGR to nie bardzo wiem w jaki sposób mógł by powodować podlanie paliwem.

to tak na chlopski rozum. zamkniety egr zwieksza obroty, wiec przez to i paliwo sie wlewa.

Troche juz rozebralem EGR'a (jak dorweaparat bedzie dla potomnych)

Nie poci sie wcale, ale jednak w srodku jest dosc zasyfiony :evil:

Opublikowano

Jak G62 przekłamie na chwilkę temperaturę cieczy (mocno) to mogą się robić właśnie takie jaja z obrotami. Z kolei sprzęgło wskazuje że problem jest tylko gdy komputer widzi obciążenie - czyli jednak nie temperatura cieczy.... Ciężko coś powiedzieć :wink: Warto jeszcze sprawdzić te bloki pompek.

Pozdrawiam

Opublikowano
Warto jeszcze sprawdzić te bloki pompek.

tak tez zrobie. Narazie ogarnalem wyjecie EGR'a (zastanawiam sie tylko jak zdjac te 2 wezyki dochodzace do niego - strasznie ciasno siedza z 1 i 2 strony) jak zobaczylem co jest w srodku to przykleknalem na 2 kolana :eek:

[ Dodano: 11-04-2007, 18:52 ]

fotostory powstanie na 100%

zdejmowac te wezyki od str EGR czy z 2??

0caae9996cf0a414.jpg

dobra, juz sie udalo :)

Opublikowano

no przynajmniej będziesz miał czysty EGR :cool: Myślę, że nie ma on nic tu do gadania.

29d3713d7f6ea1e9nd2.jpg

Na czerwono :

Obroty, chyba widać jak puściłeś nogę z gazu

Na zielono :

dawka

Na niebiesko:

Jak długo ma być wtryskane (wartośc podawana przez ECU - wymagana)

Zauważ co się dzieje właśnie w tej niebieskiej grupie.... Nie jestem pewien, ale to chyba nie powinno tak wyglądać po zdjęciu nogi.

Zrób jeszcze 001 na jałowymi to co Joseph napisał.

Szukam Twojego tematu z tym pedałem gazu, nie mogę znaleźć...

Opublikowano
Zauważ co się dzieje właśnie w tej niebieskiej grupie.... Nie jestem pewien, ale to chyba nie powinno tak wyglądać po zdjęciu nogi.

na napewno nie! widac to szrpanie na logach.

Zrób jeszcze 001 na jałowymi to co Joseph napisał.

oczywiscie zrobie, jak tylko zloze niunie do kupy.

Szukam Twojego tematu z tym pedałem gazu, nie mogę znaleźć...

ja wlasnie tez nie :( nazywal sie chyba "potencjometr gazu" :wink: poszukam recznie

no przynajmniej będziesz miał czysty EGR Myślę, że nie ma on nic tu do gadania.

przynajmniej sie dowartosciuje :wink: Myslisz, ze EGR w takim stanie

http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=117966#117966

mial jakiekolwiek szanse dzialac prawidlowo, mimo, ze sie nie pocil ??

Opublikowano

THX pre_pl,

z najnowszych obserwacji wynika, ze efekt nieporzadany wystepuje jednak bez wzgledu na obroty (no moze ponizej 1500 nigdy nie wystapil) 2 ciekawostka jest to ze dzieje sie to nie za kazdym razem. Czasami ladnie schodzi z obrotow i hamuje silnikiem, a czasami szarpie jak oszalaly.

Przy wysprzeglenu na 100% obroty spadaja normalnie.

Jezeli nikt juz nie ma pomyslu to w najblizszej wolnej chwili zrobie dodatkowe logi

001 na jałowym i 018 i 023 w czasie szarpania

PS. Czyszczenie EGR'u nie pomoglo

Opublikowano

Murzyn,

Sorki od razu za OT, ale widzę , że też masz problem, a ja ci zawracałem głowę wczoraj moim problemem. Powodzonka , bo znawca w tych tematach ze mnie kiepski. :wink:

Opublikowano

Przy okazji logów zrób jeszcze taki test - hamuj równocześnie silnikiem i delikatnie hamulcem. Czyli bez wysprzęglania. Zobaczymy czy będzie szarpał.

Pozdrawiam

Opublikowano

Nowe logi z zamknietym EGR'em nei otwiera sie na

003 basic

7adbd8e6465631b4.jpg

sprawdzalem N18 i dziala, ma 35omow, po podlaczeniu prostownika bzyka jak dziki. W aucie jednak nie chce sie otworzyc i pozwolic zassac sie sztandze, ktora otworzylaby EGR. na wzyku z 2 strony tworzy sie podcisnienie wiec jest ok.

003

5ddb91c4daada251.jpg

008

dc2e784875d67d1e.jpg

011

5a865eca8abe97b3.jpg

013

e26f5c55327df23b.jpg

[ Dodano: 16-04-2007, 20:40 ]

001

6d0dda5c517fdd72.jpg

na 018 i 027 nic ciekawego sie nie dzialo czy szarpie czy nie stale wartosci

[ Dodano: 16-04-2007, 20:45 ]

dla porownania stare logi

http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=6570

[ Dodano: 16-04-2007, 20:49 ]

hamuj równocześnie silnikiem i delikatnie hamulcem. Czyli bez wysprzęglania. Zobaczymy czy będzie szarpał.

dalej szarpie. Czasami (bez wzgledu na okolicznosci) bierze sie na litosc i nie szarpie, ale to naprawde sporadycznie

Opublikowano
na 018 i 027 nic ciekawego sie nie dzialo czy szarpie czy nie stale wartosci

Do pompek to będzie nie tyle 027 co 023. No i pytanie jakie były te wartości :wink:

hamuj równocześnie silnikiem i delikatnie hamulcem. Czyli bez wysprzęglania. Zobaczymy czy będzie szarpał.

dalej szarpie. Czasami (bez wzgledu na okolicznosci) bierze sie na litosc i nie szarpie, ale to naprawde sporadycznie

Z tego co się orientuje, jest taka procedura w sterowniku która ma ograniczać szarpnięcia. Polega to na przykład na tym, że po szybkim ujęciu gazu ecu przez chwilkę steruje niewielkie dawki paliwa. Wysprzęglenie wyłącza ten mechanizm. Wyglądałoby więc na to, że u Ciebie to wariuje . Tyle że wciśnięcie hamulca powinno dać taki sam efekt jak wysprzęglenie. Czyli chyba jednak nie tędy droga...

Pozdrawiam

Joseph

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...