Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza w Audi A4 B8 2.0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, borykam się z problemem 2.0TFSI CPMB , cały czas vcds wyrzuca mi błąd nieszczelność w układzie dolotowym powietrza ,czasami dodatkowy błąd za uboga mieszanka albo wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Samochód przed kolizją jeździł normalnie nic mu nie było. I niby nie ma w tym nic skomplikowanego bo przecież wystarczy przejrzeć węże itp. w celu znalezienia nieszczelności, ale nie w tym przypadku.

Sprawdzone węże dolotowe
Nowy wąż turbo intercooler
Opaski sprawdzone podokręcane
Nowy intercooler
Nowy magnes faz rozrządu
Nowa odma z aso
Turbo po regeneracji

nowa pokrywa rozrządu

nowe koło pasowe 

oringi rurki bagnetu nowe
Uszczelki turbo węża odmy do turbo wszystko wymienione
Węże podciśnienia sprawdzone wszystko jest okej
Test dymiarką nie wykazuje nieszczelności w układzie dolotowym

Samochód jeździ normalnie, przyspiesza i po parunastu km wywala check  i czasami na wolnych obrotach dostaje czkawki .
Nie wiem gdzie szukać problemu bo już sprawdziłem dosłownie wszystko . Błąd da się skasować ale za chwile powraca. 

czasami wyrzuci błąd czujnika ciśnienia paliwa  nieprawidłowe działanie 

 

20240826_190217.thumb.jpg.20142542b32ca4bd560ce4f588969157.jpg

 

20240826_192949.thumb.jpg.0a8f7ced36c5367394b8e0f468cfee65.jpg

 

20240830_123816.thumb.jpg.fbee2a325f5d1c56b4a15ed8169ff3c0.jpg

Opublikowano

Jak sprawdzana była szczelność?

Opublikowano

Dymiarka w dolot i szukanie gdzie ucieka , no i nigdzie nie uciekał dym .

Dodatkowo zauważyłem podczas startu silnika na ssaniu to turbo regenerowane dziwnie zaczyna huczeć jak by zasysałl bardzo dużo powietrza szum podobny do szumu wentylatora na 2 biegu ale to nie wentylator tylko z turbo taki dźwięk. Jak samochód zejdzie z ssania to się to uspokaja 

Opublikowano

Zaglądałeś w dolot i zawory czy są zasyfione ? Sprawdziłbym jeszcze wtryskiwacze, teflony jak są wypierdziane na zimnym będą łapać nieszczelność i będą historie tego typu z czkawką, a po paru chwilach jak motor się rozgrzeje teflon się uszczelnia i wraca do normy.

Opublikowano

Nie zaglądałem bo skoro przed kolizją wszystko działało to i teraz powinno. Dla mnie to turbo po regeneracji dziwnie chodzi na ssaniu. Silnik powinien mieć podwyższone obroty a tu są podwyższone i jakiś dziwny huk z turbo które działa jak suszarka czego wcześniej nie było

 

 

 

 

 

Opublikowano

To brzmi jakby nie było kata i pucha rezonuje. A jak podniesiesz i trzymasz obroty na rozgrzanym silniku to tak samo wyje?

Opublikowano
22 minuty temu, matekboss napisał(a):

To brzmi jakby nie było kata i pucha rezonuje. A jak podniesiesz i trzymasz obroty na rozgrzanym silniku to tak samo wyje?

To wycie jest tylko na ssaniu na zimnym silniku, jak zejdą obroty to jest normalnie nawet jak się gazuje. Auto zachowuje się normalnie jeździ i przyspiesza w każdym przedziale obrotów,a błąd jak był tak jest. Dla świętego spokoju wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia oraz tłoczek popychający pompę, intercooler behr ,górną uszczelkę pokrywy rozrządu.Podmieniałem przepływomierz powietrza ale nic to nie zmienia 

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem też wyciek oleju i to bardzo denerwujący wyciek, bo pokrywa dolna rozrządu jest klejona wymieniona na drugą borsehung i dalej cieknie z tego samego miejsca , wywalona pokrywa drugi raz klejona i znowu to samo, kupiona druga i klejona i zawsze w tym miejscu spływa olej i cieknie mi na posadzke . Myślicie że takie coś może mieć coŵ wspólnego z moimi błędami czy to nie tędy droga. Niestety wszyscy rozkładają ręce i nie widzą problemu bo "u nich" silnik chodzi dobrze a błąd się pali jak byk i to nie jeden. 

 

Dodatkowo rano na ssaniu chodzi okej. Po 3 godzinach od pierwszego porannego rozruchu znowu chodzi na ssaniu bo silnil zimny i to drugie odpalenie już chuczy od strony turbo 

Screenshot_20250102_133235_Gallery.thumb.jpg.dc780193e597a3fb199518bb502b617f.jpg

 

20250101_200016.thumb.jpg.2f0e9c43f7574cb15c13c48862fceabc.jpg

 

20250101_163604.thumb.jpg.355a124b009b79040b80d9f6131815d5.jpg

Edytowane przez marky2552
Opublikowano

a wymieniałeś górną osłonę łańcucha rozrządu?..

Opublikowano

Tak górna z uszczelką bo lekko sie pociła pp wymianie brak problemów i zapoceń ale ta dolna sie poci cały czas i wyczyszcze tam zmywaczem do hamulców przyjde za godzine i olej już tam spływa jak silnik pochodzi z 30 min. 

 

Dodatkowo załączam filmik z drugiego odpalenoa na ssaniu dziwnie to chodzi moim zdaniem i jest to dźwięk z turbosprężarki dobrze to słychać jak zostawi się samą przepływke bez filtra powietrza 

 

 

Opublikowano

poszukam jeszcze w telefonie czy mam filmik który nagrałem kiedy diagnozowałem auto znajomego... też miał podobny przypadek do Twojego...

był w kilku warsztatach, a auto nadal nie chodziło poprawnie... dodatkowo zgłaszał wyciek oleju z silnika, ale tym nikt się nie przejął za bardzo

bo najpierw chcieli dojść do tego co jest powodem, że sypie błędami... a winowajcą całego zamieszania była górna pokrywa łańcucha rozrządu...

czasami wymiana samej uszczelki to za mało... pokrywy z biegiem czasu od wyskich temperatur najzwyczajniej w świecie zaczynają się

"wichrować" wymieniłem kpl. pokrywę wraz z uszczelkami... i chłopak jeździ, nic nie cieknie, a i błędów w sterowniku silnika brak...

nie twierdzę, że w Twoim przypadku też tak będzie... ale przyjrzyj się dokładniej górnej osłonie, bo często się zdarza, że to właśnie

z niej cieknie, czego bez dokładnych oględzin nie widać, a winowajcą obarcza się dolną osłonę, bo przecież jest mokra z oleju...

najlepiej umyć wszystko, lusterko lub endoskop i zobaczyć skąd olej zaczyna się wydostawać...

ps.

co do "dziwnych" odgłosów w fazie rozgrzewania (jeśli nie towarzyszą temu inne usterki) to te silniki tak mają... jest to spowodowane

"przestawieniem faz rozrządu" oraz wydłużeniem czasu wtrysku - funkcja rozgrzewania katalizatora... czasami nawet "lubią poszarpywać"

co zwykle trwa kilka do kilkunastu sekund... wszystko zależne od temperatury...

 

Opublikowano

U góry jest sucho 

 

20250102_145542.thumb.jpg.c389875e7d0185652c9ec0765fdaa198.jpg

A olej jest tylko w tym jednym rogu dobrze to widać gdzie ta śrubka jest od tej pokrywy dolnej i ścieka sobie w dół. a wszędzie jest sucho bo mam pół przodu zdjęte to widać wszystko 

 

20250102_145523.thumb.jpg.4f3da4fbaaa446f54203b1b2c675dc76.jpg

Opublikowano

no rzeczywiście nie wygląda to na górną... a o-ring na rurce bagnetu nowy?.. rurka nie jest pęknięta?..

Opublikowano (edytowane)

Rurka jest stara co była oring mam elringa nowy założony ale wydaje sie tam coś lekko sączyć albo ten oring jest taki sobie albo ta rurka jest gdzieś uszkodzona 

Edytowane przez marky2552
Opublikowano

erling tak śrenio... ma inny wymiar niż oryginał... 

oryginał: 12x2 , a erling: 11,8x2,5

zamów oryginalny i sprawdź czy rurka nie ma pęknięć... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...