marky2552 Opublikowano 30 Sierpnia 2024 Opublikowano 30 Sierpnia 2024 Cześć, borykam się z problemem 2.0TFSI CPMB , cały czas vcds wyrzuca mi błąd nieszczelność w układzie dolotowym powietrza ,czasami dodatkowy błąd za uboga mieszanka albo wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Samochód przed kolizją jeździł normalnie nic mu nie było. I niby nie ma w tym nic skomplikowanego bo przecież wystarczy przejrzeć węże itp. w celu znalezienia nieszczelności, ale nie w tym przypadku. Sprawdzone węże dolotowe Nowy wąż turbo intercooler Opaski sprawdzone podokręcane Nowy intercooler Nowy magnes faz rozrządu Nowa odma z aso Turbo po regeneracji nowa pokrywa rozrządu nowe koło pasowe oringi rurki bagnetu nowe Uszczelki turbo węża odmy do turbo wszystko wymienione Węże podciśnienia sprawdzone wszystko jest okej Test dymiarką nie wykazuje nieszczelności w układzie dolotowym Samochód jeździ normalnie, przyspiesza i po parunastu km wywala check i czasami na wolnych obrotach dostaje czkawki . Nie wiem gdzie szukać problemu bo już sprawdziłem dosłownie wszystko . Błąd da się skasować ale za chwile powraca. czasami wyrzuci błąd czujnika ciśnienia paliwa nieprawidłowe działanie
marky2552 Opublikowano 17 Września 2024 Autor Opublikowano 17 Września 2024 Dymiarka w dolot i szukanie gdzie ucieka , no i nigdzie nie uciekał dym . Dodatkowo zauważyłem podczas startu silnika na ssaniu to turbo regenerowane dziwnie zaczyna huczeć jak by zasysałl bardzo dużo powietrza szum podobny do szumu wentylatora na 2 biegu ale to nie wentylator tylko z turbo taki dźwięk. Jak samochód zejdzie z ssania to się to uspokaja
matekboss Opublikowano 18 Września 2024 Opublikowano 18 Września 2024 Zaglądałeś w dolot i zawory czy są zasyfione ? Sprawdziłbym jeszcze wtryskiwacze, teflony jak są wypierdziane na zimnym będą łapać nieszczelność i będą historie tego typu z czkawką, a po paru chwilach jak motor się rozgrzeje teflon się uszczelnia i wraca do normy.
marky2552 Opublikowano 10 Listopada 2024 Autor Opublikowano 10 Listopada 2024 Nie zaglądałem bo skoro przed kolizją wszystko działało to i teraz powinno. Dla mnie to turbo po regeneracji dziwnie chodzi na ssaniu. Silnik powinien mieć podwyższone obroty a tu są podwyższone i jakiś dziwny huk z turbo które działa jak suszarka czego wcześniej nie było
matekboss Opublikowano 17 Listopada 2024 Opublikowano 17 Listopada 2024 To brzmi jakby nie było kata i pucha rezonuje. A jak podniesiesz i trzymasz obroty na rozgrzanym silniku to tak samo wyje?
marky2552 Opublikowano 17 Listopada 2024 Autor Opublikowano 17 Listopada 2024 22 minuty temu, matekboss napisał(a): To brzmi jakby nie było kata i pucha rezonuje. A jak podniesiesz i trzymasz obroty na rozgrzanym silniku to tak samo wyje? To wycie jest tylko na ssaniu na zimnym silniku, jak zejdą obroty to jest normalnie nawet jak się gazuje. Auto zachowuje się normalnie jeździ i przyspiesza w każdym przedziale obrotów,a błąd jak był tak jest. Dla świętego spokoju wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia oraz tłoczek popychający pompę, intercooler behr ,górną uszczelkę pokrywy rozrządu.Podmieniałem przepływomierz powietrza ale nic to nie zmienia
marky2552 Opublikowano Czwartek o 12:38 Autor Opublikowano Czwartek o 12:38 (edytowane) Znalazłem też wyciek oleju i to bardzo denerwujący wyciek, bo pokrywa dolna rozrządu jest klejona wymieniona na drugą borsehung i dalej cieknie z tego samego miejsca , wywalona pokrywa drugi raz klejona i znowu to samo, kupiona druga i klejona i zawsze w tym miejscu spływa olej i cieknie mi na posadzke . Myślicie że takie coś może mieć coŵ wspólnego z moimi błędami czy to nie tędy droga. Niestety wszyscy rozkładają ręce i nie widzą problemu bo "u nich" silnik chodzi dobrze a błąd się pali jak byk i to nie jeden. Dodatkowo rano na ssaniu chodzi okej. Po 3 godzinach od pierwszego porannego rozruchu znowu chodzi na ssaniu bo silnil zimny i to drugie odpalenie już chuczy od strony turbo Edytowane Czwartek o 12:39 przez marky2552
janusz75 Opublikowano Czwartek o 12:59 Opublikowano Czwartek o 12:59 a wymieniałeś górną osłonę łańcucha rozrządu?..
marky2552 Opublikowano Czwartek o 13:09 Autor Opublikowano Czwartek o 13:09 Tak górna z uszczelką bo lekko sie pociła pp wymianie brak problemów i zapoceń ale ta dolna sie poci cały czas i wyczyszcze tam zmywaczem do hamulców przyjde za godzine i olej już tam spływa jak silnik pochodzi z 30 min. Dodatkowo załączam filmik z drugiego odpalenoa na ssaniu dziwnie to chodzi moim zdaniem i jest to dźwięk z turbosprężarki dobrze to słychać jak zostawi się samą przepływke bez filtra powietrza
janusz75 Opublikowano Czwartek o 13:39 Opublikowano Czwartek o 13:39 poszukam jeszcze w telefonie czy mam filmik który nagrałem kiedy diagnozowałem auto znajomego... też miał podobny przypadek do Twojego... był w kilku warsztatach, a auto nadal nie chodziło poprawnie... dodatkowo zgłaszał wyciek oleju z silnika, ale tym nikt się nie przejął za bardzo bo najpierw chcieli dojść do tego co jest powodem, że sypie błędami... a winowajcą całego zamieszania była górna pokrywa łańcucha rozrządu... czasami wymiana samej uszczelki to za mało... pokrywy z biegiem czasu od wyskich temperatur najzwyczajniej w świecie zaczynają się "wichrować" wymieniłem kpl. pokrywę wraz z uszczelkami... i chłopak jeździ, nic nie cieknie, a i błędów w sterowniku silnika brak... nie twierdzę, że w Twoim przypadku też tak będzie... ale przyjrzyj się dokładniej górnej osłonie, bo często się zdarza, że to właśnie z niej cieknie, czego bez dokładnych oględzin nie widać, a winowajcą obarcza się dolną osłonę, bo przecież jest mokra z oleju... najlepiej umyć wszystko, lusterko lub endoskop i zobaczyć skąd olej zaczyna się wydostawać... ps. co do "dziwnych" odgłosów w fazie rozgrzewania (jeśli nie towarzyszą temu inne usterki) to te silniki tak mają... jest to spowodowane "przestawieniem faz rozrządu" oraz wydłużeniem czasu wtrysku - funkcja rozgrzewania katalizatora... czasami nawet "lubią poszarpywać" co zwykle trwa kilka do kilkunastu sekund... wszystko zależne od temperatury...
marky2552 Opublikowano Czwartek o 14:00 Autor Opublikowano Czwartek o 14:00 U góry jest sucho A olej jest tylko w tym jednym rogu dobrze to widać gdzie ta śrubka jest od tej pokrywy dolnej i ścieka sobie w dół. a wszędzie jest sucho bo mam pół przodu zdjęte to widać wszystko
janusz75 Opublikowano Czwartek o 14:05 Opublikowano Czwartek o 14:05 no rzeczywiście nie wygląda to na górną... a o-ring na rurce bagnetu nowy?.. rurka nie jest pęknięta?..
marky2552 Opublikowano Czwartek o 14:20 Autor Opublikowano Czwartek o 14:20 (edytowane) Rurka jest stara co była oring mam elringa nowy założony ale wydaje sie tam coś lekko sączyć albo ten oring jest taki sobie albo ta rurka jest gdzieś uszkodzona Edytowane Czwartek o 14:21 przez marky2552
janusz75 Opublikowano Czwartek o 14:56 Opublikowano Czwartek o 14:56 erling tak śrenio... ma inny wymiar niż oryginał... oryginał: 12x2 , a erling: 11,8x2,5 zamów oryginalny i sprawdź czy rurka nie ma pęknięć...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się