Jump to content
IGNORED

Wymiana uszczelniaczy zaworowych w Audi A4 B6 1.8T


Recommended Posts

Posted

Witam, 

Chce wymienić uszczelniacze zaworowe, kupiłem już sprzęt do tego.

I teraz mam kilka pytań bo nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi.

Jak ustawić tlok w pozycji gmp? 

Ściągnąłem już pokrywę zaworów i jak rozpiąć rozrząd?

20241101_180935.jpg

Posted

Hmm, moja rada taka - nie bierz się za to jak takich podstaw nie wiesz. Bo zrobisz sobie kuku a właściwie autu 😉

Posted

Aby rozpiąć rozrząd to potrzebujesz blokady, na wał z tego co wiem to nie ma w 1.8t i ustawia się na znak osłony przeciwpyłowej. GMP każdego tłoka ustawisz za pomocą gniazda świecy zapłonowej.

 

Robota jest czasochłonna i precyzyjna, chwila nieuwagi i blokady zaworów wpadną Ci w komorę spalania, jesteś pewien że chcesz się tego podjąć?

Posted

Tłok możesz ustawić w GMP np. za pomocą długiego śrubokręta przez otwór świecy, lub ustawiasz rozrząd tak jakby do ściągnięcia i działasz. Z drugiej strony dziwne, że chcesz sam to robić, nie znając takich podstaw. Można wiedzieć, dlaczego chcesz wymieniać uszczelniacze? Pije olej?

Posted
3 minuty temu, szpakuziom napisał(a):

Tłok możesz ustawić w GMP np. za pomocą długiego śrubokręta przez otwór świecy, lub ustawiasz rozrząd tak jakby do ściągnięcia i działasz. Z drugiej strony dziwne, że chcesz sam to robić, nie znając takich podstaw. Można wiedzieć, dlaczego chcesz wymieniać uszczelniacze? Pije olej?

Kiedyś trzeba się nauczyć. Tak pije olej i dymi na postoju. Turbo w porządku, odma też. Przy okazji poci się delikatnie pod uszczelką pokrywy zaworów 

Posted
2 minuty temu, norbert_t napisał(a):

Kiedyś trzeba się nauczyć. Tak pije olej i dymi na postoju. Turbo w porządku, odma też. Przy okazji poci się delikatnie pod uszczelką pokrywy zaworów 

No tak. Pamiętaj, że tłok pierwszy i czwarty będziesz miał w górze, dwójka i trójka będą w dole, więc jak będziesz zaczynał od pierwszego, to później ustaw dwójkę i trójkę w górę. Chodzi o to, żebyś się nie zapomniał :) Najlepiej cały czas śrubokrętem sprawdzać położenie tłoka przed rozpięciem zaworów. No i wiadomo otwór świecy zabezpieczony, żeby nic nie wpadło :) Powodzenia.

Posted
2 minuty temu, szpakuziom napisał(a):

No tak. Pamiętaj, że tłok pierwszy i czwarty będziesz miał w górze, dwójka i trójka będą w dole, więc jak będziesz zaczynał od pierwszego, to później ustaw dwójkę i trójkę w górę. Chodzi o to, żebyś się nie zapomniał :) Najlepiej cały czas śrubokrętem sprawdzać położenie tłoka przed rozpięciem zaworów. No i wiadomo otwór świecy zabezpieczony, żeby nic nie wpadło :) Powodzenia.

Dzięki dzięki

Rozrząd ustawiam, zgodnie z znakami i mogę ściągać?

 

Posted

Lepiej zajrzyj kamerką w cylindry czy zawory rzeczywisxie są mokre od oleju zanim zaczniesz psuć. Prócz paska musisz zdemontować napinacz łańcucha żeby wyjąć wałki. Masz blokade ściskającą napinacz? Porywasz się z motyką na słońce.

Posted

Na moje uszczelniacze to i tak pół problemu bo same zawory będą wytarte, więc głowica będzie musiała być zdjęta w celu wymiany prowadnic zaworów i samych zaworów.

Posted

Jak przebieg w okolicach 300tys do zdejmować łeb i mini remont, bo i tak prędzej czy później yebnie, a będzie to prędzej, a na dodatek jest lpg, który nie ułatwia jej życia.

Posted

Hm, tak patrzę Twój inny temat i tam napisałeś że bierze kosmiczne ilości oleju, więc ja nie twoim miejscu nie liczy bym na to że ta operacja załatwi sprawę nawet zakładając że wszystko uda Ci się zrobić jak należy.

Z drugiej strony piszesz że chcesz stage3 robić 😁 Działaj więc najwyżej motor będziesz wyciągał.

Powodzenia

Ps sam miałem chęć zrobić taką operację ale jakoś odwagi nie mam. Nawet mając druga głowice na stanie.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...