norbert_t Opublikowano 1 Listopada Udostępnij Opublikowano 1 Listopada Witam, Chce wymienić uszczelniacze zaworowe, kupiłem już sprzęt do tego. I teraz mam kilka pytań bo nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi. Jak ustawić tlok w pozycji gmp? Ściągnąłem już pokrywę zaworów i jak rozpiąć rozrząd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieterb Opublikowano 1 Listopada Udostępnij Opublikowano 1 Listopada Hmm, moja rada taka - nie bierz się za to jak takich podstaw nie wiesz. Bo zrobisz sobie kuku a właściwie autu 😉 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 1 Listopada Udostępnij Opublikowano 1 Listopada Aby rozpiąć rozrząd to potrzebujesz blokady, na wał z tego co wiem to nie ma w 1.8t i ustawia się na znak osłony przeciwpyłowej. GMP każdego tłoka ustawisz za pomocą gniazda świecy zapłonowej. Robota jest czasochłonna i precyzyjna, chwila nieuwagi i blokady zaworów wpadną Ci w komorę spalania, jesteś pewien że chcesz się tego podjąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpakuziom Opublikowano 2 Listopada Udostępnij Opublikowano 2 Listopada Tłok możesz ustawić w GMP np. za pomocą długiego śrubokręta przez otwór świecy, lub ustawiasz rozrząd tak jakby do ściągnięcia i działasz. Z drugiej strony dziwne, że chcesz sam to robić, nie znając takich podstaw. Można wiedzieć, dlaczego chcesz wymieniać uszczelniacze? Pije olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norbert_t Opublikowano 2 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 3 minuty temu, szpakuziom napisał(a): Tłok możesz ustawić w GMP np. za pomocą długiego śrubokręta przez otwór świecy, lub ustawiasz rozrząd tak jakby do ściągnięcia i działasz. Z drugiej strony dziwne, że chcesz sam to robić, nie znając takich podstaw. Można wiedzieć, dlaczego chcesz wymieniać uszczelniacze? Pije olej? Kiedyś trzeba się nauczyć. Tak pije olej i dymi na postoju. Turbo w porządku, odma też. Przy okazji poci się delikatnie pod uszczelką pokrywy zaworów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpakuziom Opublikowano 2 Listopada Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2 minuty temu, norbert_t napisał(a): Kiedyś trzeba się nauczyć. Tak pije olej i dymi na postoju. Turbo w porządku, odma też. Przy okazji poci się delikatnie pod uszczelką pokrywy zaworów No tak. Pamiętaj, że tłok pierwszy i czwarty będziesz miał w górze, dwójka i trójka będą w dole, więc jak będziesz zaczynał od pierwszego, to później ustaw dwójkę i trójkę w górę. Chodzi o to, żebyś się nie zapomniał Najlepiej cały czas śrubokrętem sprawdzać położenie tłoka przed rozpięciem zaworów. No i wiadomo otwór świecy zabezpieczony, żeby nic nie wpadło Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norbert_t Opublikowano 2 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2 minuty temu, szpakuziom napisał(a): No tak. Pamiętaj, że tłok pierwszy i czwarty będziesz miał w górze, dwójka i trójka będą w dole, więc jak będziesz zaczynał od pierwszego, to później ustaw dwójkę i trójkę w górę. Chodzi o to, żebyś się nie zapomniał Najlepiej cały czas śrubokrętem sprawdzać położenie tłoka przed rozpięciem zaworów. No i wiadomo otwór świecy zabezpieczony, żeby nic nie wpadło Powodzenia. Dzięki dzięki Rozrząd ustawiam, zgodnie z znakami i mogę ściągać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 Opublikowano 2 Listopada Udostępnij Opublikowano 2 Listopada Lepiej zajrzyj kamerką w cylindry czy zawory rzeczywisxie są mokre od oleju zanim zaczniesz psuć. Prócz paska musisz zdemontować napinacz łańcucha żeby wyjąć wałki. Masz blokade ściskającą napinacz? Porywasz się z motyką na słońce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 2 Listopada Udostępnij Opublikowano 2 Listopada Na moje uszczelniacze to i tak pół problemu bo same zawory będą wytarte, więc głowica będzie musiała być zdjęta w celu wymiany prowadnic zaworów i samych zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 Opublikowano 2 Listopada Udostępnij Opublikowano 2 Listopada Jak przebieg w okolicach 300tys do zdejmować łeb i mini remont, bo i tak prędzej czy później yebnie, a będzie to prędzej, a na dodatek jest lpg, który nie ułatwia jej życia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieterb Opublikowano 2 Listopada Udostępnij Opublikowano 2 Listopada Hm, tak patrzę Twój inny temat i tam napisałeś że bierze kosmiczne ilości oleju, więc ja nie twoim miejscu nie liczy bym na to że ta operacja załatwi sprawę nawet zakładając że wszystko uda Ci się zrobić jak należy. Z drugiej strony piszesz że chcesz stage3 robić 😁 Działaj więc najwyżej motor będziesz wyciągał. Powodzenia Ps sam miałem chęć zrobić taką operację ale jakoś odwagi nie mam. Nawet mając druga głowice na stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się