TETTE Opublikowano 11 godzin temu Opublikowano 11 godzin temu (edytowane) Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum oraz fanów marki. Mam problem z swoją Audi TT 8N z silnikiem 1.8T z 1999 roku. Otóż samochód na wolnych obrotach nie równo pracuje coś jakby wypadał mu zapłon. Problem jest w tym że auto na jałowym biegu chodzi normalnie trzyma równo obroty nagle mu coś odbije lekko zafaluje i znowu jest okej. Co zauważyłem: podczas zafalowania i szarpnięcia słychać lekki strzał z wydechu , czuć strasznie paliwo z wydechu i zbiera się tam woda z sadzą. w komputerze błędów brak. w samochodzie wymieniono: Cała odma tj. Wszystkie przewody , zaworek PVC oraz ten krążek. nowa przepustnica , przepływomierz , Dv , n75 , wszystkie przewody gumowe od dolotu różne rureczki , nowe świece, nowe cewki , nowa sonda lambda , nowa plecionka wydechu , rozrząd , paski rolki napinacze , alternator, uszczelki pod wtryskami razem z gniazdami, pompa paliwa 3 bar. W vagu na kanale 33 w drugim polu korekta jest wysoko bo 21.9%. Czyli myślę że uboga mieszanka + zauważyłem że brakuje jednej szpilki w kolektorze wydechowym z tego miejsca trochę pokapca. Obroty samochodu 840-880. Samochód pali od strzała ciepły czy zimny ma moc idzie do końca. Kończą mi się już pomysły na koniec dodam że jak samochód równo pracuje to korek oleju jak się go odkręci nie podskakuje a w momencie jak zaczyna się problem to zaczyna podskakiwać jak szalony. Edytowane 10 godzin temu przez TETTE
przem8 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu 8 godzin temu, TETTE napisał(a): koniec dodam że jak samochód równo pracuje to korek oleju jak się go odkręci nie podskakuje Wymień zaworek jednokierunkowy odmy na oryginał.
janusz75 Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu 10 godzin temu, TETTE napisał(a): zauważyłem że brakuje jednej szpilki w kolektorze wydechowym z tego miejsca trochę pokapca zajmij się najpierw właśnie tym... jeśli są jakiekolwiek nieszczelności w obrębie sondy lambda to o poprawnej pracy silnika można zapomnieć... naprawdę wystarczy mała nieszczelność na kolektorze wydechowym, aby "podciągało lewe powietrze" które z kolei rejestruje sonda lambda i na tej podstawie dokonuje korekcji... co niestety odbija się na poprawnej pracy silnika, i to szczególnie na wolnych obrotach... zdemontuj kolektor (sprawdź jego prostolinijność, a znając 1.8T zapene będzie banan) jeśli będzie "wypaczony" to dobry szlifierz, ewent. inny... wymień wszystkie szpilki na nowe... i poskładaj całość na nowych uszczelkach z zachowaniem momentów dokręcania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się