Jump to content
IGNORED

Audi TT 8N 1.8 AJQ nierówno pracuje na wolnych obrotach


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum oraz fanów marki. 
 

Mam problem z swoją Audi TT 8N z silnikiem 1.8T z 1999 roku. Otóż samochód na wolnych obrotach nie równo pracuje coś jakby wypadał mu zapłon. Problem jest w tym że auto na jałowym biegu chodzi normalnie trzyma równo obroty nagle mu coś odbije lekko zafaluje i znowu jest okej.

 

Co zauważyłem: podczas zafalowania i szarpnięcia słychać lekki strzał z wydechu , czuć strasznie paliwo z wydechu i zbiera się tam woda z sadzą.

 

w komputerze błędów brak. 
 

w samochodzie wymieniono:

 

Cała odma tj. Wszystkie przewody , zaworek PVC oraz ten krążek.

nowa przepustnica , przepływomierz , Dv , n75 , wszystkie przewody gumowe od dolotu różne rureczki , nowe świece, nowe cewki , nowa sonda lambda , nowa plecionka wydechu , rozrząd , paski rolki napinacze , alternator, uszczelki pod wtryskami razem z gniazdami, pompa paliwa 3 bar. W vagu na kanale 33 w drugim polu korekta jest wysoko bo 21.9%. Czyli myślę że uboga mieszanka + zauważyłem że brakuje jednej szpilki w kolektorze wydechowym z tego miejsca trochę pokapca. Obroty samochodu 840-880. Samochód pali od strzała ciepły czy zimny ma moc idzie do końca. Kończą mi się już pomysły :(

 

na koniec dodam że jak samochód równo pracuje to korek oleju jak się go odkręci nie podskakuje a w momencie jak zaczyna się problem to zaczyna podskakiwać jak szalony. 

Edited by TETTE
Posted
8 godzin temu, TETTE napisał(a):

koniec dodam że jak samochód równo pracuje to korek oleju jak się go odkręci nie podskakuje

Wymień zaworek jednokierunkowy odmy na oryginał.

Posted
10 godzin temu, TETTE napisał(a):

zauważyłem że brakuje jednej szpilki w kolektorze wydechowym z tego miejsca trochę pokapca

zajmij się najpierw właśnie tym... jeśli są jakiekolwiek nieszczelności w obrębie sondy lambda to o poprawnej pracy silnika

można zapomnieć... naprawdę wystarczy mała nieszczelność na kolektorze wydechowym, aby "podciągało lewe powietrze"

które z kolei rejestruje sonda lambda i na tej podstawie dokonuje korekcji... co niestety odbija się na poprawnej pracy silnika,

i to szczególnie na wolnych obrotach... zdemontuj kolektor (sprawdź jego prostolinijność, a znając 1.8T zapene będzie banan)

jeśli będzie "wypaczony" to dobry szlifierz, ewent. inny... wymień wszystkie szpilki na nowe... i poskładaj całość na nowych

uszczelkach z zachowaniem momentów dokręcania... 

 

Posted (edited)

Właśnie zaworek w odmie ten plastikowy mam szary niestety zamiennik firmy Topran bo nie było nic innego. Stary zaworek był w kolorze zielonym. Jeden i drugi puszczał tylko w jedną stronę jak się dmuchało , a w drugą był zablokowany i nic nie puszczało. Spróbuję odkręcić kolektor wydechowy wymienić uszczelkę i szpilki i skręcić na nowo + kupię oryginalny ten zaworek zielony zobaczymy czy to coś poprawi. 
 

teraz mam pytanie jakie szpilki oryginalne są do kolektora wydechowego ? 8 , 10 może 12 ? Jaką długość ? Chodzi o AJQ i turbinę K03 ? Mechanik jeszcze stwierdzil ze gdzieś nieszczelnością kolektorze wydechu raczej by nie dawała takich objawów ale spróbujemy, jeszcze w środku czasami przy włączonych nawiewach czuć spalinami. 
 

i pytanie co do korka oleju. Jak odkręcę korek na rozgrzanym silniku korek ma podskakiwać czy stać nie ruchomo ? Bo jedni piszą że musi skakać a inni ze lekko powinno go zasysać i powinien trzymać.

 

i ostatnie pytanie jaki numer ma mieć ten zaworek bo są dwa rodzaje:

 

szary - 035 103 245A

zielony - 035 103 245G

 

 

Edited by TETTE
Posted
35 minut temu, TETTE napisał(a):

niestety zamiennik firmy Topran

To nie działa od nowości. 

Korek ma podskakiwać cały czas, nieważne czy zimny czy ciepły silnik.

Kolor raczej nie ma znaczenia. Kiedyś jak wymieniałem u siebie to był szary, a założyłem zielony.

Posted

dla silnika AJQ

 

szpilki głowica-kolektor -     N0444115     M8x30   13szt

nakrętki kolektora -                N91130801   M8          13szt

podkładki pod nakrętki -      N90357201                   13szt

 

zawór -                                       035103245A

Posted

Zamówiony komplet śrub podkładek i szpilek oraz uszczelka i zaworek OEM. Zweryfikuje czy kolektor nie jest popękany czy nie będzie trzeba go wymienić. 
 

a odnośnie moim objawów jak po wymianę w/w komponentów nie będzie poprawy to co szukać dalej ? 

Posted

na Twoim miejscu nie marwiłbym się na zapas... choć oczywiście Cię rozumiem, to oby obawy okazały się przedwczesne... 

na tą chwilę zrób porządek z zaworkiem jak i szczelnością kolektora wydechowego... na spokojnie posprawdzaj Sobie wszystko

czy jest Ok... następnie wykasuj błędy w sterowniku silnika (nawet gdyby ich nie było, pozwoli to na wyzerowanie korekt)

no i oczywiście nie zapomnij napisać później, że wszystko jest Ok...🙃

Posted

Tak to wygląda :(

IMG_0882.png

Posted

nie jesteś pierwszy ani ostatni... tak to niestety wygląda, temperatura i czas robią swoje... zdemontuj, posprawdzaj wszystko na spokojnie

(zobacz czy kolektor nie ma pęknięć) sprawdź płaskość powierzchni i jeśli wszystko będzie Ok... montuj...

Posted (edited)

Dziękuję za pomoc ogarnę ten kolektor i wymienię ten zaworek i dam znać jakie efekty. A odnośnie tego elementu 034129101B też mam zamiennik. Trzeba kupić oryginał ?

Edited by TETTE
Posted

jeśli chodzi o tzw. odmy... to najlepiej oryginał... wiem, że kiedyś w pudełku Vaico znajdował się oryginał (z sfrezowanym logo)

na tą chwilę usuń nieszczelności i zobacz jak silnik pracuje... i dopiero wtedy będziesz decydował co dalej...

Posted

Nieszczelność kolektora wydechowego nie będzie miała nic do nie równych obrotów, na dolocie już tak.

Posted

Vaico dzisiaj to najtańszy chińczyk, mam odmę z tej firmy i to pieniądze wyrzucone w błoto. Za cenę tego badziewia (500 zł) miałbym oct z zaworem, który działałby lepiej jak oryginalna odma.

Posted (edited)

Udało mi się dostać oryginalny zaworek na miejscu , podmieniony. Jak się dmucha to puszcza w jedną stronę. Korek oleju delikatnie podskakuje. Kupiłem również jedną szpilkę do kolektora wraz z podkładką i śrubą. Na szczęście w moim kolektorze wgl nie było szpilki bo jakby była urwana to by było trzeba podjechać na warsztat to ogarnąć. Wszystko skręcone do oporu. Obroty dalej lekko falują , z wydechu unosi się lekki dymek , skrapla się woda w wydechu z sadzą i czuć bardzo paliwem. Czasem czuć zadrganie w środku oraz delikatny strzał z wydechu. W VAG-COM zero błędów.

Edited by TETTE
Posted

Zrób logi, masz w dziale diagnostyka co i jak. Takie wróżenie z fusów teraz.

Sonda i przepływka z Boscha?

Posted
6 minut temu, przem8 napisał(a):

Zrób logi, masz w dziale diagnostyka co i jak. Takie wróżenie z fusów teraz.

Sonda i przepływka z Boscha?

Tak z Boscha wymienione około miesiąca temu. Przeplywka na biegu jałowym 2.3 2.4 pokazuje pod obciążeniem okolice 130-140. Sonda na wolnym też oscyluje od 0.1v do 05 , 07 też bosh.

Posted

Mam jeszcze pytanie odnośnie odmy i zaworka. Wymieniłem jeszcze raz wszystkie przewody odmy , ten krążek koło zaworu DV kupiłem OEM , zaworek w odmie szary też OEM. Jak na rozgrzanym silniku odkręcę korek oleju to nie skacze tańczy , czuć lekkie ssanie ale bez problemu go idzie ponieść. Czy tak ma być ? Bo widziałem że większości korek oleju skacze 

Posted
4 godziny temu, TETTE napisał(a):

Czy tak ma być ?

Nie.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...