Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi TT 8N 1.8 AJQ nierówno pracuje na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum oraz fanów marki. 
 

Mam problem z swoją Audi TT 8N z silnikiem 1.8T z 1999 roku. Otóż samochód na wolnych obrotach nie równo pracuje coś jakby wypadał mu zapłon. Problem jest w tym że auto na jałowym biegu chodzi normalnie trzyma równo obroty nagle mu coś odbije lekko zafaluje i znowu jest okej.

 

Co zauważyłem: podczas zafalowania i szarpnięcia słychać lekki strzał z wydechu , czuć strasznie paliwo z wydechu i zbiera się tam woda z sadzą.

 

w komputerze błędów brak. 
 

w samochodzie wymieniono:

 

Cała odma tj. Wszystkie przewody , zaworek PVC oraz ten krążek.

nowa przepustnica , przepływomierz , Dv , n75 , wszystkie przewody gumowe od dolotu różne rureczki , nowe świece, nowe cewki , nowa sonda lambda , nowa plecionka wydechu , rozrząd , paski rolki napinacze , alternator, uszczelki pod wtryskami razem z gniazdami, pompa paliwa 3 bar. W vagu na kanale 33 w drugim polu korekta jest wysoko bo 21.9%. Czyli myślę że uboga mieszanka + zauważyłem że brakuje jednej szpilki w kolektorze wydechowym z tego miejsca trochę pokapca. Obroty samochodu 840-880. Samochód pali od strzała ciepły czy zimny ma moc idzie do końca. Kończą mi się już pomysły :(

 

na koniec dodam że jak samochód równo pracuje to korek oleju jak się go odkręci nie podskakuje a w momencie jak zaczyna się problem to zaczyna podskakiwać jak szalony. 

Edytowane przez TETTE
Opublikowano
8 godzin temu, TETTE napisał(a):

koniec dodam że jak samochód równo pracuje to korek oleju jak się go odkręci nie podskakuje

Wymień zaworek jednokierunkowy odmy na oryginał.

Opublikowano
10 godzin temu, TETTE napisał(a):

zauważyłem że brakuje jednej szpilki w kolektorze wydechowym z tego miejsca trochę pokapca

zajmij się najpierw właśnie tym... jeśli są jakiekolwiek nieszczelności w obrębie sondy lambda to o poprawnej pracy silnika

można zapomnieć... naprawdę wystarczy mała nieszczelność na kolektorze wydechowym, aby "podciągało lewe powietrze"

które z kolei rejestruje sonda lambda i na tej podstawie dokonuje korekcji... co niestety odbija się na poprawnej pracy silnika,

i to szczególnie na wolnych obrotach... zdemontuj kolektor (sprawdź jego prostolinijność, a znając 1.8T zapene będzie banan)

jeśli będzie "wypaczony" to dobry szlifierz, ewent. inny... wymień wszystkie szpilki na nowe... i poskładaj całość na nowych

uszczelkach z zachowaniem momentów dokręcania... 

 

Opublikowano (edytowane)

Właśnie zaworek w odmie ten plastikowy mam szary niestety zamiennik firmy Topran bo nie było nic innego. Stary zaworek był w kolorze zielonym. Jeden i drugi puszczał tylko w jedną stronę jak się dmuchało , a w drugą był zablokowany i nic nie puszczało. Spróbuję odkręcić kolektor wydechowy wymienić uszczelkę i szpilki i skręcić na nowo + kupię oryginalny ten zaworek zielony zobaczymy czy to coś poprawi. 
 

teraz mam pytanie jakie szpilki oryginalne są do kolektora wydechowego ? 8 , 10 może 12 ? Jaką długość ? Chodzi o AJQ i turbinę K03 ? Mechanik jeszcze stwierdzil ze gdzieś nieszczelnością kolektorze wydechu raczej by nie dawała takich objawów ale spróbujemy, jeszcze w środku czasami przy włączonych nawiewach czuć spalinami. 
 

i pytanie co do korka oleju. Jak odkręcę korek na rozgrzanym silniku korek ma podskakiwać czy stać nie ruchomo ? Bo jedni piszą że musi skakać a inni ze lekko powinno go zasysać i powinien trzymać.

 

i ostatnie pytanie jaki numer ma mieć ten zaworek bo są dwa rodzaje:

 

szary - 035 103 245A

zielony - 035 103 245G

 

 

Edytowane przez TETTE
Opublikowano
35 minut temu, TETTE napisał(a):

niestety zamiennik firmy Topran

To nie działa od nowości. 

Korek ma podskakiwać cały czas, nieważne czy zimny czy ciepły silnik.

Kolor raczej nie ma znaczenia. Kiedyś jak wymieniałem u siebie to był szary, a założyłem zielony.

Opublikowano

dla silnika AJQ

 

szpilki głowica-kolektor -     N0444115     M8x30   13szt

nakrętki kolektora -                N91130801   M8          13szt

podkładki pod nakrętki -      N90357201                   13szt

 

zawór -                                       035103245A

Opublikowano

Zamówiony komplet śrub podkładek i szpilek oraz uszczelka i zaworek OEM. Zweryfikuje czy kolektor nie jest popękany czy nie będzie trzeba go wymienić. 
 

a odnośnie moim objawów jak po wymianę w/w komponentów nie będzie poprawy to co szukać dalej ? 

Opublikowano

na Twoim miejscu nie marwiłbym się na zapas... choć oczywiście Cię rozumiem, to oby obawy okazały się przedwczesne... 

na tą chwilę zrób porządek z zaworkiem jak i szczelnością kolektora wydechowego... na spokojnie posprawdzaj Sobie wszystko

czy jest Ok... następnie wykasuj błędy w sterowniku silnika (nawet gdyby ich nie było, pozwoli to na wyzerowanie korekt)

no i oczywiście nie zapomnij napisać później, że wszystko jest Ok...🙃

Opublikowano

Tak to wygląda :(

IMG_0882.png

Opublikowano

nie jesteś pierwszy ani ostatni... tak to niestety wygląda, temperatura i czas robią swoje... zdemontuj, posprawdzaj wszystko na spokojnie

(zobacz czy kolektor nie ma pęknięć) sprawdź płaskość powierzchni i jeśli wszystko będzie Ok... montuj...

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję za pomoc ogarnę ten kolektor i wymienię ten zaworek i dam znać jakie efekty. A odnośnie tego elementu 034129101B też mam zamiennik. Trzeba kupić oryginał ?

Edytowane przez TETTE
Opublikowano

jeśli chodzi o tzw. odmy... to najlepiej oryginał... wiem, że kiedyś w pudełku Vaico znajdował się oryginał (z sfrezowanym logo)

na tą chwilę usuń nieszczelności i zobacz jak silnik pracuje... i dopiero wtedy będziesz decydował co dalej...

Opublikowano

Nieszczelność kolektora wydechowego nie będzie miała nic do nie równych obrotów, na dolocie już tak.

Opublikowano

Vaico dzisiaj to najtańszy chińczyk, mam odmę z tej firmy i to pieniądze wyrzucone w błoto. Za cenę tego badziewia (500 zł) miałbym oct z zaworem, który działałby lepiej jak oryginalna odma.

Opublikowano (edytowane)

Udało mi się dostać oryginalny zaworek na miejscu , podmieniony. Jak się dmucha to puszcza w jedną stronę. Korek oleju delikatnie podskakuje. Kupiłem również jedną szpilkę do kolektora wraz z podkładką i śrubą. Na szczęście w moim kolektorze wgl nie było szpilki bo jakby była urwana to by było trzeba podjechać na warsztat to ogarnąć. Wszystko skręcone do oporu. Obroty dalej lekko falują , z wydechu unosi się lekki dymek , skrapla się woda w wydechu z sadzą i czuć bardzo paliwem. Czasem czuć zadrganie w środku oraz delikatny strzał z wydechu. W VAG-COM zero błędów.

Edytowane przez TETTE
Opublikowano

Zrób logi, masz w dziale diagnostyka co i jak. Takie wróżenie z fusów teraz.

Sonda i przepływka z Boscha?

Opublikowano
6 minut temu, przem8 napisał(a):

Zrób logi, masz w dziale diagnostyka co i jak. Takie wróżenie z fusów teraz.

Sonda i przepływka z Boscha?

Tak z Boscha wymienione około miesiąca temu. Przeplywka na biegu jałowym 2.3 2.4 pokazuje pod obciążeniem okolice 130-140. Sonda na wolnym też oscyluje od 0.1v do 05 , 07 też bosh.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...