Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ 2.5 tdi 150 KM] Wałki rozrządu.


dawid835

Rekomendowane odpowiedzi

Przy 250 tys napewno masz wałeczki do wymiany( regeneracji http://www.swiatek.com.pl/ polecam) w załeżności od grubości portfela. Zadzwoń do nich to podadzą Ci całkowite koszty. Z tego co pamietam to regeneracja 4 wałków plus cały nowy osprzęt(jest tego kilka pozycji) to koszt niecałych 2 tysi. Nowe wałki to około 5 tys. Jeżeli chcesz się organoleptycznie przekonać,że Twoje wałki dokonują żywota, to ściągnij pokrywę zaworów i bedziesz miał wszystko na tacy, inna możliwość mniej miarodajna to odkręcenie korka wlewu oleju, wsadzenie śrubokręta i wyczucie na krzywce uskoku po wytarciu, warunek to ustawienie sie krzywki górą do korka wlewu. Powodzenia :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie po czym poznac ze trzeba wymienic wałki rozrządu autko ma przejechane 250 000.

I moze ktoś wie ile taka przyjemnośc koszyuje oraz co sie tam jeszcze wymienia.

A moze najpierw napisz co sie stalo ze podejrzewasz ze walki padly ?? Norbi troche przesadza jak przebieg prawdziwy to wcale nie musza byc walki ( choc moge, kwestia uzytkowania ). Generlanie objawem jest straszne "zamulenia" autka w zakresia obrotow do 3-3,5tys. ( zazwyczaj padaja krzywki niskich obrotow ). Napisz cos wiecej o objawach. Norbi ci bardzo ladnie napisal jak mozna sprawdzic walki polecam sposob 1 jak sa wytarte to widac golym okiem sposob 2 jest dla specjalistow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm

pierwsze słyszę aby w 1.9 wałki sie wycierały

owszem słyszałem o 2.5 ale nie 1.9 :cool:

zdeniu! Przeczytaj temat :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze najpierw napisz co sie stalo ze podejrzewasz ze walki padly ?? Norbi troche przesadza jak przebieg prawdziwy to wcale nie musza byc walki ( choc moge, kwestia uzytkowania ). Generlanie objawem jest straszne "zamulenia" autka w zakresia obrotow do 3-3,5tys.
Ogi ja miałem bardzo mocno wytarte wałki przy 240tys, autko chodziło tak samo przed jak i po wymianie wałkow, kompletnie nic sie nie zmieniło. Wydałem troche kasy :evil: i poza nowymi wałkami i całą nową hydrauliką to była jedyna zmiana :confused:

[ Dodano: 08-04-2007, 18:06 ]

Jeszcze sie nic nie stało ale slyszalem ze lubia sie wycierac a mam zamiar sprzedac auto i sam wiesz jak jest nie chce zeby potem ktos przyszedl do mnie z pretensjami' dlatego wole sprawdzic
Troche mnie zszokowałeś swoimi zamiarami :eek: , do bólu porządny klubowicz. Chciałbym od Ciebie kupować autka :wink: a tak poważnie jeżeli chcesz sprzedać, a autko dobrze chodzi(tak jak to było w moim przypadku)to odpuść sobie nie małe inwestycje za które kupujący nie zapłaci Ci :exclaim:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbi widac juz w momencie kupna cos musialo byc nie tak z walkiami, jesli ktos mial walki w porzadku i w trakcie eksploatacji mu siadly to jest to bardzo wyczuwalne, z drugiej strony to w roznych egzemplarzach moga sie wycierac rozne krzywki moze trafiles na tylko najnizsza krzywke w momenice kupna i myslales ze jest ok ? ( wsumie ten silnik powinien mocno ciagnac od 1700 obr wiec calkiem nisko i niektorzy jak cignie im od np 2300 np to traktuja to jako turbo dziure czy cos.

Ps. Dawid ja tez chce od ciebie auto kupowac zaoszczedzilbym sporo czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsumie ten silnik powinien mocno ciagnac od 1700 obr

:eek: :eek: :eek: Chyba obydwoje nie myślimy o AKNie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbi widac juz w momencie kupna cos musialo byc nie tak z walkiami, jesli ktos mial walki w porzadku i w trakcie eksploatacji mu siadly to jest to bardzo wyczuwalne, z drugiej strony to w roznych egzemplarzach moga sie wycierac rozne krzywki moze trafiles na tylko najnizsza krzywke w momenice kupna i myslales ze jest ok ? ( wsumie ten silnik powinien mocno ciagnac od 1700 obr wiec calkiem nisko i niektorzy jak cignie im od np 2300 np to traktuja to jako turbo dziure czy cos.

Ps. Dawid ja tez chce od ciebie auto kupowac zaoszczedzilbym sporo czasu :)

Akn ciągnie od 1700 jeżeli jest zimno, gdy temp troche wzrośnie, nie mówiąc już o lecie to ciągnie (wlecze sie raczej) od 2500rpm, a wałki mogły być wytarte jak już go kupiłem , ale po wymianie nie było kompletnie zadnej różnicy. Autko było doinwestowane aż nad wyraz. Zachowałem sie jak Dawid :biggrin: Przez rok w poszukiwaniu mocy zrobiłem w nim wszystko i czasy poprawiły sie zaledwie o sek. i to był gwóźdż do deski... wku... sie i sprzedałem go w idealnym stanie. :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg raczej nie jest wykłądniekiem, czego przykłądem jest moje AFB. 290tys. przelotu i wałki mają sie dobrze.

Poza tym wytarte wałki sa efektem padniętej hydrauliki zaworowej. Jeśli w porę wymienimy zużyte hydroregulatory, wałki będą nam długo służyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak mam na imie bartek jezdze od 2 miechow audi a 4 avant 2000r 116koni w skorach oprócz quattro pelen wypas ale mniejsza o to

a wiec tak predzej ialem paska b5 99rok 2.5tdi i powiem wam tak mialem wiele przejsc Z tym samochodem i naj gorszym wcale nie byl silnik tylko slrzynia tip tronik nikomu nie polecam samochodu z ta skrzynia naprawde a co do silnika to walkow nie trzeba wymieniac co jakis przebnieg jezeli ktos leje dobry plej czeso robi wymiany to mozna nawet 500000tys zrobic i nic sie walkom nie stanie naj gorszym skutkiem zuzytych walkow jest glosna i metaliczna praca silnika przy bardzo duzym zuzyciu walkow wystepuje spadek mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja moge załatwić wałki nowe za 600zł za sztukę i do tego należy wym popychacze dobrego producenta ok 300 zł za kompl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nibawem czeka mnie ten sam problem i tutaj po radach mojego mechaniora,

zgadzam sie z WOWO, żeby wcześnie zadbać o wymianę hydrauliki zaworowej,

bo pózniej mamy spory problem i czyszczenie portfela.

Może ktoś podpowie jaką firmę wybrać, gdzie i za ile można te klamoty kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dokładam się do prośby o pomoc w wyborze odpowiedniej (stosunek ceny/jakość) hydrauliki do 2,5 TDI V6.

Co jeszcze oprócz samym popychaczy należy wymienić (uszczelki itp..?)

Jak kwota za pracę mechanika będzie "uczciwa" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w 1,9 Tdi 115 KM też trzeba to robić ???
nie trzeba

[ Dodano: 10-04-2007, 21:28 ]

...dokładam się do prośby o pomoc w wyborze odpowiedniej (stosunek ceny/jakość) hydrauliki do 2,5 TDI V6.

Co jeszcze oprócz samym popychaczy należy wymienić (uszczelki itp..?)

Jak kwota za pracę mechanika będzie "uczciwa" ?

http://www.swiatek.com.pl/ tu wszystkiego sie dowiesz bardzo dokładnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zazwyczaj padaja krzywki niskich obrotow

witam odpiszcie co to dokladniej jest bo w moim silniczku na niskich obrotach w glowicy od strony filtra powietrza bardziej z tylu slychac takie metaliczne pukanie gdy delikatnie podniose obroty to zanika :question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam odpiszcie co to dokladniej jest bo w moim silniczku na niskich obrotach w glowicy od strony filtra powietrza bardziej z tylu slychac takie metaliczne pukanie gdy delikatnie podniose obroty to zanika

być może końcowe stadium wycierania się hudropopyhaczy, następna w kolejce jest wypadnięta dźwigienka zaworowa i tu już zależy od szczęścia gdzie poleci, może nie stać się nic, a drugi scenariusz jest znacznie bardziej kosztowny :/

moja rada udaj się jak najszybciej na diagnozę hydrauliki w głowicy swojej V6-tki, wytarte wałki to objaw rozklekotanej hydrauliki zaworowej, jeśli w miarę szybko się to naprawi to wałki są do uratowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...