Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Turbina w Audi 1.8T


19Martin86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tydzień temu sprowadziłem samochód z niemiec. Audi A4 B5 AEB 1.8T 1998r S-Line. Przebieg 200tys.

Auto ma 150koni, a jednak w czasie jazdy tego nie odczuwam :angry: Kumple mi mówili, że jak kupie 1.8T to bedzie mnie wciskać w fotel jak depne pedał gazu - a tu lipa :angry: JEdni mówią, że może powinienem zregenerować turbinę, bo 200tys to dużo jak na turbinę. Inni znowu mówią, że wystarczy jak wymienie kolektor ssący i wleje jakiś konkretny olej...

Sam już nie wiem co robic :(

Dlatego pisze do was "FACHOWCÓW" --> jak myślicie co moge zrobić, żeby auto super przyśpieszało, żeby był ten efekt wciskania w fotel ??

Będe wdzięczny wszystkim, za każdą udzieloną mi poradę... :)

Serdecznie pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej będzie znaleźć kogoś z VAGiem z Twoich okolic, poprosić o zrobienie logów i wtedy szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:szukaj: od razu mowie ze powinienes poswiecic kilka nocy, na forum jest WSZYSTKO co powinienes wiedziec o 1.8T, jesli nie lubisz grzebac w aucie to oddaj do jakiegos tunera do sprawdzenia zebys czegos nie rozwalil :tongue4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie wypowiedzi kolegow sa bardzo trafne....

Po pierwsze logi. Jezeli nie wiesz jak, to tak jak kolega Buba powiedzial - oddaj fachowcowi. Ja sie dowiadywalem pare dni temu i np Dynosoft robi diagnoze za 100 PLN. Wtedy wiesz co i jak!

Wydaje mi sie, ze 200k to rzadko ktore turbo wytrzyma ( chodzi o uzytkowanie, zwykly uzytkownik nie potrafi obchodzic sie z turbawka i padaja duzo szybciej ). Mozesz smialo zalozyc, ze turbo bylo juz regenerowane/wymieniane ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w tym silniku turbo jak laduje sprawdzisz tylko podlaczajac manometr plus do tego parametry z przeplywki i bedzie mniej wiecej mozna powiedzeic czy jest tak jak powinno byc czy cos nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto osiaga 100 km/h w 8,4 s

dla niektorych to "w sam raz", dla niektorych rakieta, dla niektorych w ogole nie jedzie

punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia

ale chyba malo ktory samochod 10-14letni trzyma serie ? i z tych 8.4 robi sie 10.4 a czasami i wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat silniki VAG mogą mieć nawet większą moc niż książkowa, o ile oczywiście stan samochodu jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale niestety w benzynach się tego nie uświadczy, tu jest bardziej popularny spadek niż przyrost mocy.

Do autora: jak masz katalizator, sprawdź czy jest sonda za nim, jeśli nie, to wywal kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumple mi mówili, że jak kupie 1.8T to bedzie mnie wciskać w fotel jak depne pedał gazu - a tu lipa

zeby cos takiego czuc -musi byc okolo 300 niutonometrow-seryjnie 1,8 T tego nie ma,trzeba porezac to i owo-poczytaj,jest duzo- na pytania tez odpowiemy-ale nikt nie lubi sie powtarzac...

pierwsza sprawa-tak,jak pisze fend18-wskaznik-kup jakis,jest tego pelno,zamontuj-bedziesz wiedziec ,jakie doladowanie masz-potem pomyslimy co zrobic,zeby cie wciskalo w fotel :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierowca po pedale czujne niutki nie moc :)

Dawid-czy Ty cos dzisiaj piles? :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale niestety w benzynach się tego nie uświadczy, tu jest bardziej popularny spadek niż przyrost mocy.

Do autora: jak masz katalizator, sprawdź czy jest sonda za nim, jeśli nie, to wywal kata.

W silnikach AEB jest tylko jedna sonda przed katalizatorem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby sprawdzić czy turbina pracuje najłatwiej to sprawdzić organoleptycznie. Ściśniej przewód dochodzący do kol dolotowego i dodaj gazu tak do 4-5tyś obrotów. Przewód powinien dosyc mocno rozpęcznieć.

Może odłączałeś aku i rozprogramowałeś przepustnicę. Musisz ja ponownie zaadaptować.

Wymień filtr powietrza.

Może świece.

Czyszczenie przepustnicy moze pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumple mi mówili, że jak kupie 1.8T to bedzie mnie wciskać w fotel jak depne pedał gazu - a tu lipa

zeby cos takiego czuc -musi byc okolo 300 niutonometrow-seryjnie 1,8 T tego nie ma,trzeba porezac to i owo-poczytaj,jest duzo- na pytania tez odpowiemy-ale nikt nie lubi sie powtarzac...

pierwsza sprawa-tak,jak pisze fend18-wskaznik-kup jakis,jest tego pelno,zamontuj-bedziesz wiedziec ,jakie doladowanie masz-potem pomyslimy co zrobic,zeby cie wciskalo w fotel :wink4:

kierowca po pedale czujne niutki nie moc :)

Bardzo ciekawe rzeczy tu piszecie. Jakoś u mnie jest tylko 260Nm a jakimś cudem wciska w fotel. Wrażenie jest takie że jak przesiadam się do passata 2.0TDi gdzie tych niutonów jest 320 to to jak dla mnie nie jedzie a wciskanie w fotel jest znikome w porównaniu z :audi:

Nie jeździłem seryjnym 1.8T ale jeżdziłem innymi autami o mocy ~150KM i wciskało w fotel więc jęsli jednostka kolegi Martin jest sprawna to u niego też to poczuje. Proponuje abyś kierownice oddał kumplowi a sam usiadł na miejscu pasażera. Gwarantuje że odczucia d*py będą inne niż za kółkiem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś u mnie jest tylko 260Nm a jakimś cudem wciska w fotel.

seryjne 1,8T ma okolo 210 niuta-po chipie,lub MBC wzrosnie i wtedy mozna odczuc roznice-wciskanie w fotel-to pojecie wzgladne...dla mnie seria nie wciska w fotel,a dopiero 265,jakie mam teraz zaczalem odczuwac choc okolo 50 niuta roznicy :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś u mnie jest tylko 260Nm a jakimś cudem wciska w fotel.

seryjne 1,8T ma okolo 210 niuta-po chipie,lub MBC wzrosnie i wtedy mozna odczuc roznice-wciskanie w fotel-to pojecie wzgladne...dla mnie seria nie wciska w fotel,a dopiero 265,jakie mam teraz zaczalem odczuwac choc okolo 50 niuta roznicy :wink4:

jechalem ostatnio passatem awx i tam czuc wieksze wciskanie w fotel niz w moim aeb seria, podobno Nm sa wazne na drodze a moc na papierze :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto osiaga 100 km/h w 8,4 s

dla niektorych to "w sam raz", dla niektorych rakieta, dla niektorych w ogole nie jedzie

punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia

ale chyba malo ktory samochod 10-14letni trzyma serie ? i z tych 8.4 robi sie 10.4 a czasami i wiecej

moja bryka z 99 r trzymala serie idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje abyś kierownice oddał kumplowi a sam usiadł na miejscu pasażera. Gwarantuje że odczucia d*py będą inne niż za kółkiem.

To moze Ci, ktorzy maja 1.6 przejada sie na tylnej kanapie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...