MarEsp Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Opublikowano 9 Kwietnia 2007 szarpie podczas przyśpieszania, kolor spalin jest ok czy to elektryka (przewody WN świece lub cewki itp), czy turbo, czy coś innego ? Nagle po przejechaniu 5 km od zatankowania do pełna (na sprawdzonej stacji więc złe paliwo raczej wykluczam) silnik zaczął tracić moc po ruszeniu z pod świateł, jakby turbo się nie włączało (silnik 1,8T benzyna), ale później po paru minutach doszło szarpanie podczas przyśpieszania i nadal słaba moc. Zawróciłem do domu i na święta już nie wyjechałem, myśląc że może uszczelka pod głowicą poszła (miałem takie objawy w espero), lecz dym z rury wydechowej (brak dymu) jest ok. nic nie kopci na niebiesko (spalanie oleju) ani na biało (spalanie płynu do chłodnicy). 1.Pytanie brzmi od czego zacząć (do VAGa będę miał dostęp dopiero za tydzień a do pracy jeździć trzeba) ? 2. Co w turbo może się zepsuć przecież to tylko 2 wiatraczki na wspólnym wale ? 3. Stawiałbym na elektrykę (przewody wn świece cewki ) ale co jest typową usterką elektryki w Audi A4 1,8 turbo benzyna (1997 r. silnik AEB) ? [ Dodano: 09-04-2007, 21:40 ] Aktualnie szarpie podczas przyśpieszania (silnik 1,8 Turbo benzyna 1997 r. AEB), kiedyś zapytano mnie jak napisałem na forun, że na VAGu wykryto błąd błąd zaworu F75 (kontrola doładowania) - wówczas zapytano czy nie szarpie mi w zakresie powyżej 2,5 tys. obrotów. Teraz wiem że pytanie to było bardzo na temat, bo okazało się że poprzedni właściciel odłączył z gniazdka w/w zawór. Przy wymianie rozrządu podłączyli ten zawór i przez 2 tygodnie było ok teraz szarpie w podczas przyśpieszania w zakresie powyżej 2,5 tys obrotów, czy mam odłączyć ten zawór ? A na dłuższą metę wymienić całe turbo czy tylko w/w zawór ? Czy jak ? Po co poprzedni właściciel odłączył z gniazdka zasilanie od w/w zaworu - co mu to dało ? Czy odłączenie jest niebezpieczne - przecież ten zawór steruje nadmiarem ciśnienia - uchylając dekielek aby uszło ciśnienie w nadmiarze ? [ Dodano: 09-04-2007, 21:42 ] Zamierzam rano przed wyjazdem do pracy odłączyć ten zawór ale czy nie potrzeba użycia VAGa ?
MarEsp Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Wiem, że punkt 2 regulaminu brzmi: 2.Zakładając nowy temat postaraj się nadać mu taki tytuł, aby było jasne czego dyskusja w nim dotyczy. Na przykład jak chcesz zapytać o olej do silnika to piszesz : [b5 2,8 V6] Jaki olej do silnika. Dlatego najbardziej adekwatny tytuł wątku będzie (B5 1,8T 1997 r. AEB) co może być przyczyną braku mocy w moim aucie ? Jednak w między czasie ustalono co było przyczyną moich kłopotów i brak wyjazdu na święta - o czym forumowiczów natychmiast informuję - spadła rura gumowa na dole intercoolera i turbo ładowało powietrze pod auto zamiast do intercoolera. Zapowiadało się na wymianę turbo - ale czujne oko samego szefa DANECKI - AUTO DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA z Piekar Śląskich umożliwiło mi uniknięcie drogich niepotrzebnych napraw - polecam ten zakład forumowiczom. [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 11-04-2007, 08:34 ] nie wiem, ten temat jest ok - może ktoś zmienił ?
adamq Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Po co poprzedni właściciel odłączył z gniazdka zasilanie od w/w zaworu - co mu to dało ? Może N75 był walnięty i poprzedni właściciel go odłączył. Skoro po podłączeniu autko chodziło dobrze, to proponuję sprawdzić, jak będzie zachowywało się na innym zaworze..
FranoF1 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 ...a nie jest to czujnik spalania stukowego? u mnie dzieje sie to samo...ale powyżej 4500 rpm i w dodatku wyświetla mi temp między 70 a 90 stopni....
yuby_1,8T Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 mi sie kilka dni temu zrobilo ze auto stracilo moc i zaczelo sie dziwnie zachoywac...tzn drgania silnika..wymienilem swiece..i co dalej?? cowki podobno ok...
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 mi sie kilka dni temu zrobilo ze auto stracilo moc i zaczelo sie dziwnie zachoywac...tzn drgania silnika..wymienilem swiece..i co dalej?? cowki podobno ok... Vag - błędy Logi dynamiczne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się