Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana koła dwumasowgo na koło jednomasowe 1.9 TDI AFN - 1Z


kalik

Rekomendowane odpowiedzi

I tutaj zaczynajasie schody...zalatw sobie dobry powod tej reklamacji nqpisz go a nastepnie znajdz mechanika z pieczatka ktory sie pod tym podbije.oby uznali :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się z wami moim problemem i spostrzeżeniami. Otóż robiłem wczoraj/dzisiaj wymianę rozrządu i sprzęgła za jednym zamachem. Rozrząd wymieniony (komplet) i wszystko niby dobrze. Auto pracuje ładnie, przyspiesza żwawo i ogólnie w ruchu jest gitara. BTW: mechanik w ogóle nie użył komputera po założeniu i nic nie regulował. Powiedział, że regulacja jest nie potrzebna przy tym modelu silnika. Zdziwiło mnie to trochę bo słyszałem, że coś się tam reguluje (kąt wyprzedzenia wtrysku?) ale nie będę tu zgrywał doinformowanego. Nie wiem za to na ile ta cała operacja mogłaby wpłynąć na telepanie budą przy próbie ruszania z miejsca na nowym sprzęgle. Nie mogę jednak tego wykluczyć, bo robiłem obie operacje na raz.

I tak oto dotarliśmy do kwestii sprzęgła. Siedzi u mnie aktualnie sprzęgło i jednomas z Audi B4 1Z (zamach używka, sprzęgło nowe). Spytacie czemu zamieniłem, co mnie skłoniło. Otóż przy dużym obciążeniu (4 ludzi + bagaże + górka i but) auto wpadało od jakiegoś czasu w dziwne wibracje i dość mocno na niskich obrotach zaczynało majtać lewarkiem zmiany biegów. Nie miałem problemów z paleniem auta, nie było żadnych oznak na postoju. Wkur**ło mnie starsznie to telepanie, więc postanowiłem zrzucić skrzynię i zajrzeć co tam mogłoby powodować owe drgania (zaznaczę, że zakładałem już zestaw nowego sprzęgła LUK bez dwumasy jakies 1,5 roku temu). Mechanik ściąga skrzynię i pokazuje mi graty. Otóż dwumasa wygląda na dobrą, nie ma luzów, żadnych typowych objawów zużycia. Za to łożysko oporowe od LUKa, a ściślej ten ring po którym śmiga docisk, to jakiś okrutny badziew. Ta część jest z plastiku i on już po raptem po ok. 17 tys km się zaczął wyrabiać (widoczny rowek). W samej tarczy znowu jedna ze sprężyn latała i była po prostu luźna. A taka to niby super jakość LUK. Nie wiem, czy ja się wyjątkowo naciąłem na tego LUKa, czy walą w ciula i zaczynają robić buble ale podzielę się z Wami inną ciekawostką. W Golfie MK4 90PS, którego miałem ostatnimi czasy okazję testować, gdzie była konieczna wymiana sprzęgła, poszedłem w stronę jednomasu i dołożyłem budżetowy zestaw sprzęgła STATIM (od 1Z). Zaskoczę wszystkich - ten zestaw pracował IDEALNIE. Nie było nic, co by ujmowało jemu i czym miałby odstawać od dwumasy. Poważnie nic a nic. Kultura pracy na postoju mega ładna, przyspieszenie, zapinanie biegów, wszystko miodzio. Auto poszło do żyda ale taki wtedy był plan. Ja natomiast mając już doświadcznie i stąd poszedłem za ciosem w momencie potrzeby zakupu sprzęgła dla mojego auta. Kupiłem to samiuteńko do mojej Audi B5. Mechanik zamontował mi ten komplet do AFNa. Fajnie, wszystko super pasowało do siebie na stole, niby ze skrzynią na aucie też. Po próbie jazdy wrażenia: przy samym ruszaniu jednak straszliwie trzęsie budą. Sprzęgło samo w sobie mięciutko się wyciska, fajnie, wysoko bierze ale dlaczego telepocze budą podczas ruszania? Jak się toczy jeszcze ze 5km/h to wciskam jedynkę i nie ma tego efektu. Jest tylko i wyłącznie na ruszaniu w przód i w tył z miejsca. Czyżby za twarda tarcza? A może elementy nowego sprzęgła muszą się dotrzeć, bo jednomas używany? Zaznaczam, że wszystkie poduchy mam sprawdzone . Dwie przy silniku (w tym jedna z hydropodstawą) zostałt wymienione, bo wyglądały na osłabione. Pompa była już u dobrego pompiarza, wtryski też ale to nie będzie tutaj tematem, bo wszystko hulało. Dodam, że podczas jazdy jest ok i jedynie może w przedziale 1200-1400 obr przy mocnym bucie trochę wyczuwalne są minimalne drgania. No ale wydaje mi się, że akurat to ma prawo. W końcu jest to jednomas. Jednak ruszanie, czy zimny, czy ciepły, to makabra. Jakieś sugestie? Dopiero co odebrałem auto z warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie,skrzynia po swietach idzie do demontarzu i dwumasa do reklamacji.

---------- Post dopisany at 15:23 ---------- Poprzedni post napisany at 15:22 ----------

BTW. dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź zerknij, czy coś ze skrzynią się nie dzieje, bo u mnie to tak jakby na wolnych pracuje głośniej, a na wyciśniętym sprzęgle ciszej. Nie bardzo wiem czemu tak się dzieje, skoro ten sam zestaw zapakowałem co do MK4. Naprawdę jestem zawiedziony. Gdzieś doczytałem, że koleś pospalał trochę tarczę sprzęgła i to pomogło, więc dzisiaj pokonałem po mieście jakieś 20 km i polatałem na pół sprzęgle. Jakoś tak delikatnie lepiej ale nie wiem w sumie. No gdyby nie to, to każdemu polecałbym jednomas z tym zestawem.

PS: Ty chcesz reklamować nowy dwumas? Myślałem, że masz jednomas :doh: Na dwumasie to raczej nie powinieneś mieć tych problemów. Daj znać coś wykombinował. Jestem bardzo ciekaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu nie powinienem miec problemu ??

Co 10 zgaszenie auta slysze metaliczne uderzenie,skacze buda przy ruszaniu telepie buda na jałowym itd....i zakaladlem dwumas nowy

---------- Post dopisany at 19:02 ---------- Poprzedni post napisany at 18:54 ----------

Jestem w stanie nawet napisal ze na kazdym biegu przy przyspieszaniu odczowalne sa wibracje nie raz odczowalne na lewarku zm.biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Audi tak, w Golfie nie było tego. Wcześniej tego też nie miałem ale coś na niskich obrotach i zapiętym wysokim biegu majtało lewarkiem i trzęsło trochę autem.Ogólnie już nie byłem zadowolony.

Ten zestaw do stestowania w DW (znam kogoś). Ja tam się tylko tym kierowałem i decyzję podjąłem po tym, jak się dowiedziałem o możliwościach ogólnie wymiany koła, że to możliwe etc. Różnica w cenie dała do myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn.dokladnie o co pytasz.

---------- Post dopisany at 00:53 ---------- Poprzedni post napisany at 00:52 ----------

Jesli chodzi ogolnie o ten temat to ja w.pisalem zostalo zmnienione sprzeglo kpl i dwumasa (AWX)

Auto idzie za tydzien lub dwa na podnosnik i raz jeszcze spr.poduszki choc wykluczam to i wtedy sciaganie skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na Twoje postępy w sprawie tych drgań przy ruszaniu. Dziwi mnie to, że masz dwumasę i masz ten problem. Ja obstawiam skrzynię.

Wyobraź sobie, że ja miałem MK4 to zapakowałem używkę koła od 1Z, do tego sprzęgło 1Z i auto zapierdzielało aż miło. Fakt wymieniałem też skrzynię, bo nie chciałem znów jej zrzucać gdyby to nie sprzęgło (na wolnych bez gazu takie głosy były, że koszmar). Po zabiegu było bez drgań, głośniejszej pracy na jałowym etc. U mnie niestety trochę się różni aktualnie dźwięk bez wyciśnięcia sprzęgła od tego w memencie trzymania pedału sprzęgła w podłodze. A skoro tak jest, to zastanawiam się czy wina nie mogłaby leżeć po stronie skrzyni. W końcu jeździłem jakiś czas z problemem na dwumasie i mogła się ona tym samym delikatnie zwichrować. Sam nie wiem.

Może ktoś obeznany w skrzyniach się wypowie?

PS: Daj znać później jaki zabieg zrobiłeś i co wyszło... czy lepiej, czy gorzej. Pozdrawiam i powodzenia w dochodzeniu tematu.

A tu jeszcze ciekawe info:

http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-skrzynia-biegow-12/b5-afn-wymianie-sprzegla-szarpie-ruszaniu-150654/

---------- Post dopisany 17-04-2014 at 11:00 ---------- Poprzedni post napisany 14-04-2014 at 12:12 ----------

Pytanie: czy usunięcie przez mechanika dwóch z trzech bolców widocznych na zdjęciu może powodować owe drgania/szarpanie przy ruszaniu??

https://lh3.googleusercontent.com/-WoPT0-Js9mA/TmTwwmlYS1I/AAAAAAAAABs/bDV13LyRzP8/s800/DSC_9779.JPG

Mechanik twierdził, że przeszkadzają one w zamontowaniu docisku. Chłopaki z forum golfa wykluczają to jako powód szarpania.

Koło Zamachowe : Benzyna - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Co sądzicie?

---------- Post dopisany 20-04-2014 at 08:29 ---------- Poprzedni post napisany 17-04-2014 at 11:00 ----------

Pytanie: czy można zamontować skrzyni niepoprawnie, tzn.czy istnieje szansa, że podczas montażu naprężenie skrzyni względem silnika jest za duże i dlatego dochodzi do drgań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobry pomysł.

W zestawie do koła masz tarczę która ma sprężynki tłumiące a tarcza z AWX-a ich nie posiada.

Wiec jest jakas opcja na zastosowania koła sztywnego w afn-e by wytrzymało 170KM

z 1z podobno 400-450nm wytrzymuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko może.

Mogło być walnięte i nie zauważył lub zauważył i olał.

A jakie objawy daje uwalone łożysko to już musisz doczytać:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...