Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Problem z odpaleniem z rana


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , ostatnio mam problem z autem. Rano , gdy auto jest zimne mam problem z odpaleniem. Od kilku dni coraz bardziej to odczuwam . Na poczatku jak przekrecalem kluczyk to auto zapalo ale obroty podskoczyly do 600-700 i gaslo , za 2 razem juz paliło normalnie. A dzis już , jak przekrecilem to niechcial odpalic , męczył sie męczył i nic wkońcu po kilku próbach odpalił ale byly efekt jak wyzej czyli zapalilo i nagle gaslo , za którymś razem załapał i było ok. Dzieje sie to tylko rano po postoju cala noc , w ciągu dnia gdy auto juz nie stoi tak długo odpala bez problemu , co moze byc przyczyną tego? Prosze o pomoc

ps. może to być powiązane , jak odpalam to nieraz (niezawsze) słysze pisk (pasek jakis?)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Posiadasz instalację gazową, to nieco komplikuje sytuację, i od niej zacząłbym diagnostykę. Odpalasz oczywiście zawsze na benzynie?

Opublikowano

podłącz vag-a od tego bym zaczął :wink4: może być czujnik temp. chłodziwa

Opublikowano

Oczywiście, racja. VAG to podstawa. Ja tylko próbuję obstawić przyczynę.

Opublikowano

no tak na benzynie odpalam , potem wskakuje na gaz , Kubeł widze ze jestes z wrocławia wiesz może gdzie tu jechac na Vaga?

Opublikowano

Do Dynosoftu. Chłopaki w porządku i znają się na rzeczy. Pytaj o Mirka.

Dobrym serwisem z dobrymi fachowcami jest też RS Serwis. Oni specjalizują się w naszej marce. Smiało można do nich jechać.

Opublikowano

Witam

Nie chcę rozpoczynać nowego tematu, mam podobne objawy jak w Ty, czy udało Ci się rozwiązać problem ?

Moje auto Audi A4 B5 1.8t + GAZ

Od jakiś dwóch miesięcy auto sporadycznie miało problem z odpaleniem za pierwszym lub drugim razem, potem odpalało normalnie.... pomyślałem, że to aku już się starzeje więc zbagatelizowałem temat.... problem jakoś tydzień temu powrócił znów auto nie odpaliło...dzien po dniu na zimnym silniku... zaznaczam, ze na ciepłym zawsze odpala od razu i jest wszystko ok... w poprzednim tygodniu rano znów nie chciał odpalic, ale udalo sie pojechalem kawalek troche sie zagrzal przelaczylem normalnie na gaz ale bylo slychac jakby drobne brzeczenie (najprawdopodobniej juz wczesniej cos sie dzialo ale to bylo ciezkie do wychwycenia) przygazowalem ok. 2-4 tys obrotem z pelnym gazem chcialem sprawdzic moc auta i slychac bylo jakby wybuch/pekniecie... okazalo sie ze pekl katalizator..... nastepnego dnia pojechalem do tlumikarza zespawal mi i wszystko bylo ok szczelne... obroty idealne pomyslalem podjade sprawdzic gaz bo od kupna nie robilem nic w nim... ustawienia byly prawie idealne filtry wymienione drobne poprawy jedynie... ucieszony jade do domu auto jeszcze lepiej jechalo i nie bylo zadnych problemow... rano wstaje i auto znow nie odpala... za pierwszym krece krece i nic za drugim lub trzecim zalapuje ale na niskie obroty probuja wzrosnac i gasnie potem jeszcze raz i tak samo az po kolejnym razie wchodzi na obroty i wszystko rowno chodzi i problemu nie ma....

Prosze o rade co moze byc problemem, byc moze juz ktos rozwiazanie znalazl.

Dodam ze nie podlaczalem sie jeszcze pod vaga, ale niebawem to zrobie

Opublikowano

Może wtryski leją lub problem z parownikiem

Przełącz na benzynę i zostaw na noc, jeszcze dobrze by było wypuścić gaz z przewodu parownik - listwa

Można też zakręcić gaz w butli wyjeździć do końca z przewodów

Miałem podobne objawy jak kupiłem samochód

Wymieniona listwa potem parownik i pali na dotyk

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam. U mnie wystepuje podobny problem z tym ze jak go zapalam to zapali ale obroty silnka sa bardzo nie równe( czasami nawet kilka razy załapie i odrazu zgasnie ) i całego trzesie ale po lekkim dodaniu gazu problem znika i juz pózniej jest dobże

Opublikowano

Panowie, wiem, że błaha sprawa ale cewki? Świece? świece zawsze można wykręcić i oglądnąć.

Może go gdzieś zalewa? Może gdzieś olej się dostaje?

Opublikowano

Dzięki za pierwsze rady. Chwilowo nie mam kabla, a od tego trzeba zacząć. Jak będzie czysto w VAG-u można dalej działać.

Martwi mnie jednak ten katalizator-pękł między sondą lambda a śrubami od strony silnika (czy to może mieć coś wspólnego z w/w awarią?).

Pytanie amatorskie - czy jest możliwe, aby auto odpalało na gazie oczywiście na zimnym silniku (instalacja sekwencja KME jeśli to wogóle ma znaczenie)? - jestem przekonany, że nie... zwłaszcza, że kontrolka się nie włącza, ale chciałem się upewnić bo moja wiedza jest mizerna:)

Przeczytałem, że przy tych objawach może być jeszcze problem z emulatorem gazu, coś ze stykami i auto nie pali na wszytskie gary (robiłem serwis wszystko było ok w dniu wczorajszym)... a przy odpalaniu jest takie wrazenie jakby nie chciały te obroty wskoczyć przez brak mocy.

Usłyszałem, żeby sprawdzić filtr paliwa, ew. przewody... myślę, że to nie jest powodem, co wy na to? upewnie się u źródła to skupię się na innych rzeczach.

Spróbuje zostawić go na benzynie tak jak piszecie i zobaczę rano jaka będzie reakcja...

[br]Dopisany: 21 Grudzień 2011, 17:06_________________________________________________Witam, dzisiaj ponownie proóbowałem z rana odpalić samochód i problem taki sam, tyle że auto stoi w garażu więc ma troche cieplej... pierwsze 2-3 proby tylko krecil stosunkowo niedługo ale nie odpalił... kolejna próba załapywał powalczył i zgasł... kolejna obroty coraz bardziej rosły ale po dodaniu lekko gazu zgasł... następna próba powalczył wskoczył na obroty kolo 900 i po lekkim muśnięciu gazu zgasł... po następnym odpaleniu dość szybko wskoczył na obroty i równo działał po dodaniu gazu (troche więcej niż poprzedniu) już normalnie pracował (przynajmniej tak wyglądał)... nie napisałbym nowego posta jakbym nie zorientował się, że działa mi chłodnica (nie przyglądałem się ostatnio z braku czasu tylko zostawiłem w garażu), a nie powinna, bo to się włącza po osiągnięciu odpowiedniej temperatury... jeszcze kabla do vaga nie mam (zamawiam dzisiaj na allegro), zastanawiam się czy problemem nie jest czujnik temperatury, termostat czy coś podobnego, a może rzeczywiście odłączyć akumulator i sprawdzić (coś mogło się przestawić) gdzieś czytałem, że może być problem z mapą wtrysku gazu (jak coś przekręciłem wybaczcie ale będziecie wiedzieć o co chodzi) i były podobne objawy... być może problem jest niewielki i uda się go zdiagnozować, ale jeszcze nie wiem jak :) aaa jeszcze jedno nie jestem pewien ale wydawało mi się, że było czuć benzynę spod maski (niewielka ilość jeśli kogos może to nakierować na trop i jeśli to może być odchylenie od normy)...

Z góry wszystkim dziękuję za nawet najmniejszą pomoc

Opublikowano

A może problem z brakiem paliwa benzyny

U siebie w A3 wstawiłem czasówkę do pompy paliwa.Po nocy było podobnie a instalacja LPG nowa

Wstawiłem zaworek zwrotny na PB nie pomogło

W chwili przekręcenia kluczyka na zapłon (kontrolki tylko) słychać pompę może 1sekundę, zwiększyłem na czasówce na 7sek.

Teraz pali zawsze.

Zanim zapalisz przekręć kluczyk z 4 razy (tzn zapłon - 0)

Pompa pod pompuje paliwo które zeszło z przewodów.

Jeszcze test zapalenia rano na gazie awaryjnie

Opublikowano

Witam , ostatnio mam problem z autem. Rano , gdy auto jest zimne mam problem z odpaleniem. Od kilku dni coraz bardziej to odczuwam . Na poczatku jak przekrecalem kluczyk to auto zapalo ale obroty podskoczyly do 600-700 i gaslo , za 2 razem juz paliło normalnie. A dzis już , jak przekrecilem to niechcial odpalic , męczył sie męczył i nic wkońcu po kilku próbach odpalił ale byly efekt jak wyzej czyli zapalilo i nagle gaslo , za którymś razem załapał i było ok. Dzieje sie to tylko rano po postoju cala noc , w ciągu dnia gdy auto juz nie stoi tak długo odpala bez problemu , co moze byc przyczyną tego? Prosze o pomoc

ps. może to być powiązane , jak odpalam to nieraz (niezawsze) słysze pisk (pasek jakis?)

Tutaj pisałem o podobnych problemach http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=219136.15

Odpal awaryjnie auto z LPG i zobaczysz czy silnik działa prawidłowo , u mnie przyczyna była taka że zabrudzony przepływomierz dawał złe odczyty co spowodowało zmianę mapy PB w konsekwencji auto z rana gasło i nie mogłem go odpalić .Po przeczyszczeniu przepływomierza od razu nie był cud miód ale silnik pracował już w miarę i nie gasł ,po przejechaniu X kilometrów komputer PB pozbierał sobie mapę i problem znikł !!!

Opublikowano

"A może problem z brakiem paliwa benzyny

U siebie w A3 wstawiłem czasówkę do pompy paliwa.Po nocy było podobnie a instalacja LPG nowa

Wstawiłem zaworek zwrotny na PB nie pomogło

W chwili przekręcenia kluczyka na zapłon (kontrolki tylko) słychać pompę może 1sekundę, zwiększyłem na czasówce na 7sek.

Teraz pali zawsze.

Zanim zapalisz przekręć kluczyk z 4 razy (tzn zapłon - 0)

Pompa pod pompuje paliwo które zeszło z przewodów."

Wlałem 10l benzyny, więc mam pewność, że jest jej wystarczająco dużo... pompa paliwa działa (tak jak pisałeś tylko 1 sekunde-wydaje mi się, że tak zawsze działała odkąd mam auto), próbowałem ok. 5-6 razy przekrecić szybko (zapłon-0), chyba zbyt dużej różnicy nie było (być może nie tutaj leży problem lub pompa nie zdołała podpompować wystarczająco dużo paliwa mimo kilku próB).

Z tego co czytałem i słyszałem wentylator ma działać po odpaleniu (coś tam z wiskozą, nie znam się), a benzyną czuć po kilku próbach odpalenia (więc raczej coś tam dochodzi - drogą dedukcji pompa dostarcza paliwa...

Zauważyłem, że po odpaleniu jak już trochę pochodzi auto, po wciśnięciu pedału gazu lekko (auto przygasa), po wciśnięciu pedału mocniej (działa z opóźnieniem-najpierw dławi się, potem wskakują obroty), gdy temperetura trochę wzrośnie działa coraz lepiej, gdy wskazówka się podniesie ponad 60 stopni nie widać już problemu (wczoraj przejechałem ok. 60km auto jeździ bardzo dobrze, zbiera się szybko-zarówno na benzynie, jak i na gazie (na gazie jakby lepiej po ostatniej regulacji na niskich obrotach).

"Jeszcze test zapalenia rano na gazie awaryjnie"

Jak mam wykonać ten test? - mam sekwencje KME. Wczoraj wieczorem przełączyłem na 1km przed postojem na benzynę i spróbuję dzisiaj odpalić, sprawdzić czy jest jakaś różnica (gaz zostanie w przewodach ale może będzie go mniej i auto lepiej zapali).

Kabel VAG będzie dopiero po świętach.

A propos.....Wesołych świąt wszystkim :)))) [br]Dopisany: 24 Grudzień 2011, 11:09_________________________________________________Witam, jestem po sprawdzeniu blędów Polskim Vagiem 4.9

WYNIKI

2 błędy silnika

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki

nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie - BŁĄD SPORADYCZNY

1 błąd poduszki powietrznej

1217 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej lewej - N199

zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY

Z tego co się orientowałem to najprawdopodobniej mam walnięty czulnik G62 - taki występuje w silnikach AEB.

Proszę o radę jak się za to zabrać i gdzie on się dokładnie znajduję (zauważyłem, że ostatnio troche mi ubyło płynu chłodniczego), może problem leży właśnie tutaj.

Błąd poduszki to raczej drobnostka... czy mam rację?[br]Dopisany: 27 Grudzień 2011, 20:27_________________________________________________Problem został rozwiązany. Kupiłem nowy oryginalny czujnik temperatury silnika (zielony - o dziwo wpięty miałem niebieski, numery się zgadzają) i auto odpala bez najmniejszego problemu. Zarówno na benzynie, jak i na gazie auto porusza się dynamicznie... trzeba jeszcze zrobić trochę kilometrów upewnić się, że wszystko jest ok.

Koszt czujnika - 63zł po ciężkich negocjacjach :)

Radość po porannym bezproblemowym odpaleniu auta - bezcenne :)

Rada dla wszystkich początkujących, takich jak ja, którzy będą szukać gdzie leży problem -> Pożycz, a najlepiej kup kabel diagnostyczny OBD II (od tego zacznij diagnostykę) -> oszczędzi Ci to sporo nerwów, czasu i pieniędzy.

Opublikowano

Witam u mnie jest ten sam problem mianowicie po całej nocy jak auto stoi i chcę go rano odpalić to zapali ale przez jakies 5-10sek szarpie silnikiem chodzi tak jakby nie palił na wszystkie cylindry potem to ustępuje i jest ok , za każdym razem rano tak jest. Może miał ktoś taki przypadek , świece wymienione , gaz ustawiony , sonda nowa , sam już nie wiem co mam robić , vag nic nie pokazuje.[br]Dopisany: 03 Styczeń 2012, 12:31_________________________________________________

"A może problem z brakiem paliwa benzyny

U siebie w A3 wstawiłem czasówkę do pompy paliwa.Po nocy było podobnie a instalacja LPG nowa

Wstawiłem zaworek zwrotny na PB nie pomogło

W chwili przekręcenia kluczyka na zapłon (kontrolki tylko) słychać pompę może 1sekundę, zwiększyłem na czasówce na 7sek.

Teraz pali zawsze.

Zanim zapalisz przekręć kluczyk z 4 razy (tzn zapłon - 0)

Pompa pod pompuje paliwo które zeszło z przewodów."

Wlałem 10l benzyny, więc mam pewność, że jest jej wystarczająco dużo... pompa paliwa działa (tak jak pisałeś tylko 1 sekunde-wydaje mi się, że tak zawsze działała odkąd mam auto), próbowałem ok. 5-6 razy przekrecić szybko (zapłon-0), chyba zbyt dużej różnicy nie było (być może nie tutaj leży problem lub pompa nie zdołała podpompować wystarczająco dużo paliwa mimo kilku próB).

Z tego co czytałem i słyszałem wentylator ma działać po odpaleniu (coś tam z wiskozą, nie znam się), a benzyną czuć po kilku próbach odpalenia (więc raczej coś tam dochodzi - drogą dedukcji pompa dostarcza paliwa...

Zauważyłem, że po odpaleniu jak już trochę pochodzi auto, po wciśnięciu pedału gazu lekko (auto przygasa), po wciśnięciu pedału mocniej (działa z opóźnieniem-najpierw dławi się, potem wskakują obroty), gdy temperetura trochę wzrośnie działa coraz lepiej, gdy wskazówka się podniesie ponad 60 stopni nie widać już problemu (wczoraj przejechałem ok. 60km auto jeździ bardzo dobrze, zbiera się szybko-zarówno na benzynie, jak i na gazie (na gazie jakby lepiej po ostatniej regulacji na niskich obrotach).

"Jeszcze test zapalenia rano na gazie awaryjnie"

Jak mam wykonać ten test? - mam sekwencje KME. Wczoraj wieczorem przełączyłem na 1km przed postojem na benzynę i spróbuję dzisiaj odpalić, sprawdzić czy jest jakaś różnica (gaz zostanie w przewodach ale może będzie go mniej i auto lepiej zapali).

Kabel VAG będzie dopiero po świętach.

A propos.....Wesołych świąt wszystkim :)))) [br]Dopisany: 24 Grudzień 2011, 11:09_________________________________________________Witam, jestem po sprawdzeniu blędów Polskim Vagiem 4.9

WYNIKI

2 błędy silnika

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki

nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie - BŁĄD SPORADYCZNY

1 błąd poduszki powietrznej

1217 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej lewej - N199

zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY

Z tego co się orientowałem to najprawdopodobniej mam walnięty czulnik G62 - taki występuje w silnikach AEB.

Proszę o radę jak się za to zabrać i gdzie on się dokładnie znajduję (zauważyłem, że ostatnio troche mi ubyło płynu chłodniczego), może problem leży właśnie tutaj.

Błąd poduszki to raczej drobnostka... czy mam rację?[br]Dopisany: 27 Grudzień 2011, 20:27_________________________________________________Problem został rozwiązany. Kupiłem nowy oryginalny czujnik temperatury silnika (zielony - o dziwo wpięty miałem niebieski, numery się zgadzają) i auto odpala bez najmniejszego problemu. Zarówno na benzynie, jak i na gazie auto porusza się dynamicznie... trzeba jeszcze zrobić trochę kilometrów upewnić się, że wszystko jest ok.

Koszt czujnika - 63zł po ciężkich negocjacjach :)

Radość po porannym bezproblemowym odpaleniu auta - bezcenne :)

Rada dla wszystkich początkujących, takich jak ja, którzy będą szukać gdzie leży problem -> Pożycz, a najlepiej kup kabel diagnostyczny OBD II (od tego zacznij diagnostykę) -> oszczędzi Ci to sporo nerwów, czasu i pieniędzy.

rafcio20p nie sugerował bym się vagiem 4.9 on bardzo często wprowadza ludzi w błąd podłącz sobie vaga 3.11 jest o 100% dokładniejszy.
Opublikowano

rafcio20p link=topic=81947.msg2830168#msg2830168 date=1325266650]

"A może problem z brakiem paliwa benzyny

U siebie w A3 wstawiłem czasówkę do pompy paliwa.Po nocy było podobnie a instalacja LPG nowa

Wstawiłem zaworek zwrotny na PB nie pomogło

W chwili przekręcenia kluczyka na zapłon (kontrolki tylko) słychać pompę może 1sekundę, zwiększyłem na czasówce na 7sek.

Teraz pali zawsze.

Zanim zapalisz przekręć kluczyk z 4 razy (tzn zapłon - 0)

Pompa pod pompuje paliwo które zeszło z przewodów."

Wlałem 10l benzyny, więc mam pewność, że jest jej wystarczająco dużo... pompa paliwa działa (tak jak pisałeś tylko 1 sekunde-wydaje mi się, że tak zawsze działała odkąd mam auto), próbowałem ok. 5-6 razy przekrecić szybko (zapłon-0), chyba zbyt dużej różnicy nie było (być może nie tutaj leży problem lub pompa nie zdołała podpompować wystarczająco dużo paliwa mimo kilku próB).

Z tego co czytałem i słyszałem wentylator ma działać po odpaleniu (coś tam z wiskozą, nie znam się), a benzyną czuć po kilku próbach odpalenia (więc raczej coś tam dochodzi - drogą dedukcji pompa dostarcza paliwa...

Zauważyłem, że po odpaleniu jak już trochę pochodzi auto, po wciśnięciu pedału gazu lekko (auto przygasa), po wciśnięciu pedału mocniej (działa z opóźnieniem-najpierw dławi się, potem wskakują obroty), gdy temperetura trochę wzrośnie działa coraz lepiej, gdy wskazówka się podniesie ponad 60 stopni nie widać już problemu (wczoraj przejechałem ok. 60km auto jeździ bardzo dobrze, zbiera się szybko-zarówno na benzynie, jak i na gazie (na gazie jakby lepiej po ostatniej regulacji na niskich obrotach).

"Jeszcze test zapalenia rano na gazie awaryjnie"

Jak mam wykonać ten test? - mam sekwencje KME. Wczoraj wieczorem przełączyłem na 1km przed postojem na benzynę i spróbuję dzisiaj odpalić, sprawdzić czy jest jakaś różnica (gaz zostanie w przewodach ale może będzie go mniej i auto lepiej zapali).

Kabel VAG będzie dopiero po świętach.

A propos.....Wesołych świąt wszystkim :)))) [br]Dopisany: 24 Grudzień 2011, 11:09_________________________________________________Witam, jestem po sprawdzeniu blędów Polskim Vagiem 4.9

WYNIKI

2 błędy silnika

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki

nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie - BŁĄD SPORADYCZNY

1 błąd poduszki powietrznej

1217 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej lewej - N199

zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY

Z tego co się orientowałem to najprawdopodobniej mam walnięty czulnik G62 - taki występuje w silnikach AEB.

Proszę o radę jak się za to zabrać i gdzie on się dokładnie znajduję (zauważyłem, że ostatnio troche mi ubyło płynu chłodniczego), może problem leży właśnie tutaj.

Błąd poduszki to raczej drobnostka... czy mam rację?[br]Dopisany: 27 Grudzień 2011, 20:27_________________________________________________Problem został rozwiązany. Kupiłem nowy oryginalny czujnik temperatury silnika (zielony - o dziwo wpięty miałem niebieski, numery się zgadzają) i auto odpala bez najmniejszego problemu. Zarówno na benzynie, jak i na gazie auto porusza się dynamicznie... trzeba jeszcze zrobić trochę kilometrów upewnić się, że wszystko jest ok.

Koszt czujnika - 63zł po ciężkich negocjacjach :)

Radość po porannym bezproblemowym odpaleniu auta - bezcenne :)

Rada dla wszystkich początkujących, takich jak ja, którzy będą szukać gdzie leży problem -> Pożycz, a najlepiej kup kabel diagnostyczny OBD II (od tego zacznij diagnostykę) -> oszczędzi Ci to sporo nerwów, czasu i pieniędzy.

rafcio20p nie sugerował bym się vagiem 4.9 on bardzo często wprowadza ludzi w błąd podłącz sobie vaga 3.11 jest o 100% dokładniejszy.

z tym ostatnim kolega ma 100% racji duzo bardziej dokladniejszy jest 3.11 - daj znać co wykazał ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...