Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 AFN] - dziwne objawy - jaka diagnoza??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problemy z moim A4 AFN. Mam nadzieję że dysponując większym ode mnie doświadczeniem pomożecie radą.

Zauważyłem sporadycznie w moim A4 opisywane i przerabiane niejednokrotnie na tym forum problemy z silnikiem AFN w stylu traci moc ponad 3 tys, robi sie trup, trzeba wyłączyć i włączyć i historia się powtarza.....

U mnie ten problem występuje tylko na 5-tym biegu kiedy wzrost obrotów odbywa się wolniej niż na niższych biegach – logiczne....... na trójce i czwórce problem nie występuje lub nie jest tak odczuwalny i nie występuje włączenie trybu awaryjnego.

Zakupiłem interface OBD2 i silnik pokazywał błąd:

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

Skasowany. Błąd powtarzał się, więc kompletnie zielony w tym temacie (czytając o zapieczonych kierownicach w gorącej stronie turbo, wadliwej pracy zaworka N75, wadliwej pracy przepływomierza, zatkanym kolektorze dolotowym za EGR, oleju w dolocie itd......) zabrałem się za gmeranie pod maską. Co zaobserwowałem:

Silnik suchy, ani grama oleju ani syfu na kolektorach, bloku, głowicy i turbo..... (mały wyciek pod filtrem odmy olejowej i brudny sam filtr odmy na pokrywie zaworów. No to rozbieramy.... olej w odmie przed turbo (podobno normalne), skromne ilości oleju w zimnej stronie turbo po zdemontowaniu rur. Film oleju na rurach za intercoolerem przed kolektorem dolotowym. Zawór EGR z małą ilością sadz. Wlot EGR do kolektora dolotowego zabity podtwardniałym błotkiem z sadzy i oleju, tak tez wyglądał wlot powietrza doładowanego do kolektora....został oskrobany i oczyszczony na tyle na ile to możliwe bez demontażu samego kolektora. Cięgło do kierownic turbo pod mieszkiem da się poruszać palcami bez lewarowania kluczem, po zdemontowaniu rurki ciśnieniowej (ruch ok 2mm do góry i opada).

Wykonałem też dynamiczne próby na 3-cim biegu od 1500-4200rpm na 003, 004, 008 i 011. Oto wyniki:

003v2.jpg

004v2.jpg

008v2.jpg

011v2.jpg

Z góry przepraszam jak logi mają być umieszczane w dziale diagnostyka VAG to przeniosę i proszę moderatorów mocno nie bić :) – tematy się łączą.

Zamierzam w najbliższy weekend wymontować cały dolot i z EGR, wylot i turbo do czyszczenia, założyć nowe uszczelki na połączeniach - co Wy na to? Dobry trop?

Liczę na wasze doświadczenie i fachowości i prószę o pomoc w uleczeniu niuni.

Sytuacja nie jest tragiczna ale denerwująca: tryb awaryjny potrafi mi się włączyć podczas wyprzedzania a to trochę niebezpieczne....zwiększyło mi się też zużycie paliwa o jakieś 1,5l/100km..

Pozdrawiam Marek :a4fan:

Opublikowano

Turbinka nadal przeładowywuje i troche póżno pompuje na max i widac że dzieje sie coś z reg cisnienia doładowania zbyt mocno spada

Opublikowano

sprawdziłem zaworek N75 na multimetrze pokazuje 18,4 Ω więc chyba jest ok bo ma być 14Ω ... 20Ω.

Zgodzę się z tobą Wojtek że przeładowuje na początku, później obniża ciśnienie, a później daje własciwie.... już nie wiem co to może być? kierownice??

może jeszcze jakieś logi Vagiem zrobić zanim wezmę się za rozbieranie?

Opublikowano

a to ze dźwigienka od kierownic się rusza samymi palcami bez klucza? rusza sie ok 2mm do góry w stronę mieszka i sama opada.... ile powinna sie ruszać? jaki zakres? więcej niż te 2mm....

to że rusza sie samymi palcami to znaczy oczywiście że mogę ją poruszać ale jakbym tak poruszał to oczywiście po minucie bym zwątpił :confused:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...