POWER-KRIS Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Właśnie, a nieszczelności na tloczka plus nity pod membraną powodują ciśnienie na membranę od dołu. Plus wsparcie spalin na zamknięty grzybek. Zrób tak i zdejmij kopułe z EGR daj 2800 obr i sam zobacz.
COXymoX Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Jak zaślepisz otwory w obudowie gruchy EGR-a, to ciśnienie z kolektora ssącego idąc po nieszczelnym trzpieniu zaworu, będzie go otwierać Kriss ma racje nie otworzy - prosta fizyka - porównaj ciśnienie doładowania w kolektorze, które działa w kierunku zamykania grzyba zaworu a jego promil jaki przedostanie się przez nieszczelność na trzpieniu. Nie ma bata aby ta nieszczelność dała takie ciśnienie na mambrane, które otworzy zawór
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Ale wystarczy z nadmiarem by tak uszczelniony EGR otworzyć
POWER-KRIS Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Masz dwa ciśnienia zmierzające do otwarcia i tylko sprezyne przeciwko.
COXymoX Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Masz dwa ciśnienia zmierzające do otwarcia i tylko sprezyne przeciwko. sprężynę plus z doładowania "zamykające" zawór
POWER-KRIS Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 I jednocześnie otwierające przez większą średnicę membrany. Co wygra? [emoji12]
COXymoX Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Ale wystarczy z nadmiarem by tak uszczelniony EGR otworzyć dobra chłopy, bo widzę, że każdy z nas ma swoją teorię i żadna poza wymianą zaworu nie rozwiązuje problemu wycieku oleju lub świecenia check-a:) Ponawiam więc pytanie - czy ktoś z Was potrafi i może dać wskazówki jak wyłączyć w ogóle zawór EGR lub zna kogoś w mazowieckim kto to zrobi ? A tak na marginesie - nie chcę już wsadzać kija w mrowisko ale jest coś takiego jak znaczne podniesienie temperatury spalania po zaślepieniu EGR-a Co prawda Focusem TDCi zrobiłem ponad 200kkm z zaślepionym zaworem i żadna temperatura nie zaszkodziła głowicy Edytowane 9 Listopada 2014 przez COXymoX
POWER-KRIS Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Przyznaj że już tracisz wiarę w swoją teorię. [emoji4] Na forum gdzieś było ale tylko o ograniczeniu jego pracy. Proste więcej tlenu wieksza energia. I dlatego nie kapuje czemu niektórzy uważają że wolniej się silnik grzeje. Chyba jeden czort.
COXymoX Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Przyznaj że już tracisz wiarę w swoją teorię. Nie Kris, nie tracę.....jednak przyznasz, że nasza przepychanka nic nie wnosi w temacie i nie daje odpowiedzi na moje pytanie. Poza tym nic nie mam do samego zaworu jako takiego. Jest to jest i niech sobie pracuje. Cieknie to trudno - pies go ebał tylko szlag mnie trafia jak otwieram maskę a tam wszystko zaplute olejem dookoła zaworu. Jednak gdy kładę na szali 360 złociszy i widok wyplutego filmu olejowego to "film" wygrywa "D
POWER-KRIS Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Nie, nie jeden bo po zaslepieniu węgla nie ma w dolocie i średnica kolektora jak fabryka dała, a to już sukces. Edytowane 9 Listopada 2014 przez POWER-KRIS
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Ojojoj, teraz tutaj robi się gorąco , luzik Pany Sorry za OT
COXymoX Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) To zapytam z innej beczki choć wątpię abyś mi konkretnie odpowiedział - co powoduje wywalenie błędu i zapalenie check-a po odpięciu i zaślepieniu wężyka podciśnienia ? Już wyjaśniam skąd pytanie. Kupiłem sprawną używkę "naszego" zaworu, odpiąłem wężyk podciśnienia i podpiąłem do podwieszonego na opaskach obok silnika kupionego zaworu. Miało to na celu oszukanie kompa i mimo iż podwieszony zawór pracował, zamykał się i otwierał to komp i tak wywalił błąd + check. Czyli błąd nie jest z samego zaworu a zmian podciśnienia w dolocie czy huk wie czego Ojojoj, teraz tutaj robi się gorąco , luzik Pany Sorry za OT relax meeeen :D:D jakie gorąco ? Dyskusja kwitnie w miłej atmosferze Edytowane 9 Listopada 2014 przez COXymoX
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) To zapytam z innej beczki choć wątpię abyś mi konkretnie odpowiedział - co powoduje wywalenie błędu i zapalenie check-a po odpięciu i zaślepieniu wężyka podciśnienia ? Już wyjaśniam skąd pytanie. Kupiłem sprawną używkę "naszego" zaworu, odpiąłem wężyk podciśnienia i podpiąłem do podwieszonego na opaskach obok silnika kupionego zaworu. Miało to na celu oszukanie kompa i mimo iż podwieszony zawór pracował, zamykał się i otwierał to komp i tak wywalił błąd + check. Już Ci odpowiadam. Sterownik silnika w Waszym przypadku ,w żaden sposób fizycznie nie nie widzi w jakim stanie otwarcia/zamknięcia jest zawór, bo nie ma sprzętu żeby to sprawdzić. Ogarnia za tą sprawę pośrednio, porównując przepływ powietrza przez MAF, porównuje z mapami zapisanymi w pamięci i na tej podstawie zmniejsza lub zwiększa podciśnienie sterujące gruchą EGR-a. Jak to nie powoduje odpowiedniego skutku w przepływie powietrza przez przepływkę to wali po prostu błędem EGR-a ( zbyt mały przepływ) Nowsze , elektryczne konstrukcje mają już czujniki stopnia otwarcia, ale i tak sterownik wykrywa zbyt mały przepływ Edytowane 9 Listopada 2014 przez piotrsob1
COXymoX Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) hymmmm, no dobra, ale przepływka jest tuż za filtrem powietrza a egr dużo dalej no i nie do końca rozumiem związek. Oczywiście szacun dla Twoich wyjaśnień czyli wygląda na to, że trzeba wywalić rure odmy poza dolot i po problemie. Tylko, że pisząc delikatnie do d*py takie rozwiązanie. To tak jak nalać koło pisuaru - lać się już nie chce ale podłoga olana Niby jest to tak jak napisałem wcześniej jakiś "promilowy" ubytek bo od wymiany do wymiany (10kkm) oleju nie dolewam ani grama. Jednak pluje tym filmem olejowym i wygląda to kijowo ............ Edytowane 9 Listopada 2014 przez COXymoX
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Jak masz szczelny cały układ dolotowy to ilość powietrza przepływająca w każdym miejscu układu musi się zgadzać, może być pomniejszona właśnie tylko o ilość zastąpioną przez spaliny. Sterownik raczej dobrze sobie radzi z matematyką i na podstawie obrotów silnika i ciśnienia doładowania wie ile przepływa przez cylindry, jak mu się to zgodzi z ilością przekazaną z MAF-a ,a z mapy wychodzi że np.30 % powinno być spalin, to wie że EGR jest zamknięty i wali błędem Edytowane 9 Listopada 2014 przez piotrsob1
COXymoX Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Jak masz szczelny cały układ dolotowy to ilość powietrza przepływająca w każdym miejscu układu musi się zgadzać Niby tak a z drugiej strony kolega w robocie ma paska też z motorem AVF i rozlazł mu się w szwach intercooler. Gdyby nie spadek mocy i gwizd spod maski to nawet by nie wiedział. Zero błędów czy kontrolek a jak piszesz ilość powierza musi się zgadzać A wracając do naszych Audi - czyli zgodnie z tym co piszesz jak zaślepisz egr blaszką to też powinien walić błędami bo zawór się otwiera ale nie dostaje spalin ..........czy "zaślepieni" Koledzy to potwierdzają ? Edytowane 9 Listopada 2014 przez COXymoX
POWER-KRIS Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Programowo to trzeba edytować soft i w EGR wpisać bodajże w całym zakresie wartość 850 co powoduje zamknięcie. Ale trzeba sprzętu.
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Napisałem że w szczelnym Akurat nadmiar przepływu mu wisi i powiewa i nie do mnie pretensja , tylko do tego co pisał oprogramowanie Niemniej w blokach pomiarowych jest taki który pokazuje wartość przepływu przez MAF, zadany i rzeczywisty i patrząc tam podczas jazdy i porównując , widać nieszczelność jak na dłoni Edytowane 9 Listopada 2014 przez piotrsob1
POWER-KRIS Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Przeplywka u ciebie jeżeli na jałowym widzi 250 przepływu to ok bo komp wie że EGR otwarty i spaliny idą, jezeli przy jałowym widzi przepływ 400 to wie że spaliny zamknięte bo więcej powietrza ciągnie. Proste. Jeżeli cały czas widzi ze powinno być 200 a jest 400 to zgłasza błąd bo wie że coś nie tak z zaworem.
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Programowo to trzeba edytować soft i w EGR wpisać bodajże w całym zakresie wartość 850 co powoduje zamknięcie. Ale trzeba sprzętu. Kriss, 850 to chyba na biegu jałowym, podczas jazdy te wartości się zmieniają, tak że albo całą mapy trzeba zmienić albo w jakiś sposób przekonać sterownik by ignorował niezgodności. Konkrety u tunerów, tylko że oni niechętnie zdradzają szczegóły zarabiania pieniędzy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się