Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Yaqb

Rekomendowane odpowiedzi

Aha to przy wyłączonym silniku powinna być przy ograniczniku ? A kiedy wogole klapa się otwiera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona zamyka się tylko na chwilę gdy gasisz auto i go dusi. [emoji12] Żeby nie telepał przy gaszeniu.

Pozatym cały czas full otwarta.

Czy zapalony czy zgaszony.

Ale jak się zatnie w połowie to auto ma za mało powietrza i brak mocy.Jeżeli nie działa trzeba ja na stałe otworzyć.

Edytowane przez POWER-KRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjęciu wygląda jakby cale mocowanie gruszki było wygięte i może dlatego..

A teraz sprawa bardziej w temacie: Ma ktoś EGRa na wierzchu?Bo czyściłem tego EGRa i nie zwróciłem uwagi jak mocowana jest ta przepustnica klapy gaszącej do osi, jest zgrzewana, nitowana czy skręcana??? Bo jakby się dało wymontować tę oś klapy gaszącej to można by wymienić pod nią o-ring żeby nie ciekło.

Edytowane przez darkle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak kombinowalem ale zaklepane/zaprasowane/przygrzane na zgrzewarce jest badziewie.

Edytowane przez POWER-KRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To d..zbita.. Z punktu widzenia kolejności montażu wiadomo, że klapa musi być montowana do osi już wewnątrz EGRa, po zmontowaniu do korpusu osi, więc miałem nadzieję że jest to połączenie rozłączne. Z drugiej strony wiadomo co mogłaby dokonać taka śrubka jakby się odkręciła :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem tu nowy. Ale postanowiłem do was napiać z nadzieją ze pomożecie mi rozwiązać problem z moim Audi. Mianowicie po przejechaniu dłuższej trasy ok 600km. autostradą przy predkości 140-160km ubyła mi duża ilość oleju. EGR był mokry z oleju. Gdy jeżdzę po miejscu nie mam aż takiego problemu. Dlaczego olej znajduje sie w układzie dolotowym??

Edytowane przez Adamek133
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś wątek przeczytał to byś wiedział że odma czyli odpowietrzenie silnika przepuszcza olej do kolektora ssacego lecz nie jest zauważalne na bagnecie.

To że ubywa oleju jest kwestią spalania oleju przez silnik oraz przepuszczaniu przez turbo.

Ile konkretnie ubywa na 1tys km ?

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jezdze po miejscu to nie wiele ok 0.2l albo i mniej roznie, czasami jest tak ze nic nie wezmie. Ale teraz na trasie zrobilem 650km i wziol ponad 1l przy jezdzie 150km/h

Jak jezdze po miejscu to nie wiele ok 0.2l albo i mniej roznie, czasami jest tak ze nic nie wezmie. Ale teraz na trasie zrobilem 650km i wziol ponad 1l przy jezdzie 150km/h

Edytowane przez Adamek133
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zwróć uwagę że masz cały czas przymkniętą częściowo klapę gaszącą.

Sprawdziłem i rzeczywiście nie dochodzi do końca, chyba opiera się o syf wewnątrz. Co gorsza sprawdziłem przy odpalaniu i gaszeniu ten widoczny element w ogóle się nie rusza, zaś ręcznie go dociskając auto ładnie gaśnie. Nie wiem, czy bawić się w rozbieranie i czyszczenie tej gruszki, czy wymienić EGR na nowy? Doradźcie.

Edytowane przez BartekDW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chłodniczkę spalin pod EGRem. Czy mogę normalnie zaślepić EGR, dać podkładkę pod zawór i nic się nie stanie? Czy lepiej wywalić to całkiem i zaślepić węże od plynu chłodzącego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś dobrze zredaguje mogę wstawić.

Reasumując...

(.....)

wysłane z Commodore 64

O taką Polskę walczyliśmy i o takie dzielenie się wiedzą przez rodaków!

Dzięki kolego! Super wyjaśnione, szkoda tylko że musiałem przewertować 12 stron zbędnych informacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chłodniczkę spalin pod EGRem. Czy mogę normalnie zaślepić EGR, dać podkładkę pod zawór i nic się nie stanie? Czy lepiej wywalić to całkiem i zaślepić węże od plynu chłodzącego?

Pamiętaj że programowo musisz wyłączyć więc wizyta u tunera wskazana.

wysłane z Commodore 64

Jak ktoś dobrze zredaguje mogę wstawić.

Reasumując...

(.....)

wysłane z Commodore 64

O taką Polskę walczyliśmy i o takie dzielenie się wiedzą przez rodaków!

Dzięki kolego! Super wyjaśnione, szkoda tylko że musiałem przewertować 12 stron zbędnych informacji :)

Jak widzisz zaczynając ten temat sam byłem zielony i wiedzą przyszła po czasie. Jeszcze parę kwestii trzeba ująć w podsumowaniu i dopiąć do pierwszego posta.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem chyba z EGRem. Zauważyłem że od pewnego czasu auto stało sie tak mułowate ze cieżko było nim wyprzedzić malucha, z czasem przy dodawaniu gazu doszło tez dymienie na czarno. Dzisiaj z ciekawości odpiąłem wężyk od EGRa, zaślepiłem go śrubka i pojechałem się przejechać, auto odzyskało moc i przestało dymić. Wydaje mi się ze egr już całkiem siadł bo czyściłęm go jakieś 2 tygodnie temu, pomogło tylko na chwile. I co w takim wypadku? z śrubką w wężyku jezdził nie bede no chyba że można:D Myśle nad zaślepieniem go. Check engine w moim roczniku nie występował. Wystarczy zaślepic i po problemie czy trzeba wyłączac to programowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zaslepic.Dopiero w 2003 jest błąd.

A ze śrubką też możesz jeździć.[emoji12]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...