adadur Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Pacjent to 2,5TDI AKN z 2000r. Dolegała mu padnięta przepływka więc wymieniono na nową. Nowa to zakup ze sklepu zamiennik BOSCH. Proszę o weryfikację czy pracuje prawidłowo na podstawie poniższych logów. Wg mnie przepływka dość ładnie pracuję (można by powiedzieć wzorcowo) ale mam jedną zagwostkę tzn. przy ok 2200 coś się dzieje czy to wynik że te silniki tak mają czy coś zaczyna niedomagać, mniemam że jak już to turbina. Logi grupy 000 x Logi grupy 003 Logi grupy 008 Logi grupy 010 Logi grupy 011
marewel Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Wg mnie przepływka dość ładnie pracuję (można by powiedzieć wzorcowo) ale mam jedną zagwostkę tzn. przy ok 2200 coś się dzieje czy to wynik że te silniki tak mają czy coś zaczyna niedomagać, mniemam że jak już to turbina. Widze ze to wahanko cisnienia to standard dla 2,5tdi.
lukaszr Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Wahania wahaniami, ale takie nie mogą być. Coś jest nie tak wg mnie i nie może być takiego dołka - gwałtowne obniżenie ciśnienia, dawki i pomiaru lmm - od razu N75 na to reaguje - może warto by podmienić N75 na próbę ? Chyba, że kierownice w turbinie wariacji dostają.
adadur Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2009 Właśnie też zwalił bym to na przebieg turbo a dokładniej przycinanie kierownicy bo to w "szczycie" doładowanie występuje. Mówisz Łukasz podmienić N75 pomyślimy - sprawdzę czy od EGR w 2.5TDI jest ten sam może je się zamieni.
lukaszr Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Właśnie też zwalił bym to na przebieg turbo a dokładniej przycinanie kierownicy bo to w "szczycie" doładowanie występuje. Mówisz Łukasz podmienić N75 pomyślimy - sprawdzę czy od EGR w 2.5TDI jest ten sam może je się zamieni. Możesz spróbować podmienić N75 i N18 - nie są te same, bo różnią się literką "B", ale można spróbować.
Buszek Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Spalanie w aucie to obecnie w mieście ok 13l, troche to dziwne wie ktoś moze od razu co nie tak? Wczesniej bylo miasto ok 9l, pozniej podskoczylo do 15-16l, po wymianie przeplywki co jakis czas spada obecnie po 30km jest 12 z groszem. Wtf ze tak spytam ?
lukaszr Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Trochę spore te spalanie - najpierw doprowadź te wahania ciśnienia do normy. Potem wypadałoby zrobić pełne logi.
Buszek Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 no własnie i to tak jak przeplywka zaczela sie walic podskoczylo do 15 i ostatnio zrobilem na 50l ok 400km gdzie normalnie w miescie wychodzilo ok 530-580, co prawda teraz spalanie jeszcze skacze ale w przyblizeniu pokazuje mi ze mam jeszcze do przejechania po 30km ok 500 wiec juz cos tu lepiej
meszrum Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 wszystko jest OK. lmm, jak również T - taki rozkład ciśnień jest prawidłowy. to jest AKN - soft jest nieco inny [tak, by był mocny na dole], a sama T jest również nowego typu.
adadur Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2009 wszystko jest OK. lmm, jak również T - taki rozkład ciśnień jest prawidłowy. to jest AKN - soft jest nieco inny [tak, by był mocny na dole], a sama T jest również nowego typu. To co nie bawić sie z N75 i tematu z przycierającymi kierowicami też puki co nie ma? Meszrum a co ze spalaniem? tak jak Buszek mówi to spada stopniowo. Zjedzie to poziomu jak miał na początku?
Buszek Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 no ok ale co wtedy z tym spalaniem nie tak? bo o 4l podskoczyc to troche nie bardzo
adadur Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2009 no ok ale co wtedy z tym spalaniem nie tak? bo o 4l podskoczyc to troche nie bardzo jak na 50litrach robisz 500km to spalanie jest 10litrów - no nie ma jeszcze upalnego lata ale sądze że latem taki wynik to spokojnie w miejskiej jeździe na krótkich dystansach jest do osiągnięcia.
Buszek Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 no ok ale co wtedy z tym spalaniem nie tak? bo o 4l podskoczyc to troche nie bardzo jak na 50litrach robisz 500km to spalanie jest 10litrów - no nie ma jeszcze upalnego lata ale sądze że latem taki wynik to spokojnie w miejskiej jeździe na krótkich dystansach jest do osiągnięcia. ok ale dlaczego w takim razie fis wskazuje ze pali ok 13l? poczekamy z tym jak w trase pojade zobaczymy czy spadnie czy cos robimy z tym N75?
adadur Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2009 no ok ale co wtedy z tym spalaniem nie tak? bo o 4l podskoczyc to troche nie bardzo jak na 50litrach robisz 500km to spalanie jest 10litrów - no nie ma jeszcze upalnego lata ale sądze że latem taki wynik to spokojnie w miejskiej jeździe na krótkich dystansach jest do osiągnięcia. ok ale dlaczego w takim razie fis wskazuje ze pali ok 13l? poczekamy z tym jak w trase pojade zobaczymy czy spadnie czy cos robimy z tym N75? Trzeba się poturlać i zobaczyć - nalelepiej sprawdzić po zatankowaniu na full i przejechaniu 100-150km dolać i policzyć ile wychodzi. FIS może ma jakiś algorytm na wyliczanie spalania i troche potrwa zanim wskaże normalnie. Chyba że ktoś ma wytłumaczenie na te spalanie.
meszrum Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 odnośnie spalania, to dane z FIS nie są w najmniejszym stopniu miarodajne - jedyna metoda to tradycyjne obliczanie na podstawie 'zalania pod korek'. dane z FIS możemy brać pod uwagę, z przymrużeniem oka, dopiero po przejechaniu ok. 1000 km. samochód pali więcej, gdyż jest sprawny lmm - nie zaniża dawek, a zatem do silnika trafia więcej paliwa. N75 i N18 zostawcie w spokoju. silnik w tym zakresie jest sprawny - nie naprawiajcie czegoś, co nie jest popsute.
Piotruś Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Kolego Adadur - moim zdaniem przepływomierz faktycznie jest sprawny, a zaworek N75 doskonale radzi sobie z zadaną rolą. Natomiast nie wiem jak Tobie ale mi cholernie by przeszkadzało gdyby w najciekawszym zakresie obrotów (pomiędzy 2 a 3 tyś. obr./min.) samochód odmawiał mi jazdy . Przypuszczam, że w trakcie przyspieszania - w okolicach 2200 - 2300 obr. odczuwasz wyraźne urwisko siły witalnej silnika, być może w połączeniu z dosyć charakterystycznym sapnięciem turbiny ... . Jeżeli tak - to znaczy, że zaczyna się problem z mechanicznym zużyciem niektórych elementów zmiennej geometrii łopatek i/lub samej gruchy sterującej ich pracą ... . Chwilowo nie będzie Ci to nadzwyczajnie przeszkadzało, gdyż nowy i wysocesprawny przepływomierz będzie rekompensował wyżej wspomnianą niesprawność ale jak wszyscy wiemy - po kilku miesiącach będzie już znacznie gorzej, wręcz nieznośnie gorzej ... . Jeżeli moje domniemanie jest słuszne i gdyby nie pomogło spałowanie autka na autostradzie - sugerowałbym tymczasową podmiankę gruchy przy turbo. Wiadomo, że nie będzie to szczyt marzeń ale podczas kilku prób będziesz mógł się przekonać czy ten brzydki dołek zniknie. Gdyby nie zniknął - regeneracja zmiennej geometrii łopatek stanie się raczej koniecznością - najdalej za jakieś 30 - 40 tysięcy km. ... . PS: Logi innego AKNa - z niesprawną vacuumpompą (słabe podciśnienie sterujące) ale ze świeżo zregenerowną turbiną: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b07c9212ddfde1f.html
lukaszr Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Może i macie rację, ale mi się nadal nie podoba ten skok wszystkiego. Robiłem logi AKN jakiś czas temu i trochę łagodniej to wszystko przechodzi więc trochę mnie to dziwi.
Buszek Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Piotruś - jak jechałem autem i robilismy logi to wlasnie nic nie czuc przy 2-3tys zadnego spadku skubany ciagnie lepiej niz wczesniej problem w tym ze tak nam logi wyszly no i te spalanie
spanky Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Witam. widze ze zdania dosyc skrajnie podzielone wajchniecie ciśnienia jest i jak na moje oko [choc nosze okulary ] nie jest ono naturalne ,przynajmniej nie w takim stopniu [troszke za duże ] ... przeciez to po wykresach widac [szkoda ze nie wszystkie logi na forum sa tak robione - adadur ] ja bym pojezdzil troche dynamiczniej [zrobil z 10 razy logi bloku 010 i zobaczyl czy sie nie poprawia ] p.s jak ja nie lubie tych logow z 2.5 TDI ....
adadur Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2009 odnośnie spalania, to dane z FIS nie są w najmniejszym stopniu miarodajne - jedyna metoda to tradycyjne obliczanie na podstawie 'zalania pod korek'. dane z FIS możemy brać pod uwagę, z przymrużeniem oka, dopiero po przejechaniu ok. 1000 km. samochód pali więcej, gdyż jest sprawny lmm - nie zaniża dawek, a zatem do silnika trafia więcej paliwa. N75 i N18 zostawcie w spokoju. silnik w tym zakresie jest sprawny - nie naprawiajcie czegoś, co nie jest popsute. zajmiemy się chyba faktycznie dynamiką jazdy bardziej i zobaczymy co nam turbina w tym temacie odpowie - auto jeździło jakiś czas na walniętej przepływce może to też nie jest bez znaczenia przeciez to po wykresach widac [szkoda ze nie wszystkie logi na forum sa tak robione - adadur ] co by wam oczu nie męczyć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się