Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Jak najlepiej wymienić olej ?


piotreki

Rekomendowane odpowiedzi

Poniewaz szukalem i nic nie znalazlem na ten temat to mam pytanko :)

Jak najlepiej wymienić olej

1- przez korek spustowy

2- rurka"odkurzaczem" wprowadzana przez bagnet ??

Ostatnio jak bylem u mechanika to wyssal mi przez bagnet olej ( fajna sprawa szybko wydaje mie sie ze dobre rozwiazanie), ale ostatnio koledzy mowili ze lepiej odkrecic korek i czekac az zleci wszystko. Stad moje pytanie tutaj :)

Moze nie ma roznicy, ale chcialbym poznac Wasze zdanie na ten temat

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja raczej preferuję przez korek w misce.

__________________

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej syfu spływa spuszczając przez korek, poprostu syf płynie w oleju i wylatuje przez dziurę.

Wysysarka wysysa olej z silnika, ale syf który się osadza na dnie miski

(częściowo spływa przy spuszczaniu przez korek) jest odsysany tylko z okolicy gdzie wchodzi bagnet, a nie z całej miski.

Najlepiej to zrobić tak:

Jak masz filtr z wkładem to odkręcasz pokrywę od wkładu i delikatnie wyjmujesz żeby "odkorkować" i spuścić olej który jest w obudowie wkładu filtra.

A następnie można odkręcić korek wlewowy, żeby łatwiej olej spływał.

Na końcu odkręcić korek spustowy oleju i zlać cały olej (dla upierdliwych, można podnieść przeciwną stronę samochodu niż jest korek na lewarku - zawsze troszkę oleju więcej zleci).

Na końcu skręcamy korek spustowy, zakładamy nowy filtr z nowymi oringami, gdy mamy wszystko skręcone, to zalewamy nowym olejem do poziomu max, zapalamy na chwilę silnik, dosłownie na jakieś 30 - 60 s. Gasimy, odczekujemy chwilę i sprawdzamy poziom oleju (część oleju zasysa nowy filtr) i w razie potrzeby uzupełniamy olej pod max stan.

Mam nadzieje że komuś się przyda. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Ale czy czasem tam nie ma korka serwisowego?

Może źle kojarzę, ale chyba przy wymianie przez korek trza by też korek zmienić? :mysli:

Skoro tak jest w moim '03, to w '06 chyba też :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korek serwisowy czyli trzeba korek zamowic ORI w serwisie przy kazdej wymianie oleju?

Dotarlem do historii serwisowej mego autka w de i tam przy kazdej wymianie oliwy jest wyszczegolniony wlasnie

KOREK MISKI OLEJU ALUMINIOWY N 90813202 koszt wlasnie sprawdzalem na stronie sklep.gajos.com.pl 5,81 PLN

( gwint sie sciera? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki zapomniałem, trzeba zmienić korek (co rzadko się robi) lub jeśli jest to podkładkę (często są dołączone do filtra razem z oringami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie przeważnie to za każdym razem zmienia się podkładkę miedzianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...