Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AVG] Szarpanie i drgania przy ruszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Z moją ukochaną dziją się niedobre rzeczy. Jestem laikiem mechanicznym, więc proszę o odpowiedzi jak do prostego chłopa. Otóż: jak jest rozgrzana (jazda w korkach) to szarpie przy ruszaniu z jedynki i ze wstecznego. Czasami wydaje wręcz zatrwarzające dźwięki. To jeszcze nic, bo to już miałem jakiś czas, ale się niepokojąco nasiliło. Ostatnio w trasie (jak jest gorący silnik) jak wciskam gaz, to strasznie nią telepie, ale tylko przy przyspieszaniu. Mam wrażenie, że traci moc, ale nie jestem pewien. Może ktoś coś mądrego doradzić. Czytałem sporo o dwumasie, ale nic nie rozumiem ze skrótów i fachowej nomenklatury. Z gówy dzięki.

Opublikowano

Prawdopodobnie dwumas Ci pada.

Opublikowano

Podjedź do mechanika znającego się na rzeczy i niech sprawdzi koło dwumasowe :hi:

Opublikowano

zrob test , na postoju przy uruchomionym silniku wcisnij do polowy sprzeglo jak napier........la skrzeczy itp...to napewno dwumas

Opublikowano

Zrobiłem test i nic się nie dzieje. Szczerze mówiąc bardziej niepokoi mnie to trzęsienie przy przyspieszaniu. Ktoś ma pomysł co to może być?

Opublikowano

tez takie objawy daje konczacy sie dwumas

Opublikowano

99% dwumasowe koło zamachowe :)

Opublikowano

kolego,moze na poczatek sprawdz poduszki pod silnikiem i skrzynia biegow,nie twierdze ze to jest przyczyna ale od czegos trzeba zaczac

Opublikowano

Kolego miałem to samo co ty. Wszyscy mówili, że dwumas itd., ale to są objawy padającego sprzęgła.

Wymieniłem kompletne sprzęgło SACHS tzn. tarczę, docisk i łożysko i jak ręką odjął.

Koszt 650 zł plus 300 zł robocizna

pozdro

Opublikowano

Kolego miałem to samo co ty. Wszyscy mówili, że dwumas itd., ale to są objawy padającego sprzęgła.

Wymieniłem kompletne sprzęgło SACHS tzn. tarczę, docisk i łożysko i jak ręką odjął.

Koszt 650 zł plus 300 zł robocizna

pozdro

ale dwumas jak wyjmiesz skrzynie to kazdy moze sprawdzic , wiec jak by juz robił to nie ma problemu , wyjmuje skrzynie i sprawdza dwumas i sprzegło i wymienia to co potrzeba
Opublikowano

Nie no jasne, masz rację, ja też sprawdzałem, ale to co może już zamówić i kupić na 100 % to kompletne sprzęgło, bo tak pada i tak pada

wg objawów, które opisał.

Kolego Alex, miałem to w tym samym roczniku i silniku. :naughty:

Opublikowano

Nie no jasne, masz rację, ja też sprawdzałem, ale to co może już zamówić i kupić na 100 % to kompletne sprzęgło, bo tak pada i tak pada

wg objawów, które opisał.

Kolego Alex, miałem to w tym samym roczniku i silniku. :naughty:

na 100% bedzie pewny jak wyjmie i wtedy mozna kupic chyba ze sprzegło ma juz z 200tys to i tak warto przy wyjmowaniu skrzyniw ciemno kupic
Opublikowano

To i ja sie przyłacze do tematu, u mnie niby nie trzęsie przy ruszaniu czy tam przyśpieszaniu, ale jeśli gwałtownie chce ruszyc to silnik sie wkręca na obroty dosć szybko, ale przyspieszenia nie ma, dodam ze jak wolno go wkręcam to dobrze przyśpiesza, czy sprzęgło moze przepuszczać w wyzszych obortach silnika :mysli: W ogle co towarszyszy(jakie efekty) jeśli sprzęgło sie ślizga(jakies odgłosy zapach moze) ??

Dodam że mam ok 340Nm aktualnie wiec sprzegło juz obrywa :kwasny:

Opublikowano

tak twoje objawy swiadcza o slizganiu sie sprzegla , obroty rosna samochod nie przyspiesza

Opublikowano

Jest jakis sposób na sprawdzenie tego sprzegła bez rozkręcania :mysli:

jak pare razy testowałem to przed zmiana softu miałem na 3 biegu do końca obrotów 120km/h a teraz czasem trudno mi osiagnać 100km/h(ale nie zawsze, nieraz sie wkreca normalnie)

Opublikowano

masz wszystkie objawy slizgania sie sprzegla wsadz kogos za fajerke kto sie zna to napewno ci powie

Opublikowano

masz wszystkie objawy slizgania sie sprzegla wsadz kogos za fajerke kto sie zna to napewno ci powie

Ok dzieki :good:

Opublikowano

Dzięki za rady. Większość boi się dwumasu. Znalazłem godnego polecenia mechanika. Wymieniliśmy wewnętrzny przegub (była to przyczyna trzęsienia) i na wszelki wypadek sprzęgło, bo miało już ok 20% (ale się nie ślizgało) i przy tym samym rozbieraniu zdecydowałem się na wymianę. Wszystko działa idealnie. A jak ktoś potrzebuje dobrego mechaniora w Warszawie to mam gościa uczciwego i naprawdę znającego się na rzeczy. Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...