Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Zapychająca się odma


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy wie ktoś jakie są przyczyny zatykania się odmy w 2,5TDI???? czy jest ktoś kto taką odmę u siebie w aucie przedziórawił( jak to zrobił i jakie są tego konsekwencje)???

z góry dziękuje za odpowiedzi i prosze nie doradzac wymiany na nowa bo to jest oczywiste i znów sie może zapchac:(

Opublikowano

Jakby miala miec dziure, to albo Audi by jej nie wasadzal albo robilby z dziura.

Ale moze zrob dziure i sprawdz, a potem napisz jaki efekt :naughty: ale w sumie koniecznosci nie ma bo domyslamy sie jaki bedzie efekt :wallbash:

I doradze Ci przewrotnie, wymien na nowa. :evil:

Jezeli az tak bardzo Cie to doluje, ze sie odma zapycha to wsadz tam specjalny filtr (oil tank czy jakos tak, podobno pomaga)

Ja myslalem zeby wsadzic odme nowego typu, ale koledzy ordradzili kombinowac bo nowy typ odmy ma troche inna zasade dzialania, tzn dziala w innych warunkach.

Agolnie to w AKN i AFB to ja bym nie kombinowal, o te silniki to sie jedynie dba i piesci :-D

Opublikowano

Jakby miala miec dziure, to albo Audi by jej nie wasadzal albo robilby z dziura.

Ale moze zrob dziure i sprawdz, a potem napisz jaki efekt :naughty: ale w sumie koniecznosci nie ma bo domyslamy sie jaki bedzie efekt :wallbash:

I doradze Ci przewrotnie, wymien na nowa. :evil:

Jezeli az tak bardzo Cie to doluje, ze sie odma zapycha to wsadz tam specjalny filtr (oil tank czy jakos tak, podobno pomaga)

Ja myslalem zeby wsadzic odme nowego typu, ale koledzy ordradzili kombinowac bo nowy typ odmy ma troche inna zasade dzialania, tzn dziala w innych warunkach.

Agolnie to w AKN i AFB to ja bym nie kombinowal, o te silniki to sie jedynie dba i piesci :-D

kolego mam pytanie: jak często wymieniałeś odme i czy normalne jest ze trzeba ją wymieniac co drugą wymiane oleju???przypomniałeś może sobie jak nazywa sie ten specjalny filtr??? czy bedzie pasował gabarytowo?? jaki ma numer częsci jak mozesz??

dzięki z góry

Opublikowano

Skoro często zapycha ci się odma (nie wiem ile km u ciebie znaczy często) to proponuję zmierzyć ciśnienie na cylindrach-może masz spory przedmuch...

Opublikowano

mam pytanie: czy w moim aucie mam wymienić odmę na starego typu "szmaciankę" o nr:059 103 464 czy na tą nowego typu która jest podobno skuteczniejsza ale niestety nie znam jej numeru(może ktoś zna i podrzuci). czy wymiana na tą nowego typu nie zaszkodzi silnikowi?? wymieniał ktos moze??

Opublikowano

Włóż tą nowszą(plastikową) i będziesz miał spokój, bo pasuje idealnie ma taki sam nr jak stara tylko chyba na końcu jest literka b. :wink4:

To nie jest takie oczywiste ze jest lepsza, poczytaj w moim temacie kilka pieterek nizej. Nowa odma jest stosowana w silnikach chyba od 2001 roku (jezeli dobrze pamietam). Zamiana starej na nowa wg. Piotrusia z AKP i A6Klub nie jest zdrowa zamiana.

W AFB i AKN ja bym nie eksperymentowal.

Opublikowano

też załozyłem starą, bez eksperymentów

jesli :audi: nie ustanowiło nowej (nieszmacianej) oficjalnym zamiennikiem starej to oznacza, że nie są one plug&play i nalezy zamieniać starą...

:gwizdanie:

tych silników Koleżanki i Koledzy nie rezamy, 2.5 v6 serwisujemy :gwizdanie: :>

nie rozumiem, czy wymiana odmy co dwie wymiany oleju to żart?? :> - jak dla mnie to najwyżej co rozrząd - 120kkm ma sens,

od tego jak syfić się będzie odma zalezy przecież jakość oleju + jakość filtra i częstotliwość wymiany...

gdyby zrobiono to w naszych autach razem z hydrauliką zaworową od pierwszej wymiany rozrządu, zapewne teraz mielibyśmy dużo mniej problemów z 2.5 :)

Opublikowano

ja też słyszałem że to bez różnicy stara czy nowa,ma takie same gabaryty i pasuje nawet cene w serwisie jest taka sama. poprostu zrobiono coś nowego do nowych silników a że w niektórych chula dobrze stara to tez ok,może zostały zapasy starej.z tego co sprawdziłem kolega Fazy ma ten sam model co mój. czy ktoś sie orientuje jak mu tam ta nowa odma chula do dzis??? może kolega fazy sie wypowie? z góry dziękuje za wszelkie informacje[br]Dopisany: 20 Czerwiec 2009, 19:08_________________________________________________czy wie ktoś może co to dokładnie jest OIL CATCH TANK i jak to zamontować w 2,5 tdi AFB??? jaką spełnia to funcje? czy po zamontowaniu tego skonczy sie problem z odmą?? czy nie zaszkodzi to dla silniczka??[br]Dopisany: 21 Czerwiec 2009, 12:36_________________________________________________

Jakby miala miec dziure, to albo Audi by jej nie wasadzal albo robilby z dziura.

Ale moze zrob dziure i sprawdz, a potem napisz jaki efekt :naughty: ale w sumie koniecznosci nie ma bo domyslamy sie jaki bedzie efekt :wallbash:

I doradze Ci przewrotnie, wymien na nowa. :evil:

Jezeli az tak bardzo Cie to doluje, ze sie odma zapycha to wsadz tam specjalny filtr (oil tank czy jakos tak, podobno pomaga)

Ja myslalem zeby wsadzic odme nowego typu, ale koledzy ordradzili kombinowac bo nowy typ odmy ma troche inna zasade dzialania, tzn dziala w innych warunkach.

Agolnie to w AKN i AFB to ja bym nie kombinowal, o te silniki to sie jedynie dba i piesci :-D

a jeżeli wsadziłbym tam ten specjalny filtr oil catch tank,to rozumiem ze filtr odmy 059 103 464 mógłbym przedziórawic,zeby opary z mgiełka olejowa szły od razu do oil catch tank??? dobrze to rozumuje?bo samo założenie tego OCT nic mi nie da jak odma bedzie zatkana? a moze ona nie jest zatkana tylko nasiąka olejem i puszcza go w dolot turbiny jako mgiełke z powietrzem i gazami spalinowymi i stad ten biały dymek??

Opublikowano

Witam ,przejechałem na odmie nowego typu już ponad 30 tysięcy i jak na razie spisuje się rewelacyjnie :good: podejrzewam,że nie ma żadnej różnicy w działaniu obydwu odm,a nowego typu jest o wiele bardziej wytrzymała :hi:

Opublikowano

Myślę, że przez odmę nowego typu może dostać się mgiełka oleju w dolot turbiny, bo jest łatwiejszy przedmuch. Wymianę robiłem kiedy ten samochód należał do mnie i mimo wycieku z po miski dolewałem ok. 1litr oleju na 15tyś. i wiem, że jest tak do dziś, bo uszczelka jeszcze nie została wymieniona, a silnik pracuje jak zwykle, bardzo równo, nie słychać hydrauliki czy jakiś nie potrzebnych odgłosów.

Wraz z wymianą filtra uszczelniłem całą górę silnika, wszystkie uszczelki, wężyki, opaski wszystko nowe i oryginalne, został mi tylko dół, ale auto sprzedałem i jeździ nim teraz Fazy, któremu nie przeszkadza drobny wyciek, :cool1:

Opublikowano

odma zmieniona na szmacianke, dymu zero, gość co mi wymieniał mówił ze w swoim audi a6 2,5tdi V6 AFB z 1998r wstawił nową odme i przejechał 80km i nic.ja juz wczesniej miałem kupiona szmacianke i ja wsadziłem.słyszałem tez teze ze inny człowiek w swoim afb ze starej odmy zdjął 3 zwoje plecionki(jest chyba 5) i było też ok. wyjęta odma była zapchana olejem bo gdy zdjelismy przewód nic tamtedy nie leciało a na nowo wsadzonej silniczek pierwsza klasa;)

nadal czekam na opinie ludzi którzy zmieniali odme na nowe i jakie sa skutki, oraz co sadzicie o OIL CATCH TANK!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...