Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zbierzność i skręcona kierownica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam mały problem z moim samochodem a4 2.0 ALT 2001r a dokładniej chodzi o zawieszenie, posiadam ten samochodzik od 6 miesięcy i jakies 2 miesiące temu zaóważylem że mam skręconą kierownice lekko w lewo, więc pojechałem na stacje aby to sprawdzic no i ustawić zbierzność, po wizycie okazalo się że mam luz na górnym wahaczu w lewym przednim kole, wymieniłem 2 te wahacze górne w lewym przednim kole i bez sprawdzania zbierzności itd kierownica byla prościutko, jednak mechanik doradził mi żeby po tej wymianie sprawdzić zbierzność i tak zrobiłem, podjechałem na stacje, panowie wszystko poustawiali jednak po wyjezdzie okazało się że kierownica jest skręcona ale tym razem lekko w prawo, pomyślałem że panowie ją żle ustawili więc zawróciłem i powtórzyłem cały zabieg, osobiście trzymałem kierownice PROSTO a panowie ustawiali zbierzność, po wyjezdzie ze stacji bez zmian dalek kierownice mam lekko w prawo. I moje pytanie: co jest tego powodem??? dlaczego wszystko na stacji jest ok a po wyjezdzie kierownica skręca się lekko w prawo??? Dodam że samochodu nie ściąga, po puszczeniu kierownicy jedzie sobie prosto, przy hamowaniu także. Bardzo was prosze o jakąś rade bo sam nie wiem już co jest grane :(

Opublikowano

Nic źle ustawiona kierownica .Jak już jest OK ,możesz przestawić na wieloklinie - troszkę dodatkowej pracy [br]Dopisany: 20 Czerwiec 2009, 09:16_________________________________________________Tak myślę

Opublikowano

Witam, masz kolego na myśli zdjęcie kierownicy z kolumny i przestawienie o kilka ząbków??? podejżewam że z tego powodu ze mam skręconą kierownice zapala mi sie czsami a czasami świeci non stop kontrolka ESP, wiem że jest tam jakiś czujnik kąta skrętu czy jakoś tak...

Opublikowano

Tak - jeśli sam nie umiesz podbij do chłopaków -na pewno Ci pomogą :) spoty śląskie

Opublikowano

nie koniecznie zle ustawili ja mam ten sam problem i kierownica ucieka w prawo po przelozeniu przednich kol z prawej na lewol kiera ucieka w lewo ewidetna wina opon

Opublikowano

Może być wina opon, ale zacząłbym od ustawienia kierownicy na wieloklinie

Opublikowano

Ja bym zaczął od przerzucenia opon z lewej na prawą.

Przy kierownicy trzeba uważać na poduchę, można łatwiej coś uszkodzić (jakieś taśmy itp.)

Opublikowano

Ja w takich autkach robię to tak.Podłączam kompa wchodzę w absy tam bodajże w kanał4 i tam mam pokazane wartości kąta skrętu.Ustawiam kierownicą tak by były same zera i reguluję zbieżność.Po całej regulacji sprawdzam jeszcze raz czy wszystko jest dobrze kontruję drążki i kasuję klienta.Kierownicy nie można przestawiać sobie jak pasuje gdyż może wyświetlać błąd kąta skrętu a zresztą po odkręceniu nakrętki mocującej kierownicę są znaki na kierownicy i na tym kawałku kolumny kierowniczej co nachodzi na nią kierownica i te znaki muszą się pokrywać

Opublikowano

Drogi Darku, właśnie po podpięciu pod vaga i wejściu na ABS pokazuje błąd czujnika kąta skręu :wallbash: poza tym wariuje mi ESP włącza sie i wyłącza samo kiedy chce podczas jazdy, nie mam juz pojęcia za co sie najpierw złapac ;( dziękuje za podpowiedz dot, kierownicy bo narobiłbym sobie niepotrzebnej roboty...

Opublikowano

ESP zapala się ,bo masz przestawioną kierownicę. Jedziesz prosto,a czujnik kąta skrętu jest skręcony i sterownik ABS i ESP

wykrywa to jako błąd. Rzeczywiście może to być wina opon,mialem to już parę razy.Zamień przednie koła ,a jak się nic nie zmieni to jedż gdzie indziej ustawić geometrię. Z doświadczenia wiem ,że może być walnięty sprzęt do ustawiania i każde auto będzie mialo przekoszoną kierę. Większość kierowców nie zwraca na to uwagi nawet i nie wie że coś jest nie tak.

Opublikowano

Drogi Darku, właśnie po podpięciu pod vaga i wejściu na ABS pokazuje błąd czujnika kąta skręu :wallbash: poza tym wariuje mi ESP włącza sie i wyłącza samo kiedy chce podczas jazdy, nie mam juz pojęcia za co sie najpierw złapac ;( dziękuje za podpowiedz dot, kierownicy bo narobiłbym sobie niepotrzebnej roboty...

Tak jak pisałem wyżej geometrię ustawiam wraz z podłączonym w tym czasie kompem i wszystko musi się zgrywać.Wierzę w to że opony masz takie same.[br]Dopisany: 21 Czerwiec 2009, 20:05_________________________________________________A tak w ogóle to podłącz kompa i sprawdź w abs-ach na bloku chyba 4 czy działa czujnik kąta skrętu bo może masz uszkodzoną już taśme

Opublikowano

nie wiem co mają opony i wahacze do zbieżności... moim zdaniem nie za wiele, skoro miałes przed operacją "wahacz" wszystko w porządku, to znaczy że panowie od zbieżności zwalili sprawę. ja ustawiałem zbieżność i jak wyjechałem miałem kierę lekko w lewo, wróciłem i pan w 3 minuty jedną śrubką pod autem skorygował ustawienie tak jak ma być... więc jedź do innego typa bo ci u którch byłeś to partacze, zresztą jak Twój mechanik od wahaczy. (skoro twierdzi, że po wymianie wahaczy trzeba zbieżność robić) :cool1:

Opublikowano

Chyba tak zrobię, pojade do innej stacji bo też nie moge uwierzyć że przed ustawieniem tej zbierzności było ok a po kiera skręca w prawo, dzięki chłopaki za wszelkie podpowiedzi

Opublikowano

moim zdaniem lepiej jest zrobić geometrię po wymianie wahaczy, może się okazać że ktoś miał np delikatnie zgięty dolny wahacz po lekkim uderzeniu w krawężnik i później ustawioną geometrię i w miarę ok było, a jak wymieni na nowy później to może się okazać ze kierownica krzywo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...