marhiw Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Witam pol roku temu kupilem audike a4 1.8 benzyna.W komisie sprowadzona z wloch lakier oryginal bardzo fajnie sie jezdzi ale nie wiedzialem co mu wlac tzn jaki olej.Jak zobaczylem co jest pod korkiem wlewu oleju to zdecydowalem na mineral.Pod korkiem byl taki strasznie smierdzacy przepalony olej.Jak smar..ale tylko troche pod kopula.wyciagnalem i bylo ok.Teraz juz zrobilem druga wymiane jakies 2 tys temu i mysle czy zmienic na polsyntetyk.Boje sie troche ale nie wiem.Silnik jest suchy nie leje..ale dalej czuc ten spalony olej na postoju..poradzcie co robic
wesz82 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Witam. Jeżeli boisz się o "rozszczelnienie" silnika to możesz przejść spokojnie z mineralnego na pół syntetyk
michal_g84 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Myślę że spokojnie możesz przejść na półsyntetyk, niepotrzebnie wogóle zalewałeś minerala, conajmniej półsyntetyk i będzie dobrze, niewiele na mineralu pojeździłeś więc nie powinno być niespodzianek
Skrzypek Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 podłączę się do tematu marhiw Mam TDI 1Z, który do ostatniej wymiany jeździł na półsyntetyku Mobil Super S Turbo Diesel. Podczas ostatniej wymiany (jakieś 8000 km temu) mechanik zalecił mi przejście na mineralny (obecny przebieg 236000) i posłuchałem się jego. Po jakimś czasie jak rozmawiłąem z innym mechanikiem stwierdził, że nie było potrzeby przejścia na mineralny Bardzo jestem ciekaw waszej opinii.
macieek Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 podłączę się do tematu marhiw Mam TDI 1Z, który do ostatniej wymiany jeździł na półsyntetyku Mobil Super S Turbo Diesel. Podczas ostatniej wymiany (jakieś 8000 km temu) mechanik zalecił mi przejście na mineralny (obecny przebieg 236000) i posłuchałem się jego. Po jakimś czasie jak rozmawiłąem z innym mechanikiem stwierdził, że nie było potrzeby przejścia na mineralny Bardzo jestem ciekaw waszej opinii. Bzdury gadał ten mechanik. Minerał jest zabojczy dla turbiny - oczywiscie nie po przejechaniu 10km ale po dluzszej eksploatacji. Moj ojciec ma audi 80 z tym silnikiem (1Z) przebieg cos pod 300tys i leje pelny syntetyk mobila 0-40. Takze spokojnie powinienes lać pol syntetyk albo nawet pelny.
marhiw Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2009 dzieki za rade:) mam jeszcze jeden problem otóz smierdzi mi jakby spalonym olejem w srodku.Jak stoje na postoju po rozgrzaniu silnika to z nawiewów mi tym wali.Sam nie wiem skad to sie wydostaje zadnych wyciekow nie mam..a to naprawde utrudnia jazde.Wymienilem filtry i dalej wali.Jak wymienilem olej to przez chwile az tak nie smierdzialo ale teraz znowu wrocilo..Moze to przez to ze olej jest z beczki?
dritzdeurden Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Możesz bez przeszkód lać półsyntetyk, jest on niewiele rzadszy od minerala za to posiada dodatki myjące i uszlachetniające.
Skrzypek Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 słyszałem również taką teorię, że nie można zmieniać oleju z gorszego na lepszy. Czyli wynikałoby z tego że jak raz zalałem mineral to już musze przy nim zostać??? Czy tak faktycznie jest??? Czy mimo wszystko mogę powrócić do półsyntetyka?
dritzdeurden Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 słyszałem również taką teorię, że nie można zmieniać oleju z gorszego na lepszy. Czyli wynikałoby z tego że jak raz zalałem mineral to już musze przy nim zostać??? Czy tak faktycznie jest??? Czy mimo wszystko mogę powrócić do półsyntetyka? Jeżeli miał byś przejść z minerala na pełen syntetyk mogło by to nie być najlepszym rozwiązaniem, ale przejście z minerala na "pół" syntetyk może Ci wyjść tylko na dobre, no chyba że masz mocno rozszczelniony silnik.
kepasa Opublikowano 22 Czerwca 2009 Opublikowano 22 Czerwca 2009 podłączę się do tematu marhiw Mam TDI 1Z, który do ostatniej wymiany jeździł na półsyntetyku Mobil Super S Turbo Diesel. Podczas ostatniej wymiany (jakieś 8000 km temu) mechanik zalecił mi przejście na mineralny (obecny przebieg 236000) i posłuchałem się jego. Po jakimś czasie jak rozmawiłąem z innym mechanikiem stwierdził, że nie było potrzeby przejścia na mineralny Bardzo jestem ciekaw waszej opinii. moim skromnym zdaniem uturbione silniki na mineralu za długo nie pojeżdżą... wolnossak jeszcze jeszcze... przy wolnossaku jka nie bierze oleju powinno się jeździć na półsyntetyku ile się da.
dark79 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Opublikowano 22 Czerwca 2009 dzieki za rade:) mam jeszcze jeden problem otóz smierdzi mi jakby spalonym olejem w srodku.Jak stoje na postoju po rozgrzaniu silnika to z nawiewów mi tym wali.Sam nie wiem skad to sie wydostaje zadnych wyciekow nie mam..a to naprawde utrudnia jazde.Wymienilem filtry i dalej wali.Jak wymienilem olej to przez chwile az tak nie smierdzialo ale teraz znowu wrocilo..Moze to przez to ze olej jest z beczki? znajomy w pasku mial podobnie, okazalo sie ze mial pekniety waz od odmy i nawiew zaciagal opary z komory silnika delikatnie, zwlaszcza na postoju
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się