soolek Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 I oto własnie chodzi. Jak masz pusty placyk to Q możesz cuda wyczyniać. Ale ile się można wokół własnej osi kręcić. Jak się droga zwęża i krawężniki są trochę bliżej to...a w tym własnie cały FUN - jazdy przy krawężniku. Wczoraj wieczorkiem kilka zjazdów z wiadutkór/mostów poćwiczyłem - to dopiero daje adrenalinkę
Kowi87 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Znalazłem tylko taki filmik Audi a4 B5 quattro handbrake
adams78 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 No i ten filmik oddaje sens używania ręcznego. Zabrakło wykończenia, czyli jak auto leci bokiem to kierownik wbija 1. bieg i po obróceniu się pełen ogień. I niech mi teraz ktoś powie że taki manewr można wykonać bez użycia ręcznego Każdemu zdarzyło się pewnie robić ciasny nawrót na 2 razy. Można zrobić to na ręcznym - miny innych użytkowników ruchu - bezcenne Na śniegu czy lodzie każdy jest gość i powie - po co ręczny?. Spróbujcie zawrócić na normalnej, suchej drodze o szerokości do 4m Wtedy możemy rozmawiać dalej
dansli Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 Witam ale do zawracania w miejscu potrzebny, ... Na śliskim (śnieg) ręczny do zawócenia w miejscu wcale nie jest potrzebny. Wystarczy utrzymywać odpowiednie obroty silnika i odpowiednio manwrować kierownicą, a tył auta sam zawraca. Osobiście przy napędzie Quattro stronię od zaciągania ręcznego podczas jazdy. Jak narazie wystarcza mi odpowiednie operowanie pedałem gazu i kierownicą . Napęd Quattro nie jest może tak idealny jak aktywny dyferencjał sterowany elektronicznie, ale mi jego niedoskonałości po wyłaczeniu ESP całkiem się podobają ____________________ Pozdrawiam Rafał kolego mylisz sie! sadzisz o pokonywaniu zakretu bokiem a mi chodzi o ZAWRÓCENIE w miejscu chce Cie widziec jak robisz to bez recznego! jak tak czytam te wasze wypociny to sie mi przykro robi nie chce tu nikogo obrazać ale znaja to tu sie tylko edmondo i adams wiedza na czym zabawa polega, Quattro quattrem, ale bez ręcznego nie złożysz się przed zakrętem, żeby całkowicie pokonać go bokiem. Chyba, że rozbujasz auto, ale to już wyższa szkoła jazdy o którą większości tu nie podejrzewam. Ręczny jest potrzebny do prawdziwej zabawy. Kręcenie boczków po placyku jest fajne, ale ... każdy coś takiego potrafi. reszta pisze poprostu bzdury lub nie czyta całego watku i przepisuja 2 razy to samo.. odnośnie bloknięcia tylnych kół przy recznym NA BIEGU. otóż sprawa wyglada tak: ostatnio jechałem na osniezonej drodze i nie była to gładka nawierzchnia czyli (ujezdzony snieg) tylko świeży nieodsnierzony opad, miałem dwojke i w momencie lekkiego skrecenia kiera w lewo( nie ma znaczenia pisze jak było) i mocnym energinczym zwajchowaniu tył poleciał bokiem tak jak chciałem. i nie wiem na 100% czy blokło koła ale jestem prawie przekonany ze tak bo inaczej tyłu by nie zarzuciło!!! dodam tylko ze autko troszke przymuliło (czemu sie wogóle nie dziwie). zrobiłem specjalnie taki eksperyment by sie przekonac w praktyce a nie bazować na teorii!!! aha odnosnie zawracania w miejscu jesli mi sie uda ( bede miał czas przez weekend) to sam nagram filmik odnosnie tego zawracania w miejscu i to z wykończeniem jesli jeszcze przez weekend nasypie troche sniegu bo na asfalcie mi troszke szkoda
Kowi87 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 A mi jak bym nie zaciagnał tym ręcznym na biegu ni huhu nie zablokuje koła :gwizdanie: nie wiem moze wy macie 4 mottion :polew: dzisiaj jeszcze raz sprawdze ale wątpie zeby było inaczej
dansli Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 A mi jak bym nie zaciagnał tym ręcznym na biegu ni huhu nie zablokuje koła :gwizdanie: nie wiem moze wy macie 4 mottion :polew: dzisiaj jeszcze raz sprawdze ale wątpie zeby było inaczej musisz miec dobry reczny i troszke kiera skrecic bo jak jedziesz prosto to rzeczywiscie nic sie nie dzieje ;p odnosnie 4 motion to podejrzewam ze bedzie tak samo jak w golfie syncro ze jak zaciagniesz reczny to blokuja sie przednie i tylne koła!!! oczywiscie na sprzegle
Kowi87 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 A mi jak bym nie zaciagnał tym ręcznym na biegu ni huhu nie zablokuje koła :gwizdanie: nie wiem moze wy macie 4 mottion :polew: dzisiaj jeszcze raz sprawdze ale wątpie zeby było inaczej musisz miec dobry reczny i troszke kiera skrecic bo jak jedziesz prosto to rzeczywiscie nic sie nie dzieje ;p odnosnie 4 motion to podejrzewam ze bedzie tak samo jak w golfie syncro ze jak zaciagniesz reczny to blokuja sie przednie i tylne koła!!! oczywiscie na sprzegle 4mottion troche inaczej działa, kolega ma w passku i tam przy zaciagnieciu ręcznego koła mu sie blokują widocznie elektroniczne napęd sie rozczepia
dansli Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 napisałes dokladnie to co ja wczesniej chyba ze chodzi Ci tylko o kola tylne. pewnie ma wzdluznie ustawiony silnik..
Kowi87 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 napisałes dokladnie to co ja wczesniej chyba ze chodzi Ci tylko o kola tylne. pewnie ma wzdluznie ustawiony silnik.. tylko o tylne W pasku jest silnik tak samo jak u nas, tu chodzi o naped na 4koła, w passku jest heldex :gwizdanie:
dansli Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 jezeli silnik jest wzdłuznie to jest TORSEN i hamuja tylko tylne koła !! haldex jest w starszych wersjach vw a w silnikach umieszczonych wzdłuznie jest torsen
Kowi87 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 jezeli silnik jest wzdłuznie to jest TORSEN i hamuja tylko tylne koła !! haldex jest w starszych wersjach vw a w silnikach umieszczonych wzdłuznie jest torsen Masz racje od 99 jest 4mottion(wcześniej był synchro) w pasku oparty na torsenie własnie doczytałem Standardowo Passat ma napęd na przednie koła, dla zwolenników napędów 4x4 w ofercie Volkswagena od 1997 roku znajduje się wersja Syncro, a od roku 1999 wersja 4Motion z rozdziałem momentu obrotowego sprzęgłem Torsen.
Dev Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 nie ma czegos takiego jak sprzęgło Torsen w starych passkach nie było haldex-a tylko sprzęgło wiskotyczne
dansli Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 nie ma czegos takiego jak sprzęgło Torsen w starych passkach nie było haldex-a tylko sprzęgło wiskotyczne sprzegło ???? :blink:tu masz linka ogolnie napedów i poczytaj o torsenie
dansli Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 gdzie ten link ???? :polew: :polew: o w morde zapomniałem prosze http://www.a4-klub.pl/smf/all_rodzaje_i_dzialanie_napedow-t110264.0.html
Dev Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 tutaj masz info co to jest dokładnie TorSen http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen a na temat układu przeniesienia napędu na tylna oś w starym passacie http://forum.vw-passat.pl/
Guregoru Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 odnośnie bloknięcia tylnych kół przy recznym NA BIEGU. otóż sprawa wyglada tak: ostatnio jechałem na osniezonej drodze i nie była to gładka nawierzchnia czyli (ujezdzony snieg) tylko świeży nieodsnierzony opad, miałem dwojke i w momencie lekkiego skrecenia kiera w lewo( nie ma znaczenia pisze jak było) i mocnym energinczym zwajchowaniu tył poleciał bokiem tak jak chciałem. i nie wiem na 100% czy blokło koła ale jestem prawie przekonany ze tak bo inaczej tyłu by nie zarzuciło!!! dodam tylko ze autko troszke przymuliło (czemu sie wogóle nie dziwie). zrobiłem specjalnie taki eksperyment by sie przekonac w praktyce a nie bazować na teorii!!! Czyli sugerujesz że zaciągnąłeś ręczny na biegu bez sprzęgła i zblokowało oba tylne koła tak
dansli Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 jak napisałem nie wiem czy blokneło i nie wiem czy oba tylne ale samochód bokiem wzieło tak jakbym zaciagnoł reczny na sprzegle choć sprzegla wcisnietego nie miałem.
Guregoru Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 jak napisałem nie wiem czy blokneło i nie wiem czy oba tylne ale samochód bokiem wzieło tak jakbym zaciagnoł reczny na sprzegle choć sprzegla wcisnietego nie miałem. Przyjmijmy że zblokowało tylne koła tak czyli zablokowało wał tak a jak zablokowało wał to i skrzynia stanęła tak a jak skrzynia stanęła to silnik powinien się zadusić skoro nie był wysprzęglony tak to co wy za pierdoły wypisujecie
dansli Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 czytaj uwaznie poprzednie posty kolego mylisz sie! sadzisz o pokonywaniu zakretu bokiem a mi chodzi o ZAWRÓCENIE w miejscu chce Cie widziec jak robisz to bez recznego! jak tak czytam te wasze wypociny to sie mi przykro robi nie chce tu nikogo obrazać ale znaja to tu sie tylko edmondo i adams wiedza na czym zabawa polega, Quattro quattrem, ale bez ręcznego nie złożysz się przed zakrętem, żeby całkowicie pokonać go bokiem. Chyba, że rozbujasz auto, ale to już wyższa szkoła jazdy o którą większości tu nie podejrzewam. Ręczny jest potrzebny do prawdziwej zabawy. Kręcenie boczków po placyku jest fajne, ale ... każdy coś takiego potrafi. reszta pisze poprostu bzdury lub nie czyta całego watku i przepisuja 2 razy to samo.. odnośnie bloknięcia tylnych kół przy recznym NA BIEGU. otóż sprawa wyglada tak: ostatnio jechałem na osniezonej drodze i nie była to gładka nawierzchnia czyli (ujezdzony snieg) tylko świeży nieodsnierzony opad, miałem dwojke i w momencie lekkiego skrecenia kiera w lewo( nie ma znaczenia pisze jak było) i mocnym energinczym zwajchowaniu tył poleciał bokiem tak jak chciałem. i nie wiem na 100% czy blokło koła ale jestem prawie przekonany ze tak bo inaczej tyłu by nie zarzuciło!!! dodam tylko ze autko troszke przymuliło (czemu sie wogóle nie dziwie). zrobiłem specjalnie taki eksperyment by sie przekonac w praktyce a nie bazować na teorii!!! aha odnosnie zawracania w miejscu jesli mi sie uda ( bede miał czas przez weekend) to sam nagram filmik odnosnie tego zawracania w miejscu i to z wykończeniem jesli jeszcze przez weekend nasypie troche sniegu bo na asfalcie mi troszke szkoda nie wiem dokladnie jak to jest ale podejrzewam ze lekko blokło i to na chwile sadze (choć moge sie mylić) ze w skrajnych przypadkach obciazony torsen jest w stanie przekazac tylko moment na przednie kola gdyż nie ma blokady miedzy mostowej i dlatego mogło na chwile bloknąć tylne koła ( silnik jak pisałem wczesniej troche zdusiło) ale dla końcowej pewności w weekend zrobie jeszcze próbe kolejna i poprosze kumpla zeby był na zewnątrz i zobaczył czy faktycznie bloknęlo tyne koła jak mi sie uda zrobie filmik wtedy bedzie to miaro dajne bo tak to mozna sobie gdybać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się