Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Nie chłodzi


januszek159 a4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki problem z klimka, że nie chłodzi - niby wszystko chodzi temeratura, obroty, jakby na LOW trochę chłodniej wieje, ale w kabinie jest ciepło. Pojechałem więc dobić gazu(lato idzie). Koleś podłączył tą swoją aparaturę i mówi że jest ciśnienie i jakiś gaz tam jest więc powinna chłodzić. Powiedział też, żebym zostawił auto na pół dnia oni je podepną pod kompa i może naprawią. Jakiś czas temu skanowałem auto i wiem że akurat w klimie nie ma błędów.

Dodam, że tak mam odkąd kupiłem auto - myślałem, że dobicie gazu pomoże.

Co to możę być, jakieś podpoiwedzi, punkty do sprawdzenie.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a załącza się w ogóle sprężarka? powinieneś zauważyć minimalny spadek obrotów silnika

a może masz ECON włączony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy będę potrafił fachowo wypowiedzieć się w tym temacie ale u mnie miałem podobną sytuację tzn. jak kupiłem auto to klima była nie nabita a że auto kupiłem we wrześniu to już przejeździłem do wiosny i pojechałem nabić. Została nabita i fachowiec robi test ustawia klime na LOW i chłodzić chłodzi ale nie tak jak powinna bo sprawdzał to z termometrem w ręku. Stwierdził, że wie co to jest i spuścił wszystko z układu klimatyzacji i rozkręcił jedną z tych aluminiowych rurek (nie pamiętam którą), które wchodzą z komory silnika to auta, wyciągnął z niej takie (no właśnie nie wiem jak to fachowo się nazywa) plastikowe, podłużne, zaokrąglone "coś" które miało siateczkę i było bardzo zasyfione. Fachowiec powiedział, żebym to kupił i będzie git, podjechałem na szrot, wyciągnąłem z rozbitej A4, było to czyste (kosztowało mnie to 10 zł), fachowiec założył i chłodzenie na LOW od razu było takie jak powinno. Także może u Ciebie jest podobna sytuacja. Sorry za taki wywód ale nie jestem w stanie przypomnieć sobie jak dokładnie to się nazywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po postach liczyłem, że będzie to ta dysza rozprężania, ale dziś sprawdziłem załączanie sie sprężarki i lipa nic zero odzewu obok stał kolega swoim autem i jak załączał klimę to auto troszkę schodziło na obrotach, było to wyrażnie słyszalnie.

Podejrzewam więc sprzęgiełko sprężarki po lekturze forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem co mojej ,,adeli'' dolega.

Sprężarka się nie załącza, więc sprawdziełem czy dochodzi prąd do elektromagnesu - jest ok.

Dalej stan sprzęgła i :shocked: gdzie jest sprzęgło. Okazuje się, że go nie ma.

Ponoć może się samo odkręcić, ale większe szanse na trafienie w lotka są.

Druga myśl - kiedyś na początku pewien koleś wymieniał mi pasek klinowy i regenerował alternator. Pewnie je podprowadził bo też miał podobne auto - już się więcej z nim nie spotkałem bo zdzierca że hoho. W poniedziałek kupuję części i powinno być ok.

Już miałem jedno sprzęgło ale trochę od innego modelu i nie pasowało. Mój mechanik je podłączył jakoś tak,że sprężarka chodziła i chłodziła :naughty:, ale się by nie wyłączała i by się najpewniej szybko zatarła. Znalazłem już odpowiednie sprzęgiełko, ale jak pojechałem dziś po pracy to już było zamknięte.

Więc do poniedziałku :>[br]Dopisany: 04 Lipiec 2009, 19:41_________________________________________________Autko już naprawione. Kupiłem drugi kompresor klimatyzacji.

Wymieniłem elektromagnes i uzupełniłem brakujące sprzęgło.

Klima teraz chłodzi jak ta lala :decayed:

Przy okazji mam do sprzedania kompresor. Zainteresowanych odsyłam do działu - Sprzedam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to o czym mówicie to jest taki filtr i znajduje się w lewym górnym rogu patrząc na auto od przodu, trzeba zdjąć osłonę i tam są te rury od klimy. Koleś mi mówił, że te filtry to VW stosuje

7109194422c0e048m.jpg

Dokładnie o to mi chodziło w moich wypocinach wcześniejszych, to wymieniłem u siebie i klima zaczęła od razu porządnie chłodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam która to jest pod maską niestety, a nie chcę schodzić do auta bo pada :disgust: to pokrętło to jest korek od zaworka serwisowego, nie odkręcaj go. Ta dysza jest w tym zgrubieniu na rurce wys. ciśnienia, rozkręcasz to przy odciągniętym z układu czynniku i wyciągasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyszarozp.th.jpg

Tutaj masz wszystko zaznaczone, sorry za jakość ale miałem tylko telefon pod ręką. Więc tak, dysza jest w tym zgrubieniu zaznaczonym niebieską strzałką, potrzebne 2 płaskie klucze, jednym łapiesz tam przy zaworku zaznaczyłem na czerwono i odkręcasz tą nakrętkę z czarnym przewodem, zielone i wyciągasz.

Ale bez obrazy Kolego, mam wrażenie że nie bardzo masz pojęcie jak się zabrać do sprawy. Pamiętaj, że musisz odzyskać czynnik z układu, nie wolno wypuszczać go w powietrze, a fachman weźmie za odzysk i nabicie pieniądze. Myślę, że lepiej zapłacić mu parę zł więcej niech zrobi do końca :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...