james50 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Witam, kilka dni temu podczas jazdy auto nagle stracilo moc. Po powrocie do domu podpialem do kompa i ujrzalem blad 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - Po ponownym uruchomienia silnika wszystko wrocilo do normy - samochod nabral mocy, kod nie wyskakuje. Od jakiegos czasu pojawiaja sie tez dziury w doladowaniu przy ok. 3000 obrotow. Zrobilem wiec logi: Basic settings: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/838868b3e0a8835e.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65cf3e14f763fa8f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f60f5d8cab2969e2.html Dynamiczne: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4cdcbe99676c092f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c9f7e34bf3dfe53.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ce6ef118453f54b.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65b2d6249bdd043f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9cc084a8a7657c9.html Prosze o ocene i pomoc w rozwiazaniu problemu.
Mk-Mateusz Opublikowano 29 Czerwca 2009 Opublikowano 29 Czerwca 2009 eh, w DYN 11 obciąłeś wysterowanie zaworu N75.... wyglada na zapieczone kierownice, dalsza nieprawidłowa eksplatacja turbo doprowadzi do sytuacji gdzie kierownice zatną sie całkowicie i zawsze bedzie "utrata mocy" do zgaszenia samochodu... najlepiej wyjąc turbo, wyczyscic a poxniej dbac o jego poprawne uzytkowywanie....a w miedzy czasie sprobowac przegonić autko... lanie Wd40 na sztange to jest paranoja:) tam nie ma prawa sie dostać do srodka nic.. kazdy kto rozbierał to tak stwierdzi... EDIT: teraz spojarzałem na DYN 10, tam to ładuje ok 2900;/ niedobrze
james50 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2009 EDIT: teraz spojarzałem na DYN 10, tam to ładuje ok 2900;/ niedobrze mozesz troche wiecej napisac na ten temat ? Dlaczego niedobrze, co oznacza, co moze byc przyczyna ? Generalnie i tak myslalem o czyszczeniu turbiny i nie zamierzam tego sam robic, tylko udac sie do wyspecjalizowanego warsztatu. Z tego co wyczytalem na forum, wydaje mi sie ze przeplywka rowniez nie dziala prawidlowo - podaje zle wartosc ? Czy sie myle ? Czy generalnie czyszczenie turbiny oraz reklamacja przeplywki (pierburg zakupiony 09.2008) powinny zalatwic sprawe ?
Mk-Mateusz Opublikowano 29 Czerwca 2009 Opublikowano 29 Czerwca 2009 co do przepływki spojrz na watorsci w DYN 003 .... w calym zakresie obrotów jest powyzej\w okolicach wartkosci wymaganej czyli 850 ale okolo 2800 cos sie dzieje niedobrego... sprawdzajac dalej kontrolujesz grupe 008 i patrzysz: driver i rpm to "widełki" kolejna wartosc MAF czyli nasza przepływka. Wartosc przepływki powinna znajdowac sie pomiedzy tymi poprzednimi wartosciami, WTEDY widac ze przepływomierz nie obcina dawek paliwa.... w w twoim wypadku niestety nie jest dobrze w przedziale 2800 - 3800... moze sporubuj ja wyczyscic czyms (ja czyscilem KONTAKT IPA) teraz az do 4400rpm przypływka pracuje idealnie a wczesniej blednie mierzyła przy 3500 wracajac do turbiny to w 011 widac przeładowanie zblizajace sie do 2500, wyglada to na zacinajace sie kierownice... mozesz probowac autko przegonic i moze sie lekko poprawi, ale mimo wszysko zalecam czysczenie a potem prawidłową eksplatacje turbiny... zmartwilo mnie w DYN 10 gdzie widac wartosc doladownaia w innym logu która jest w okolicach 2900, to juz jest bardzo powazne przeładownanie, dobrze ze masz dobrze rury dolotu dokrecone bo by Ci wyrwało:) ostatnio widizlem taki przypadek:P EDIT: aaa no i oczywiscie ten bład oznacza przekroczona gorna granice doładowania, czyli jest tak zle że komputer broni sie przed uszkodzeniem turbo,dolotu... jesli pojawia sie tryb awaryjny cały czas tz. ze przeładanie jest ciagłe a nie sporadyczne, a co za tym idzie trzeba czyscic turbo jesli nie ma luzów na wirniku lub regnerowac jesli sa...
james50 Opublikowano 11 Lipca 2009 Autor Opublikowano 11 Lipca 2009 OK, dzieki. W takim razie zaczne od czyszczenia turbiny i przeplywki - mam nadzieje ze pomoze [br]Dopisany: 30 Czerwiec 2009, 21:51_________________________________________________Witam ponownie, turbina juz po regeneracji. Nie ma juz wahniec podczas doladowania. Wydaje mi sie jednak ze auto nie ma jeszcze pelnej mocy. Szczegolnie ponizej 2000 obrotow jest mulowate. Ponizej nowe logi: Statyczne: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6946e3f217571c1b.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e32263c1c2c07941.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/622056ffdc236de1.html Dynamiczne: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf055678067b82af.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c355097ff886965.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e36370fb2ff42471.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9642db5be93833fd.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f18eedd34f9ecce8.html Prosze o analize i pomoc.
zibizab Opublikowano 11 Lipca 2009 Opublikowano 11 Lipca 2009 Z turbina jest już ok-przeczysc przeplywkę
Piotrek98igo Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 po co ,przeciez nic sie nie dzieje znia zlego
Piotrek98igo Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 moze miec filtr zabrudzony ,poki mocno nie tnie nie ma sensu z nia nic robic
james50 Opublikowano 12 Lipca 2009 Autor Opublikowano 12 Lipca 2009 To czyscie czy nie czyscic ? Mam kontakt ipa plus, wiec moge przeczyscic, jesli ma to sens. Fakt filtr jest troche uwalony, ale z drugiej strony bez przesady. Moc auta nie daje 100% satysfakcji.
Piotrek98igo Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 To czyscie czy nie czyscic ? Mam kontakt ipa plus, wiec moge przeczyscic, jesli ma to sens. Fakt filtr jest troche uwalony, ale z drugiej strony bez przesady. Moc auta nie daje 100% satysfakcji. bo jest seria awx to przeciez slabo jezdzi
james50 Opublikowano 14 Lipca 2009 Autor Opublikowano 14 Lipca 2009 Wcale nie jezdzi slabo a przynajmniej nie jezdzila Przeanalizowalem dokladnie procedure diagnostyczna i znalazlem nastepujace odchylenia, ktore moga swiadzyc o niewlasciwej pracy przeplywki: dyn 000 - pozycja 10 wedlug wskazan prawidlowych (http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_4_Zylinder_PD.html) powinna wynosci powyzej 255. U mnie 255 jest wartoscia najwyzsza. dyn 003 - pozycja 2 i 3 nie sa tozsame. dyn 008 - w zakresie obrotow 1500-1900 poz. 4 jest nizsza niz poz.3, to samo dzieje sie przy 2100-2300. Przy 2800 pozycja 3 i 4 sa rowne. dyn 010 - wartosc z poz 1 osiaga odpowini poziom dopiero w 4 sek. Po czym utrzymuje sie caly czas w dolnej granicy poprawnego przedzialu. Co o tym sadzicie ? Czepiam sie ? Czy jednak cos z przeplywka jest nie tak ?
mirq Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 Mam podobny problem, jakis czas temu auto wskoczylo mi w tryb awaryjny, po wyczyszczeniu turbiny nie ma juz tego problemu, jednak zaobserwowalem nierowna prace silnika do okolo 2500 obrotow(na 1 lub 2 biegu), czasami mam wrazenie ze turbo nie dziala na jedynce, podobnie na drugim biegu, 3,4,5 dziala niby poprawnie tz. auto ciagnie bez problemu do 4500 obrotow .. wlasciwie to postaram sie otworzyc nowy watek i umieszcze logi. Przed czyszczeniem nie bylo tego problemu.
james50 Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Opublikowano 27 Lipca 2009 Prosze ponownie o analize logow. Przeczyscilem przeplywke polecanym preparatem CRC Air Sensor Cleaner. Mam wrazeniem, ze auto jest troche zwawsze, ale to jeszcze nie to. Szczegolnie ponizej 2tys obrotow. Statyczne: 000 -http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb98513caf7aade4.html 001 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0587a6ca48ec529d.html 003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a38b850b02cc2edc.html 004 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/98fd03763ae24652.html 007 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebb580fa402da39b.html 013 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e556da5ce42a6500.html 023 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7ad28448a0836b8.html BS: 000 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/89beaa84c8f91817.html 003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/de3b4ccfe9975270.html 011 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7c05ef24eef5d07.html Dynamiczne: 000 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f1f0d22f9af6745.html 001 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/de1bfd16b5697368.html 003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/075f203cd58e2006.html 004 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2608c6c81e110d57.html 008 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79857cb7e6dcaacc.html 010 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/621fcb0e6e85ff32.html 011 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4114c2a9147d4af0.html
DareQ Opublikowano 28 Lipca 2009 Opublikowano 28 Lipca 2009 Przepływka ciagle slabo mierzy - wymien filtr powietrza jezeli jeszcze tego nie zrobiles
james50 Opublikowano 28 Lipca 2009 Autor Opublikowano 28 Lipca 2009 Wymienilem dzisiaj filtr powietrza. Niestety nadal mam wrazenie ze przeplywka podaje zle wartosci. Ponizej logi dynamiczne po wymianie filtra: 003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b2f35113c66ba43.html 008 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0675ff86549c7f48.html 010 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f5835d7c988f9b7.html Czy mam racje ze przeplywa jest uwalona ? Mam rowniez wrazenie ze termostat tez padl. Nie moge ostatnio osiagnac wyzszej temp niz 81 st. C. Ponizej logi na nagrzanym silniku: 007 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3207fb1d733cdfc.html 023 003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1bbb2322cfb40c78.html Czy termostat tez kwalifikuje sie do wymiany ? Bede wdzieczny za pomoc i uwagi.
DareQ Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 Zacznij od tej temperatury. Przed wymiana termostatu wyeliminuj jeszcze niesprawnosc czujnikow G2/G62.
james50 Opublikowano 29 Lipca 2009 Autor Opublikowano 29 Lipca 2009 Zrobilem jeszcze logi dzisiaj rano na zimnym silniku: 007 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f75fff7b7375c4eb.html 23 003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18bd8f85a7b0d589.html a tu jeszcze raz wczorajsze na rozgrzanym: 007 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3207fb1d733cdfc.html 23 003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1bbb2322cfb40c78.html Mi sie wydaje ze to jednak termostat. Ale licze na Wasza opinie i pomoc. Dodam jeszcze ze bledow zadnych nie ma.
DareQ Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 Mi sie wydaje ze to jednak termostat. Tez mi sie tak wydaje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się