Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Problem z turbo - prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

kilka dni temu podczas jazdy auto nagle stracilo moc. Po powrocie do domu podpialem do kompa i ujrzalem blad 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -

Po ponownym uruchomienia silnika wszystko wrocilo do normy - samochod nabral mocy, kod nie wyskakuje.

Od jakiegos czasu pojawiaja sie tez dziury w doladowaniu przy ok. 3000 obrotow.

Zrobilem wiec logi:

Basic settings:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/838868b3e0a8835e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65cf3e14f763fa8f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f60f5d8cab2969e2.html

Dynamiczne:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4cdcbe99676c092f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c9f7e34bf3dfe53.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ce6ef118453f54b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65b2d6249bdd043f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9cc084a8a7657c9.html

Prosze o ocene i pomoc w rozwiazaniu problemu.

Opublikowano

eh, w DYN 11 obciąłeś wysterowanie zaworu N75....

wyglada na zapieczone kierownice, dalsza nieprawidłowa eksplatacja turbo doprowadzi do sytuacji gdzie kierownice zatną sie całkowicie i zawsze bedzie "utrata mocy" do zgaszenia samochodu...

najlepiej wyjąc turbo, wyczyscic a poxniej dbac o jego poprawne uzytkowywanie....a w miedzy czasie sprobowac przegonić autko... lanie Wd40 na sztange to jest paranoja:) tam nie ma prawa sie dostać do srodka nic..:) kazdy kto rozbierał to tak stwierdzi...

EDIT:

teraz spojarzałem na DYN 10, tam to ładuje ok 2900;/ niedobrze

Opublikowano

EDIT:

teraz spojarzałem na DYN 10, tam to ładuje ok 2900;/ niedobrze

mozesz troche wiecej napisac na ten temat ? Dlaczego niedobrze, co oznacza, co moze byc przyczyna ?

Generalnie i tak myslalem o czyszczeniu turbiny i nie zamierzam tego sam robic, tylko udac sie do wyspecjalizowanego warsztatu.

Z tego co wyczytalem na forum, wydaje mi sie ze przeplywka rowniez nie dziala prawidlowo - podaje zle wartosc ? Czy sie myle ?

Czy generalnie czyszczenie turbiny oraz reklamacja przeplywki (pierburg zakupiony 09.2008) powinny zalatwic sprawe ?

Opublikowano

co do przepływki

spojrz na watorsci w DYN 003 .... w calym zakresie obrotów jest powyzej\w okolicach wartkosci wymaganej czyli 850 ale okolo 2800 cos sie dzieje niedobrego...

sprawdzajac dalej kontrolujesz grupe 008 i patrzysz: driver i rpm to "widełki" kolejna wartosc MAF czyli nasza przepływka.

Wartosc przepływki powinna znajdowac sie pomiedzy tymi poprzednimi wartosciami, WTEDY widac ze przepływomierz nie obcina dawek paliwa....

w w twoim wypadku niestety nie jest dobrze w przedziale 2800 - 3800...

moze sporubuj ja wyczyscic czyms (ja czyscilem KONTAKT IPA) teraz az do 4400rpm przypływka pracuje idealnie a wczesniej blednie mierzyła przy 3500

wracajac do turbiny to w 011 widac przeładowanie zblizajace sie do 2500, wyglada to na zacinajace sie kierownice... mozesz probowac autko przegonic i moze sie lekko poprawi, ale mimo wszysko zalecam czysczenie a potem prawidłową eksplatacje turbiny...

zmartwilo mnie w DYN 10 gdzie widac wartosc doladownaia w innym logu która jest w okolicach 2900, to juz jest bardzo powazne przeładownanie, dobrze ze masz dobrze rury dolotu dokrecone bo by Ci wyrwało:) ostatnio widizlem taki przypadek:P

EDIT:

aaa no i oczywiscie ten bład oznacza przekroczona gorna granice doładowania, czyli jest tak zle że komputer broni sie przed uszkodzeniem turbo,dolotu... jesli pojawia sie tryb awaryjny cały czas tz. ze przeładanie jest ciagłe a nie sporadyczne, a co za tym idzie trzeba czyscic turbo jesli nie ma luzów na wirniku lub regnerowac jesli sa...

Opublikowano

OK, dzieki.

W takim razie zaczne od czyszczenia turbiny i przeplywki - mam nadzieje ze pomoze :)[br]Dopisany: 30 Czerwiec 2009, 21:51_________________________________________________Witam ponownie,

turbina juz po regeneracji. Nie ma juz wahniec podczas doladowania. Wydaje mi sie jednak ze auto nie ma jeszcze pelnej mocy. Szczegolnie ponizej 2000 obrotow jest mulowate.

Ponizej nowe logi:

Statyczne:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6946e3f217571c1b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e32263c1c2c07941.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/622056ffdc236de1.html

Dynamiczne:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf055678067b82af.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c355097ff886965.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e36370fb2ff42471.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9642db5be93833fd.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f18eedd34f9ecce8.html

Prosze o analize i pomoc.

Opublikowano

moze miec filtr zabrudzony ,poki mocno nie tnie nie ma sensu z nia nic robic

Opublikowano

wszytsko jest juz dobrze

Opublikowano

To czyscie czy nie czyscic ? Mam kontakt ipa plus, wiec moge przeczyscic, jesli ma to sens.

Fakt filtr jest troche uwalony, ale z drugiej strony bez przesady.

Moc auta nie daje 100% satysfakcji.

Opublikowano

To czyscie czy nie czyscic ? Mam kontakt ipa plus, wiec moge przeczyscic, jesli ma to sens.

Fakt filtr jest troche uwalony, ale z drugiej strony bez przesady.

Moc auta nie daje 100% satysfakcji.

bo jest seria awx to przeciez slabo jezdzi :decayed:
Opublikowano

Wcale nie jezdzi slabo :P a przynajmniej nie jezdzila :tongue4:

Przeanalizowalem dokladnie procedure diagnostyczna i znalazlem nastepujace odchylenia, ktore moga swiadzyc o niewlasciwej pracy przeplywki:

dyn 000 - pozycja 10 wedlug wskazan prawidlowych (http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_4_Zylinder_PD.html) powinna wynosci powyzej 255. U mnie 255 jest wartoscia najwyzsza.

dyn 003 - pozycja 2 i 3 nie sa tozsame.

dyn 008 - w zakresie obrotow 1500-1900 poz. 4 jest nizsza niz poz.3, to samo dzieje sie przy 2100-2300. Przy 2800 pozycja 3 i 4 sa rowne.

dyn 010 - wartosc z poz 1 osiaga odpowini poziom dopiero w 4 sek. Po czym utrzymuje sie caly czas w dolnej granicy poprawnego przedzialu.

Co o tym sadzicie ? Czepiam sie ? Czy jednak cos z przeplywka jest nie tak ?

Opublikowano

Mam podobny problem, jakis czas temu auto wskoczylo mi w tryb awaryjny, po wyczyszczeniu turbiny nie ma juz tego problemu, jednak zaobserwowalem nierowna prace silnika do okolo 2500 obrotow(na 1 lub 2 biegu), czasami mam wrazenie ze turbo nie dziala na jedynce, podobnie na drugim biegu, 3,4,5 dziala niby poprawnie tz. auto ciagnie bez problemu do 4500 obrotow .. wlasciwie to postaram sie otworzyc nowy watek i umieszcze logi.

Przed czyszczeniem nie bylo tego problemu.

Opublikowano

Przepływka ciagle slabo mierzy - wymien filtr powietrza jezeli jeszcze tego nie zrobiles

Opublikowano

Wymienilem dzisiaj filtr powietrza. Niestety nadal mam wrazenie ze przeplywka podaje zle wartosci.

Ponizej logi dynamiczne po wymianie filtra:

003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b2f35113c66ba43.html

008 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0675ff86549c7f48.html

010 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f5835d7c988f9b7.html

Czy mam racje ze przeplywa jest uwalona ?

Mam rowniez wrazenie ze termostat tez padl. Nie moge ostatnio osiagnac wyzszej temp niz 81 st. C.

Ponizej logi na nagrzanym silniku:

007 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3207fb1d733cdfc.html

023 003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1bbb2322cfb40c78.html

Czy termostat tez kwalifikuje sie do wymiany ?

Bede wdzieczny za pomoc i uwagi.

Opublikowano

Zacznij od tej temperatury. Przed wymiana termostatu wyeliminuj jeszcze niesprawnosc czujnikow G2/G62.

Opublikowano

Zrobilem jeszcze logi dzisiaj rano na zimnym silniku:

007 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f75fff7b7375c4eb.html

23 003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18bd8f85a7b0d589.html

a tu jeszcze raz wczorajsze na rozgrzanym:

007 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3207fb1d733cdfc.html

23 003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1bbb2322cfb40c78.html

Mi sie wydaje ze to jednak termostat. Ale licze na Wasza opinie i pomoc.

Dodam jeszcze ze bledow zadnych nie ma.

Opublikowano

Mi sie wydaje ze to jednak termostat.

Tez mi sie tak wydaje :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...