grabson765 Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 czyli troche sie pospieszyles z kupnem uszczelki wczoraj zmianialem olej w a4 99r po lifcie silnik ahu i miska jest aluminiowa natomiast w moim pasku 98r ahu jest metalowa
golob Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 czyli troche sie pospieszyles z kupnem uszczelki wczoraj zmianialem olej w a4 99r po lifcie silnik ahu i miska jest aluminiowa natomiast w moim pasku 98r ahu jest metalowa i w moim a4 ahu 97 tez jest metalowa.
rikardo Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 czyli troche sie pospieszyles z kupnem uszczelki wczoraj zmianialem olej w a4 99r po lifcie silnik ahu i miska jest aluminiowa natomiast w moim pasku 98r ahu jest metalowa Ja mam a4 po lifcie i miska jest metalowa pchali co mieli w magazynach.
amokk Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Opublikowano 13 Lipca 2009 Najważniejsze, że nie muszę wymieniać uszczelki, chociaż może bym się czegoś nauczył Temat można chyba zamknąć.
golob Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 Najważniejsze, że nie muszę wymieniać uszczelki, chociaż może bym się czegoś nauczył Temat można chyba zamknąć. na nauke zawsze jest czas ciesz sie kolego bo ominelo Cie kawal uciazliwej roboty !
grabson765 Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 czyli troche sie pospieszyles z kupnem uszczelki wczoraj zmianialem olej w a4 99r po lifcie silnik ahu i miska jest aluminiowa natomiast w moim pasku 98r ahu jest metalowa Ja mam a4 po lifcie i miska jest metalowa pchali co mieli w magazynach. na to wyglada
woj-o Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 u mnie nie dało sie podnieść silnika tak wysoko żeby miska wyszła (bez demontażu przodu lub innych rzeczy). Dało się uszczelkę przełozyć za to między miską a smokiem. Potwierdzam najgorzej z tym wspornikiem który blokuje śruby trzymające miskę (po kiego go tam dali....)
darkopolo Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 Witam! Dziś właśnie wymieniałem u siebie uszczelkę pod misą olejową.Nie jest to łatwa operacja ale da się ją wykonać samemu,potrzeba tylko trochę sprytu i cierpliwości.Mechanik krzyknął mi 250 pln za samą wymianę+ 95 pln uszczelka(metalowa zalana gumą).Więc wziąłem się za to sam,cała operacja zajęła mi około 5h(wymieniałem jeszcze osłonę przegubu zewn.) niestety nie zrobiłem fotek ,byłby dobry materiał na fotostory(chyba nie ma w dziale warsztat Jak będę miał znów chwile czasu porobię fotki i zrobię reportaż .A tym czasem służę poradą na PRIV jakby ktoś takowej potrzebował .U mnie miska jest metalowa więc przychodzi uszczelka,kumpel ma też AFN-a rok starszego i ma miskę aluminiową i tam przychodzi pasta montażowa,jest to zależne od tego czy auto posiada czujnik minimalnego poziomu oleju,jeżeli tak,ma misę aluminiową,jeżeli nie ma czujnika,ma miskę metalową.
amokk Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 Najważniejsze, że nie muszę wymieniać uszczelki, chociaż może bym się czegoś nauczył Temat można chyba zamknąć. Odgrzewając kotleta informuję, że jednak wymienię tę uszczelkę bo chętnych do kupna nie było, a silnik troszkę się poci w okolicach miski olejowej
hanson1982 Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Najważniejsze, że nie muszę wymieniać uszczelki, chociaż może bym się czegoś nauczył Temat można chyba zamknąć. No to do boju kolego Odgrzewając kotleta informuję, że jednak wymienię tę uszczelkę bo chętnych do kupna nie było, a silnik troszkę się poci w okolicach miski olejowej
Mafia56 Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Witam Panowie Do wymiany uszczelki pod miska nietrzeba demontowac zawieszenia.... Wystarczy uniesc troszeczke slilnik tyle ile sie da....i miska wyjdze ale niestety trzeba wykrecic smoka bo tak to niewyjdzie nam miseczka niestety...Robiłem to pare razy nic trudnego ale narozkrecac sie trzeba...A Jak cos to dawajce dobry silicon na uszczelke Moze Byc Dirko czy cos takiego.Nio Pamietajcie ze po skereceniu wszystkiego min 5 godzin poczekajcie i dopiero lejcie olej.....Pozdrawiam
amokk Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 Najważniejsze, że nie muszę wymieniać uszczelki, chociaż może bym się czegoś nauczył Temat można chyba zamknąć. Odgrzewając kotleta informuję, że jednak wymienię tę uszczelkę bo chętnych do kupna nie było, a silnik troszkę się poci w okolicach miski olejowej A jednak uszczelkę zostawię w "spokoju", bo po zmianie oleju z półsyntetyka 10W40 (Motul 6100 Synergie+) na pełny syntetyk 5W40 (Motul 8100 X-cess) silnik przestał się "pocić". Czyżby to przez to, że pełny syntetyk jest rzadszy i mniejsze ciśnienie panuje w misce olejowej?
Gość Prometeo Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 Witam. Ja jestem w połowie zabiegu wymiany uszczelki. Zdemontowałem ze znajomym ławę i wyjęliśmy miskę. Jutro będzie skręcanie wszystkiego do kupy. Jak to jest z tym silikonem panowie ?? Dawać go pod uszczelkę czy nie ?? Zastanawia mnie jeszcze jedno. Na zakupionej uszczelce - Elring - są zdrapane numery seryjne bodajże. Sami zobaczcie : Dla porównania stara uszczelka : Co o tym myślicie ??
amokk Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Opublikowano 29 Lipca 2010 Pewnie zrobili formę z oryginalnej uszczelki i zapomnieli usunąć numery. Teraz zdrapują z każdej uszczelki żeby nie mieć sprawy sądowej za "oryginalne" podróby.
Gość Prometeo Opublikowano 30 Lipca 2010 Opublikowano 30 Lipca 2010 No trochę to dziwne żeby uszczelka Elring'a miała zamazane numery, a jest identyczna jak stara. Dawać sylikon na uszczelkę czy kłaść ją bezpośrednio ?? Pozdrawiam
amokk Opublikowano 30 Lipca 2010 Autor Opublikowano 30 Lipca 2010 Po co silikon jak uszczelka jest gumowa. Posmaruj z obu stron olejem, który będziesz potem wlewał i zakładaj.
SotoM Opublikowano 30 Lipca 2010 Opublikowano 30 Lipca 2010 kurcze... demont ławy do miski... po co. odpinasz poduchy silnika boczne, ograniucznik przedni i do gory motor ciagniesz ile sie da, potem demnt smoka olejowego i miska sama wylatuje... po co takie schody... nielepiej sobie sciagnac knige Sam Naprawiam i poatrzec poczytac- instrukcja krok po kroku... a jak pójdziesz do serwisu to myślisz ze co dostaniesz....?? nigdy się z czymś takim nie spotkałeś ze zeszlifowany jest numer oryginału i logo producenta marki...
Gość Prometeo Opublikowano 31 Lipca 2010 Opublikowano 31 Lipca 2010 Wiesz co, wolałem zdemontować ławkę niż się bawić nad nią w odkręcanie śrubek od miski. Odkręcasz ławę i masz lux dojście. A sam demontaż ławki to wcale nie taka mozolna robota. Ja to robiłem ze szwagrem u niego w warsztacie gdzie on pracuje. Nie wiem ile nam to zajęło czasu ale poszło wg mnie błyskawicznie. 2 pneumaty i robota idzie bardzo sprawnie. I ze smokiem nie trzeba się bawić Miałem kiedyś ową "knigę" ale gdzieś mi się zapodziała Nie przesądzam, który sposób jest "lepszy", każdy robi tak jak chce. Mi po prostu tak było wygodnie. Wszystko poskładane, zbieżność i kąty ustawione, Motul 8100 X-cess zalany. A na Twoje pytanie co do numerów - nie, nie spotkałem się z czymś takim. Nie znam się za bardzo na częściach więc mnie to zdziwiło. Pozdrawiam.
leoncjo Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 Witam Mam kilka pytań do ekspertów w kwestii wymiany uszczelki miski olejowej. U mnie już dość mocno przecieka więc trzeba wymienić, misa stalowa. Plan mam taki: - delikatnie unieść silnik bez zdejmowania przodu (ile można go unieść zanim coś zacznie przeszkadzać, wentylatory itp), silnik do góry za uchwyty po uprzednim odkręceniu go od przednich poduch - opuścić przednią część sanek pod silnikiem (wg książki sam naprawiam tylnych śrub sanek nie ruszać bo trzeba będzie ustawić zbieżność) Czy taka operacja się uda ?? Dziękuje za wszelkie sugestie i wskazówki.
Filu 17 Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 A można zmienić miskę z aluminiowej na stalowa ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się