Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Witam Dzisiaj dokonałem pomiaru w Firmie C-Tronic we Wrocławiu mocy i momentu. Nie znam się na analizowaniu wykresów więc zwracam się z prośbą do was. Piszcie co sądzicie. Niepokoi mnie tak pofalowany wykres momentu - to po pierwsze. Po drugie dlaczego wyszło im, że odcięcie jest przy 6788 obr/min (raz pojechałem do odcięcia na 1 biegu i dojechałem do 7500 obr/min) - coś mi tu nie pasi. Po trzecie dlaczego max moment dopiero przy 4181 obr/min jeśli (o ile się nie mylę) fabryka podaje, że jest przy 3500 obr/min, nie wspomnę, że moc opóźniona o 200 obrotów w stosunku do danych fabrycznych. Wiarygodny jest w ogóle ten pomiar? Proszę o opinie. [ Dodano: 18-04-2007, 20:31 ] acha, zapomniałbym - pomiar robiony na benzynie. Co niektórzy może wiedzą ale przypomnę, że zmagam się z błędę mieszanki 00561.
maciekg Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Ile kosztuje takie badanie? Predkosc 221 km?
Szewczenko7 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Predkosc 221 km? Nie mozliwe :twisted:
Hincó Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 W#iem że to koszta, ale ja bym podjechał na kompa posprawdzać czy wszystko ok a potem jak nic nie wyjdzie na inną hamownie..
schiller Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 no troche dziwny jest ten wykres momentu. i poza tym jest ciutke za maly. ale wiesz co jestem w trakcie zalatwiania hamowni w opolu to jak ugadam jakies dobre kondycje to mozna to sprawdzic.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Ile kosztuje takie badanie? 150 zł W#iem że to koszta, ale ja bym podjechał na kompa posprawdzać czy wszystko ok a potem jak nic nie wyjdzie na inną hamownie.. Wszystko ok poza tym błędem mieszanki co mi się pojawia co pewien czas. Zastrzeżeń brak więc auto jest sprawne. ale wiesz co jestem w trakcie zalatwiania hamowni w opolu to jak ugadam jakies dobre kondycje to mozna to sprawdzic. czekam na info. Jakby co to bym się pisał na to. Chciałbym zweryfikować te informacje. Predkosc 221 km? Nie mozliwe dosyć optymistyczny pomiar ale jeśli faktycznie trzyma parametry seryjne to do osiągnięcia. Więc możliwe - skoro koledzy niektórzy 1.6 lecieli po 210 km/h.
wojtas-audi Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Więc możliwe - skoro koledzy niektórzy 1.6 lecieli po 210 km/h. Mysle ze na benzynie mozliwe
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 i poza tym jest ciutke za maly 2 nm - nie ma już co się czepiać. Mogły się zgubić po 12 latach użytkowania [ Dodano: 18-04-2007, 22:57 ] Mysle ze na benzynie mozliwe dziękuję, to chciałem usłyszeć. A teraz wróćmy do tematu wykresu i obiekcji z nim związanych.
schiller Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 ale sie cenia. ci o ktorych ja mowie podsawowa cene maja stowke. w przyszlym tygodniu sie do mich przejade. dzis gadalem chwilke z kolesiem i oolnie przy wiekszej liczbie aut rabacik mozna wyciagnac.
pet3r Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 a ta predkosc to po uwzglednieniu oporow powietrza i toczenia kol?? silnik ciagniety na 5. do odciecia czy to tylko teoria? jestes pewien, ze na benzynie pociagnales silnik do 7500 obr/min? moze to bylo na gazie, u mojego kolegi na gazie w ogole nie odcina doplywu paliwa, na benzynie jest kolo 6500 obr/min.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 jestes pewien, ze na benzynie pociagnales silnik do 7500 obr/min? tak jestem pewien. Chyba, że na 5 biegu odcina inaczej niż na 1....
schiller Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 kaziu nie 2 tylko 7. a tak poza ty ciagneles swoja niunie do 7500 na jedynce? za to aha i odcina faktycznie dopiero grubo powyzej 7k
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 kaziu nie 2 tylko 7 http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A4 1.8 1781 ccm 125 KM(92 kW) przy 5800 obr/min 168 Nm przy 3500 obr/min
Ogi Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Ok po kolei: Predkosc - nie podniecac sie to jest predkosc bez zadnych oporow powietrza itp. nie realna do osiagniecia naprawde wiec tym sie nie sugeruj ( teoretycznie wiesz do ilu ci skrzynia styknie dzieki temu ) Pozatym nie bardzo wiem jak dokonanu pomiaru ?? Tzn. Jesli masz skrzynie 5 biegowa to na 4 powinni to robic i tak od okolo 40km/h do odciecia ciagnac jesli tak robili to ok. Ten falujacy wykres to mi podpada troche jakby byl maly uslizg na rolkach stad takie bujanie ( nowa/stara ta hamownia ?? ) sam przebieg wykresu ( jesli pominac to falowanko ) wyglada calkiem ok. Tym ze maksymalna wartosc momentu Audi podaje przy innych obrotach niz ty masz zupelnie sie nie przejmuj z recji przebiegu/ uzytkowania silnika w taki a nie inny sposob moze nastapic jego przesuniecie ( choc 600obr to calkiem sporo )( nie wiem czy masz instalacje gazowa?? jesli tak to calkiem mozliwe ze jej wina, tzn. np. zwezki w ukladzie dolotowym ) . A jeszcze apropo odciecia na 7500obr/min ( choc nie znam tego silnika ) ale wydaje mi sie lekko nie mozliwe, choc czy aby nie masz instalacji gazowej i nie robiles tego pomiaru na gazie ?( zazwyczaj na gazie nie ma odciecia!! Co moze byc bardzo przykre w skutkach jesli bedziesz go tak ciagnal ) Z jako takiego doswiadczenia wiem ze wiekszosc silnikow benzynowych odcinke ma wlasnie ok 6500 tys/obr ( z kilkom wyjatkami jak Honda etc. ).
maciekg Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Co ja widze :eek: Turbo pali mniej niz zwykly 1.8 ? Silnik 0-100 km/h Prędkość maks. Zużycie paliwa 1.6 12,4 s 190 km/h 8 l/100km 1.8 10,6 s 205 km/h 8,6 l/100km 1.8 T 8,4 s 221 km/h 8,2 l/100km Dane z wikipedii.
Hauzer Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Turbo pali mniej niz zwykly 1.8 ? A co w tym dziwnego
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Predkosc - nie podniecac sie to jest predkosc bez zadnych oporow powietrza itp. nie realna do osiagniecia naprawde wiec tym sie nie sugeruj ( teoretycznie wiesz do ilu ci skrzynia styknie dzieki temu ) dokładnie tak jak mówisz. Ten falujacy wykres to mi podpada troche jakby byl maly uslizg na rolkach stad takie bujanie ( nowa/stara ta hamownia ?? ) może dlatego, że miałem zimówki jeszcze.... . +20 stopni C i takie opony... To mogłaby być przyczyna ślizgania się. )( nie wiem czy masz instalacje gazowa?? jesli tak to calkiem mozliwe ze jej wina, tzn. np. zwezki w ukladzie dolotowym ) mam gaz ale sekwencję więc zwężki nie mam. A jeszcze apropo odciecia na 7500obr/min ( choc nie znam tego silnika ) ale wydaje mi sie lekko nie mozliwe, choc czy aby nie masz instalacji gazowej i nie robiles tego pomiaru na gazie ? na bank robiłem na benzynie! Odcięcie było wyraźne i oczywiste przy 7500 obr.
pre_pl Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 może dlatego, że miałem zimówki jeszcze.... . +20 stopni C i takie opony... To mogłaby być przyczyna ślizgania się. o, to ma znaczenie ten moment... ciekaw jestem jakbyś sprawdził na innej hamowni, może wyglądałoby inaczej. Na inercji z reguły moment pokazywany jest nieco niżej, a tu jest wyżej.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 tak i to będzie chyba przyczyna. Fura sprawna tylko zimówki się ślizgały. Tutaj byśmy mieli sprawę jasną. A co z tym odcięciem?
Jurekh Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 co do błędu 00561 bo taki tez mam;) w sobote zmieniam sonde lambda i sie okaze czy to bylo to jesli nie to przeplywomierz i sie okaze co jeszcze. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się