Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 APB S4] Wibracje nadwozia po regeneracji wału


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Samochod trafil do mechanika na syty serwis. Po wszystkich zabiegach powstaly dwie kolejne usterki, ktorych nie mozemy usunac :wallbash: dlatego musze po raz kolejny prosic was o pomoc.

Podczas wymiany sprzegla, skrzynia zostala wymontowana a wraz z nia wal napedowy do tylnego mostu. Wymienione samo sprzeglo - dwumas jest stary i ponoc dobry. Mechanik pokazal mi wal i powiedzial, ze trzeba go zregenerowac. Widzialem go, faktycznie byl juz mocno sfatygowany jezeli mozna to tak nazwac.

Po poskladaniu calosci, pojawil sie nowy problem. Samochod wpada w rezonans i drgania. Najbardziej jest to wyczuwalne przy predkosciach 35 - 45 km h ( wtedy jest masakra ) Po przekroczeniu tej predkosci drgania sa wyczuwalne tylko na bardzo rownej drodze, bardzo drobne i szybkie wibracje. Wal poszedl ponownie do regeneracji i wywarzania. Zmieniony zostal kardan, podpora oraz koncowa czesc. Calosc kosztowala mnie okolo 1,9k ( nowy kosztuje 4k) a problem nadal istnieje! Mechanik twierdzi, ze wal jest prosty jak strzala o.O

Samochod mialem przez dwa dni, zeby poobserwowac zjawisko. Wyglada to nastepujaco :

- Na jalowym nic sie nie dzieje

- w zakresie 35 - 45 km/h jest najgorzej

- pozniej, do 90 km/h jest lepiej, ale dalej wyczuwalne na kolumnie kierownicy

- 90 - 200 - niewyczuwalne na karoserii ale jest na drazku zmiany biegow

- podczas hamowania nic sie nie zmienia

- po odlaczeniu silnika ( sprzeglo, luz ) nic sie nie zmienia

- objawy sa takie same niezaleznie od biegu i obrotow silnika - zalezne od predkosci

- Opony nowe Conti SportContact 3

- Felgi proste, po zalozeniu opon bez wywarzania mialy odchylke ok 16-23 ( wywarzane 4 razy w 2 roznych punktach )

Nie mam pojecia ( mechanik tez :gwizdanie:) jak namierzyc usterke bez wymiany w ciemno polowy ukladu napedowego. Przed serwisem sprawa nie wystepowala wogole...

Pozdrawiam i mam nadzieje, ze z Wasza pomoca dopadne "sprawce" :hi:

Opublikowano

Jesli to przedzial 35-45km/h to na pewno nie kola, bo kola to sie czuje dopiero powyzej 70-80km/h... Stawiam, ze cos spartolili w przypadku walu... i pewnie bije.

Opublikowano

wychodzi na to , ze regeneracja kiepska , badz zle psokladane. :confused4:

Opublikowano

no chyba ze cos przy montazu sprzegla schrzanili bo to ponoc trzeba je dobrze wycentrowac zeby wlasnie niebylo bicia,chyba robi sie to jakas rurka

Opublikowano

Ja tez podejrzewalem sprzeglo. Tylko jak to sprawdzic, bez wyciagania skrzyni itd. ?

Jezeli chodzi o wal, to bez oslon na podnosniku nie widac bicia. Sam juz nie wiem co mam zrobic... nie chce isc z gosciem na noze bo moge oddac samochod do serwisu i pozniej przyniesc mu fakture.... tyle tylko, ze on moimi samochodami zajmuje sie od 2 lat i nigdy nie mialem problemu - gosc zawsze robil wszystko tip top

Opublikowano

ja bym stawial na wal, po pierwsze wal zamsze musi byc wywarzany w calosci , czyli z kazdym elementem i po wywarzeniu nie mozna juz go rozkladac, bo wtedy bede takie cyrki, kiedys mialem taki przypadek ze wal byl kilka razy wywarzany ale do transportu byl rozkladany a pozniej juz po zalozeniu powstawaly takie wibracje,i jeszcze jedno pytanie jak ten warsztat sprawdzal dwumas

Opublikowano

Tak, caly wal jest zregenerowany. Powiedzial, ze wszystkie przeguby + kardan i tylna czesc. Kosztowalo tak duzo, poniewaz do wersji USA jest inny wal niz w europejskich i nie bylo czesci zamiennych. Nie wiem ile w tym prawdy. Do tego tydzien czekalem i samochod stal ....

Co do wywarzania, to wal byl w calosci ale nie wiem, czy pozniej go tak przywieziono czy zostal rozmontowany... jutro sie dowiem.

Jak sprawdzil dwumas.... hmmm dokladnie nie wiem - to informacja od niego, ze jest sprawny. Sporo niewiadomych i wierzenia na slowo ale na chwile obecna chyba tylko tyle mi pozostaje :angry:

Opublikowano

watpie, mysle ze klamie. Z tego co sie orientuje to wal jest taki sam i u mnie i u ciebie a lozyska(przeguby) ma tylko jeden koles w PL, pacjent cie oklamuje!

Opublikowano

Dzisiaj pokopie troche i zadzwonie do ASO. Jak sie okaze, ze wal jest taki sam i nie kosztuje 4k ( bo to tez info od mechanika ) to :baseball:

Opublikowano

Heheh a mi powiedzieli, ze 5k :P I faktycznie wal jest taki sam o.O

Maly update. Dzisiaj bylem u mechanika i podnieslismy samochod. Przy 40 km/h wyraznie w wibracje wpada glowka mostu. Generalnie wszystko wibruje ale dotykajac reka wychodzi, ze to element najmocniej. Mechanik powiedzial, ze albo przegub laczacy wal z mostem, ale caly most.

Ja juz mam dosc... patrze na ten samochod i on sie bardziej niszczy jak stoi niz jak ja nim jezdze ;/

Opublikowano

zmien ten przegub i powinno byc ok, nie wiem czemu najpierw nie zapytales, mialbys i problemow mniej i kasy wiecej, koszt walu zalezy oczywiscie od kursu euro :) Oby nie bylo tak ze zj***li ci ten wal bo cos tak czuje, na bank wystarczyla sama wymiana pzregubow/lozysk!! wiem bo mialem to samo! zmiescilem sie w 300pln :)

Opublikowano

Tzn wal na bank byl do regeneracji ( pierwszy raz ) bo podpora i lozysko bylo wyjachane i to nawet ja widzialem jak byl zdementowany. Wtedy regeneracja kosztowala 400 PLN. Dopiero za drugim razem ( jak bicie nie ustalo ) pojachali mi po portfelu i wymienili prawie wszystkie elementy. Bicie zostalo :decayed:

Mam nadzieje, ze to ten przegub, bo takie wymiany w ciemno zaczynaja mnie dobijac finansowo.... juz namierzylem caly tylny most na wszelki wypadek i jak nie przegub to wymieniam most o.O Pozniej sie okaze, ze to dwumas :shocked:

A nie pytalem bo nawet nie potrafilem opisac problemu bo nie mialem samochodu :/ Wiedzialem tylko, ze jest rezonans....

Opublikowano

moim zdaniem to jest tylko wina wywarzenia,jesli wal byl rozlozony po wywarzeniu,i nie byl zaznaczony to nie ma szans na zlozenie go dokladnie tak jak byl, a wtedy napewno beda wibracje bo wal nie jest wywarzony,dodam jeszcze jedno ze jak przed naprawa nie wystepuja wibracje to mozna wymienic zurzyte czesci bez koniecznosci wywarzenia,

Opublikowano

Mój tata miał podobną sytuacje... jeśli wał jest 2 częściowy to być może źle go złożył i w ten sposób stracił wyważenie, jeśli nie to jeden z odważników mógł odpaść lub się uszkodzić. Musisz wyważyć bądź wymienić wał ponieważ po dłuższej eksploatacji takiego wału może ulec zniszczeniu. Pozdrawiam :)

Opublikowano

Kolego ja miałem taki problem przy regeneracji wału w mercedesie 290gd, wiem że to nie s4 ale zasada działania wału taka jak w audi.

Firma która regenerowała wał cały czas mówiła że jest idealny. Po 3 reklamacji wysłali go na jakieś wyważanie dynamiczne czy jakoś tak :mysli: Efektem był wał z jakimiś dwoma minimalnymi wypustkami, jakby naspawaniami bądż przyklejeniami. Po zamontowaniu nie czuję już wibracji. Więc była to kwestia źle wywarzonego wału czyli złej regeneracji. Najgorsze jest to że za tą kasę i naerwy miał bym prawie nowy wał :confused4:

Opublikowano

cos chyba nie bardzo się udała ta regeneracja

Opublikowano

Udala sie ;) W KONCU!!

Mechanior podmienil przeguby i nic to nie zmienilo. Wal pojechal 3 raz do regeneracji / wywarzania. Wlasnie odebralem samochod, wszystko TIP TOP! Cieszylem sie jak dziecko bo temat mnie juz przytlaczal o.O

Teraz moge sie zabrac za robote :kox:

Dziekuje wszystkim za pomoc, temat zakonczony!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...