majkel_majki 19 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Na forum AKP jest świetny poradnik na temat tiptronika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S 75 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Tak uściślając... Olej ATF w multi wymieniać co 30tyś. a filtr co 60tyś. czy komplet co 60tyś.? Pytam bo zbliżam się już do 30k po ostatniej wymianie oleju ATF i chciałbym wiedzieć co teraz Dodam że filtra do multi nie znalazłem na liście wymienianych części podczas ostatniego serwisu skrzyni. Auto od początku do końca serwisowane w ASO a z tego co wiem nie praktykuje się tam wymiany filtra, wymieniają tylko olej (na to wskazuje też szczegółowa historia mojego auta - chyba już czas?). Widocznie wyciągnięcie i rozebranie skrzyni aby dostać się do filtra to już dla nich za dużo roboty... Teraz pytanie ASO czy Sopa Mam do wyboru Auto Premium Audi w Poznaniu albo salon Mroczkowskich w Środzie Wlkp. Do Sopy mam 400km ale co tam, najwyżej znów odwiedzę mamusię w Bielsku Jeszcze jedna prośba - może ktos podać nr filtra do multi z ETKI? Sprawdzę sobie cenę (Mariusz?)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Tak uściślając... Olej ATF w multi wymieniać co 30tyś. a filtr co 60tyś. czy komplet co 60tyś.? Pytam bo zbliżam się już do 30k po ostatniej wymianie oleju ATF i chciałbym wiedzieć co teraz Dodam że filtra do multi nie znalazłem na liście wymienianych części podczas ostatniego serwisu skrzyni. Auto od początku do końca serwisowane w ASO a z tego co wiem nie praktykuje się tam wymiany filtra, wymieniają tylko olej (na to wskazuje też szczegółowa historia mojego auta - chyba już czas?). Widocznie wyciągnięcie i rozebranie skrzyni aby dostać się do filtra to już dla nich za dużo roboty... Teraz pytanie ASO czy Sopa Mam do wyboru Auto Premium Audi w Poznaniu albo salon Mroczkowskich w Środzie Wlkp. Do Sopy mam 400km ale co tam, najwyżej znów odwiedzę mamusię w Bielsku Jeszcze jedna prośba - może ktos podać nr filtra do multi z ETKI? Sprawdzę sobie cenę (Mariusz?)... to jest na 99 % filtr z naszej skrzyni do ktorego jest latwy dostep i kosztuje mniej wiecej 900 zl 8E0317823L a filtr siatkowy wewnetrzny kosztuje okolo 100 zl i trzeba skrzynie rozebrac na polowe aby sie do niego dostac.Moze sie zdarzyc ze po rozebraniu sprawnej skrzyni (!) w celu wymiany filta za 100 zl i zlozeniu jej do kupy skrzynia bedzie dzialac nieprawidlowo dlatego zaleca sie wymiane tego filtra tylko wtedy jesli skrzynia zaczyna szwankawac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S 75 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 No własnie mechanior dziwił się jak mówiłem mu że filtr jest wewnątrz skrzyni - bo wypatrzył coś na zewnątrz. Tyle tylko że nie widziałem o tym że są 2 No i mała poprawka - filtr obecnie stoi niecałe 1200zł ;( A co z pytaniem odnośnie okresu wymiany? Bo to dla mnie niejasne było... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 No własnie mechanior dziwił się jak mówiłem mu że filtr jest wewnątrz skrzyni - bo wypatrzył coś na zewnątrz. Tyle tylko że nie widziałem o tym że są 2 No i mała poprawka - filtr obecnie stoi niecałe 1200zł ;( A co z pytaniem odnośnie okresu wymiany? Bo to dla mnie niejasne było... masz numery tych filtrow ? z tego co wiem ten za 1,2 tys aso zwyczajnie przeplukuje bo to nic innego jak powyginana rurka do ktorej bezposrednio do obwodu jest dolaczona jakby tuba z siatka metalowa w srodku ktora latwo sie czysci.Ja wymienilem olej po 60 tys km od ostatniej wymiany i zrobie to za 43 tys mam nadzieje .Filtrow nie bede wymienial a jedynie mozna poprosic o wyczyszczenia filtra zewnetrznego.Dopiero jak zacznie sie cokolwiek niepokojacego dziac ze skrzynia,wtedy mozna rozbierac i patrzec co nie halo.Jesli wszystko ok to tylko wymienic filtr wewnatrz i powinno byc ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S 75 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Dlaczego akurat za 43tyś? Jeśli chodzi o nr to u Danelczyka wpisałem nr który podałeś wcześniej. Jak będe zakładał wydech [czwartek] obejrzę też skrzynię i sprawdzę nr tego "łatwiejszego" filtra (powinien zgadzać się z tym co podałeś). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Dlaczego akurat za 43tyś? Jeśli chodzi o nr to u Danelczyka wpisałem nr który podałeś wcześniej. Jak będe zakładał wydech [czwartek] obejrzę też skrzynię i sprawdzę nr tego "łatwiejszego" filtra (powinien zgadzać się z tym co podałeś). tzn 47 tys bo od wymiany minelo 13 tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S 75 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 No teraz mi wszystko pasuje OK, właśnie skończyłem pisać mejla do Sopy. Parę pytań odnośnie lamelek 6/7 oraz tematu oleju, filtrów i kosztów - zobaczymy czy i co odpisze [br]Dopisany: 17 Sierpień 2009, 20:55_________________________________________________Czy to jest filtr do multi o którym rozmawialiśmy? Nie mogłem zlokalizować nr części... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 No teraz mi wszystko pasuje OK, właśnie skończyłem pisać mejla do Sopy. Parę pytań odnośnie lamelek 6/7 oraz tematu oleju, filtrów i kosztów - zobaczymy czy i co odpisze [br]Dopisany: 17 Sierpień 2009, 20:55_________________________________________________Czy to jest filtr do multi o którym rozmawialiśmy? Nie mogłem zlokalizować nr części... nie jesten pewien ale to bedzie to na 99 % ..szkoda ze nie masz numeru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S 75 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 No pewnie jest wybity gdzieś po drugiej stronie - a sondy nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truckmaniac 1 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Tak uściślając... Olej ATF w multi wymieniać co 30tyś. a filtr co 60tyś. czy komplet co 60tyś.? Olej co 60 tys. a filtr co drugą wymianę, czyli 120 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokram 0 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Czesc, Mam pytanie czy ktos z forumowiczow zmienial olej w ASB DMX w woj. opolskim lub gdzies pod Wroclawiem? Dzwonilem do ASO, koszt czesci 450zl(filtr,uszczelka,olej) plus 650zl robocizny. Takze koszt niezly... Bede wdzieczny za polecane zaklady trudniace sie wymiana olei a ASB Sokram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oral-b 0 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Przjeżałem cały temat i nie znalazłem odpowiedzi jednoznacznej. Jak sprawdzic stan oleju w skrzyni multitronic w automacie b7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carpa84 0 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 A tu patrzyłeś ? http://www.a4-klub.pl/smf/b6_all_sprawdzanie_poziomu_oleju_w_skrzyniach_multitronic_oraz_automatycznych-t25514.0.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onsork 1 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Czesc, Mam pytanie czy ktos z forumowiczow zmienial olej w ASB DMX w woj. opolskim lub gdzies pod Wroclawiem? Dzwonilem do ASO, koszt czesci 450zl(filtr,uszczelka,olej) plus 650zl robocizny. Takze koszt niezly... Bede wdzieczny za polecane zaklady trudniace sie wymiana olei a ASB Sokram koszt wrecz imponujacy jak sie uprzesz to koszty wyniosa: olej 5x20=100 (dexron III) oczywiscie mozesz swirowac ze specyfikacjami oleju,szukac dziury w calym itd. jezeli masz nadmiar gotowki, ale jezeli nie, to polecam dexron III ktory w zupelnosci wystarczy filtr 1x50=50 uszczelka ta sama koszt 1x0=0 lub nowa 1x30=30 czyli max.200pln nie wiem na ile wyceniasz godzine swojej pracy, ale zajmie Ci to max.2godziny jezeli nie robiles tego wczesniej to co moze Cie powstrzymac to brak kanalu lub podnosnika narzedzia jakie beda Ci potrzebne to klucz nasadkowy 10 do pieciu srub w misce a z profesjonalnych narzedzi to maly lejek i duzy lejek i kawalek elastycznej rurki, weza etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panton 0 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Czesc, Mam pytanie czy ktos z forumowiczow zmienial olej w ASB DMX w woj. opolskim lub gdzies pod Wroclawiem? Dzwonilem do ASO, koszt czesci 450zl(filtr,uszczelka,olej) plus 650zl robocizny. Takze koszt niezly... Bede wdzieczny za polecane zaklady trudniace sie wymiana olei a ASB Sokram koszt wrecz imponujacy jak sie uprzesz to koszty wyniosa: olej 5x20=100 (dexron III) oczywiscie mozesz swirowac ze specyfikacjami oleju,szukac dziury w calym itd. jezeli masz nadmiar gotowki, ale jezeli nie, to polecam dexron III ktory w zupelnosci wystarczy filtr 1x50=50 uszczelka ta sama koszt 1x0=0 lub nowa 1x30=30 czyli max.200pln nie wiem na ile wyceniasz godzine swojej pracy, ale zajmie Ci to max.2godziny jezeli nie robiles tego wczesniej to co moze Cie powstrzymac to brak kanalu lub podnosnika narzedzia jakie beda Ci potrzebne to klucz nasadkowy 10 do pieciu srub w misce a z profesjonalnych narzedzi to maly lejek i duzy lejek i kawalek elastycznej rurki, weza etc. Proponuję jednak świrować i zalać olejem zgodnym ze specyfikacją a nie zalewać dexsronem. Filtr też dobrze zakupić jakiejś sensownej firmy... a co do reszty to mogę się zgodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Raz miałem wlany Dextron III do tiptronika, skrzynia przełączała biegi wyraźnie gorzej i poszarpywała. Na szczęście DIII był wlany tylko przez kilka tysięcy km i później zalano właściwy olej, skrzynia działa bez problemów do dzisiaj. Nie wiem jakie są różnice w składzie oleju między normą Dextron III, a normą VW, być może inna jest lepkość bo bazy tu i tu o ile wiem są syntetyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoo 0 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Jeżdżę już 3cim automatem i wiem , że regularna wymiana oleju to podstawa, odpowiedni olej również. W astrze z automatem zmieniałem sam co ok 15 000 (często bo tam był tani dextronII) za każdym razem wylewałem żur i po zmianie skrzynia pracowała płynniej, w audi olej jest troszkę droższy więc wymiana co 20-25 000 jestem pewny, że przedłuży żywotność skrzynki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturoo 21 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 oliwa z odpowiednią specyfikacją ja mam taką oliwkę w moim tipie i nic poza tym, co ok .80 tysi wymiana z filterkiem ,uszczelką i dalej trzeba śmigać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg1 1 Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 jak ktoś będzie z okolic Krakowa tak miły i zechce zobaczyc niunie bede wdzieczny,pozdrawiam ul. Prądnicka 36, Kraków - 12 418 23 21 serwis ASB Tam ci sprawdza za fri Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się