Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Głośne pukanie z przodu samochodu


masterp84

Rekomendowane odpowiedzi

A jak doszedłeś' date=' że to maglownica ??

[/quote']

Troche na czuja.

Pojechałem na szarpaki i jeżeli zawieszenie całe a puka i przenosi na kierownice to musi być maglownica.

Dodam że wymieniłem też kompletny drążek kierowniczy z lewej strony, bo u mnie bardzie slyszalem pukanie wlasnie od strony kierowcy.

Charakterystyczne pukanie pojawiało się również na postoju podczas "szarpania" lekko kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na postoju nie ma u mnie pukania, tylko podczas jazdy przy zmianie biegu w miare energicznej :kwasny: pukanie tez slysze jak np. na 1 biegu skrecam w lewo i wcisne mu troche gazu tak do 3-4 tys., na dwojce tez to potrafi sie przydazyc nawet przy jezdzie na wprost :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie objawy typowe jak dla przegubów.

Jeden z chłopaków u mnie w pracy miał podobny objaw przy nissanie.

Okazało się że łożysko w skrzyni się rozleciało.

Przy starcie i czasem na 2 biegu przy mocnym dodaniu gazu było to slyszalne, bardziej nawet na zewnątrz auta niż w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miełem podobną sytuację , po wymianie wszystkiego pukanie z lewej strony.

Okazało się że mechanior po wymianie rozrządu nie wkręcił jednej śrubki M6 mocującej błotnik do pasa przedniego . To miejsce jest pod kierunkowskazem .

Po wkręceniu wszystko ucichło.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miełem podobną sytuację , po wymianie wszystkiego pukanie z lewej strony.

Okazało się że mechanior po wymianie rozrządu nie wkręcił jednej śrubki M6 mocującej błotnik do pasa przedniego . To miejsce jest pod kierunkowskazem .

Po wkręceniu wszystko ucichło.

pozdr

chcialbym zeby to bylo tylko to :kox:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na postoju nie ma u mnie pukania, tylko podczas jazdy przy zmianie biegu w miare energicznej :kwasny: pukanie tez slysze jak np. na 1 biegu skrecam w lewo i wcisne mu troche gazu tak do 3-4 tys., na dwojce tez to potrafi sie przydazyc nawet przy jezdzie na wprost :chytry:

A sprawdź przeguby zewnętrzne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na postoju nie ma u mnie pukania, tylko podczas jazdy przy zmianie biegu w miare energicznej :kwasny: pukanie tez slysze jak np. na 1 biegu skrecam w lewo i wcisne mu troche gazu tak do 3-4 tys., na dwojce tez to potrafi sie przydazyc nawet przy jezdzie na wprost :chytry:

A sprawdź przeguby zewnętrzne ...

prawy jest zalozony nowy i lewy tez sprawdzony, brak jakichkolwiek oznak zuzycia, na lewym wymienilem gume jeszcze na nowa, wiec to nie to kolego :wallbash: niestety
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie ściana :mysli:

Łożyska - nie,

przeguby - nie,

akumulator - nie,

poduchy pod skrzynią i na silniku - nie,

wydech - nie,

hamulce - nie,

zawias - nie,

łączniki stabilizatorów - chyba nie,

Następne do sprawdzenia to:

maglownica i mechanizm różnicowy.

Inne:

Pamiętam też, że kiedyś stukało mi koło z przodu bo miałem kiepsko dokręcone, nie trzymała jedna śruba.

Przy okazji możesz sprawdzić wyważenie kół z przodu.

Sprzęgło - jak by były problemy, to na postoju by było słychać - raczej odpada.

Skrzynia - masz problemy ze zmianą biegów ? Ciężko chodzi? Sprawdź poziom oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie ściana :mysli:

Łożyska - nie,

przeguby - nie,

akumulator - nie,

poduchy pod skrzynią i na silniku - nie,

wydech - nie,

hamulce - nie,

zawias - nie,

łączniki stabilizatorów - chyba nie,

Następne do sprawdzenia to:

maglownica i mechanizm różnicowy.

Inne:

Pamiętam też, że kiedyś stukało mi koło z przodu bo miałem kiepsko dokręcone, nie trzymała jedna śruba.

Przy okazji możesz sprawdzić wyważenie kół z przodu.

Sprzęgło - jak by były problemy, to na postoju by było słychać - raczej odpada.

Skrzynia - masz problemy ze zmianą biegów ? Ciężko chodzi? Sprawdź poziom oleju.

skrzynia chodzi bardzo ladnie, nie mam problemu z biegami, jak na 14 letnie auto to jest dla mnie bajka, tak sie zastanawiam czy poducha pod skrzynia lub silnikiem mogla sie rozwalic tylko z zewnatrz wyglada na cala, czy jest taka mozliwosc? :mysli: jesli to maglownica i mechanizm roznicowy to jestem pogrzebany :sick3:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie ściana :mysli:

Łożyska - nie,

przeguby - nie,

akumulator - nie,

poduchy pod skrzynią i na silniku - nie,

wydech - nie,

hamulce - nie,

zawias - nie,

łączniki stabilizatorów - chyba nie,

Następne do sprawdzenia to:

maglownica i mechanizm różnicowy.

Inne:

Pamiętam też, że kiedyś stukało mi koło z przodu bo miałem kiepsko dokręcone, nie trzymała jedna śruba.

Przy okazji możesz sprawdzić wyważenie kół z przodu.

Sprzęgło - jak by były problemy, to na postoju by było słychać - raczej odpada.

Skrzynia - masz problemy ze zmianą biegów ? Ciężko chodzi? Sprawdź poziom oleju.

skrzynia chodzi bardzo ladnie, nie mam problemu z biegami, jak na 14 letnie auto to jest dla mnie bajka, tak sie zastanawiam czy poducha pod skrzynia lub silnikiem mogla sie rozwalic tylko z zewnatrz wyglada na cala, czy jest taka mozliwosc? :mysli: jesli to maglownica i mechanizm roznicowy to jestem pogrzebany :sick3:

U mnie odkręcił się z jednej śruby łącznik chyba silnika z alternatorem, a na pewno kątownika z gumą na alternatorze i przy zmianie biegów, gdy samochód miał ciężko przez chwilę było pukanie i dźwięczenie jakby łańcuszka.

Na "oko" wyglądało mi to na napinacz paska, ale po dłuższych oględzinach mechanik dopatrzył się odkręconego elementu.

Aby nie było tak miło, to teraz walczę z pukaniem/drżeniem w okolicach prawego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem wczoraj u innego mechaniora, jazda probna, potem szarpaki, sprawdzenie lyzka do kol wszystkich poduszek, dokrecanie wszystkich srub, jazda probna i puka :decayed: okazalo sie, ze lewy przegob zew. jest walniety, mam juz kupiony, jak zaloze to zaraz napisze czy to bylo to :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem wczoraj u innego mechaniora, jazda probna, potem szarpaki, sprawdzenie lyzka do kol wszystkich poduszek, dokrecanie wszystkich srub, jazda probna i puka :decayed: okazalo sie, ze lewy przegob zew. jest walniety, mam juz kupiony, jak zaloze to zaraz napisze czy to bylo to :kox:

Czyli jednak tak jak pisałem i jak pisała większość - BRAWO!

PS. proponuje zmienic mechaniora na stałe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie zanim wymienisz sprawdź jeszcze czy go słychać na max. skręconych kołach. Bo to trochę nietypowe, że na prostej było słychać a na skręconych nie :mysli:

No i dobrze, że trafiłeś na dobrego mechaniora, bo już tylko darcie tapicerki zostawało i szukanie korników :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem pojechałem na stacje i Pan mówił 2 banany do wymiany :) reszta ujdzie ale skrzypi i tzreszczy mówi ze nie ma smarowania juz w nich i polecił strzykawka + nafta i w kazda gumę troche wcisnąć? Co o tym myślicie? Jaka to ma byc nafta? Skad ja mam nafte wziasc :) ? Na allegro jest tylko jakaś kosmetyczna? Do włośów :D To chyba nie taka a może wystarczy olej poprostu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...