imil1986 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 WITAM MAM PROBLEM KUPILEM AUDI A4 1.9 TDI 2001R. 134LUB 6 KONI NIE ZNAM DOKLADNYCH DANYCH SILNIKA ,ZROBILEM REMONT SILNIKA TJ. ROZRZAD , WYMIANA GLOWICY PO PEKNIECIU (SZCZEELNOSC SPRAWDZONA I PLANOWANA) WYMIANA WSZYSTKICH USZCZELEK OLEJU ITP, PO ZLOZENIU WSZYSTKIEGO DO KUPY SILNIK ODPALIL BEZ PROBLEMOW ,PRZJECHALEM 1600 KM DO LONDYNU WSZYSTKO OK , MA MOC MALO PALI TYLKO PO PRZYJEZDZIE DO MIASTA NA SWIATLACH PODCZAS RUSZANIA KOPCI NA BIALO I TO MOCNO ,PLYNU NIE UBYWA OLEJU TEZ NA TRASIE NIE ZAUWAZYLEM ZADNEGO KOPCENIA DOPIERO PO WJEZDZIE DO MIASTA (KORKI) I TERAZ JEST TAK STALE ,CO MAM ZROBIC I CZY MOGE JEZDZIC BO SIE BOJE , POPRZEDNI REMONT KOSZTOWAL MNIE 3200ZL. I NIE CHCE TEGO POWTORZYC PROSZE O POMOC Proszę nie pisać z caps-em
slodki79 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Po pierwsze primo tu nie krzyczymy bo to nikogo z nas wina że auto Ci nawaliło... Po drugie primo popraw też profil Po trzecie primo musisz też określić się z oznaczeniem silnika,jeśli poczytasz forum dowiesz się tego co Cię interesuje
Kowi87 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Jak kopci na biało to raczej bierze olej :gwizdanie: chyba ze Ci przed romentem pusciło olej a teraz wypala, ale w sumie po 1600km to juz by dawno wypalił resztki Popraw sobie profil bo chyba mówisz o B6 a nie B5 jak w profilu
quadysz Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 panowie olej na biało?? wlasnie, na bialo to chyba tylko woda. greets
Kowi87 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 No mi jak padło turbo to na maxa biało/szaro było tyle że olej momentalnie ubywał, a kolega pisze że wszystko tak to w porzadku
imil1986 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2009 po pierwsze nie mialem na mysli na nikogo krzyczec jakos przypadkowo pisalem duzymi literami po drugie jestem nowy na forum i nie mam pojecia jak to funkcjonuje i myslalem ze spotkam tu pomocnych ludzi ktorzy wprowadza mnie w dobra droge funkcjonowania na forum ale coz nie jest tak fajnie po trzecie mechanik powiedzial mi ze turbina jest w srednim stanie i w przyszlym czasie trzeba ja wymienic i moze to to jest przyczyna dymienia ??
migdalek1985 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Możesz wymienić zestaw naprawczy w turbinie. Jeśli to uszczelka to pomoże, jeżeli już masz duże luzy to raczej tylko wymiana turbo. Odkręć gumowy wąż od sprężarki i zobacz jaki luz masz na wirniku.
imil1986 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Sprawdziłem jeszcze raz wszystko na spokojnie i wygląda to tak: płynu chłodniczego nie ubywa ,tak samo jak i oleju tyle ze olej ma mocno czarny kolor, a wymieniłem tydzień temu i zrobiłem 1600 km,to mój pierwszy diesel ,wiec Mało sie znam , może tak ma być ? auto ładnie odpala trzyma obroty ma moc na zimnym silniku nie kopci prawie wcale chyba ze przygazuje to zaczyna a jak się rozgrzeje to kopci strasznie przy ruszaniu na biało, chyba sam nic z tym nie zrobi trzeba pomocy z zewnątrz chyba należy zacząć od podcięcia pod komputer?
jarek3251 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Możesz wymienić zestaw naprawczy w turbinie. nie słyszałem jeszcze ze takie cos jest w ogóle, piszesz to kolego jak by to były klocki hamulcowe i tak prosto i szybko sie te uszczelki wymienia moim zdaniem tego sam napewno nie zrobisz [br]Dopisany: 10 Sierpień 2009, 21:07_________________________________________________ Sprawdziłem jeszcze raz wszystko na spokojnie i wygląda to tak: płynu chłodniczego nie ubywa ,tak samo jak i oleju tyle ze olej ma mocno czarny kolor, a wymieniłem tydzień temu i zrobiłem 1600 km,to mój pierwszy diesel ,wiec Mało sie znam , może tak ma być ? auto ładnie odpala trzyma obroty ma moc na zimnym silniku nie kopci prawie wcale chyba ze przygazuje to zaczyna a jak się rozgrzeje to kopci strasznie przy ruszaniu na biało, chyba sam nic z tym nie zrobi trzeba pomocy z zewnątrz chyba należy zacząć od podcięcia pod komputer? szczerze mówiąc dziwna rzecz się deje może głowica ma micro szczelinę jak sie rozgrzeje puszcza wodę, słyszałem o takich przypadkach ale na oczy własne nie widziałem
woj-o Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 przy małej szczelinie nie dymiłby jak smok na biało (zakładając że to woda), a przy dużej to wody by ubywało. Kopcenie na biało to też może być niespalona ropa (jak się zwykłym dieslem kręci długo a cierpliwie a ten nie odpala to białawy dymek z rury leci. Nie sądzę żeby to było to (ale.. może dawka na niskich obrotach sporo za duża). Czujniki plus Vag? Po opisie wygląda że mechanicznie jest w miarę OK (tłoki, zawory itp) zostaje albo dawka (kopci po rozgrzaniu) albo rzeczywiście dziwny przypadek że uszczelka pod głowicą puszcza po mocnym nagrzaniu silnika.
wesz82 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Skoro głowica dostała po tyłku tak że aż pękła możliwe jest że w bloku są dziury przez które puszcza teraz olej lub wodę. W ogóle mechanik zwrócił uwagę na blok?????? Proponuje sprawdzić dolot czy nie ma w nim oleju.
letallec Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Jak na biało to pewnie turbo puszcza olej po stronie gorącej na rozgrzany katalizator. Sprawdz turbo.
Piotruś Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Obok kończącej się turbiny czy uchodzenia płynu G12 do komory spalania w cylindrze istnieje jeszcze jedna potencjalnie możliwa przyczyna silnie-białego-zadymiena - nieszczelność pompowtryskiwacza w gnieździe głowicy. Powodem takiej sytuacji bywa niedokładny montaż pompek po regeneracji głowicy, ewentualnie pozostawienie starego zestawu uszczelek (w tym podkładki pod rozpylaczem) lub też zwykła niedokładność zakładu, który dokonywał naprawy/kontroli/planowania głowicy. Niestety - o czym przekonałem się już wielokrotnie - stosunkowo niewielka nieszczelność powodująca ubytek kompresji wprost do układu paliwowego - nie daje się zmierzyć w prosty sposób i z reguły pozostaje zupełnie niewidoczna dla VAGa (przynajmniej do momentu, w którym silnik zaczyna utykać na biegu jałowym czy też zwyczajnie przerywać w trakcie normalnej jazdy -ale to nie dzieje się od razu, tylko narasta wraz z powiększającą się nieszczelnością/ubytkiem gniazda rozpylacza w głowicy). Aby sprawdzić czy kompresja z cylindra faktycznie uchodzi do powrotnego układu paliwa najwygodniej jest wpiąć się przeźroczystym przewodem pomiędzy pompą dwufunkcyjną a filtrem paliwa, lub też wężyk powrotnego paliwa skierować do dużej i przeźroczystej bańki. Jeżeli krótko po odpaleniu silnika zauważymy powietrze w wężyku powrotnym "na filtrze", lub gromadzące się paliwo w bańce będzie przesycone powietrzem (wyglądem przypominającym piwo ) - ponowny demontaż i regeneracja gniazd pompwtryskiwaczy stanie się po prostu koniecznością ... . O "próbie paliwowej" kiedyś bardzo obszernie rozpisałem się na AKP lecz szukajka tego nie znajduje. Jeżeli komuś bardzo zależy i ma czas można poszukać na własną rękę ... . Jeżeli coś zagmatwałem - to sorry. W razie potrzeby chętnie wyjaśnię doprecyzuję. Nie chcę być złym prorokiem ale podejrzewam, że bez demontażu (i naprawy) turbo lub głowicy się nie obejdzie, ale obym się mylił ... .
imil1986 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2009 bylem u mechanika i problem tkwi w turbo letallec ujal to najtrafniej zamowilem nowe turbo po wymianie napisze czy wszystko jest ok , a mam nadzieje ze tak bedzie ,dzieki wszystkim za udzial w temacie i pozdrawiam, a tak na marginesie to wymiana turbo to chyba prosta sprawa dam rade zrobic to sam ??
jacekm Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 a tak na marginesie to wymiana turbo to chyba prosta sprawa dam rade zrobic to sam ?? Prosta i nie. Jeżeli masz przynajmniej podstawowe pojęcie o mechanice to sobie poradzisz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się