Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Gdzie naprawic sterownik - problem z uruchomieniem auta - skrzynia multitronik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

jestem posiadaczem skrzyni multitronik GJA

najprawdopodobniej zdechł mi sterownik

ale do tego jeszcze nie mogę uruchomić silnika wcześniej dało się go odpalić po jakimś czasie a teraz w ogóle

czy padniety sterownik uniemozliwi odpalenia auta zarówno w pozycji P jak i N ??

na konsoli wyswietla komunikat BRAKE

dodam tylko ze na lewarku zmiany przełożeń PDR itp nie świeci mi się taka "stopka" sygnalizująca wciśnięcie hamulca?

Opublikowano

Komunikat BRAKE/BREMSE oznacza niesprawność układu hamulcowego. Zapalona "stopka" to info że zanim przełączysz bieg musisz nacisnąć hamulec - to norma, u mnie też świeci przed odpaleniem motoru. Gaśnie gdy wcisnę hamulec...

Hmm chyba jedyny wariant gdy skrzynia nie pozwoli Ci odpalić auta to drążek w pozycji D, R lub S - może rzeczywiście padł sterownik... Najszybciej sprawdzisz podpinając się VAGiem i sprawdzając błędy w module skrzyni.

Opublikowano

Bart, ale blokada uruchomienia silnika nie działa chyba z ręcznym, tylko jak zostawisz auto na "biegu", chyba, że w A4 jest inaczej.

A nie możesz włączyć silnika zarówno jak masz skrzynię na P, jak i D?

Opublikowano

Nie przekręcisz kluczyka jeśli auto nie jest na P. Zdanie z "ręcznym" usunąłem zaraz po sprawdzeniu na swoim autku - masz rację :)

Tutaj wogóle jakiś zonk jest - niby kolega ma wrzucone P a jednak nie kręci - tak jakby widział inną pozycję niż parking. Może jak usunie problem z hamulcami to wtedy FIS pokaże co go tak naprawdę boli?

Opublikowano

Moja żonka ma Corollę w automacie i parę razy już zapaliła się kontrolka od skrzyni biegów, co pociąga za sobą objaw, jak u kolego autora.

Nie można zapalić auta w praktycznie żadnej pozycji skrzyni - trzeba wyjść z auta, zamknąć, otworzyć i znów spróbować uruchomić, wtedy wszystko idzie jak należy.

Okazało się, że niestety to jakaś kiszka w skrzyni się dzieje i będzie robota.

Spróbuj może dać na P, lub N, zgaś auto i zrób jak napisałem. Może to jakiś chwilowy zaskok, jak nie, to podpinaj jak najszybciej VAG'a, bo może Ci się sypać multi.

Opublikowano

owszem fisie migały mi literki skrzyni a teraz w ogóle ich nie ma

auto bez znaczenia czy jest na N lub P czy na innym położeniu nie odpala

czy możliwe ze sterownik zdechł i uniemożliwia odpalenie auta??

ta "sopka" nie świeci mi się wcale nie reaguje na wciśniecie hamulca

dzisiaj może będę miał jak podłączyć się vagiem to napisze co jest jakie błedy

Opublikowano

Skoro Ci mrugało na FISie to sterownik skrzyni przechodził w tryb awaryjny - ale zwykle nie uniemożliwiało to odpalenia silnika :mysli:

OK czekamy na numery błędów...

Opublikowano

lista błędów

silnik 18034

abs

18034

01826

18055

wyskoczył jeszcze taki napis "sprawdzić warianty kodowania komputerów w ciągu przenoszenia napędu"

licznik

01315

tyle pokazał vag

ma ktos koncepcje co sie dzieje

oczywiscie vag łączy sie tylko jak jest odłączona skrzynia po podłączeniu nic nie pokazuje

co to za błędy??

Opublikowano

Opisu błędu 18034 nie znalazłem...

ABS:

01826 - http://wiki.ross-tech.com/index.php/01826

18055 - http://wiki.ross-tech.com/index.php/18055/P1647/005703

Licznik:

01315 - http://wiki.ross-tech.com/index.php/01315

Brak komunikacji ze skrzynią - ale to pewnie w wyniku tego "odłączenia" o którym pisałeś. I tutaj też jest mały knyf bo w module skrzyni może być podany inny nr błędu wskazujący na to co rzeczywiście boli to auto - skoro "odłączyłeś" skrzynię to tego modułu nie sprawdzisz :confused4:

Daj zapytanie w dziale diagnostyki...

BTW - Co masz na myśli pisząc że skrzynia jest odłączona, jak?

Opublikowano

18034 pojawia się i w abs i w silniku :(

odłączyłem wtyczkę od skrzyni to miałem na myśli

jak podłącze skrzynie to w ogóle vag się nie łączy [br]Dopisany: 11 Sierpień 2009, 18:28_________________________________________________dobra wyjąłem "gada" tzn. sterownik

teraz potrzebuje kogos kto to naprawi

najlepiej nie daleko Białegostoku

oczywiście może byc i trochę dalej :) aby była pewność ze to będzie działało

Opublikowano

olo jak nie chcesz albo szybciej nie masz zielonego pojęcia jak pomóc to z łaski swojej NIE przeszkadzaj

Opublikowano

na allegro patrzałeś mnie to samo czeka tryb awaryjny i tak jeżdżę na razie już 3 miechy

potrzebne uszczelki kupiłem teraz chęci do roboty i wysyłka sterownika do naprawy

Jeszcze jedna sprawa mnie martwi napełnienie tym samym olejem skrzyni rurkę zrobiłem w pracy taką w kształcie v jeszcze jakiś baniak niewiem jak to pójdzie , potem do serwisu na wymianę oleju

Opublikowano

jakie uszczelki kupiłes??

i gdzie??

namierzyłem jednego gościa

ale daleko niestety

jutro jeszcze podzwonię jeszcze

o oleju jeszcze nie myślałem może jakoś pójdzie [br]Dopisany: 12 Sierpień 2009, 21:22_________________________________________________sterownik naprawiłem u gościa w Ozorkowie

niestety dalej działa nieprawidłowo wiec wybieram sie do niego ponownie

na zalanie oleju na idealny sposób

Opublikowano

Ile straciłeś na "naprawę"?

Opublikowano

no jestem po kolejnej naprawie

pierwsza 700 zl

teraz kolejna poprawka koszt 150 zł ( wysyłka) bede montował i zobacze

ile oleju wchodzi do multi??

jak zaleje ponad norme to mi wywali tym nadmiarem??

Opublikowano

wiec dalej jest to samo

czyli kolejne 150 zł wywalone w błoto

po naprawie widać klejenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...