Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Uciekający prąd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi:. Mam taki problem moze pomozecie mi go rozwiazac :mysli: kupilem nowy akumulator który trzyma tylko 1 dzien np. dzisiaj pojerzdze,a jutro juz nie moge odpalic :confused4: (a po tygodniu powinien spokojnie odpalic) aku jest wporzadku sam sie nie rozladowuje,sprawdzalem,naladowalem na maxa i po tygodniu trzymania w domu wrzucilem go do auta i odpalil jak zloto.Ładowanie jest 14V,bezpieczniki wszystkie cale,zero zwarcia wiec moze ktos wie w czym tkwi ten problem?? :wallbash:

Moze komputer ma jakies zwarcie lub jakis sterownik? Nie mam pojecia co zabiera pad.

Opublikowano

podlacz pomiedzy kleme a biegun dodatni akumulatora amperomierz , wczesniej wylacz wszystkie odbiorniki pradu i sprawdz jaki prad ci pokazuje ,

Opublikowano

tak dokładnie jak kolega pisze lub prościej włożyć przewód plusowy w cęgi miernika tzw. miernik cęgowy ustawiasz funkcje ampery prąd stały oczywiście i patrzysz jaki prąd ci umyka oczywiście jak kolego wcześniej napisał przy wyłączonych wszystkich odbiornikach

pzdr.

Opublikowano

robilem juz tak i pokazuje 12.60V a co do patrzenia z umykajacym pradem to musialbym stac cala noc by to zaobserwowac,a i tak bym nie widzial co tak na prawde go pobiera

Opublikowano

Podpinasz amperomierz tak jak wyżej napisane.

Odpinasz kolejno bezpieczniki i wiesz które urządzenie rozładowuje aku

Opublikowano

robilem juz tak i pokazuje 12.60V a co do patrzenia z umykajacym pradem to musialbym stac cala noc by to zaobserwowac,a i tak bym nie widzial co tak na prawde go pobiera

Podłączyłeś voltomierz a nie amperomierz. Masz mieć wielkośc w A a nie w V.

Tylko amperomierz podłącz szeregowo (a nie równolegle jak woltomierz), czyli odłącz klemę i jeden koniec przewodu miernika do odpiętej klemy, a drugi koniec do bolca akumulatora.

Dalej jak koledzy mówią wyjmuszesz bezpieczniki.

Opublikowano

Pod + szeregowo, nie wiem jaki powinien być wynik ale raczej nie więcej jak 1A (to jest 12W, komputer i inne odbiorniki raczej nie biorą więcej)

Opublikowano

Pod + szeregowo, nie wiem jaki powinien być wynik ale raczej nie więcej jak 1A (to jest 12W, komputer i inne odbiorniki raczej nie biorą więcej)

1A? no chyba to za chojnie troche, mysle ze nie powinno przekraczac 150mA, oczywiscie przy wylaczonych wszystkich odbiornikow.

Opublikowano

1A? no chyba to za chojnie troche ...

Nawet bardzo :)

Jeżeli będziesz używał amperomierza dla elektroników to nie trzymaj go długo "podpiętego" bo uszkodzisz. Zapewne będzie na nim info jak długo może być używany (przynajmniej tak jest na moim) .

Opublikowano

Tak wiec zrobilem,pokazywalo mi 0.01A nie wiem co to moze byc,ale bez diagnostyki w warsztacieto sie chyba nie obejdzie,bo sam tego problemu nie rozwiaze.

Dziekuje wam za rady.

Opublikowano

Taki prąd napewno nie rozładuje akumulatora jest wręcz dziwnie niski biorąc pod uwagę liczbę odbiorników w instalacji audi, napewno dobrze to zmierzyłeś, wynik powinien wynosić ok 0.05-0.08 A, ale jeżeli faktycznie masz 0.01A to bardzo dobrze tylko nasuwa się pytanie jakim cudem aku się rozładowuje.

Opublikowano

Po 1 nie ma znaczenia czy amperomierz wepniesz w szereg z + czy -, prąd i tak będzie płynął.

Po 2, na jakim zakresie mierzyłeś?

Po 3, jak masz alarm, to zostaw go aby się uzbroił i zobacz jaki prąd popłynie, może to wina alarmu.

Opublikowano

Tak wlasnie zrobilem mierzylem pod + i - to samo mi pokazuje miernik 0.01A,a ustawienie mialem na Ampery,alarm mialem na jakis czas odlaczony (korzystalem tylko z kluczyka) i tez aku padlo. Dobre pytanie kolego bin85 tez bym chcial wiedziec jakim cudem.

Opublikowano

Może zadam głupie pytanie nie wiem jaki masz miernik ale oczywiście dodatni przewód pomiarowy w mierniku przepiołeś do gniazda przeznaczonego do pomiaru ptrądu.

Opublikowano

Mam 4 gniazda 1 do pom A, 2- mA, 3- COM, 4- V i Omy,wiec podlaczylem czerwony pod A a czarny pod COM na mierniku ustawilem A staly do 20A.

Opublikowano

No to dobrze podłaczyłeś a przepnij kabel w gniazdko mA i zmień zakres na mierniku na 200mA wtedy pomiar będzie bardziej dokładny.

Opublikowano

Troszkę mały ten pobór. Sprawdź jeszcze cele w aku, jeżeli akumulator to umożliwia (dokładnie napięcia napięcie na celach po naładowaniu i po tym jak się rozładuje). Może jakaś cela siada

Dla pewności, jeżeli masz możliwość, podmień aku na inny (100% sprawny) aby wykluczyć jego uszkodzenie

Opublikowano

Znalazlem przyczyne padajacego aku przez noc,wczoraj mi padl znowu :confused4: po naladowaniu,sprawdzilem dzisiaj pobór pradu i pokazalo mi 0.65A :shocked: wiec po koleji odlanczalem bezpieki i zwarcie mam na swiatlach stop odziwo dzialaja bez zarzutu,a moze ten bezpiek jest jeszcze za cos odpowiedzialny jezel ktos ma na ten temat wiedze bede wdieczny,aha po wsadzeniu go spowrotem cos w pompie paliwa tyka tak jak po przekreceniu kluczyka na zaplon.

Opublikowano

Według schematu z sam naprawiam nic innego nie jest podłaczone pod obwód świateł stopu, zobacz jeszcze na wpiętym bezpieczniku, jak rozepniesz wtyczkę od tylnich świateł czy pobór zmaleje wykluczy to jakieś zwarcie w samym kloszu.

39346624.th.jpg

32726662.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...