Tooomi Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Witam . Mam taki problem moze pomozecie mi go rozwiazac kupilem nowy akumulator który trzyma tylko 1 dzien np. dzisiaj pojerzdze,a jutro juz nie moge odpalic (a po tygodniu powinien spokojnie odpalic) aku jest wporzadku sam sie nie rozladowuje,sprawdzalem,naladowalem na maxa i po tygodniu trzymania w domu wrzucilem go do auta i odpalil jak zloto.Ładowanie jest 14V,bezpieczniki wszystkie cale,zero zwarcia wiec moze ktos wie w czym tkwi ten problem?? Moze komputer ma jakies zwarcie lub jakis sterownik? Nie mam pojecia co zabiera pad.
m1chal Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 podlacz pomiedzy kleme a biegun dodatni akumulatora amperomierz , wczesniej wylacz wszystkie odbiorniki pradu i sprawdz jaki prad ci pokazuje ,
krzycho78 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 tak dokładnie jak kolega pisze lub prościej włożyć przewód plusowy w cęgi miernika tzw. miernik cęgowy ustawiasz funkcje ampery prąd stały oczywiście i patrzysz jaki prąd ci umyka oczywiście jak kolego wcześniej napisał przy wyłączonych wszystkich odbiornikach pzdr.
Tooomi Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2009 robilem juz tak i pokazuje 12.60V a co do patrzenia z umykajacym pradem to musialbym stac cala noc by to zaobserwowac,a i tak bym nie widzial co tak na prawde go pobiera
jacekm Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Podpinasz amperomierz tak jak wyżej napisane. Odpinasz kolejno bezpieczniki i wiesz które urządzenie rozładowuje aku
mily Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 robilem juz tak i pokazuje 12.60V a co do patrzenia z umykajacym pradem to musialbym stac cala noc by to zaobserwowac,a i tak bym nie widzial co tak na prawde go pobiera Podłączyłeś voltomierz a nie amperomierz. Masz mieć wielkośc w A a nie w V. Tylko amperomierz podłącz szeregowo (a nie równolegle jak woltomierz), czyli odłącz klemę i jeden koniec przewodu miernika do odpiętej klemy, a drugi koniec do bolca akumulatora. Dalej jak koledzy mówią wyjmuszesz bezpieczniki.
Tooomi Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2009 mam pytanie czy to ma byc klema + czy - i jaki powinien byc prawidlowy wynik??
mily Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Pod + szeregowo, nie wiem jaki powinien być wynik ale raczej nie więcej jak 1A (to jest 12W, komputer i inne odbiorniki raczej nie biorą więcej)
Muskel1 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Pod + szeregowo, nie wiem jaki powinien być wynik ale raczej nie więcej jak 1A (to jest 12W, komputer i inne odbiorniki raczej nie biorą więcej) 1A? no chyba to za chojnie troche, mysle ze nie powinno przekraczac 150mA, oczywiscie przy wylaczonych wszystkich odbiornikow.
jacekm Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 1A? no chyba to za chojnie troche ... Nawet bardzo Jeżeli będziesz używał amperomierza dla elektroników to nie trzymaj go długo "podpiętego" bo uszkodzisz. Zapewne będzie na nim info jak długo może być używany (przynajmniej tak jest na moim) .
Tooomi Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Tak wiec zrobilem,pokazywalo mi 0.01A nie wiem co to moze byc,ale bez diagnostyki w warsztacieto sie chyba nie obejdzie,bo sam tego problemu nie rozwiaze. Dziekuje wam za rady.
bin85 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Taki prąd napewno nie rozładuje akumulatora jest wręcz dziwnie niski biorąc pod uwagę liczbę odbiorników w instalacji audi, napewno dobrze to zmierzyłeś, wynik powinien wynosić ok 0.05-0.08 A, ale jeżeli faktycznie masz 0.01A to bardzo dobrze tylko nasuwa się pytanie jakim cudem aku się rozładowuje.
karbonek Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Po 1 nie ma znaczenia czy amperomierz wepniesz w szereg z + czy -, prąd i tak będzie płynął. Po 2, na jakim zakresie mierzyłeś? Po 3, jak masz alarm, to zostaw go aby się uzbroił i zobacz jaki prąd popłynie, może to wina alarmu.
Tooomi Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Tak wlasnie zrobilem mierzylem pod + i - to samo mi pokazuje miernik 0.01A,a ustawienie mialem na Ampery,alarm mialem na jakis czas odlaczony (korzystalem tylko z kluczyka) i tez aku padlo. Dobre pytanie kolego bin85 tez bym chcial wiedziec jakim cudem.
bin85 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Może zadam głupie pytanie nie wiem jaki masz miernik ale oczywiście dodatni przewód pomiarowy w mierniku przepiołeś do gniazda przeznaczonego do pomiaru ptrądu.
Tooomi Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Mam 4 gniazda 1 do pom A, 2- mA, 3- COM, 4- V i Omy,wiec podlaczylem czerwony pod A a czarny pod COM na mierniku ustawilem A staly do 20A.
bin85 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 No to dobrze podłaczyłeś a przepnij kabel w gniazdko mA i zmień zakres na mierniku na 200mA wtedy pomiar będzie bardziej dokładny.
jacekm Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Troszkę mały ten pobór. Sprawdź jeszcze cele w aku, jeżeli akumulator to umożliwia (dokładnie napięcia napięcie na celach po naładowaniu i po tym jak się rozładuje). Może jakaś cela siada Dla pewności, jeżeli masz możliwość, podmień aku na inny (100% sprawny) aby wykluczyć jego uszkodzenie
Tooomi Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Znalazlem przyczyne padajacego aku przez noc,wczoraj mi padl znowu po naladowaniu,sprawdzilem dzisiaj pobór pradu i pokazalo mi 0.65A wiec po koleji odlanczalem bezpieki i zwarcie mam na swiatlach stop odziwo dzialaja bez zarzutu,a moze ten bezpiek jest jeszcze za cos odpowiedzialny jezel ktos ma na ten temat wiedze bede wdieczny,aha po wsadzeniu go spowrotem cos w pompie paliwa tyka tak jak po przekreceniu kluczyka na zaplon.
bin85 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Według schematu z sam naprawiam nic innego nie jest podłaczone pod obwód świateł stopu, zobacz jeszcze na wpiętym bezpieczniku, jak rozepniesz wtyczkę od tylnich świateł czy pobór zmaleje wykluczy to jakieś zwarcie w samym kloszu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się