Yaqb Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Wymiane zaczynamy jak zwykle od sciagniecia obudowy. pozniej bierzemy sie za wykrecanie swiec (nasadka 10mm). robimy to z wyczuciem zeby nie urkecic ktorejs lebka( czytalem gdzies ze zaleca sie je odkrecac na cieplawym silniku, ja tak zrobilem)pierwsze trzy poszly bez boluco do czwartej trzeba wyjac filtr paliwapoluzowac obudowe filtra (plaski klucz + nasadka 10mm) 4 sztukija jeszcze poluzowalem mocowanie rury (13mm)a tak wygladaja stare i nowe swieceswiece przykrecamy momentem 15 - 20 Nm. pozniej wszystko skrecamy do kupy i cieszymy sie bez problemowym odpalaniem Zalecane swiece do AWXa jest dwa rodzaje (w zaleznosci od nr vin). ja zalozylem Y-741U.A tu wyszukiwarka NGK http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=660&t=pkwgluehkerzen&lmf=AUDI&h=AUDI&m=A+4
pwrlax Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Wymiane zaczynamy jak zwykle od sciagniecia obudowy. pozniej bierzemy sie za wykrecanie swiec (nasadka 10mm). robimy to z wyczuciem zeby nie urkecic ktorejs lebka( czytalem gdzies ze zaleca sie je odkrecac na cieplawym silniku, ja tak zrobilem) pierwsze trzy poszly bez bolu swiece przykrecamy momentem 15 - 20 Nm. pozniej wszystko skrecamy do kupy i cieszymy sie bez problemowym odpalaniem Zalecane swiece do AWXa jest dwa rodzaje (w zaleznosci od nr vin). ja zalozylem Y-741U. A tu wyszukiwarka NGK http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=660&t=pkwgluehkerzen&lmf=AUDI&h=AUDI&m=A+4 Brawo za opis no i z tym linkiem do strony NGK pomysł pierwsza klasa.
Mario.k1 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Witam ja też właśnie zmieniałem parę dni temu świece w mojej niuni. Podzielę się swoim przykładem. Posiadam 1.9 TDI AWX dokładnie to auto pochodzi z 20.11.2001r w moim przypadku włożyłem świece NGK model Y-732J No4. W AWX-ach były faktycznie 2 rodzaje dł. świec u mnie były te krótsze tzn. ich dł to ok 92mm. Co do ich wykręcenia mogę dodać tyle, że tak jak pisał " Yaqb " pierwsze trzy idą bez bólu tak z 4 również nie miałem problemu, nie było potrzeby odkręcania filtra paliwa. Wystarczy klucz grzechotka oraz odpowiednia przedłużka i po sprawie- jedynie fajki od świec zdejmowałem delikatnie szczypcami, bo nie wszędzie można zmieścić paluchy. Także mój czas wymiany to było 30min bez żadnego pośpiechu. Pozdrawiam 1
RalphA4 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 kolego fajny opis przydał się chodź ta 4 swieca to skubana się nie chciała odkręcić ale poszło
syndykat3 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 miałem ten sam problem z 3i 4 swiecą ale 2 tygodnie psikanie odrdzewiaczem firmy Orapi polecam i szło jak w maśle odkrecanie i na zimnym. Nie polecam na ciepłym prawo fizyki każdy zna ,chyba :banan:co do czwartej swiece nie trzeba odkręcać filtra paliwa wystarczy szczypce cajgery i wyciagamy fajeczke w 1 sekundzie i odkręcamy przewód który nam przeszkadza wciskamy jak się da na dół tak że bedzie dojscie do klucza i swiecy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się