Pakosław Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Witam. Mam problem z EGR - em nie działa. Po rozkręceniu i przeczyszczeniu próba mechaniczna ciężko ale przesuwa się zamykając i otwierając się. Po zainstalowaniu w samochodzie i w trakcie pracy silnika nic. Komputer pokazuje ze sterownik otwiera i zamyka zawór a on ani drgnie. Co to moze byc i jak mu pomóc ?
Sztomel Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 jeśli nie drgnie będąc w pozycji cały czas zamkniętej to nic tylko się cieszyć bo to same pozytywy z tego będą więc mu nie pomagaj.
SZYCHA Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Pokazuje że otwiera...a jak tam masy powietrza (MAF)...zmienaiją się potczas BS ? ....EGR...ja mialem ta że bykl wyczączony w sofcie...co powodowało rozjechane się niektórych parametrów. Zmienilem sterownik ECU...i teraz EGR działa i silnik pracuje nieco .... bardziej miękko. Teraz potestuje sobie EGR nieco dłużej by wyłapać istotną różnicę. ....ale coś czuję, że u Ciebie przytarł się mechanicznie....i jeśli zalezy Ci na działaniu ECU, propnuje przed zakupem nowego demontaż starego i ocena od środka....no i kompiel w nafcie (lub ON) nie zaszkodzi. Możesz zwrócic uwagę na stan przewodów podciśnieniowych. Pozdrawia Szycha
erOl Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Możesz też go mechanicznie usunąć wstawiając flansze i zaślepiając wężyki. Jedynym skutkiem ubocznym będzie trochę twardsze gaśnięcie silnika.
Sajper Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 odciecie egr powoduje: niedogrzewanie silnika(po 40 km łapał dopiero 90 stopni a w nocy gdy jest chłodno nigdy mi nie złapał), wyższe spalnie(za 50 zł ledwo 140 km robiłem) silnik był głośniejszy plusy: czysty dolot, ociupinke wiecej mocy Zaślepiłem Mechanicznie podkładką aluminiową, pod 2 tygodniach testowania zdjołem i odpusciłem sobie temat EGR: bo wole zeby mniej palił, jeślikomuś zalezy na mocy 5- 10 kuni i za to żre 1,5 x tego co normalnie to prosze, nie wiem w dodatku jak poradzi sobie z niedogrzanym silnikiem zimą A wiadomo że diesel niedogrzany to diesel nieszczęśliwy
rtocki Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Pierwsze słyszę, a jeżdżę bez EGR-a już prawie 10 tys, temp. łapie jak łapał (zarówno wody jak i oleju), pali tyle samo. Wszystkie ekologiczne gówna (egr, dpf a od przyszłego roku audi już zapowiada zbiornik na mocznik - bardziej oblatani technicznie wiedzą o co chodzi) mają się nijak na poprawę pracy silników, są tylko spełnianiem chorych postulatów pseudo-ekologów
Sajper Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 no ja kolego po tescie byłem w szoku ze tyle pali i temp nie łapie i tylko to mnie skłoniło do zdjecia zaślepek mechanicznych,wkońcu po coś je zaślepiałem i ani nie zakładałem ani nie zdejmowałem ot tak na widzimisie tylko fakty przemówiły, przez 2 tygodnie jakies 1200 km było zrobione i wyszło tak jak wyszło
rtocki Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 nie widzę żadnego logicznego wytłumaczenia Twojego przypadku, jedynie to, że zaślepiłeś niedokładnie/nieszczelnie i łapał (a raczej popuszczał) powietrze. B. wielu forumowiczów jeździ bez EGR i chyba nikogo nic takiego nie spotkało (przy prawidłowym wykonaniu tej operacji)
SZYCHA Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Panowie....tu jest problem do rozgryzienia ...patrz temat wątku. A różnice EGR a brak EGRa będzie trzeba rozwinać w nowym wątku (też się chętnie podzielę)......lepiej bedzie go znaleść Pakosław...... jak tam zadanie domowe odrobione? Pozdrawia SZYCHA
Sajper Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 no nie wiem co jest nieprawidłowego w odkreceniu zaworu od dolotu wycieciu podkładek z blachy aluminiowej, nałozeniu czerwonego silikonu ( jako usczelniacza) i przykreceniu zaworu spowrotem?? no logicznie o spalaniu i niedogrzewaniu bez egr jest popatrzeć w inne wątki bo raczej nie jestem osamotniony...przynajmniej na tym forum,moje testy nie przekonują kolegi RTOCKI Witam. Mam problem z EGR - em nie działa. Po rozkręceniu i przeczyszczeniu próba mechaniczna ciężko ale przesuwa się zamykając i otwierając się. Po zainstalowaniu w samochodzie i w trakcie pracy silnika nic. Komputer pokazuje ze sterownik otwiera i zamyka zawór a on ani drgnie. Co to moze byc i jak mu pomóc ? kolego sprawdź elektrozawór n75,tj drożność kanałow w łebku i ewntualnie wyczyść
Sztomel Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 kolego sprawdź elektrozawór n75,tj drożność kanałow w łebku i ewntualnie wyczyść czy autor tego tematu wspomniał coś o przechodzeniu sterownika w tryb pracy awaryjnej, więc po co każesz mu grzebać przy N75 ? wyraźnie napisał, że ciężko chodzi mechanicznie, sterownik w BS będzie pokazywał poprawną pracę tylko pod względem elektrycznego zasilenia N18 a otwarcie (lub nie) zaworu EGR (nie mylić z elektrozaworem N18) będzie widoczne we wskazaniach z MAF w ilości zasysanego powietrza w logach grupy 003, skoro zawór EGR przy poprawnym wysterowywaniu go przez N18 nadal jest w pozycji zamkniętej to najprawdopodobniej jest on zatarty albo już wcześniej przez poprzedniego właściciela zaślepiony i podciśnienie nie może go otworzyć.
SZYCHA Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Pokazuje że otwiera...a jak tam masy powietrza (MAF)...zmienaiją się potczas BS ? SZTOMEL ...To samo mu pisałem..... ale myślę że dobitnie wyczerpująco i elegacko to opisałeś.... Tylko gdzie się podział ....AUTOR WĄTKU.....?????????
Pakosław Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Witam wszystkich. Przepraszam, że sie nie odzywałem ale przez dwa tygodnie nie miałem dostępu do internetu. Wiecie wakacje. Bardzo dziękuję za wszystkie porady. Będę go moczył w nafcie jakieś dwa dni i próbował rozruszać. Jak nie zadziała to chyba będę musiał rozejrzeć sie za nowym. Bardzo , bardzo dziękuję za zainteresowanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się