Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nie działa EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z EGR - em nie działa. Po rozkręceniu i przeczyszczeniu próba mechaniczna ciężko ale przesuwa się zamykając i otwierając się.

Po zainstalowaniu w samochodzie i w trakcie pracy silnika nic. Komputer pokazuje ze sterownik otwiera i zamyka zawór a on ani drgnie.

Co to moze byc i jak mu pomóc ?

Opublikowano

jeśli nie drgnie będąc w pozycji cały czas zamkniętej to nic tylko się cieszyć bo to same pozytywy z tego będą więc mu nie pomagaj.

Opublikowano

Pokazuje że otwiera...a jak tam masy powietrza (MAF)...zmienaiją się potczas BS ?

....EGR...ja mialem ta że bykl wyczączony w sofcie...co powodowało rozjechane się niektórych parametrów.

Zmienilem sterownik ECU...i teraz EGR działa i silnik pracuje nieco .... bardziej miękko. Teraz potestuje sobie EGR nieco dłużej by wyłapać istotną różnicę.

....ale coś czuję, że u Ciebie przytarł się mechanicznie....i jeśli zalezy Ci na działaniu ECU, propnuje przed zakupem nowego demontaż starego i ocena od środka....no i kompiel w nafcie (lub ON) nie zaszkodzi.

Możesz zwrócic uwagę na stan przewodów podciśnieniowych.

Pozdrawia

Szycha

Opublikowano

Możesz też go mechanicznie usunąć wstawiając flansze i zaślepiając wężyki. Jedynym skutkiem ubocznym będzie trochę twardsze gaśnięcie silnika.

Opublikowano

odciecie egr powoduje: niedogrzewanie silnika(po 40 km łapał dopiero 90 stopni a w nocy gdy jest chłodno nigdy mi nie złapał), wyższe spalnie(za 50 zł ledwo 140 km robiłem) silnik był głośniejszy

plusy: czysty dolot, ociupinke wiecej mocy

Zaślepiłem Mechanicznie podkładką aluminiową, pod 2 tygodniach testowania zdjołem

i odpusciłem sobie temat EGR: bo wole zeby mniej palił,

jeślikomuś zalezy na mocy 5- 10 kuni i za to żre 1,5 x tego co normalnie to prosze, nie wiem w dodatku jak poradzi sobie z niedogrzanym silnikiem zimą

A wiadomo że diesel niedogrzany to diesel nieszczęśliwy :(

Opublikowano

Pierwsze słyszę, a jeżdżę bez EGR-a już prawie 10 tys, temp. łapie jak łapał (zarówno wody jak i oleju), pali tyle samo. Wszystkie ekologiczne gówna (egr, dpf a od przyszłego roku audi już zapowiada zbiornik na mocznik - bardziej oblatani technicznie wiedzą o co chodzi) mają się nijak na poprawę pracy silników, są tylko spełnianiem chorych postulatów pseudo-ekologów

Opublikowano

no ja kolego po tescie byłem w szoku ze tyle pali i temp nie łapie i tylko to mnie skłoniło do zdjecia zaślepek mechanicznych,wkońcu po coś je zaślepiałem i ani nie zakładałem ani nie zdejmowałem ot tak na widzimisie tylko fakty przemówiły, przez 2 tygodnie jakies 1200 km było zrobione i wyszło tak jak wyszło

Opublikowano

nie widzę żadnego logicznego wytłumaczenia Twojego przypadku, jedynie to, że zaślepiłeś niedokładnie/nieszczelnie i łapał (a raczej popuszczał) powietrze. B. wielu forumowiczów jeździ bez EGR i chyba nikogo nic takiego nie spotkało (przy prawidłowym wykonaniu tej operacji)

Opublikowano

Panowie....tu jest problem do rozgryzienia ...patrz temat wątku.

A różnice EGR a brak EGRa będzie trzeba rozwinać w nowym wątku (też się chętnie podzielę)......lepiej bedzie go znaleść :szukaj:

Pakosław...... jak tam zadanie domowe odrobione?

Pozdrawia

SZYCHA

Opublikowano

no nie wiem co jest nieprawidłowego w odkreceniu zaworu od dolotu wycieciu podkładek z blachy aluminiowej, nałozeniu czerwonego silikonu ( jako usczelniacza) i przykreceniu zaworu spowrotem?? no logicznie o spalaniu i niedogrzewaniu bez egr jest popatrzeć w inne wątki bo raczej nie jestem osamotniony...przynajmniej na tym forum,moje testy nie przekonują kolegi RTOCKI

Witam.

Mam problem z EGR - em nie działa. Po rozkręceniu i przeczyszczeniu próba mechaniczna ciężko ale przesuwa się zamykając i otwierając się.

Po zainstalowaniu w samochodzie i w trakcie pracy silnika nic. Komputer pokazuje ze sterownik otwiera i zamyka zawór a on ani drgnie.

Co to moze byc i jak mu pomóc ?

kolego sprawdź elektrozawór n75,tj drożność kanałow w łebku i ewntualnie wyczyść

Opublikowano
kolego sprawdź elektrozawór n75,tj drożność kanałow w łebku i ewntualnie wyczyść

czy autor tego tematu wspomniał coś o przechodzeniu sterownika w tryb pracy awaryjnej, więc po co każesz mu grzebać przy N75 ?

wyraźnie napisał, że ciężko chodzi mechanicznie, sterownik w BS będzie pokazywał poprawną pracę tylko pod względem elektrycznego zasilenia N18 a otwarcie (lub nie) zaworu EGR (nie mylić z elektrozaworem N18) będzie widoczne we wskazaniach z MAF w ilości zasysanego powietrza w logach grupy 003,

skoro zawór EGR przy poprawnym wysterowywaniu go przez N18 nadal jest w pozycji zamkniętej to najprawdopodobniej jest on zatarty albo już wcześniej przez poprzedniego właściciela zaślepiony i podciśnienie nie może go otworzyć.

Opublikowano

Pokazuje że otwiera...a jak tam masy powietrza (MAF)...zmienaiją się potczas BS ?

SZTOMEL ...To samo mu pisałem..... ale myślę że dobitnie wyczerpująco i elegacko to opisałeś....

Tylko gdzie się podział ....AUTOR WĄTKU.....?????????

Opublikowano

Witam wszystkich.

Przepraszam, że sie nie odzywałem ale przez dwa tygodnie nie miałem dostępu do internetu.

Wiecie wakacje.

Bardzo dziękuję za wszystkie porady.

Będę go moczył w nafcie jakieś dwa dni i próbował rozruszać. Jak nie zadziała to chyba będę musiał rozejrzeć sie za nowym.

Bardzo , bardzo dziękuję za zainteresowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...