miszello Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Mam mały problem z doborem filtra oleju... Według numeru z ETKA 028 115 561G powinien iść filtr Knecht OC 457. Dzwonie po sklepach i pytają mnie "co to za wynalazek" ?? Nikt nie ma takiego filtra i proponują mi Knechta OC 51 że niby to zamiennik (ewentualnie jeszcze OC 257) Według oznaczeń Filtrona one wszystkie wymieniają się na OP525 i by nie było problemu ale ja nie chce Filtrona.... Moje auto jest z 99r. i numer nadwozia mieści się w przedziale od 8D-Y-000 001, w ETKA wynika że od tego numeru szły inne filtry. Pomoże ktoś z doborem odpowiedniego? Czy ten OC 51 będzie OK?
street23player Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Witam też mnie to zastanawia ostatnio w InterCarsie dobrali mi filtr o takich oznaczeniach (Knecht OC 51) i mam co do tego małe wątpliwości bo w na allegro znalazłem opis inny że jest stosowany do AFN 110 ps ale do roku 1996 i wychodziło by na to że pożnie już powinien być inny. Teraz mam mały dylemat czy go zamontować czy kupić właściwy obecnie mam Mann W 940/44 ale nie posiadają takiego w sprzedaży. Więc przyłączam sie do pytania kolegi wyżej, pozdrawiam
lukaszr Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Nie wiem w czym mają problem sprzedawcy z IC - jak ktoś mnie prosił o filtr oleju do AFN to zawsze kupowałem OC257 i taki ma być. Jest też OC457, ale jest to po prostu filtr o podwyższonej trwałości, ale jego się raczej nie stosuje.
OLIVER Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Witaj Ja też mam silin AFN 99rok i mam taki filtr oleju http://moto.allegro.pl/item710021841_knecht_oc257_audi_a4_a6_passat_3b3_3b5_op525.html Polecam i Pozdrawiam
street23player Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 czyli sprawa wyjaśniona (Knecht OC 51) nie jest przeznaczony do naszych AFN'ków po 1996 roku chociaż nie wiem jaka jest różnica między nimi. Dzięki za błyskawiczną odpowiedz i rozwianie naszych wątpliwości
miszello Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2009 street23player a ja dochodzę powoli do wniosku że OC51 różni się od OC257 tylko tym, że ma na dole taki "cyngwajs" do łatwiejszego odkręcania przez to jest o niecały 1cm dłuższy ale wszystkie średnice są identyczne. Zawór by-pass też otwiera się przy 2,5 bar tak jak w innych. Zauważ że one wszystkie czyli Knecht OC257, OC457, OC51, Mann W940/25, W940/44 i W940/50 wymieniają się na jeden Filtron OP525....
mlodyy Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 w IC po wklepaniu numerka wyskakuje im 10 roznych filtrow a roznice sa w srednicy i wysokosci
street23player Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 miszello teraz znów jestem zdezorientowany czy zakładać ten filtr knechta OC 51 ? Szkoda by było wyrzucać, a co może sie stać jeślibym go zamontował ?
marewel Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 OC51 jest do silnika AAZ czyli 1.9TD,wiec lepiej nie ryzykować tylko kupić OC257 lub OC457. Ostatnio bardziej skłaniam się jednak przy filtrach Hengst.
miszello Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2009 teraz znów jestem zdezorientowany czy zakładać ten filtr knechta OC 51 Wiesz co ja też miałem już kupiony OC51 ale wymieniłem go jednak na OC257. Myślę że nic złego by się nie stało ale dla "spokojności" lepiej wstawić taki jak ma być (aczkolwiek według ETKA do mojego ma iść OC457 ale jak pisał lukaszr jest to filtr o podwyższonej trwałości do przeglądów long-life a takich u nas w sklepach nie mają).
lukaszr Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 jest to filtr o podwyższonej trwałości do przeglądów long-life a takich u nas w sklepach nie mają. Mają bez problemu przynajmniej w Inter Cars
Madas Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 tylko uważaj w IC żeby nie dali Ci innego mimo że dasz numer prawidłowy .... mi i Musashiemu dali filtry paliwa z B6 1.9 TDI a numery podaliśmy do B7 2.0 TDI ...ale bez problemu wymienili ... gość powiedział że pewne rzeczy mają pomieszane ....
Gość tomcu Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 street23player a ja dochodzę powoli do wniosku że OC51 różni się od OC257 tylko tym, że ma na dole taki "cyngwajs" do łatwiejszego odkręcania przez to jest o niecały 1cm dłuższy ale wszystkie średnice są identyczne. Zawór by-pass też otwiera się przy 2,5 bar tak jak w innych. Zauważ że one wszystkie czyli Knecht OC257, OC457, OC51, Mann W940/25, W940/44 i W940/50 wymieniają się na jeden Filtron OP525.... Czytam to wszystko i wydaje mi się że mam zły filtr założony bo był dobrany wzrokowo bo Filtry Sędziszów nie oferują do AVG filtra ale do AFN-a tak. Jaki ma być założony filtr do AVG produkcja 08/99 ? Filtron ma chyba tylko jeden model OP525 ale np Mann rozbija do produkcji 06/99 i od 07/99.
miszello Opublikowano 18 Września 2009 Autor Opublikowano 18 Września 2009 Jaki ma być założony filtr do AVG produkcja 08/99 ? Wstawiaj Knechta OC 257 lub wszystko co krosuje się z takim filtrem u innych producentów. Do AVG idzie to samo co do AFN a auta mamy z tego samego rocznika (mój to 07/99)
Gość tomcu Opublikowano 18 Września 2009 Opublikowano 18 Września 2009 Jaki ma być założony filtr do AVG produkcja 08/99 ? Wstawiaj Knechta OC 257 lub wszystko co krosuje się z takim filtrem u innych producentów. Do AVG idzie to samo co do AFN a auta mamy z tego samego rocznika (mój to 07/99) Kolego popatrz na tą aukcję dla przykładu: http://allegro.pl/item720011086_filtr_oleju_audi_a4_a6_vw_passat_1_9_tdi.html 1.9 TDI AFN/AVG 81/110 10/95-06/99 a ja mam AVG 08/99 !!! Jeżeli było by to samo to dlaczego podawali by tylko do 06/99. Mann też to rozbija !! Więc już sam nie wiem. [br]Dopisany: 18 Wrzesień 2009, 09:04_________________________________________________ Jaki ma być założony filtr do AVG produkcja 08/99 ? Wstawiaj Knechta OC 257 lub wszystko co krosuje się z takim filtrem u innych producentów. Do AVG idzie to samo co do AFN a auta mamy z tego samego rocznika (mój to 07/99) Kolego popatrz na tą aukcję dla przykładu: http://allegro.pl/item720011086_filtr_oleju_audi_a4_a6_vw_passat_1_9_tdi.html 1.9 TDI AFN/AVG 81/110 10/95-06/99 a ja mam AVG 08/99 !!! Jeżeli było by to samo to dlaczego podawali by tylko do 06/99. Mann też to rozbija !! Więc już sam nie wiem. Z tego co się dowiedziałem to tylko filtr Manna W 940/50 jest właściwy do AVG z 08/99.
miszello Opublikowano 18 Września 2009 Autor Opublikowano 18 Września 2009 W ETKA filtry dzielą się na dwa rodzaje według numerów nadwozia tj. 028 115 561 E - dla nadwozi do numeru 8D-X-400 000 028 115 561 G - dla nadwozi od numeru 8D-Y-000 001 Gdybyś teraz w katalogu np Knechta wyszukał te filtry po numerze OE to krosują się one na dwa rodzaje: pierwszy to OC257 a drugi OC457, różnią się one tylko tym że OC457 jest to filtr dla przeglądów LongLife (może z mocniejszych materiałów...nie wiem), rozmiarowo są to identyczne filtry. Podobnie jest w Mann-ie: pierwszy krosuje się na W940/44 a drugi na W940/50 i też wymiarowo są to identyczne filtry. Sprawdź w wyszukiwarkach krosów: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=3&ktlg_lang=9 http://217.89.113.25:8080/mahle/start.jsp?folder=oeFilter&sessionClear=true Jeśli dostaniesz filtry nowsze to spoko.. kupuj ale jakbyś kupił te starsze to też nic sie nie stanie. Podobnie jest u mnie.... według katalogu powinienem mieć filtry dla LongLife ale wstawiam normalne. Filtry LL są przystosowane do 30 tysięcznych okresów przeglądów jakie według swojej polityki serwisowej stosują ASO w Niemczech.
Gość tomcu Opublikowano 18 Września 2009 Opublikowano 18 Września 2009 W ETKA filtry dzielą się na dwa rodzaje według numerów nadwozia tj. 028 115 561 E - dla nadwozi do numeru 8D-X-400 000 028 115 561 G - dla nadwozi od numeru 8D-Y-000 001 Gdybyś teraz w katalogu np Knechta wyszukał te filtry po numerze OE to krosują się one na dwa rodzaje: pierwszy to OC257 a drugi OC457, różnią się one tylko tym że OC457 jest to filtr dla przeglądów LongLife (może z mocniejszych materiałów...nie wiem), rozmiarowo są to identyczne filtry. Podobnie jest w Mann-ie: pierwszy krosuje się na W940/44 a drugi na W940/50 i też wymiarowo są to identyczne filtry. Sprawdź w wyszukiwarkach krosów: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=3&ktlg_lang=9 http://217.89.113.25:8080/mahle/start.jsp?folder=oeFilter&sessionClear=true Jeśli dostaniesz filtry nowsze to spoko.. kupuj ale jakbyś kupił te starsze to też nic sie nie stanie. Podobnie jest u mnie.... według katalogu powinienem mieć filtry dla LongLife ale wstawiam normalne. Filtry LL są przystosowane do 30 tysięcznych okresów przeglądów jakie według swojej polityki serwisowej stosują ASO w Niemczech. Poniżej odpowiedź jednego z producentów filtrów: Do tego silnika przychodzą filtry PP-8.7 Do nr podwozia 8D_Y_160000 od nr podwozia 8D_Y_160001 - filtra nie posiadamy. Wymiarowo jest to filtr taki jak PP-8.7 lecz może się różnić wyposażeniem w zawory lub mieć inne parametry filtracyjne Końcówka mojego numeru nadwozia to 025964 więc rozumię że zaliczm się do 8D_Y_160000 ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się