Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż systemu nagłośnienia BOSE w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ było parę pytań na forum dotycząca Bose czy podpięcie (przepięcie) starego na nowy zadziała. jest to etap pierwszy co pozwala nam na to, że gra tył... modyfikacja bardzo prosta wymaga przepięcia paru pinów i zmiany na inne.

potrzebne elementy
BOSE
1 - 8E0 035 399 (drzwi przód), 8E0 035 399A (drzwi tył)
2 - 8E0 035 411A (drzwi przód i tył)
3 - 8E0 035 362 (przód środek)
4 - 8E5 035 412 A/B (tył-półka LIMUZYNA)
10 - 8E5 035 223 A/B/C (wzmacniacz LIMUZYNA)
15 - 8E9 035 382 A/B/C (wzmacniacz + sub AVANT)
42 - 443 972 963C wtyczka 25-pin (starszy model wzmacniacza, końcówka 382A) lub 4E0 971 636 na 32-pin (nowszy model, 382C)

Jak widzicie na podmiankę idą wszystkie głośniki poza wysokotonowymi w przednich drzwiach.
(dzieki Bart-S za podanie numerów wstawiłem to do pierwszego postu)

- wzmacniacz z tuba bose dostepny na allegro :)
bose.jpg
- wtyczka 4E0 971 636 32 pinowa
- dwa piny duo ISO (ceny z aso zabijają)
- cztery piny ISO (ceny z aso zabijają)
piny dostępne u osoby na allegro radiofabric


OPIS ZMODYFIKOWANY I WYKONANY PRZEZ "Mystic PL" :notworthy: Mam nadzieję, że teraz wszystko się wyjaśni w razie uwag problemów proszę o kontakt będziemy to odpowiednio modyfikować.


Z obecnej wiązki seryjnego wzmacniacza (Harman 23-pin) wykorzystamy tylko kable tylnych głośników i kabel antenowy. Antenowy zostawiamy tak jak był podpięty do kostki radia RNS-E. Tylne głośnikowe po odpięciu od starego wzmacniacza, sztukujemy/lutujemy do obciętych kabli od nowej kostki BOSE 32-pin. Sygnały dla tylnych głośników w starej wiązce pomijamy bo podłączymy je z nowej skrętki w nowej wiązce. W starej pomijamy również zasilanie, które w Bose jest grubsze.



Teraz kładziemy brakujące kable w nowej wiązce. W skład nowej wiązki wchodzą:
1. Skrętka sygnałowa, ekranowana 5x0,35mm + ekran 1x0,35mm :
- żółty- 1x0,35mm - pin 000979242 - mini Iso - 1 szt – do PIN 9 kostki radia
- zielony - 1x0,35mm - pin 000979242 - mini Iso - 1 szt – do PIN 5 kostki radia
- szary - 1x0,35mm - pin 000979242 - mini Iso - 1 szt – do PIN 3 kostki radia
- biały - 000979242 - mini Iso - 1 szt – do PIN 11 kostki radia
- brązowy - masa - 000979242 - mini Iso - 1 szt – do PIN 8 kostki radia
- czarny - 1x0,35mm - pin 000979242 - mini Iso - 1 szt – razem z brązowym (u mnie czarny)
przewodem 1x4,00mm od masy zasilania podłączamy do masy radia


2. kabel sterowania Radio Remote–PinBOSE - biały 1x1,00mm - 000979242 - mini ISO – 1 szt – do
PIN 13 kostki radia

3. Kable głośnikowe:
- przód 6x1,00mm - piny 000979025 - tył lutujemy do wtyczki wzmacniacza, przód lutujemy z
odpowiednimi kablami głośnikowymi za radiem
- tył 4x1,00mm - piny 000979025 - ISO – tył lutujemy do wtyczki wzmacniacza,

4. kabel zasilania czerwony 1x4,00mm - 000979308 - DUO ISO - 1 szt

5. kabel masy powinien być brązowy ale nie był dostępny w hurtowni więc zastosowałem czarny
1x4,00mm - 000979308 - DUO ISO - 1 szt – do masy radia



Sygnały pilota / mikrofonu pomijam bo nie podłączam.
Aby wyeliminować 3 krotne pikanie, którym system informuje o sprawdzeniu mikrofonu bose należy wg. tego co napisał Bart-s:
„Przez odpowiednie zakodowanie adaptacji w radiu i mostek pinu BOSE (24) z pinem 6. Jak to wykonacie zniknie 3-krotny gong, który pojawia się przy otwieraniu auta (BOSE w ten sposób sygnalizuje niesprawność działania AudioPilota).

W przypadku RNS-E - kanał 8 ustawiasz na 3. Jeśli jest radio to kanał 66 dajesz na 0.”




Kolory przewodów głośnikowych bose są takie same jak w zwykłej wiązce
- tył
lewy głośnik - (minus) czerwono/żółty , (plus) brązowo/żółty
prawy głośnik – (minus) czerwono/zielony ,(plus) brązowo/czarny
subwoofer - (minus) brązowo/szary , (plus) czerwono/czarny

- przód
przedni prawy: -zielono/niebieski +brązowo/niebieski
pin 27 (plus) do wzmacniacza
pin 26 (minus) do wzmacniacza
przedni lewy: -niebiesko/żółty +brązowo/zielony
pin 31 (plus) do wzmacniacza
pin 32 (minus) do wzmacniacza
przedni centralny: - czarny +zielony
pin 14 (plus) do wzmacniacza
pin 13 (minus) do wzmacniacza

2x kabel do mikrofonu (w naszym przypadku niepodłączany)
pin 29 (wzmacniacza) do pin 2 w głośniku
pin 30 (wzmacniacza) do pin 1 w głosniku


Uwaga: jaką mam dot. pinów mini ISO z allegro - nie są spasowane idealnie. Przy wkładaniu do gniazda wysuwają się z kostki - trzeba je porządnie "wkomponować" w otwory wtyczki (śrubokręt) i będzie dobrze (przy pierwszej próbie podłączenia nie zagrał tył - na szczęście to tylko wysunięty pin od zasilania... uff...)



schemat podłączenia tylnego dla systemu:

bosernstyl.png

schemat podłączenia przodu dla systemu RNS-E!!:

bosernsprzod.png

_________________________________________________

"Montaż BOSE to nie żaden stres. Na sam początek trzeba przeciągnąć kabelek ekranowany od radyjka - do bose puszczamy w nim najlepiej wszystkie 4 sygnały audio fl,fr,rl,rr do tego sygnał masy audio i jak będzie jakiś wolny to sterowanie on,off, ale można do tego wykorzystać stary org. kabel, ekran kabla podłączmy do masy radia - nie łączyć razem masy audio i masy auta !!!!. Po tej operacji na 10000% nie będzie słyszalny pisk silnika po odpaleniu auta. Następnie ciągniemy kabelki głośnikowe od przednich głośników i centralnego na środku deski, kable łącząc najlepiej za radiem. Ja zazwyczaj kabelki ciągnę od stroną pasażera żeby zrobić to po ludzku trzeba wymontować fotel pasażera gdyż pod nim idzie oryginalna wiązka innych kabli, tam umieszczam wszystkie kable. Następnie kable do wzmacniacza według schematu pinów i na pewno zatrybi.
A zapomniał bym trzeba jeszcze podłączyć jeden kabelek w radiu oznaczony jako pin bose podłączamy go do 24 nogi wzmacniacza z avanta.
Co do mikrofonu to bez niego też będzie grało, ja nie podłączam bo bardziej przeszkadza niż pomaga. Po prostu pogłaśnia lub ścisza w zależności od dźwięków w kabinie, a nie wszyscy to lubią.



Główna różnica między wiązką standardową a wiązką Bose, z przeciągniętymi do radia to ekran w przypadku BOSE. Być może tutaj trzeba szukać rozwiązania jeśli komuś pojawia się


_________________________________________________

zakłócenie / buczenie ...


bose_szumy.png

Przy aktywnym tyle (nie Bose) nie ma jako takiego ekranu. Masa jest skręcona z żyłą sygnałową tak jak kabelki od szyny CAN. Jak przerabialiśmy audio u kolegi piter220v to zrobiliśmy tak samo z żyłami sygnałowymi przodu - skręciliśmy każdą żyłę sygnałową z masą i pociągnęliśmy tak kabelki przez środek (kanały kablowe pod tunelem i pod kanapą). Wszystko działa pięknie i nic nie buczy.

Uwaga !!! Nigdy nie łączyć razem masy audio i masy auta !!!!.


B6 B7 Wzmacniacz BOSE 25-Styk


bose25pin.png

Złącze wielostykowe 25-stykowe

1 - Głośnik wewnętrzny (+)
2 - Głośnik wewnętrzny (-)
6 - Sygnał masy z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
7 - Tylny prawy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
8 - Tylny lewy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
9 - Przedni prawy sygnał z radia/sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
10 - Przedni lewy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
11 - Zacisk 31
13 - Zacisk 30
14 - Głośnik niskotonowy (+)
15 - Głośnik niskotonowy (-)
16 - Tylny lewy głośnik (-)
17 - Tylny lewy głośnik (+)
18 - Tylny prawy głośnik (+)
19 - Tylny prawy głośnik (-)
20 - Tylny lewy głośnik (+)
21 - Tylny lewy głośnik (-)
22 - Tylny prawy głośnik (+)
23 - Tylny prawy głośnik (-)
25 - Plus przyłączony z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji

Nieprzedstawione gniazda wtykowe są niewykorzystane.


B6 B7 Wzmacnicz BOSE 32-Styk

bose32pin.png


Złącze wielostykowe 32-stykowe

1 - Zacisk 30
2 - Zacisk 31
3 - Głośnik niskotonowy (+)
4 - Tylny lewy głośnik (-)
5 - Tylny prawy głośnik (+)
6 - Plus przyłączony z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
7 - Sygnał masy z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
13 - Głośnik wewnętrzny (-)
14 - Głośnik wewnętrzny (+)
15 - Głośnik niskotonowy (-)
16 - Tylny lewy głośnik (+)
17 - Tylny prawy głośnik (-)
19 - Przedni lewy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
20 - Przedni prawy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
21 - Tylny lewy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
22 - Tylny prawy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
26 - Tylny prawy głośnik (-)
27 - Tylny prawy głośnik (+)
29 - Wejście mikrofonu (+) od mikrofonu wewnętrznego
30 - Wejście mikrofonu (-) od mikrofonu wewnętrznego (-)
31 - Tylny lewy głośnik (+)
32 - Tylny lewy głośnik (-)

Nieprzedstawione gniazda wtykowe są niewykorzystane.



B6 B7 Wzmacniacz 23-Styk

wzmacnicz.png


Złącze 23-stykowe niebieskie

1 - Tylny prawy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
2- Sygnał masy z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
3 - Tylny lewy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
9 - Plus przyłączony z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
14 - Głośnik niskotonowy (+)
15 - Głośnik niskotonowy (-)
17 - Tylny lewy głośnik (+)
18 - Tylny lewy głośnik (-)
20 - Tylny prawy głośnik (+)
21 - Tylny prawy głośnik (-)
22 - Zacisk 31
23 - Zacisk 30






_________________________________________________
VAG i kodowanie na bose

Dla systemu Bose w A4 8E z kierownicą MUFU i BT jest to:
xx19xxx
Jeśli przy 4-tym bicie ustawionym na 9 vag wam wywali błąd 02005 to można spróbować wg. opisu Bart-s:
„Pin 7 w niebieskiej kostce 12-pin (kostka RNS-E) podłacz na szybko do masy i zobacz czy po skasowaniu błędów error 02005 wraca... Oczywiście kodowanie na 4-tym bicie = 9.”
Jeśli to nie pomoże to można 4-ty bit zakodować na = 1. Ja tak mam, błędów nie wywala i nie widzę różnicy w jakości dźwięku.

Pełny opis kodowania Radio-56 Coding:
0?xxxxx: Model
1 = Lamborghini; 2 = Audi A3 (8P); 3 = Audi A4 (8E); 4 = Audi A4 Cabriolet (8H)
5 = Audi A6 (4B); 6 = Audi TT (8J); 7 = Audi R8 (42)
0x?xxxx: Treble Speaker Monitoring inactive
0 = Front Treble Speaker Monitoring inactive active (NOT Audi A4 Cabriolet)
1 = Front Treble Speaker Monitoring inactive inactive (ONLY Audi A4 Cabriolet)
0xx?xxx: Sound Characteristic
0 = Sound Characteristic linear
1 = Audi A4 (8E); 2 = Audi A6 (4B); 3 = Audi A4 Cabriolet (8H); 4 = Audi TT (8J)
5 = Audi A3 (8P); 9 = Sound System
0xxx?xx: Telephone/Telematic
1 = Telephone not installed (Remote Feed Voltage for Microphone active)
2 = Base Plate (Temic - Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
3 = Base Plate (Cullmann - Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
4 = Base Plate (Nokia - Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
5 = Telematic Europa (Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
6 = Telematic US (Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
7 = Base Plate diagnostic capable with Comfort Control
0xxxx?x: Equipment I
1 = Tuner not installed
2 = Digital-Radio installed
3 = Satellite-Radio installed
4 = Satellite and Digital-Radio installed
5 = Analog Input (AUX) installed
7 = Satellite-Radio & Analog Input (AUX) installed
0xxxxx?: Equipment II
1 = TV-Tuner/CD-Changer/Multi-Function Steering Wheel not installed
2 = TV-Tuner installed
3 = CD-Changer installed
4 = TV-Tuner and CD-Changer installed
5 = Multi-Function Steering Wheel installed
6 = TV-Tuner and Multi-Function Steering Wheel installed
7 = CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installed
8 = TV-Tuner and CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installed





No i jeszcze jedno, a w sumie to powinniśmy od tego zacząć, zanim zamontujemy nową tubę ze wzmacniaczem: Trzeba rozwiązać problem „pierdzącej” od basów kratki wylotu powietrza !!!

Kratka wylotu powietrza pod prawą tylną lampą znajduje się zaraz przy ujściu powietrza z subwoofera - aby się do niej dostać trzeba zrzucić osłonę krawędzi oraz prawy boczek bagażnika no i wzmacniacz.

bose_kratka.png


Powietrze, które wydostaje się z tuby wzmacniacza przez otwór bass reflexu uchodzi właśnie tą kratką. Kratka od strony zewnętrznej ma zamontowane gumowe osłonki/klapki (po to aby powietrze kurz z zewnątrz nie dostawało się do środka) - wyrzut powietrza z subwoofera jest na tyle silny, że przy uderzeniu woofera, gumki klapki podnoszą się gwałtownie i od razu opadają generując pierdnięcia, które tak nas wkurzają. Początkowo myślałem, że cała kratka się trzęsie z powodu "pracy" głośnika niskotonowego... ale nie. Ustawiłem na próbę wzmaka pod kątem, tak aby reflex dmuchał na podłogę bagażnika. Podkręciłem "dół" dość mocno i... zero pierdzenia. Zatem powodem jest gwałtowny przepływ powietrza przez kratkę a nie rezonans ... Po bardzo dokładnym zaklejeniu tej kratki „pierdzenie” ustało. Można również kratke bardzo dokładnie wypchać jakąś gąbka.

audiosystem.jpg

Audi Sound System
1 - 8E0 035 399 (drzwi przód i tył)
2 - 8E0 035 411 (drzwi przód i tył)
3 - 8E0 035 411E (przód środek)
4 - 8E5 035 412 (tył-półka LIMUZYNA)
10 - 8E5 035 223 (wzmacniacz LIMUZYNA)
15 - 8E9 035 382 (wzmacniacz + sub AVANT)
43 - 1J0 962 623A wtyczka 23-pin


BOSE
1 - 8E0 035 399 (drzwi przód), 8E0 035 399A (drzwi tył)
2 - 8E0 035 411A (drzwi przód i tył)
3 - 8E0 035 362 (przód środek)
4 - 8E5 035 412 A/B (tył-półka LIMUZYNA)
10 - 8E5 035 223 A/B/C (wzmacniacz LIMUZYNA)
15 - 8E9 035 382 A/B/C (wzmacniacz + sub AVANT)
42 - 443 972 963C wtyczka 25-pin (starszy model wzmacniacza, końcówka 382A) lub 4E0 971 636 na 32-pin (nowszy model, 382C)




Uciszenie trzech piknięć spowodowane brakiem MIC'a http://it-web.pl/audi/bose/bose.pdf

Opublikowano

Pamiętaj dla klubowiczów nie ma nic niewykonalnego :>

Jeśli masz teraz system audio z głośnikami aktywnymi (wzmacniacz w bagażniku) to nei ma z tym bardzo dużo roboty.

Najlepiej podzielić sobie to na 2 etapy.

Etap pierwszy opisany powyzej (sprowadza się to do przepięcia i przelutowania paru kabli).

Wtedy jednak przez wzmacniacz BOSE zagrają tylko tylne głośniki i woofer.

Przód będzie grał z radia.

Można się pokusić na wymiane głośników na te z BOSE (pasują p&p) ale z autopsji wiem że seryjne głośniki dają rade.

Etap drugi to montaż głośnika centralnego (niekonieczny) i podpięcie przednich głośników pod wzmaczniacz.

Tu zabawy jest torche więcej bo trzeba ciągnąc pare kabli (głośniki plus sygnał) do tylu auta (standardowo przednie głośniki są podpięte pod radio).

Ale jest to jaknajbardziej wykonalne i myśle że za jakiś czas się z Maćkiem za to zabiore.

Opublikowano

Robicie pełnego moda? Tzn. z centralnym speakerem i modułem BOSE w panelu oświetleniowym?

I jeszcze jedno - czy wszystkie głośniki podejdą PNP, wtyczki wiązek z ori systemu audio są takie same?

Opublikowano

postaram się porobić dokladne zdjęcia i zmodyfikujemy opis o przód

a instalacja bose ale pominięty mikrofon... bo to jak wiemy przeszkadza i ludzie marudzą na to.

Opublikowano

a instalacja bose ale pominięty mikrofon... bo to jak wiemy przeszkadza i ludzie marudzą na to.

Nic mi na ten temat nie wiadomo - więcej szczegółów? W czym problem?

Opublikowano

Głośników nie wymienialiśmy, a wzmacniacz taki srebrny (zdjęcie w opisie)[br]Dopisany: 06 Wrzesień 2009, 20:54_________________________________________________

a instalacja bose ale pominięty mikrofon... bo to jak wiemy przeszkadza i ludzie marudzą na to.

Nic mi na ten temat nie wiadomo - więcej szczegółów? W czym problem?

problem gala (ściszanie i pogłaśnianie jak jest szum w aucie)

Opublikowano

w sedanie jest taki sam wzmacniacz?

Opublikowano

z tego co się orientuje to tak tylko inny subwoofer.

Opublikowano

jak by ktos mogl to prosze o numery glosnikow i tuby

Opublikowano

audiosystem.jpg

Audi Sound System

1 - 8E0 035 399 (drzwi przód i tył)

2 - 8E0 035 411 (drzwi przód i tył)

3 - 8E0 035 411E (przód środek)

4 - 8E5 035 412 (tył-półka LIMUZYNA)

10 - 8E5 035 223 (wzmacniacz LIMUZYNA)

15 - 8E9 035 382 (wzmacniacz + sub AVANT)

43 - 1J0 962 623A wtyczka 23-pin

BOSE

1 - 8E0 035 399 (drzwi przód), 8E0 035 399A (drzwi tył)

2 - 8E0 035 411A (drzwi przód i tył)

3 - 8E0 035 362 (przód środek)

4 - 8E5 035 412 A/B (tył-półka LIMUZYNA)

10 - 8E5 035 223 A/B/C (wzmacniacz LIMUZYNA)

15 - 8E9 035 382 A/B/C (wzmacniacz + sub AVANT)

42 - 443 972 963C wtyczka 25-pin (starszy model wzmacniacza, końcówka 382A) lub 4E0 971 636 na 32-pin (nowszy model, 382C)

Jak widzicie na podmiankę idą wszystkie głośniki poza wysokotonowymi w przednich drzwiach.

Tutaj troszkę więcej info - niestety w języku niemieckim - spróbuję w tym tygodniu załatwić przetłumaczenie tego:

www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/audi_a4_8e_bose_infos.pdf

Opublikowano

Mala poprawka do postu, nie cztery srednie piny sa potrzebne a szesc i niestety owe piny sa strasznie niespasowane, chyba mimo wszystko wygodniej jest kupic w aso

to są najbardziej zbliżone...i generlanie siedzą... ceny w aso tych pinow były dość drogie

000979025 (14 zł szt)

000979242 (20 zł szt)

000979308 (32 zł szt)

teoretycznie po dwa piny na jeden kabel czyli jeden kabel równa się dwa piny

Opublikowano

Cena masakra. Możecie podać ile pinów potrzeba z danego ori numeru?

Opublikowano

z tego pdf co podałeś:

8szt x 000979025 (16 pinów)

3szt x 000979242 (6 pinów)

1szt x 000979308 (2 pinów)

co daje nam 24 szt (22 do wzmacniacza dwa do sygnału)

wygląda mi to na takie coś:

koszty 204 PLN :polew: :polew:

Opublikowano

nie nie, potrzeba nam 8pinow, reszta moze zostac ta co byla w starej wtyczce, dwa DUO, 6 srednich, reszta jest mala taka jak w starej wtyczce

Opublikowano

ja tam nie miałem problemu ze spasowaniem pinów...

Jak wrażenia... średnio.

Tzn. gra super ale mam problem który pojawił się po podpięciu przodu i nie moge go za cholere wyeliminować...

Po odpaleniu auta lub włączeniu jakiegoś odbiornika prądu (np. światła) pojawiają się zakłucenia na przednich głośnikach.

Lekkie buczenie, z dodatkowym świstem zależnym od obrotów silnika...

Jakby jakieś "przebicie od alternatora"...

Jak auto jest zgaszone to wszystko ustaje.

Dzisiaj wymianiłem kable sygnałowe na ekranowane (bo miałem zwykłe) i puściłem je inaczej niż głośnikowe (głośnikowe- podsufitką, sygnały- progami) ale buczenie zostało...

Już powoli kończą mi się pomysły co to może być...

Mam nadzieję że niebawem się z tym uporam i będe się mógł w pełni cieszyć z pięknego brzmienia BOSE.

Podkreślam że buczenie pojawiło się po podpięciu przodu. Wcześniej było wszysko ok. także stage 1 można śmiało robić a myśle że lada dzień będe znał rozwiązanie mojego problemu (mam nadzieję)

Opublikowano

A ekran wiązki do czego podpiąłeś? Jak do masy radia to OK - ale jak do masy auta to masz odpowiedź ;)

Opublikowano

A ekran wiązki do czego podpiąłeś? Jak do masy radia to OK - ale jak do masy auta to masz odpowiedź ;)

to jeszcze jeno zostało... wiesz jak to z Markiem wszystko na szybko :D nic na spokojnie :) człowiek w gorącej wodzie kompany.... zgodnie jak ze schematem jest jeszcze do podpiecia ekran... i mam nadzieje, że wszystko będzie ok.

Opublikowano

no i duupa k****. Ekran podpięty do masy we wzmacniaczu a jak buczało tak buczy. Już mam powoli tego dość... :kwasny: :kwasny: :kwasny:

Opublikowano

no i duupa k****. Ekran podpięty do masy we wzmacniaczu a jak buczało tak buczy. Już mam powoli tego dość... :kwasny: :kwasny: :kwasny:

pociesz się, bo ja walczę z tematem już od dawna i u mnie cisza, wcale nie gra (chyba mam uwalony wzmak, bo kable sprawdzałem i jest OK) i tak bym chciał żeby, chociaż coś zabuczało.

Może daj ten ekran jednak do radia a nie do wzmaka.

Opublikowano

no chyba to może być przyczyną.

Zamieniliśmy z Maćkiem sygnały przód-tył i sytuacja się odwróciła.

Przód czysto gra, tył gra i buczy.

Czyli coś jest jeszcze nie tak z tymi kablami sygnałowymi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...