Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jaka wielkosc kol i profil opony na polskie drogi


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

witam zastanawiam sie nad nowymi kolami do swojego i prosze o podpowiedz do jaki profil opony jest najlepszy do kol 17 bo w anglii wiekszosc ma ok 40 , 50 profil a wydaje mi sie ze takie to w polsce beda bardzo tlukly, napiszcie jaki wy macie i jak sie wam jezdzi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość to raczej ma 235/45 albo 225/45...

Ja mam 225/45 i jestem zadowolony :) Specjalnie nie odczułem różnicy w komforcie...

Za to ładnie się czuje auto - prowadzenie może być bardziej dokładne (to tak na plus, oprócz lepszego wyglądu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie ten profil 40 czy to mnie jest za maly na nasze szutru , nie wali albo nie wybiija za bardzo amorow?? a pozatym jak sie dobrze zaladuje avanta to d*pa siada kompletnie czy z takim duzym profilem kolo nie bedzie tarlo ?? teraz mam 15 zmieniam na wieksze z tad te pytania , dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam ze do 17stek bardziej optymalnym profilem bedzie 45 przy tym bedzie ciut wiecej komfortu niz na 40 , no chyba ze 18stki chcesz wrzucic wtedy tylko i wylacznie profil 40 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja widziałem że ktos do B6 wrzucił oponki pokroju 215/50!/17

Da sie tak w B5?

Bedzie trzeć? Nie chodzi o przekłamania licznika, ale wtedy obniżając auto o np 3cm bedzie większy prześwit niż obniżając o 3cm rzy profilu 45. A chodzi o komfort, troske o felgi i prześwit..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o 18' w B6? Bo wlasnie zastanawiam sie czy jak juz bede zmieniac to nie na 18 od razu. Tylko ze na naszych drogach moze byc malo fajnie :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie dobrze, mozesz zmieniac smialo, fakt faktem trzeba duzo bardziej uwazac i "nauczyc" sie jezdzic :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie z tym uwazaniem czasem jest problem. Codziennie do pracy jade przez cale miasto i niektore odcinki to po prostu koszmar, np ul. Wielicka brrr. Tam sie po prostu nie da ominac wertepow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie z tym uwazaniem czasem jest problem. Codziennie do pracy jade przez cale miasto i niektore odcinki to po prostu koszmar, np ul. Wielicka brrr. Tam sie po prostu nie da ominac wertepow.

Znajdź obiazd :D

Może wezmą sie za jej remont bo jest odcinek który jest ... który nie jest drogą..! To są muldy, nasypie snigu i już narciarze zasuwają..

Ma ktoś założone w B5 opony pokroju 205-225 profil 50 R 17 ? Ile obniżac itp itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś założone w B5 opony pokroju 205-225 profil 50 R 17 ? Ile obniżac itp itd..

różnica wyniesie może pół cm, może cm więc raczej luz... poza tym inaczej będzie wyglądać i mierzyć opona 205/50 i 225/50 tu akurat jest spora różnica - policz sobie

policzyłem-> 195/65 R15 powinny mieć średnicę 63,35 cm, co daje promień 31,67cm

analogicznie 225/50 R17 średnica 65,68 - promień 32,79 czyli auto będzie stało wyżej o całe 11 mm :rotfl:

w przypadku 205/50 R17 różnicy do oryginalnych kółek w praktyce nie będzie :wink:

Jak widać cała różnica w prezencji i masie rotowanej. Ze wskazaniem na prezencję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś założone w B5 opony pokroju 205-225 profil 50 R 17 ? Ile obniżac itp itd..

różnica wyniesie może pół cm, może cm więc raczej luz... poza tym inaczej będzie wyglądać i mierzyć opona 205/50 i 225/50 tu akurat jest spora różnica - policz sobie

policzyłem-> 195/65 R15 powinny mieć średnicę 63,35 cm, co daje promień 31,67cm

analogicznie 225/50 R17 średnica 65,68 - promień 32,79 czyli auto będzie stało wyżej o całe 11 mm :rotfl:

w przypadku 205/50 R17 różnicy do oryginalnych kółek w praktyce nie będzie :wink:

Jak widać cała różnica w prezencji i masie rotowanej. Ze wskazaniem na prezencję.

Te przeliczniki są na stronie podanej troche wczesniej..

Właśnie chodzi mi o walory estetyczne, czy samochód z większym profilem będzie trzbea więcej obiniżyć czy mniej w stosunku do tego z mniejszym profilema aby uzyskać ten sam efekt wizualny ;)

BTW, mi bardziej chodziło o coś pokroju 225/50 R17.. tam juz róznica większa, acz dalej dopuszczalna..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te przeliczniki są na stronie podanej troche wczesniej..

sorry nie zauważyłem - liczyłem sam na czuja, myślałem że o to Ci chodzić może..

Wizualnie Ci nie pomogę - dla mnie 195/65 na R15 jest ok :twisted: choć przy wymianie letnich opon założę pewnie 215/55 lub 205/60...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nikt nie wspomni jak sie jezdzi w koleinach ? przecież na 215 już jest kiepsko a co dopiero na 225 :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze na 235 i koleiny to faktycznie kiepska sprawa, ale da sie zyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...