Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wyciek oleju na łączeniu skrzyni z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jak w temacie zauważyłem wyciek oleju między skrzynią a silnikiem. miał ktoś taki przypadek? czy jest tam jakaś uszczelka czy trzeba uszczelniać na silikonie? Proszę o doradę i opinie. Z góry dziękuję :biggrin:

Opublikowano

Simering na wale korbowym. Trzeba wyciągać skrzynie biegów, sprzęgło z dwumasem i wymieniać ów simering z podstawką aluminiową. Koszt simeringu 150-180zł z elringa + robocizna w zależności od warsztatu około 250-300zł.

Opublikowano

Witaj

Możesz generalnie (narazie) z tym jeździć. W silnikach 1.9 TDi VP wzdłużnych jest mała konstrukcyjna wada. Przy wymianie oleju w momencie odkrecenia filtra zawsze stary olej zacieka po motorze w dół. Następnie podczas jazdy pęd powietrza przesuwa ten olej dalej po silniku, własnie po dole silnika. Już miałem takie przypadki błędnego zdiagnozowania uszkodzenia simeringu na wale korbowym a to był tylko własnie olej który zaciekł po wymianie. Żeby to dobrze zdiagnozować wsadz palec w dolne otowry rewizyjne (dwa) między silnik a skrzynie i jak wyjmiesz mokry to faktycznie masz do wymiany simering. Jeżeli nie... to tylko wszystko do umycia i dalszego kontrolowania.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witaj

Możesz generalnie (narazie) z tym jeździć. W silnikach 1.9 TDi VP wzdłużnych jest mała konstrukcyjna wada. Przy wymianie oleju w momencie odkrecenia filtra zawsze stary olej zacieka po motorze w dół. Następnie podczas jazdy pęd powietrza przesuwa ten olej dalej po silniku, własnie po dole silnika. Już miałem takie przypadki błędnego zdiagnozowania uszkodzenia simeringu na wale korbowym a to był tylko własnie olej który zaciekł po wymianie. Żeby to dobrze zdiagnozować wsadz palec w dolne otowry rewizyjne (dwa) między silnik a skrzynie i jak wyjmiesz mokry to faktycznie masz do wymiany simering. Jeżeli nie... to tylko wszystko do umycia i dalszego kontrolowania.

Pozdrawiam.

Lepiej pozno niz wcale :gwizdanie:

Czym najlepiej umyc? - mam to samo...[br]Dopisany: 22 Maj 2009, 11:00_________________________________________________

Dzięki za podpowiedź bo właśnie zauważyłem to po wymianie oleju. Jutro będę sprawdzał czy to napewno to. Dzięki. :biggrin:

Hej - daj znac jak diagnoza - czy w koncu byla to uszczelka czy zaciek?[br]Dopisany: 22 Maj 2009, 11:00_________________________________________________

a czy trzeba to wymieniać od razu? czy stanie się coś jak jescze wytrzymam miesiąc?

Dla potomnych info - moze sie zdarzyc, ze olej bedzie walil na sprzeglo, a te skolei moze zaczac sie slizgac i koncowo zepsuc :sick3:

Opublikowano

umnie dokladnie zawsze jest to samo przy wymianie filtra olejowego zawsze troche oleju poleci na silnik to pewnie i u kolegi swiru_2005 tez tak jest skoro pisze ze wypatrzyl to po wymianie oleju ale jak to sie mówi ostroznosci nigdy zawiele zostosuj sie do rady rogalottiego :hi:

Opublikowano

Są dwa rodzaje uszczelniaczy na wał. Jeden jest wbudowany na stałe w aluminiową ramkę, którą przykręca sie do bloku silnika i nie ma możliwości wymiany samego uszczelniacza tylko w komplecie. Jest również wersja z ramką, w którą można zabić uszczelniacz. W etce występują pod tym samym nr katalogowym 068 103 171 F.

Uszczelniacz Elring 342.093 rozmiar 85x105x11

026103181b.th.png

uszczelka potrzebna do wersji w wymienialnym uszczelniaczem 026103181B

068103171f.th.png

aluminiowa ramka z możliwością wymiany uszczelniacza 068103171F

p5210366.th.jpg

p5210367.th.jpg

Aluminiowa ramka z wmontowanym uszczelniaczem na stałe.

Opublikowano

Nie powinno.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, kenwood190 napisał:

Bo u mnie jest taki dziwny problem leci dość dużo oleju o oczywiście ubywa go z silnika, tylko dziwne że wyłącznie jak zgasi się silnik.

Wejdz pod auto i oblukaj dobrze w otworach na polaczeniu miski z blokiem.

Jak uszczelniacz puszcza konkret to olej wychodzi nawet gornym otworem w skrzyni.

W czasie jazdy moze go sila wyrzucac do skrzyni a jak staniesz dm nie kreci sie i jest jak jest..

Pisz jaki masz problem???

Opublikowano (edytowane)

Jaki silnik masz???

Jak nie leci z vacum to raczej na bank uszczelniacz.

Edytowane przez wesz82
Opublikowano

Jak wali olej tez gora to uszczelniacz na 99 procent.

Opublikowano

Chodzi o to ze jak wylatuje olej przez otwór na znak w skrzyni to uszczelniacz wału kaput.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...