Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Tuż przed zatrzymaniem. Jak np. jadę 130 i hamuję do 70 to nie dzieje się tak. To jest coś takiego jak przed tym zatrzymaniem hamuje, ale samochód jakby dalej chciał przyspieszać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To nie tarcze. Skrzynia na stół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym to może być spowodowane?

Trudno powiedzieć - CVT jest typem jednostki w której te same objawy mogą dotyczyć usterki innej części skrzyni... Sprawdziłbym dwumas i sprzęgło (nie wykluczam, że może być jeszcze coś innego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Koledzy, czas na pochwały dla Bartka!

Jedna z wielu historii o Multitroniku, która zakończyła się with happy the Endem :)

Kupiłem Audi A4 B6 bo wydawało mi się, że to okazja (pół ceny wartości rynkowej – z rzekomo uszkodzonym Tiptronikiem – po fakcie okazało się, że to Multitronic). Awaria polegała na częstym nie działaniu biegu wstecznego (po włączeniu R, samochód po prostu stał w miejscu) a przy jeździe do przodu szarpał co bywało nieznośne.

Gdy już uświadomiłem sobie jaką skrzynie posiadam i jakie to one są awaryjne i jak kosmicznie drogie są naprawy, przyznam ze się przeraziłem. Mało tego okazało się, że warsztatów, które wiedzą o co chodzi w Multitronikach jest naprawdę niewiele. Poza tym mieszkam na Cyprze gdzie nie mam mowy o fachowcu w tej dziedzinie. Skontaktowałem się z kilkoma firmami, gdzie telefonicznie opisałem usterki. Każda z firm była jednego zdania: „remont elementów mechanicznych, lub sprzedaż samochodu” (niech się inni martwią).

Któregoś razu natknąłem się na kontakt do kolegi Bart-S. Juz po pierwszej rozmowie udało mu się precyzyjnie zdiagnozować powód nieprawidłowości w działaniu mojej skrzyni (mimo, że samochodu nie widział osobiście). Bart-S udzielił mi wskazówek jak wyjąć sterownik skrzyni i wymienić olej ATF (uszkodzony sterownik wysłałem Bartkowi do naprawy do Polski).

Naprawa trwała zadziwiająco krótko, co mile mnie zaskoczyło. Wkrótce po tym otrzymałem i zamontowałem sterownik. Adaptację skrzyni przeprowadziliśmy „on-line” (Bart-S przez telefon udzielił wszystkich koniecznych wskazówek). Od tej pory wszystkie wyżej opisane problemy zniknęły jak ręką odjął. Trzeba też przyznać, iż koszt usługi w porównaniu z tym co proponowały inne firmy, był bardzo niski. W tej chwili to jedyny warsztat jaki znam w Polsce, który fachowo potrafi zająć się skrzynią Multitronic. 4RINGS SERVICE (bo tak nazywa się firma Bartka) oferuje swoje usługi nie tylko w Polsce – z tego co mi wiadomo, Bart-S pomaga też kolegom w UK a teraz dotarł też do mnie na Cypr ;)

Dziś pozostało mi tylko cieszyć się z komfortu jazdy moim A4 1.8T. W kolejnym samochodzie na pewno też będzie Multitronic.

Bratku, Wielkie Dzięki za Pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Koledzy, czas na pochwały dla Bartka!

Jedna z wielu historii o Multitroniku, która zakończyła się with happy the Endem :)

Kupiłem Audi A4 B6 bo wydawało mi się, że to okazja (pół ceny wartości rynkowej – z rzekomo uszkodzonym Tiptronikiem – po fakcie okazało się, że to Multitronic). Awaria polegała na częstym nie działaniu biegu wstecznego (po włączeniu R, samochód po prostu stał w miejscu) a przy jeździe do przodu szarpał co bywało nieznośne.

Gdy już uświadomiłem sobie jaką skrzynie posiadam i jakie to one są awaryjne i jak kosmicznie drogie są naprawy, przyznam ze się przeraziłem. Mało tego okazało się, że warsztatów, które wiedzą o co chodzi w Multitronikach jest naprawdę niewiele. Poza tym mieszkam na Cyprze gdzie nie mam mowy o fachowcu w tej dziedzinie. Skontaktowałem się z kilkoma firmami, gdzie telefonicznie opisałem usterki. Każda z firm była jednego zdania: „remont elementów mechanicznych, lub sprzedaż samochodu” (niech się inni martwią).

Któregoś razu natknąłem się na kontakt do kolegi Bart-S. Juz po pierwszej rozmowie udało mu się precyzyjnie zdiagnozować powód nieprawidłowości w działaniu mojej skrzyni (mimo, że samochodu nie widział osobiście). Bart-S udzielił mi wskazówek jak wyjąć sterownik skrzyni i wymienić olej ATF (uszkodzony sterownik wysłałem Bartkowi do naprawy do Polski).

Naprawa trwała zadziwiająco krótko, co mile mnie zaskoczyło. Wkrótce po tym otrzymałem i zamontowałem sterownik. Adaptację skrzyni przeprowadziliśmy „on-line” (Bart-S przez telefon udzielił wszystkich koniecznych wskazówek). Od tej pory wszystkie wyżej opisane problemy zniknęły jak ręką odjął. Trzeba też przyznać, iż koszt usługi w porównaniu z tym co proponowały inne firmy, był bardzo niski. W tej chwili to jedyny warsztat jaki znam w Polsce, który fachowo potrafi zająć się skrzynią Multitronic. 4RINGS SERVICE (bo tak nazywa się firma Bartka) oferuje swoje usługi nie tylko w Polsce – z tego co mi wiadomo, Bart-S pomaga też kolegom w UK a teraz dotarł też do mnie na Cypr ;)

Dziś pozostało mi tylko cieszyć się z komfortu jazdy moim A4 1.8T. W kolejnym samochodzie na pewno też będzie Multitronic.

Bratku, Wielkie Dzięki za Pomoc!

Tomku cieszę się, że mogłem pomóc i że jesteś zadowolony z usługi - no i dziękuję za TAKĄ reklamę :notworthy:

Życzę jak wszystkim Multitronikowiczom - bezawaryjnej jazdy :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie...kupilem drugie A4 B6 z uszkodzonym multitroniciem ale swiadomie... Skrzynia szarpala przy niskich obrotach i przy hamowaniu... W sobote wyciagnelem skrzynie i okazalo sie ze jest zuzyty lanuch... ale skoro juz rozkrecilem skrzynie to juz wymienie sprzego na 7 lameli, zdziwilo mnie to co znalazlem przyczepionego do filtra magnetycznego czy ktos moglby zerknac na zdjecie i powiedziec czy to wogole powinno byc w skrzynii??

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f10fcb5cff9f3d0c.html

A tu zdjecia lancucha, widac ze jest tak starty ze w niektorych miejscach juz doszlo do zabezpieczen i lancuch zaczal sie rozsypywac po zdjeciu go z biezni:)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/414dcc0b46b671b1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9cc6e59c92d63f47.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frossty sprawdz czy niemasz w silniku bledow odnosnie Vacum Pompy.... moze to byc glownym powodem... ona odpowiada za cisnienie hamulcow, czyli jezeli stajesz pod gorka aby auto sie neistaczalo pompa dobija cisnienie, jak nie dziala niema takiej mozliwosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było Rafał ostatnio na głównej ! Ale ty chyba nie widziałeś bo siedziałeś w garażu ! Jak tam primavera już u Was ? :decayed: Pozdrawiam

Ps. Filmik ciekawy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze ze ciezko jest codziennie siedziec na forum i czytac wszystko :) Skad wiedziales :)Dzis juz 23C bylo a na sloncu bez klimy nieda sie jezdzic hehe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich znawców multi

a wiec tak od kilku dni jestem posiadaczem audi A4 B6 silnik 2,5 tdi [bDG] skrzynia multi [HPR]

czy szczęśliwym to się okaże w praniu

auto jest z 2004 roku miesiąc listopad

historii serwisowej auta jako tako nie mam ( potwierdzałem tylko w serwisie skody i te 237 000 km wydaje się wiarygodne)

dane z czytane z vag

8E1 910 155 S V30 01J 2,5 TDI RdW 3261

0000001 Imp: 138 WSC 50547

Garaet 86321

Z tego co się dowiedziałem jest to skrzynia tzw 7-dmio lalmelowa ??? prawda ????

Jak wygląda z awaryjnością tej skrzyni.

We wtorek jestem umówiony na wymianę oleju (poprzedni właściciel tego nie czynił) a zrobił autkiem ok 25 tyś km

Z uwagi że przesiadłem się z Passata 2,5 tdi silnik BDG ze skrzynią tip tronic na tu opisywane auto styl jazdy jest troszkę inny :wink:

z moich dwu dniowych obserwacji (zrobione ok 200km) auto w porównani z skrzynia tip jest płynniejsze bardziej ciche i przyjemniejsze w prowadzeniu.

Martwi mnie jedno spostrzeżenie

otóż nie wiem czy to mogło być spowodowane śliską nawierzchnią podczas przejazdu przez rondo (skręt prawo lewo przy prędkości ok 40 km/h w trakcie hamowania) odczułem wrażenie jak by silnik albo skrzynia miała jakieś drobne przerwy w pracy - no chyba ze tak zachowało sie ESP / ASR

mam tez wrażenie że podczas hamowania na samym końcu chwilę przed zatrzymaniem są odczuwalne mikro szarpnięcia ( jutro jeszcze zmienię opony z tylu bo mam wrażenie że są prze hamowane)

ogólnie jeżeli chodzi o przyspieszanie czy to delikatne czy bardziej gwałtowne skrzynia pracuje cicho, płynnie. Tryb sport jak i ręczna zmiana biegów działają beż niepokojących objawów ( tak mi się wydaje :))

proszę o spostrzeżenia i sugestię dotyczące mojego postu

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich znawców multi

a wiec tak od kilku dni jestem posiadaczem audi A4 B6 silnik 2,5 tdi [bDG] skrzynia multi [HPR]

czy szczęśliwym to się okaże w praniu

auto jest z 2004 roku miesiąc listopad

historii serwisowej auta jako tako nie mam ( potwierdzałem tylko w serwisie skody i te 237 000 km wydaje się wiarygodne)

dane z czytane z vag

8E1 910 155 S V30 01J 2,5 TDI RdW 3261

0000001 Imp: 138 WSC 50547

Garaet 86321

Z tego co się dowiedziałem jest to skrzynia tzw 7-dmio lalmelowa ??? prawda ????

Jak wygląda z awaryjnością tej skrzyni.

We wtorek jestem umówiony na wymianę oleju (poprzedni właściciel tego nie czynił) a zrobił autkiem ok 25 tyś km

Z uwagi że przesiadłem się z Passata 2,5 tdi silnik BDG ze skrzynią tip tronic na tu opisywane auto styl jazdy jest troszkę inny :wink:

z moich dwu dniowych obserwacji (zrobione ok 200km) auto w porównani z skrzynia tip jest płynniejsze bardziej ciche i przyjemniejsze w prowadzeniu.

Martwi mnie jedno spostrzeżenie

otóż nie wiem czy to mogło być spowodowane śliską nawierzchnią podczas przejazdu przez rondo (skręt prawo lewo przy prędkości ok 40 km/h w trakcie hamowania) odczułem wrażenie jak by silnik albo skrzynia miała jakieś drobne przerwy w pracy - no chyba ze tak zachowało sie ESP / ASR

mam tez wrażenie że podczas hamowania na samym końcu chwilę przed zatrzymaniem są odczuwalne mikro szarpnięcia ( jutro jeszcze zmienię opony z tylu bo mam wrażenie że są prze hamowane)

ogólnie jeżeli chodzi o przyspieszanie czy to delikatne czy bardziej gwałtowne skrzynia pracuje cicho, płynnie. Tryb sport jak i ręczna zmiana biegów działają beż niepokojących objawów ( tak mi się wydaje :))

proszę o spostrzeżenia i sugestię dotyczące mojego postu

pozdrawiam

Z podanych informacji wynika, że sprzęgło masz 7 płytkowe. Wymień ATF, pojeździj trochę i daj znać czy coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jutro wymienię ATF, po testuję adiego i dam znać co i jak - dzieki za szybką odpowiedz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się nad sprawdzeniem mocy na hamowni, ale boję się, że ten zabieg nie będzie zdrowy dla multitronica... co o tym myślicie ? sprzęgło 6 lameli,silnik 1.8t BFB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się nad sprawdzeniem mocy na hamowni, ale boję się, że ten zabieg nie będzie zdrowy dla multitronica... co o tym myślicie ? sprzęgło 6 lameli,silnik 1.8t BFB

Jeśli możesz, dowiedz się jak wygląda procedura hamowania automatu (jakie czynności po kolei się wykonuje - pozycje lewarka w poszczególnych fazach itd.). Na podstawie tego info postaram się odpowiedzieć jaki ma to wpływ na działanie skrzyni i czy jest niebezpieczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz, dowiedz się jak wygląda procedura hamowania automatu (jakie czynności po kolei się wykonuje - pozycje lewarka w poszczególnych fazach itd.). Na podstawie tego info postaram się odpowiedzieć jaki ma to wpływ na działanie skrzyni i czy jest niebezpieczne...

niestety nie znam dokładnego przebiegu procesu sprawdzania auta na hamowni, ale jak będę miał okazję to się dowiem i dam ci znać .Myślę że to po krótce wygląda tak, że auto dostaje w "palnik" na każdym biegu, stąd moje wątpliwości co do bezpieczeństwa tego zabiegu dla multitronica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...