Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Szarpanie tak, ale chrobotanie nie

i autko na wzniesieniu jak sie zatrzymam to po puszczeniu hamulca nie rusza do przodu tylko zatrzymuje sie w miejscu, dopiero musze dodać gazu, tak ma byc? Czy powinno mieć sile zeby pełzać do gory?

Edytowane przez fx552
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

5 godzin temu, fx552 napisał:

Szarpanie tak, ale chrobotanie nie

i autko na wzniesieniu jak sie zatrzymam to po puszczeniu hamulca nie rusza do przodu tylko zatrzymuje sie w miejscu, dopiero musze dodać gazu, tak ma byc? Czy powinno mieć sile zeby pełzać do gory?

To zależy jak stromy podjazd - przy odpowiednio dużym kącie może nie ruszyć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.03.2017 o 21:35, Bart-S napisał:

To zależy jak stromy podjazd - przy odpowiednio dużym kącie może nie ruszyć ...

Bart, 

dziekuję za odpowiedź,

co uważasz na temat gruchotania? czy może to byc ze skrzyni? na przykład zluzowany łańcuch wpadajacy w wibracje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fx552 napisał:

Bart, 

dziekuję za odpowiedź,

co uważasz na temat gruchotania? czy może to byc ze skrzyni? na przykład zluzowany łańcuch wpadajacy w wibracje?

Nie ma takiej możliwości - hałas nie ma nic wspólnego ani z łańcuchem ani z wibracjami. Tylko na podstawie Twojego opisu nie ma szans na postawienie jakiejkolwiek diagnozy - powtarzam tak jak pozostałym... Jazda próbna i analiza problemu na pracującym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Bart-S napisał:

Nie ma takiej możliwości - hałas nie ma nic wspólnego ani z łańcuchem ani z wibracjami. Tylko na podstawie Twojego opisu nie ma szans na postawienie jakiejkolwiek diagnozy - powtarzam tak jak pozostałym... Jazda próbna i analiza problemu na pracującym aucie.

Dziekuje za odpowiedź,

a czy w ogole taki hałas moze pochodzic ze skrzyni biegów? Czy może szukać kłopotu w jakimś napinaczu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, fx552 napisał:

Dziekuje za odpowiedź,

a czy w ogole taki hałas moze pochodzic ze skrzyni biegów? Czy może szukać kłopotu w jakimś napinaczu? 

Błagam... Nie słyszałem dźwięku, nie wiem jaką ma charakterystykę, skąd dokładnie dobiega.. na jakiej podstawie mam odpowiedzieć na to pytanie? :)

 

Potencjalnie to może być wszystko - kanał, podnośnik i szukamy źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Drugi mój post i już awaria (chyba).

Audi A4 B7 2,0 ALT, Skrzynia Multitronic  HDZ, produkcja koniec grudnia 2005, pierwsza rej 02.2007

Samochód kupiony początkiem grudnia 2016 z przebiegiem 89tys. z niemieckiego salonu VW, pozostawiony w rozliczeniu. Zrobiony (niby) duży przegląd i między innymi wymiana oleju w skrzyni multitronic. W książce wpisana po raz pierwszy choć interwał to 60 tys. a przy 63 tys nie zaznaczono wymiany (zaznaczono, że nie wymieniano). Przy ok 96 tys zaczęła mrugać na czerwono na wyświetlaczu fraza PRNDS i w tym czasie zgubił się wsteczny. Powrót do P i z powrotem na R rozwiązał problem. Po tym incydencie od czasu do czasu "miga" PRNDS i sam się wyłącza w czasie jazdy albo po ponownym uruchomieniu silnika. Czasem tydzień nic się nie dzieje a czasem kilka razy dziennie. Kiedy nie było chwilowo wstecznego w PRNDS nie było podświetlone R. Raz zdarzyło mi się po przejechaniu progu zwalniającego i "dodaniu gazu", że nie było biegu tylko silnik wszedł na wysokie obroty jakby był na "luzie". 

Zerkałem na te screeny na początku tematu ale coś nie bardzo ogarniam.

Jak szczegółowo rozpoznać rodzaj skrzyni po VIN-ie albo klejce z kodami wyposażenia? Jak rozpoznać liczbę lamel w skrzyni (cokolwiek to znaczy)? Czy może to być wina jakiejś luźnej wtyczki (takie pobożne życzenie ;-)).  Czy można jeździć "z takim czymś" czy raczej jest to niewskazane? Samochód jeździ dużo i jest potrzebny do roboty jak powietrze do oddychania.

Postaram się podłączyć komputer i jakieś błędy (jeśli są) ogarnąć.

Nie ukrywam, że jestem przerażony bo padła mi skrzynia w drugim aucie i jestem na etapie jego składania, na które to musiałem posiłkować się kredytem i druga w Audi to byłby gwóźdź do trumny chyba. 

P.S. Pierwszy objaw pojawił się dzień przed zagazowaniem więc to pewnie nie to, choć zapytam czy takie objawy mogą wynikać z regulacji instalacji gazowej?

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez paniki - temat do ogarnięcia. Zacznij od podłączenia się do ECU skrzyni i odczytania błędów bo to wyjście do jakiejkolwiek diagnostyki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Bart-S

Jak tylko będę coś wiedział odezwę się. Żona w piątek podjedzie do warsztatu i zobaczymy co powiedzą, ja nie będę miał takiej możliwości w tym tyg.

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja o taki drobiazg zapytam: gdy ruszam z miejsca pierwszy raz po nocowaniu to w trakcie ruszania slysze takie ciche gruchniecie. I juz pozniej tego nnie ma, pojawi sie po kolejnym nocowaniu albo po calym dniu na mrozie np gdy jestem w pracy. To normalne? mam b6 w manualu i dokladnie to samo sie dzieje. Dodatkowo slysze tez lancuch skrzyni w czasie jazdy - bardzo cichy charakterystyczny szum. Czy lancuch jest slyszalny czy ja wydziwiam lub mam problem? Totalny brak problemow ze skrzynia - pytam prewencyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zamek1200 napisał:

A ja o taki drobiazg zapytam: gdy ruszam z miejsca pierwszy raz po nocowaniu to w trakcie ruszania slysze takie ciche gruchniecie. I juz pozniej tego nnie ma, pojawi sie po kolejnym nocowaniu albo po calym dniu na mrozie np gdy jestem w pracy. To normalne? mam b6 w manualu i dokladnie to samo sie dzieje. Dodatkowo slysze tez lancuch skrzyni w czasie jazdy - bardzo cichy charakterystyczny szum. Czy lancuch jest slyszalny czy ja wydziwiam lub mam problem? Totalny brak problemow ze skrzynia - pytam prewencyjnie

Wydziwiasz... łańcucha nie słychać. To gruchnięcie o którym piszesz to test pompy ABS (tak ma być).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hay, chcialbym sie dowiedziec jaka mam skrzynie, czy juz kiedys byla wymieniana czy tez nie,. da sie to gdzieś sprawdzic? i ewentualnie jej przebieg :D?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kamil Pawlak napisał:

Hay, chcialbym sie dowiedziec jaka mam skrzynie, czy juz kiedys byla wymieniana czy tez nie,. da sie to gdzieś sprawdzic? i ewentualnie jej przebieg :D?

 

Jeśli Twój opis się zgadza to masz 2.5TDI AYM 155KM a ten wychodził z dwiema skrzyniami Multitronic - FSL lub (znacznie rzadziej spotykana) JKX.

Co aktualnie znajduje się na aucie możesz spróbować potwierdzić odczytując oznaczenia z korpusu skrzyni biegów (blisko korków upustowego i kontrolnego jest kawałek płaskiej powierzchni na której jeśli nie jest przytarta powinieneś odnaleźć ciąg znaków zawierający w/w oznaczenie). To samo jest na flanszy górnej skrzyni - na łączeniu skrzyni i silnika ale tam będzie znacznie trudniej zajrzeć (nawet jeśli uda Ci się jakoś doświetlić przestrzeń za blokiem silnika to i tak to miejsce zwykle jest mocno zabrudzone co uniemożliwia odczyt).

Przebiegu za bardzo nie ma jak potwierdzić - jedyną pomocą będzie wgląd do historii serwisowej auta (czyli kontakt z ASO lub znajomy w ASO).

 

Przy okazji - popraw opis... Napęd masz FWD a kod silnika AYM.

Edytowane przez Bart-S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po raz kolejny

Wczoraj Żona była u mechaników i stwierdzili, że trzeba wymienić jakieś tarczki,tarcze. Błędy pokasowali i mają dać znać z wyceną. Udało mi się podłączyć ją dzisiaj, bo znowu zaczął mrugać PRNDS i oto wynik.

Pokazał się tylko jeden błąd: 

17090 czujnik zakresu przełożeń skrzyni biegów (F125)- nieakceptowalny sygnał, kod usterki P0706.

Co to może być?

Pozdrawiam  

Tomek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.03.2017 o 20:49, Bart-S napisał:

Jeśli Twój opis się zgadza to masz 2.5TDI AYM 155KM a ten wychodził z dwiema skrzyniami Multitronic - FSL lub (znacznie rzadziej spotykana) JKX.

Co aktualnie znajduje się na aucie możesz spróbować potwierdzić odczytując oznaczenia z korpusu skrzyni biegów (blisko korków upustowego i kontrolnego jest kawałek płaskiej powierzchni na której jeśli nie jest przytarta powinieneś odnaleźć ciąg znaków zawierający w/w oznaczenie). To samo jest na flanszy górnej skrzyni - na łączeniu skrzyni i silnika ale tam będzie znacznie trudniej zajrzeć (nawet jeśli uda Ci się jakoś doświetlić przestrzeń za blokiem silnika to i tak to miejsce zwykle jest mocno zabrudzone co uniemożliwia odczyt).

Przebiegu za bardzo nie ma jak potwierdzić - jedyną pomocą będzie wgląd do historii serwisowej auta (czyli kontakt z ASO lub znajomy w ASO).

 

Przy okazji - popraw opis... Napęd masz FWD a kod silnika AYM.

 Dzieki za informacje..

Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni.. Wiem że trzeba zalać oryginalny olej do skrzy Castrolu (ponoć najlepszy)

I teraz rodzi sie pytanie jaka forme wybrać.. dynamiczna? czy ta opcja w której jest wymieniane 40/60%? 

Przebieg auta do 285 tys, Skrzynia była juz raz wymieniana przy ok 150 tys, wiec sprawa wygląda tak czy jak by wymienił olej cały nie pojawiłyby się luzy czy coś w tym rodzaju?

Mechanik mowil mi zeby przeprowadzic ta metod dynamczn + wymienic filtr i uszczelke.. ale nie ejstem co do tego przekonany..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dzieki za informacje..
Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni.. Wiem że trzeba zalać oryginalny olej do skrzy Castrolu (ponoć najlepszy)
I teraz rodzi sie pytanie jaka forme wybrać.. dynamiczna? czy ta opcja w której jest wymieniane 40/60%? 
Przebieg auta do 285 tys, Skrzynia była juz raz wymieniana przy ok 150 tys, wiec sprawa wygląda tak czy jak by wymienił olej cały nie pojawiłyby się luzy czy coś w tym rodzaju?
Mechanik mowil mi zeby przeprowadzic ta metod dynamczn + wymienic filtr i uszczelke.. ale nie ejstem co do tego przekonany..

Żaden Castrol tylko ori olej z ASO..

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po raz kolejny
Wczoraj Żona była u mechaników i stwierdzili, że trzeba wymienić jakieś tarczki,tarcze. Błędy pokasowali i mają dać znać z wyceną. Udało mi się podłączyć ją dzisiaj, bo znowu zaczął mrugać PRNDS i oto wynik.
Pokazał się tylko jeden błąd: 
17090 czujnik zakresu przełożeń skrzyni biegów (F125)- nieakceptowalny sygnał, kod usterki P0706.
Co to może być?
Pozdrawiam  
Tomek
 

Niech się Bartek odezwie ale blędy na sterownik bardziej wskazują a nie remont sprzęgieł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko o kolor oleju jaki powinien mieć kolor olej do skrzyni multi o oznaczeniu G052180A2 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie  Exeo 2012 skrzynia ndj strasznie szarpie przy przyspieszaniu. Nie wiem czy ryzykować i wymieniać olej bo to podobno pomaga czy od razu pchać manual 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.04.2017 o 10:57, titus tommy napisał:

Witam po raz kolejny

Wczoraj Żona była u mechaników i stwierdzili, że trzeba wymienić jakieś tarczki,tarcze. Błędy pokasowali i mają dać znać z wyceną. Udało mi się podłączyć ją dzisiaj, bo znowu zaczął mrugać PRNDS i oto wynik.

Pokazał się tylko jeden błąd: 

17090 czujnik zakresu przełożeń skrzyni biegów (F125)- nieakceptowalny sygnał, kod usterki P0706.

Co to może być?

Pozdrawiam  

Tomek

 

Na podstawie tego błędu dostałeś informację aby wymienić sprzęgło???? :facepalm: To opinia osoby nie mającej pojęcia o tej skrzyni :/

Zawartość dodana 1 minute later
41 minut temu, predki74 napisał:

Witam mam pytanko o kolor oleju jaki powinien mieć kolor olej do skrzyni multi o oznaczeniu G052180A2 

Żółto-jasnobrązowy...

Zawartość dodana 2 minutes later
26 minut temu, davidlive napisał:

Panowie  Exeo 2012 skrzynia ndj strasznie szarpie przy przyspieszaniu. Nie wiem czy ryzykować i wymieniać olej bo to podobno pomaga czy od razu pchać manual 

Przyjedź - przejadę się to zobaczymy co naprawdę się dzieje... Wymiana oleju nie rozwiąże problemu...

Zawartość dodana 5 minutes later
Dnia 1.04.2017 o 15:08, Kamil Pawlak napisał:

 Dzieki za informacje..

Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni.. Wiem że trzeba zalać oryginalny olej do skrzy Castrolu (ponoć najlepszy)

I teraz rodzi sie pytanie jaka forme wybrać.. dynamiczna? czy ta opcja w której jest wymieniane 40/60%? 

Przebieg auta do 285 tys, Skrzynia była juz raz wymieniana przy ok 150 tys, wiec sprawa wygląda tak czy jak by wymienił olej cały nie pojawiłyby się luzy czy coś w tym rodzaju?

Mechanik mowil mi zeby przeprowadzic ta metod dynamczn + wymienic filtr i uszczelke.. ale nie ejstem co do tego przekonany..

Nie jestem pewny czy Castrol jest producentem oryginalnego oleju... W Multitroniku nie robi się dynamicznej wymiany ATF. Co wspólnego ma mieć wymiana oleju z pojawieniem się luzów???? Filtr i uszczelka? Kurde panowie czytam to co Wam wkładają do głowy i widzę, że co warsztat to ciekawsze pomysły :facepalm:

Edytowane przez Bart-S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...