Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A mozna robic dolewki z innych oleji np castrola mysle o tych samych parametrach czy się zważa?

Dobra wypowiedzi nie bylo :-) jak zrobie dolewke ori oleju do skrzyni a mam żółty to cos sie stanie?

dzisiaj jak zaparkowalem samochod na sniegu i potem jak przyszedlem wrzucilem d i nie chciał jchac wrzucilem r cofnal sie kawalek a pozniej na d ruszych co to moze byc .a druga sytuacja wlczylem auto nie spuscilem recznego wrzucilem R spuscilem i chciałem wyjechac i pojawil sie napis brake duzy co to moze byc?.Zgasilem i wlaczylem samochod problem sie rozwiazał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jaka to skrzynia 01J301383T ?

To nie jest oznaczenie skrzyni.

A mozna robic dolewki z innych oleji np castrola mysle o tych samych parametrach czy się zważa?

Dobra wypowiedzi nie bylo :-) jak zrobie dolewke ori oleju do skrzyni a mam żółty to cos sie stanie?

dzisiaj jak zaparkowalem samochod na sniegu i potem jak przyszedlem wrzucilem d i nie chciał jchac wrzucilem r cofnal sie kawalek a pozniej na d ruszych co to moze byc .a druga sytuacja wlczylem auto nie spuscilem recznego wrzucilem R spuscilem i chciałem wyjechac i pojawil sie napis brake duzy co to moze byc?.Zgasilem i wlaczylem samochod problem sie rozwiazał

Chyba za bardzo się przejmujesz... Oleju się nie miesza - leje się zawsze oryginał (to dla tej skrzyni jak "Ojcze Nasz..."). To że nie chciał ruszyć na śniegu mnie nie dziwi - aby przejść do trybu pełzania potrzebna jest pewna tolerancja odnośnie warunków ruszania... To tak jakbyś chciał podjechać pod krawężnik stojąc bezpośrednio przed nim - też nie podjedziesz (ale jak dasz mu np. 0,5m na rozbujanie się to podjedzie).

Co do "BRAKE" - nic się nie stało, sekwencja działań źle wykonana i sterownik ABS zgłupiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje jeszcze raz za wszystko.Zreszta przyjade do Ciebie to mi olej wymienisz :D bo nie wiem jaki byl wczesniej i mysle ze mi tez ogarniesz te 2 przewody kolo skrzyni co ida olejowe bo na srubunkach troche mi się pocą hehe zreszta zobaczysz co w skrzyni piszczy :) a kiedy mam sie przejmować? jak wskoczy tryb awaryjny hehe


Dzisiaj rano podczas wlqczenia silnika podświetlily sie wszystkie biegi a potem bylo ok co to może byc po ponownym uruchomieniu nic takiego nie bylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano podczas wlqczenia silnika podświetlily sie wszystkie biegi a potem bylo ok co to może byc po ponownym uruchomieniu nic takiego nie bylo

Odczyt błędów ze sterownika skrzyni biegów coś podpowie w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wibracje ustają po odpuszczeniu pedału przyśpieszenia?

Wibracje nie zanikają całkowicie ale po odpuszczeniu pedału przyspieszenia są mniej odczuwalne i zanika charakterystyczne buczenie które występuje przy przyspieszaniu.

zmieniły się też wartości w logach , zamieszczę poniżej.

Bart-S prosze pomóż mi zdiagnozować jak najszybciej usterkę .

W kraju w którym mieszkam totalny brak specjalistów od multitroniców , muszę jak najszybciej sprowadzić części i naprawić problem w miare możliwości naprawa max 3 dni .nie mogę postawić auta na czas nieokreślony.

Będe bardzo wdzięczny i zobowiązany za pomoc.

:decayed: Problem usuniety,

usterka nie zwiazana ze skrzynią , przyczyna okazał się zapchany katalizator.

pozdr.

Edytowane przez Vikingis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wibracje ustają po odpuszczeniu pedału przyśpieszenia?

Wibracje nie zanikają całkowicie ale po odpuszczeniu pedału przyspieszenia są mniej odczuwalne i zanika charakterystyczne buczenie które występuje przy przyspieszaniu.

zmieniły się też wartości w logach , zamieszczę poniżej.

Bart-S prosze pomóż mi zdiagnozować jak najszybciej usterkę .

W kraju w którym mieszkam totalny brak specjalistów od multitroniców , muszę jak najszybciej sprowadzić części i naprawić problem w miare możliwości naprawa max 3 dni .nie mogę postawić auta na czas nieokreślony.

Będe bardzo wdzięczny i zobowiązany za pomoc.

:decayed: Problem usuniety,

usterka nie zwiazana ze skrzynią , przyczyna okazał się zapchany katalizator.

pozdr.

Jak widać nie zawsze skrzynia :) Tylko niektórym uparciuchom ciężko to przetłumaczyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odnosnie mojego wczesniejszego postu bledy skrzyni zasilanie napieciowe przerwa i brak komunikacji sterownik silnika i prady kanal 6 0.51Ampera potem 0.33 Ampera Usunąłem błędy i wszystko w normalnie.Prady sa normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,jestem nowy na tym forum i chciałem zapytać bardziej doświadczonych kolegów o pewne sprawy.Zadałem pytania Bartowi jako specowi ,ale może nie ma zbyt wiele czasu ,więc może ktoś inny odpowie mi na moje pytania. W zeszłym roku styczniu ,kupiłem w niemczech AUDI A4 model B6 `02 2.4 V6 170 PS (oczywiście multitronic) ,przebieg 270 000 .Skrzynia sprawiała sie idealnie do momentu wymiany przez pseudomechanika oleju w skrzyni (polecił mi go kolega/niby spec od automatów). Nie mogę nażekać gdż skrzynia dalej pracuje prawie,że idealnie ALE miesiąc po tej wymianie ,zauważyłem ,że na wstecznym biegu czasami (3-4 razy w miesiącu) przy puszczeniu pedału hamulca auto szarpie i do tego jest tak silne uderzenie od strony skrzyn biegów jak by koń kopnął. Auto nie gaśnie ale tak być nie powinno, to szarpanie jest na prawdę mocnę.Zaznaczam,że tylko na wstecznym biegu.Niewiem czy ma to jakieś znaczenie ,ale często odłączam aku na noc gdyż coś jest nie tak chyba z elektryką . Mm już drugi nowy akumulator w krótkim czasie i gdy auto postoi nieuzywane przez 3 dni to akumulator jest już totalnie wyładowany. ELEKTRYK SPRAWDZAŁ i powiedział ,że ładowanie jest w normie (MOŻE KTOŚ SIE JUŻ Z WAS SPOTKAŁ Z TAKIM PRZYPADKIEM I MA POMYSŁ ,CO MOŻE TAK WYSYSAĆ AKU?) I teraz pytanie ,czy wymiana oleju przez mechanika ma coś wspólnego z tym szarpaniem czy jest to po prosty zbieg okoliczności i skrzynia zaczyna sie już sypać? Wiem,że olej który zalewał mechanior to FEBI o kolorze słomkowym ,mówił że to zamiennik ATF o tych samych parametrach. Chce wymienic znowu olej i natrafiłem na takie oleje na niemieckim ebay. I teraz pytanie ,gdyż w opisie jest dokładna informacja ,że wszystkie są do skrzyni MULTITRONIC CVT. Czy one wszystkie nadają sie do tej skrzyni? Jeśli nie to jak jest między nimi różnica?

G 052 180 A2

G 052 182 A2

G 052 516 A2

Muszę dodać,że jeżdże całe życie automatami ,ale do tej pory nie miałem tak komfortowej skrzyni,jest to po prostu megapoezja.Miałem merca w automacie ,żona ma DSG w Passacie ,ale obje skrzynie sie chowają jesli chodzi o komfort pracy i przełożeń w porównaniu z Multitronic.

Czy w przypadku mojego auta jest sens/możliwość wymiany sprzęgła na 7 lameli,jaki to koszt? Czy bez podłączenia VAGA można po moim roczniku auta jednoznacznie powiedzięć czy mam w miarę dobry sterownik i soft? Dziękuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj... Jestem w trakcie przeprowadzki, dlatego kontakt ze mną jest utrudniony (nie odpisuję w trybie "instant").

Olej który powinieneś kupić to G 052 180 A2 - sam nie stosuję zamienników (chyba że na wyraźne życzienie klienta).

2.4 V6 nie posiada sprzęgła w wersji 7 płytkowej. Opisany przez Ciebie problem nie będzie też powodowane samym faktem zalania fluidu FEBI (no chyba, że podczas wymiany oleju zrobiono coś nie tak - ale nie będę tutaj polemizował, nie na wróżeniu polega diagnostyka tej skrzyni). Uszkodzenie moim zdaniem mechaniczne - aby powiedzieć coś więcej, muszę przejechać się autem i przeanalizować dane ze sterownika skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź.Czy jest możliwe ,że ta skrzynia (w teorii wadliwa) przy takim przebiegu jak mam ,czyli ponad 270 tyś mogła działać bez żadnej naprawy przez tak długi czas ? Czy raczej była już robiona przez helmuta w niemczech?Czy wiadomo kto robi olej dla ATF? I dlaczego tak wiele ludzi odradza olej firmy Febi skoro jest o tej samej specyfikacji a z drugiej strony nie jest to firma "krzak" tylko pożądna firma.Dzięki raz jeszcze za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź.Czy jest możliwe ,że ta skrzynia (w teorii wadliwa) przy takim przebiegu jak mam ,czyli ponad 270 tyś mogła działać bez żadnej naprawy przez tak długi czas ? Czy raczej była już robiona przez helmuta w niemczech?Czy wiadomo kto robi olej dla ATF? I dlaczego tak wiele ludzi odradza olej firmy Febi skoro jest o tej samej specyfikacji a z drugiej strony nie jest to firma "krzak" tylko pożądna firma.Dzięki raz jeszcze za odpowiedź.

Silniki BDV i BDW charakteryzuje mały maksymalny moment obrotowy - a to jest dobre dla skrzyni (Multitroniki w benzyniakach wytrzymują dłużej). Dlatego skrzynia mogła jeździć tyle czasu bez żadnych napraw...

Do tej pory nie ustaliłem kto jest producentem oleju sprzedawanego w serwisie ale na pewno nie jest to Febi - choć wydaje się najbardziej zbliżony. "Zgodny ze specyfikacją" to pojęcie które przyjmuje papier... Nie będę tutaj opisywał swoich badań - musisz mi po prostu zaufać... Skoro mówię, abyście lali olej z ASO to tak róbcie ;) Jak dowiem się kiedyś kto jest producentem tego fluidu, na pewno taką informację udostępnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM PANOWIE. CZY MA KTOŚ MOŻE DOSTĘP DO TAŃSZYCH FILTRÓW (wewnętrznego i zewnętrznego)WYSTEPUJĄCYCH W MULTITRONIC? CHODZI MI O TO ABY NIE PŁACIĆ CHORENDALNYCH CEN W ASO? BYĆ MOŻE SĄ JAKIEŚ ZAMIENNIKI ,BO PRZECIEŻ CO JEST TAKIEGO W TYM FILTRZE WEWNĘTRZNYM ,ŻE KOSZTUJE ON PONAD 1000 ZŁ ? EWENTUALNIE NAMIAR NA KOGOŚ KTO SPRZEDAJE TEŻ INNE CZĘŚCI TO MULTI jak np ŁAŃCUCH ,OLEJ ATF itp. DZIĘKUJE ZA ODPOWIEDŹ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego chcesz go zmieniać? Z tego co wiem, wewnętrzny filtr to coś z magnesem co przyciąga do siebie opiłki. Można go wyczyścić. Niech ktoś potwierdzi bo może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego chcesz go zmieniać? Z tego co wiem, wewnętrzny filtr to coś z magnesem co przyciąga do siebie opiłki. Można go wyczyścić. Niech ktoś potwierdzi bo może się mylę.

Po co czyścić jak nowy kosztuje 122zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://midparts.com.pl/mobile/pl/p/01J-Filtr-oleju-Multitronic/1451Tu masz filtr nie ori, jednak zastanawiałbym się dwa razy nad jego montażem.


dlaczego chcesz go zmieniać? Z tego co wiem, wewnętrzny filtr to coś z magnesem co przyciąga do siebie opiłki. Można go wyczyścić. Niech ktoś potwierdzi bo może się mylę.

Po co czyścić jak nowy kosztuje 122zł

o, Zorro to skąd wziąłeś 1000zł za ten filtr ?

Jeśli chodzi o olej i łańcuch - tylko ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodzi o filtr zew. który kosztuje prawie 1400zł ale podobno można już go wyczyścić lub kupić używkę na allegro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM PANOWIE. CZY MA KTOŚ MOŻE DOSTĘP DO TAŃSZYCH FILTRÓW (wewnętrznego i zewnętrznego)WYSTEPUJĄCYCH W MULTITRONIC? CHODZI MI O TO ABY NIE PŁACIĆ CHORENDALNYCH CEN W ASO? BYĆ MOŻE SĄ JAKIEŚ ZAMIENNIKI ,BO PRZECIEŻ CO JEST TAKIEGO W TYM FILTRZE WEWNĘTRZNYM ,ŻE KOSZTUJE ON PONAD 1000 ZŁ ? EWENTUALNIE NAMIAR NA KOGOŚ KTO SPRZEDAJE TEŻ INNE CZĘŚCI TO MULTI jak np ŁAŃCUCH ,OLEJ ATF itp. DZIĘKUJE ZA ODPOWIEDŹ.

Konrad... filtr zewnętrzny kosztuje ponad 1000zł (po rabacie). Wewnętrzny to wydatek nieco ponad 100zł ale aby go wymienić trzeba wyjąć i rozebrać skrzynię. Pytanie po co chcesz wymienić filtry? Nie podlegają one okresowej wymianie - o takiej konieczności decyduje mechanik wykonujący przegląd czy naprawę skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PYTAM,GDYŻ CHCE SIE JUŻ PRZYGOTOWAĆ NA KOSZTA.BYĆ MOŻE RZECZYWIŚCIE POMYLIŁEM SIE CO DO CENY FILTRA WEWNĘTRZNEGO,ALE WYDAJE MI SIE ,ŻE GDZIEŚ PRZECZYTAŁEM TAKĄ CENĘ.SKRZYNIA DO PRZEDOSTATNIEGO TYGODNIA SPISYWAŁA SIE IDEALNIE, ALE PEWNEGO DNIA PO ODPALENIU SILNIKA ZACZĘŁY MIGAĆ NA CZERWONO WSZYSTKIE BIEGI ,ANI DO PRZODU ANI DO TYŁU. OBROTY ROSNĄ A AUTO STOI,PO JAKIMŚ CZASIE ZACZYNA PEŁZAĆ Z SZARPANIEM I TO DOŚĆ MOCNYM.SKRZYNIA MA JUŻ NALATANE PONAD 270 TYŚ ,WIĘC MYŚLE ŻE TO JUŻ JEJ KONIEC STĄD MOJE PYTANIA ODNOŚNIE CZĘSCI. NA MOJĄ NIEKORZYŚĆ JESTEM 1000 KM OD KOLEGI BARTA(praca w niemczech). A Z TEGO CO WYCZYTAŁEM TO TYLKO DO NIEGO DAŁBYM AUTO DO NAPRAWY ,GDYŻ W OKOLICACH GDZIE MIESZKAM W POLSCE(koło Zielonej Góry), NIKT NIE CHCE SIE PODJĄC NAPRAWY TEJ SKRZYNI.CO PRAWDA ODŁĄCZYŁEM AKU NA 2h I ŻADNYM BŁĘDÓW NIE BYŁO I AUTO PRZEJECHAŁO 2 km BEZ PROBLEMU ,ALE MYŚLE ŻE TO TYLKO CHWILOWE .JEDYNE CO MI POZOSTAJE TO ZNALEŚĆ JAKĄŚ NIEDROGĄ LAWETĘ I SPROWADZIĆ AUTO DO POLSKI I UMÓWIĆ SIE DO BARTA NA NAPRAWĘ.MAM BENZYNĘ 2.4 W MULTITRONICU STĄD MOŻE TAK WYSOKO PRZEBIEG BEZ NAPRAW,BYNAJMNIEJ TAKĄ INFORMACJĘ DOSTAŁEM OD KOLEGI BARTA.NO CÓŻ,DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA POMOCNE ODPOWIEDZI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...