Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

U znajomego w a4b6 1.8T 2003r multi ,przebieg 158 tys(ori)wystepuja drgania przy rozpedzaniu i przy jezdzie z stala predkoscia (olej w skrzyni rozgrzany, na zimnym objawy nie wystepuja)- dziwne jest to, ze niema bledow w sterowniku, adaptacja wskakuje przy temp 67stopni,

W gr. 10,11,12 wszystkie odczyty w normie z gr. 65 nie mozna sie polaczyc bo to jeden z pierwszych modeli skrzyni

Dzis sprawdze przeguby i czy drgania wystepuja na sekwencji- olej wymienial przy przebiegu 123tys(druga wymiana)- jaki olej nalany nie wiem ale po cenie wychodzi ze jakis zamiennik

Na co zwrocic uwage jeszcze?

Tak wiec

Sprawdzilem przeguby-nie mw luzow

Drgania wystepuja tez na sekwencji - zaczyna szarpac autem prz temp. oleju w skrzyni 38stopni

Sprawdzilem stan oleju i ....

Po odkreceniu korka przelewowego zaczelo lac olejem - poczekalem az olej nabierze temp 37 stopni i zakrecilem korek - zlecialo z skrzyni okolo 2,5 litra oleju

Chcialem przejechac sie autem ale cos mnie tknelo i postanowilem spuscic caly olej z skrzyni - wylecialo niecale 1,5 litra - sladowe ilosci bardzo drobnych opilkow

Nie ma mozliwosci postepujac w/g procedury zalac prawidlowej ilosci oleju

Teraz rodzi sie pytanie

Czy moze byc uszkodzony (polamany) kolnierz w skrzyni ,ktory powstrzymuje wyplywanie oleju na zapalonym silniku i dyktuje ile oleju ma byc w skrzyni? - (korek przelewowy nie jest oryginalny)

Czy moze pompa oleju nie wydala i zbyt malo oleju jest w obiegu a wiecej go pozostaje w misce na dnie skrzyni?

Co jeszcze ?

Po zdjeciu oslon dolnych slychac wyraznie jak zalanczaja sie pompy gdy wrzucic na d,r n , p

Mialem juz stycznosc z takimi skrzyniami i nigdy wczesniej tak glosno nie bylo slychac pomp

Ja tlumacze te glosna prace pomp ich zurzyciem (powod zbyt maly stan oleju )

Znajomy doszukal sie rachunku za olej - nalany byl jakis DEXTRON- ile nie wiadomo - na rachunku 5 litrow - specyfikacja odpowiada ori olejowi

Pytania kieruje do Ciebie Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawdzając stan oleju rozumiem, że odkręciłeś korek na imbusa 10 i że w momencie odkręcenia korka silnik pracował na biegu jałowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z Moją AUDI A4 B6 2001 z silnikiem 2.0 ALT benzyna + gaz skrzynia Multitronik,

przy zakupie szarpała przy około 1,5 tys. obrotów. Po wgraniu nowej mapy paliwowej problem ustał.

Wczoraj po przejechaniu 70-100km w trasie z prędkością od 120-150km/h auto zaczeło dziwnie szarpać,

a następnie samo podbijało obroty, miałem ok 3tys zaczeło podbijać 4tys, i jak coraz częsciej.

Odczuwałem to jakby auto wrzuciło na luz, po dodaniu gazu autko podbijało obroty, i nie jechało.

Zatrzymałem się na stacji i odczekałem chwilę, wyjechałem spowtorem na autostradę, auto przestawało jechać,

jakby było na luzie. Obroty w górę a auto nie jechało. na wyświetlaczu [ P R N D ] świeciły się wszystkie litery na czerwono.
przed zatrzymaniem zmieniały się z [ P R N na D ]

Wróciłem na lawecie do domu :/

Po około 3h odpaliłem auto, zjechałem z lawety i

przejechałem normalnie do garażu, bez problemów.
Teraz boję się nią wyjechać.

*Około miesiąca temu byłem na diagnostyce

u elektryka samochodowego, który po podłączeniu komputera powiedział mi, iż to, że zamiast literki [ D ] na wyświetlaczu

pali mi się wszystko, to przez błąd gałki i trzeba było by Ją wymienić, ale powiedział, że jeśli będę jeździł na [ D ] bez grzebania

łopatką, nic mi się z Nim nie stanie. W momencie zapalania się wszystkich liter na czerowno, po przełączeniu na ( - ) i ( + )

skrzynia nie działa, nie wyświetla nawet biegów [ 1 2 3 4 5 6 ].

Proszę o pomoc...

Edytowane przez Strażak R1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,
jestem forumowiczem (świeżym) i widzę że jesteś specjalistą od skrzyń multitronic ;) Piszę do Cibie ponieważ potrzebuję pomocy...
mam A4 Avant z 2003 roku fsi 2.0 150 KM, silnik AWA (modelowo 2004) sprowadziłem ją w tym roku do polski w lutym, serwis do konca, ma przejechane 56 tys (ja zrobiłem 11tys) (przebueg potwierdzony w 3 serwisach audi w poznaniu i wszyscy się dziwią jak to możliwe, również sterta faktur serwisowych z niemiec)
ale do czego zmierzam, mianowicie byłem autem w czarnogórze i trochę pojeździłem po górach dość wysokich, od pewnego czasu podczas jazdy słychać stukot słyszalny w kabinie auta podczas jazdy 30-90km/h, któryn podczas jazdy na łukach zanika ale pojawia się pulsujące wycie jakby opon, łożyska nie wiem ...
byłem u mechanika który sprawdził całe auto i nie ma żadnych luzów, nic nie ma prawa stukać, zdjął opony i jechał na podniesionym aucie i też stukało.
mówi mi że to na pweno skrzynia,,,albo przełożenie napędu czyli chygba dyferencjał, ale jakoś do mnie to nie przemawia. Spotkałeś się kiedyś z takim stukaniem któe sugeruje awarię skrzyni?
nić nie szarpie, nie mruga na desce, brak spadków mocy.....
wg serwisu był wymieniany olej i sterownik jak dobrze pamietam 2 albo 3 lata temu.
Proszę Cię o poradę w tej sprawie...

z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pacjent to Audi A4 b7 , 2.0 benzyna ALT. przebieg 85.970km.

Skrzynia HDZ wymiana oleju przy 80.000km. olej orginał

Auto słabo przyspiesza i ma kiepskie osiągi max 135km/h

Na S słabiej ciągnie niż na D , manual też słabizna.

Auto posiadam od roku , wcześniej było lepiej choś nie całkiem, osiągi nie powalały ale dało się spoko jeżdzić .Po wymianie oleju osiągi zaczeły spadać . problem z wyprzedzaniem i rozpedzanie do setki :kox: masakra , podczas przyspieszania odczuwalne wibracje .

Bart-S prosze luknij na screny , może coś doradzisz ,

X3lqvO.pngjcT71n.pngeZUiFo.pnggkCPkz.pngi8i9LA.pngjYfDR6.pngtEzL7I.pngguytiX.pngsZXCk7.pngx3bwoX.pngewBVkt.png0IP7c9.pngsCYK4z.png4qFISi.pngx9uxWK.png

Ponownie wymieniłem olej , tym razem sam by mieć pewność , stary był ciemny jakby przepalony i bylo go za malo moim zdaniem . zlecialo 4l. a zalałem 4,5l. sprawdzenie poziomu oleju przy 39 stopniach.

Jest lepiej na niskich obrotach i prędkościach do 100km. prędkość max. to nadal 135km.

Jeszcze 1 objaw przy 4,500 obr. zanika przenoszenie napędu , tak jakby ślizgalo się sprzęglo .

Ma ktoś jakiś pomysł co jest grane ?ja nie ogarniam tego . plis hellp!!!

Edytowane przez Vikingis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z Moją AUDI A4 B6 2001 z silnikiem 2.0 ALT benzyna + gaz skrzynia Multitronik,

przy zakupie szarpała przy około 1,5 tys. obrotów. Po wgraniu nowej mapy paliwowej problem ustał.

Wczoraj po przejechaniu 70-100km w trasie z prędkością od 120-150km/h auto zaczeło dziwnie szarpać,

a następnie samo podbijało obroty, miałem ok 3tys zaczeło podbijać 4tys, i jak coraz częsciej.

Odczuwałem to jakby auto wrzuciło na luz, po dodaniu gazu autko podbijało obroty, i nie jechało.

Zatrzymałem się na stacji i odczekałem chwilę, wyjechałem spowtorem na autostradę, auto przestawało jechać,

jakby było na luzie. Obroty w górę a auto nie jechało. na wyświetlaczu [ P R N D ] świeciły się wszystkie litery na czerwono.

przed zatrzymaniem zmieniały się z [ P R N na D ]

Wróciłem na lawecie do domu :/

Po około 3h odpaliłem auto, zjechałem z lawety i

przejechałem normalnie do garażu, bez problemów.

Teraz boję się nią wyjechać.

*Około miesiąca temu byłem na diagnostyce

u elektryka samochodowego, który po podłączeniu komputera powiedział mi, iż to, że zamiast literki [ D ] na wyświetlaczu

pali mi się wszystko, to przez błąd gałki i trzeba było by Ją wymienić, ale powiedział, że jeśli będę jeździł na [ D ] bez grzebania

łopatką, nic mi się z Nim nie stanie. W momencie zapalania się wszystkich liter na czerowno, po przełączeniu na ( - ) i ( + )

skrzynia nie działa, nie wyświetla nawet biegów [ 1 2 3 4 5 6 ].

Proszę o pomoc...

Bart_S dziękuję za fachową diagnozę, naprawę i poświęcony czas.

Jak będziesz miał chwilę opisać dokładnie przypadek awarii mojej skrzyni

chętnie przeczytam, bo nie wszystko od razu zapamiętałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,
jestem forumowiczem (świeżym) i widzę że jesteś specjalistą od skrzyń multitronic ;) Piszę do Cibie ponieważ potrzebuję pomocy...
mam A4 Avant z 2003 roku fsi 2.0 150 KM, silnik AWA (modelowo 2004) sprowadziłem ją w tym roku do polski w lutym, serwis do konca, ma przejechane 56 tys (ja zrobiłem 11tys) (przebueg potwierdzony w 3 serwisach audi w poznaniu i wszyscy się dziwią jak to możliwe, również sterta faktur serwisowych z niemiec)
ale do czego zmierzam, mianowicie byłem autem w czarnogórze i trochę pojeździłem po górach dość wysokich, od pewnego czasu podczas jazdy słychać stukot słyszalny w kabinie auta podczas jazdy 30-90km/h, któryn podczas jazdy na łukach zanika ale pojawia się pulsujące wycie jakby opon, łożyska nie wiem ...
byłem u mechanika który sprawdził całe auto i nie ma żadnych luzów, nic nie ma prawa stukać, zdjął opony i jechał na podniesionym aucie i też stukało.
mówi mi że to na pweno skrzynia,,,albo przełożenie napędu czyli chygba dyferencjał, ale jakoś do mnie to nie przemawia. Spotkałeś się kiedyś z takim stukaniem któe sugeruje awarię skrzyni?
nić nie szarpie, nie mruga na desce, brak spadków mocy.....
wg serwisu był wymieniany olej i sterownik jak dobrze pamietam 2 albo 3 lata temu.
Proszę Cię o poradę w tej sprawie...

z góry dziękuję

Usterka mechaniczna - może przeguby, może dyfer a może któreś łożysko w skrzyni. Musiałbym się przejechać aby powiedzieć coś więcej.

Witam.

Pacjent to Audi A4 b7 , 2.0 benzyna ALT. przebieg 85.970km.

Skrzynia HDZ wymiana oleju przy 80.000km. olej orginał

Auto słabo przyspiesza i ma kiepskie osiągi max 135km/h

Na S słabiej ciągnie niż na D , manual też słabizna.

Auto posiadam od roku , wcześniej było lepiej choś nie całkiem, osiągi nie powalały ale dało się spoko jeżdzić .Po wymianie oleju osiągi zaczeły spadać . problem z wyprzedzaniem i rozpedzanie do setki :kox: masakra , podczas przyspieszania odczuwalne wibracje .

Bart-S prosze luknij na screny , może coś doradzisz ,

X3lqvO.pngjcT71n.pngeZUiFo.pnggkCPkz.pngi8i9LA.pngjYfDR6.pngtEzL7I.pngguytiX.pngsZXCk7.pngx3bwoX.pngewBVkt.png0IP7c9.pngsCYK4z.png4qFISi.pngx9uxWK.png

Ponownie wymieniłem olej , tym razem sam by mieć pewność , stary był ciemny jakby przepalony i bylo go za malo moim zdaniem . zlecialo 4l. a zalałem 4,5l. sprawdzenie poziomu oleju przy 39 stopniach.

Jest lepiej na niskich obrotach i prędkościach do 100km. prędkość max. to nadal 135km.

Jeszcze 1 objaw przy 4,500 obr. zanika przenoszenie napędu , tak jakby ślizgalo się sprzęglo .

Ma ktoś jakiś pomysł co jest grane ?ja nie ogarniam tego . plis hellp!!!

Czy wibracje ustają po odpuszczeniu pedału przyśpieszenia?

Mam problem z Moją AUDI A4 B6 2001 z silnikiem 2.0 ALT benzyna + gaz skrzynia Multitronik,

przy zakupie szarpała przy około 1,5 tys. obrotów. Po wgraniu nowej mapy paliwowej problem ustał.

Wczoraj po przejechaniu 70-100km w trasie z prędkością od 120-150km/h auto zaczeło dziwnie szarpać,

a następnie samo podbijało obroty, miałem ok 3tys zaczeło podbijać 4tys, i jak coraz częsciej.

Odczuwałem to jakby auto wrzuciło na luz, po dodaniu gazu autko podbijało obroty, i nie jechało.

Zatrzymałem się na stacji i odczekałem chwilę, wyjechałem spowtorem na autostradę, auto przestawało jechać,

jakby było na luzie. Obroty w górę a auto nie jechało. na wyświetlaczu [ P R N D ] świeciły się wszystkie litery na czerwono.

przed zatrzymaniem zmieniały się z [ P R N na D ]

Wróciłem na lawecie do domu :/

Po około 3h odpaliłem auto, zjechałem z lawety i

przejechałem normalnie do garażu, bez problemów.

Teraz boję się nią wyjechać.

*Około miesiąca temu byłem na diagnostyce

u elektryka samochodowego, który po podłączeniu komputera powiedział mi, iż to, że zamiast literki [ D ] na wyświetlaczu

pali mi się wszystko, to przez błąd gałki i trzeba było by Ją wymienić, ale powiedział, że jeśli będę jeździł na [ D ] bez grzebania

łopatką, nic mi się z Nim nie stanie. W momencie zapalania się wszystkich liter na czerowno, po przełączeniu na ( - ) i ( + )

skrzynia nie działa, nie wyświetla nawet biegów [ 1 2 3 4 5 6 ].

Proszę o pomoc...

Bart_S dziękuję za fachową diagnozę, naprawę i poświęcony czas.

Jak będziesz miał chwilę opisać dokładnie przypadek awarii mojej skrzyni

chętnie przeczytam, bo nie wszystko od razu zapamiętałem.

Arek - u Ciebie uszkodzony był sterownik skrzyni (uszkodzone połączenie z czujnikem zakresu przełożeń oraz zasilanie). Do tego zalano nieprawidłowy ATF (jak to zwykle bywa, barwy czerwonej ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy wibracje ustają po odpuszczeniu pedału przyśpieszenia?

Wibracje nie zanikają całkowicie ale po odpuszczeniu pedału przyspieszenia są mniej odczuwalne i zanika charakterystyczne buczenie które występuje przy przyspieszaniu.

zmieniły się też wartości w logach , zamieszczę poniżej.

Bart-S prosze pomóż mi zdiagnozować jak najszybciej usterkę .

W kraju w którym mieszkam totalny brak specjalistów od multitroniców , muszę jak najszybciej sprowadzić części i naprawić problem w miare możliwości naprawa max 3 dni .nie mogę postawić auta na czas nieokreślony.

Będe bardzo wdzięczny i zobowiązany za pomoc.

Tuesday,07,October,2014,21:28:30:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910


Mileage: 86895 Repair Order: 07,10,2014



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:27:42 Group 001: Switch Inputs
BLS OFF Brake Light Sw BLS ON BLS OFF
BTS Off Brake Test Sw BLS ON BLS OFF
PN Active Shift Lock N110 PN deactivated
0.0 km/h Road speed KPH

21:27:42 Group 002: Lever Selection - Tiptronic - F125 (READ FILE)
P Lever Position P-ZP-R-Z-N-ND
0 1 0 1 Multi-function Hall sensor status
Not Oper. Tiptronic Recognition F189
P Gear Selected PRND123456

21:27:42 Group 003: Lever Selection - Tiptronic (READ FILE)
P Lever Position P-ZP-R-Z-N-ND
Not Oper. Tiptronic Recognition F189
Not Oper. Tiptronic Upshift Sw Not Act.
Not Oper. Tiptronic Downshift Sw Not Act.

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:28:55 Group 004: Lever selection - Output speed (READ FILE)
P Lever position P-ZP-R-Z-N-ND
Not Recogn. Direction Display Not Recognized
0 /min Output Sender 1 G195 Driving
0 /min Output Sender 2 G196 Driving

21:28:55 Group 005: Lever position
P Lever Position P-ZP-R-Z-N-ND
Term 50 On Park/Neutral Position ON/OFF
Relay OFF BAck-up ON/OFF
13.60 V Supply V Terminal 15

21:28:55 Group 006: Solenoid current (TEST)
P Undoc
0.530 A Undoc
0.295 A Undoc
0.005 A Undoc

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:29:13 Group 007: Engine and Transmission RPM (READ NOTES)
720 /min Engine RPM 0 to 7000
0 /min Transmission Input RPM G182
0 /min Transmission Ouput RPM G195+6
AS Synchronous Flag SY or AS

21:29:13 Group 008: TPS
0.0° TPS Output 0 to 100%
0 /min Actual Trans Output RPM G195+6
0 /min Specified Trans Output RPM
0 /min Actual Trans Input RPM

21:29:13 Group 009: TPS
0.0° TPS Output 0 to 100%
Not Oper. Kickdown Sw Not Actuated
4.0 Nm Actual Engine Torque Nm
720 /min Engine RPM

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:29:46 Group 010: Clutch Adaptations (Basic Settings)
0.305 A Forward clutch adaptation curve
ADP. O.K. Adaptation from Stop behavior
76.0°C Transmission Fluid Temp
15.0 Nm Specified Clutch Value

21:29:46 Group 011: Clutch Adaptations (Basic Settings)
0.300 A Reverse clutch adaptation curve
ADP. O.K. Adaptation from Stop bahaior
75.0°C Transmission Fluid Temp
15.0 Nm Specified Clutch Value

21:29:46 Group 012: Solenoid current draw (TEST)
0.835 A Undoc
0.720 A Undoc
0.305 A Undoc
Undoc

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:30:23 Group 013: Clutch pressure - Temperatures
-0.10 bar Clutch Pressure
-0.30 bar MF Pressure
76.0°C Transmission Fluid Temp
99.0°C Coolant Temp

21:30:23 Group 014: Solenoid current (TEST)
0.305 A Undoc
0.720 A Undoc
0.300 A Undoc
0.815 A Undoc

21:30:23 Group 015: Solenoid current and pressure
0.150 A Undoc
0.930 A Undoc
1.9 bar Undoc
1.8 bar Undoc

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:30:38 Group 016: Undoc
15.16 Undoc
2.59 Undoc
106.0 Undoc
14.74 Undoc

21:30:38 Group 017: Clutch (1) Diagostics (READ NOTES)
0.0° TPS Output 0 to 100%
720 /min Engine RPM
6.0 Nm Actual Engine Torque Nm
15.0 Nm Specified clutch torque (clutch 1)

21:30:38 Group 018: Torque
2.6 bar Undoc
15.0 Nm Undoc
1.9 bar Undoc
0.275 A Undoc

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:30:54 Group 019: Pressure
2.6 bar Undoc
0.275 A Undoc
Compr.OFF Undoc
Undoc

21:30:54 Group 020: Specified RPM (READ NOTES)
720 /min Engine RPM 0 to 7000
750 /min Specified Engine RPM Up to 1200
750 /min Specified Trans RPM Up to 1200
Blank

21:30:54 Group 021: Torque
4.0 Nm Undoc
4.0 Nm Undoc
296.0 Nm Undoc
100.0 Undoc

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:31:28 Group 019: Pressure
2.6 bar Undoc
0.275 A Undoc
Compr.OFF Undoc
Undoc

21:31:28 Group 020: Specified RPM (READ NOTES)
720 /min Engine RPM 0 to 7000
750 /min Specified Engine RPM Up to 1200
750 /min Specified Trans RPM Up to 1200
Blank

21:31:28 Group 021: Torque
4.0 Nm Undoc
4.0 Nm Undoc
296.0 Nm Undoc
100.0 Undoc

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:31:42 Group 022: ABS Status
ABS Off ABS ON-OFF
EDL Off EDL ON-OFF
ASR OFF ASR ON-OFF
ESP Off ESP ON-OFF

21:31:42 Group 023: Undoc
Inactive Undoc
Inactive Undoc
Inactive Undoc
Undoc

21:31:42 Group 024
MIL Off
14.64 (no units)
0.0 % Lambda
11.0 (no units)

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:32:01 Group 025
6.5 bar Absolute Pres.
41.0 % Duty Cycle
0.504 A Current
0.040 A Current

21:32:01 Group 026

13.60 V Voltage
2.4 bar Absolute Pres.
1.9 bar Absolute Pres.

21:32:01 Group 028
0 Count
0 Count
0 Count
0.0° Steering Angle

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:32:37 Group 040
18265 Error Code
0.0 (no units)
56102 Error Code
23.00 s Time

21:32:37 Group 041
1056 /min RPM
0 /min RPM
0 /min RPM
18.0 Nm Torque

21:32:37 Group 042
0.0° T.B. Angle
16.0°C Temperature
14.00 V Voltage
13.90 V Voltage

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:32:51 Group 043
00000101 Bin. Bits
00101000 Bin. Bits
01000001 Bin. Bits
00001101 Bin. Bits

21:32:51 Group 044
0.265 A Current
0.525 A Current
0.005 A Current
00000000 Bin. Bits

21:32:51 Group 045
2.00 bar Pressure
7.60 bar Pressure
2.53 (no units)
15.16 (no units)

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:33:16 Group 046
109.0 (no units)
0.150 A Current
0.980 A Current
0.315 A Current

21:33:16 Group 047
0.305 A Current
0.725 A Current
0.815 A Current
0.860 A Current

21:33:16 Group 048
6.40 bar Pressure
41.0 % Load
0.505 A Current
0.039 A Current

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:33:47 Group 060
54
SF
85 Count
7438 Count

21:33:47 Group 061
13.0 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)
13.0 (no units)

21:33:47 Group 062
0.0 Nm Torque
110.0 kg Mass/Weight
0.0 (no units)
6.0° T.B. Angle

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:34:03 Group 063
11.0 (no units)
2.0 (no units)
3.0 (no units)
300.0 Nm Torque

21:34:03 Group 064
ADP. O.K.
ADP. O.K.
77.0°C Temperature
0.005 A Current

21:34:03 Group 065
0.0 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)


--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )

21:35:45 Group 066
4000 K S0405 K/TP

21:35:45 Group 067
77.0°C Temperature
P
0 /min RPM
0 /min RPM

21:35:45 Group 125: CAN STATUS (READ NOTES)
Engine 1 ECM Status
ABS 1 ABS Status
St. Wheel 1 Steering Elect Status
Instruments 1 Instrument Clust Status

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans
Control Module Part Number: 8E0 910 159
Component and/or Version: V30 01J 2.0l 5V RdW 0010
Software Coding: 0000001
Work Shop Code: WSC 06335
VCID: E6C3D013D292962E8EF-5072

Advanced Identification
Serial number: 00000000857438
Identification: TFK-030
Revision: 00000006
Date: 22.12.04
Test stand number: 0002
Manufacturer number: 7438
Flash Status
Programming Attempts: 0
Successful Attempts: 0
Programming Status: 00000000
Required Conditions: 00000000
Misc.
Hardware number: 01J 927 156 HT
VCDS Info:
Labels: 01J-927-156.lbl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,
jestem forumowiczem (świeżym) i widzę że jesteś specjalistą od skrzyń multitronic ;) Piszę do Cibie ponieważ potrzebuję pomocy...
mam A4 Avant z 2003 roku fsi 2.0 150 KM, silnik AWA (modelowo 2004) sprowadziłem ją w tym roku do polski w lutym, serwis do konca, ma przejechane 56 tys (ja zrobiłem 11tys) (przebueg potwierdzony w 3 serwisach audi w poznaniu i wszyscy się dziwią jak to możliwe, również sterta faktur serwisowych z niemiec)
ale do czego zmierzam, mianowicie byłem autem w czarnogórze i trochę pojeździłem po górach dość wysokich, od pewnego czasu podczas jazdy słychać stukot słyszalny w kabinie auta podczas jazdy 30-90km/h, któryn podczas jazdy na łukach zanika ale pojawia się pulsujące wycie jakby opon, łożyska nie wiem ...
byłem u mechanika który sprawdził całe auto i nie ma żadnych luzów, nic nie ma prawa stukać, zdjął opony i jechał na podniesionym aucie i też stukało.
mówi mi że to na pweno skrzynia,,,albo przełożenie napędu czyli chygba dyferencjał, ale jakoś do mnie to nie przemawia. Spotkałeś się kiedyś z takim stukaniem któe sugeruje awarię skrzyni?
nić nie szarpie, nie mruga na desce, brak spadków mocy.....
wg serwisu był wymieniany olej i sterownik jak dobrze pamietam 2 albo 3 lata temu.
Proszę Cię o poradę w tej sprawie...

z góry dziękuję

Usterka mechaniczna - może przeguby, może dyfer a może któreś łożysko w skrzyni. Musiałbym się przejechać aby powiedzieć coś więcej.

Witam.

Pacjent to Audi A4 b7 , 2.0 benzyna ALT. przebieg 85.970km.

Skrzynia HDZ wymiana oleju przy 80.000km. olej orginał

Auto słabo przyspiesza i ma kiepskie osiągi max 135km/h

Na S słabiej ciągnie niż na D , manual też słabizna.

Auto posiadam od roku , wcześniej było lepiej choś nie całkiem, osiągi nie powalały ale dało się spoko jeżdzić .Po wymianie oleju osiągi zaczeły spadać . problem z wyprzedzaniem i rozpedzanie do setki :kox: masakra , podczas przyspieszania odczuwalne wibracje .

Bart-S prosze luknij na screny , może coś doradzisz ,

X3lqvO.pngjcT71n.pngeZUiFo.pnggkCPkz.pngi8i9LA.pngjYfDR6.pngtEzL7I.pngguytiX.pngsZXCk7.pngx3bwoX.pngewBVkt.png0IP7c9.pngsCYK4z.png4qFISi.pngx9uxWK.png

Ponownie wymieniłem olej , tym razem sam by mieć pewność , stary był ciemny jakby przepalony i bylo go za malo moim zdaniem . zlecialo 4l. a zalałem 4,5l. sprawdzenie poziomu oleju przy 39 stopniach.

Jest lepiej na niskich obrotach i prędkościach do 100km. prędkość max. to nadal 135km.

Jeszcze 1 objaw przy 4,500 obr. zanika przenoszenie napędu , tak jakby ślizgalo się sprzęglo .

Ma ktoś jakiś pomysł co jest grane ?ja nie ogarniam tego . plis hellp!!!

Czy wibracje ustają po odpuszczeniu pedału przyśpieszenia?

Mam problem z Moją AUDI A4 B6 2001 z silnikiem 2.0 ALT benzyna + gaz skrzynia Multitronik,

przy zakupie szarpała przy około 1,5 tys. obrotów. Po wgraniu nowej mapy paliwowej problem ustał.

Wczoraj po przejechaniu 70-100km w trasie z prędkością od 120-150km/h auto zaczeło dziwnie szarpać,

a następnie samo podbijało obroty, miałem ok 3tys zaczeło podbijać 4tys, i jak coraz częsciej.

Odczuwałem to jakby auto wrzuciło na luz, po dodaniu gazu autko podbijało obroty, i nie jechało.

Zatrzymałem się na stacji i odczekałem chwilę, wyjechałem spowtorem na autostradę, auto przestawało jechać,

jakby było na luzie. Obroty w górę a auto nie jechało. na wyświetlaczu [ P R N D ] świeciły się wszystkie litery na czerwono.

przed zatrzymaniem zmieniały się z [ P R N na D ]

Wróciłem na lawecie do domu :/

Po około 3h odpaliłem auto, zjechałem z lawety i

przejechałem normalnie do garażu, bez problemów.

Teraz boję się nią wyjechać.

*Około miesiąca temu byłem na diagnostyce

u elektryka samochodowego, który po podłączeniu komputera powiedział mi, iż to, że zamiast literki [ D ] na wyświetlaczu

pali mi się wszystko, to przez błąd gałki i trzeba było by Ją wymienić, ale powiedział, że jeśli będę jeździł na [ D ] bez grzebania

łopatką, nic mi się z Nim nie stanie. W momencie zapalania się wszystkich liter na czerowno, po przełączeniu na ( - ) i ( + )

skrzynia nie działa, nie wyświetla nawet biegów [ 1 2 3 4 5 6 ].

Proszę o pomoc...

Bart_S dziękuję za fachową diagnozę, naprawę i poświęcony czas.

Jak będziesz miał chwilę opisać dokładnie przypadek awarii mojej skrzyni

chętnie przeczytam, bo nie wszystko od razu zapamiętałem.

Arek - u Ciebie uszkodzony był sterownik skrzyni (uszkodzone połączenie z czujnikem zakresu przełożeń oraz zasilanie). Do tego zalano nieprawidłowy ATF (jak to zwykle bywa, barwy czerwonej ;)).

..

Od tego czasu auto chodzi idealnie :) ale dół w silniku 2.0 ALT w połączeniu ze skrzynią Multi...

Tego nie jestem w stanie zaakceptować na dłuższą metę...

A więc postanowiłem sprzedać moje kochane maleństwo:

http://otomoto.pl/audi-a4-2-0-alt-C34788454.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem A6 C5 w takiej konfiguracji - takie same wrażenia.

Ja odstawiam autko do Bartka na naprawę sterownika - na rozgrzanym nie widzi P ani N czyli brak możliwości odpalenia ( w blokach pomiarowych pokazuje ZN i ZP czyli pozycje przejściowe )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto zrobione - naprawiony sterowniku i litr oleju za mało :facepalm: - wrażenia z jazdy bezcenne :)

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy skrzynia biegów z a4 2006r. multitronic z 2.0 tdi (HHF) bedzie pasowała do mojej audi a4 2.0 tfsi(HWK) ? sterownik mam dobry to bym sobie podmienił chodzi mi tylko o skrzynie czy bedzie pasowac. pozdrawiam
p.s a skrzynia z audi a4 1.8 tfsi do 2.0 tfsi??

Edytowane przez firemanpeace
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tdi ma inne przełożenie niż benzyna. Z 1.8 już prędzej tylko kod skrzyni byłby wskazany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich , mam problem ze skrzynią multitronic w B6 z 2001r ,mianowicie nie wyświetla w jakim jest położeniu PRND tylko podświetla wststkie znaki , a po przełączeniu na wirtualną nie można zmienić biegów .Czy to może być sterownik? Może orientuje się ktoś jaki może byc koszt takiej naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że to sterownik. Na pierwszy ogień sprawdzamy błędy w sterowniku skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich , mam problem ze skrzynią multitronic w B6 z 2001r ,mianowicie nie wyświetla w jakim jest położeniu PRND tylko podświetla wststkie znaki , a po przełączeniu na wirtualną nie można zmienić biegów .Czy to może być sterownik? Może orientuje się ktoś jaki może byc koszt takiej naprawy?

a czy to możiwe ze nie wyświetla żadnych błędów na zegarach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak np. ja nie miałem żadnych błędów a sterownik do d.. I nie można było auta odpalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...