Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,  szukam a4 w automacie, powiedzcie czy w danych czasach nadal Multitronic jest taki drogi w naprawach? czy warto się w niego pchać czy lepiej tiptroniki szukać czegoś jest jak na lekarstwo, albo wracać do b5 na tipa? 

Chodzi o automaty do 1.8t.

Edytowane przez Marcin Gugu33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

3 minuty temu, Marcin Gugu33 napisał:

Witajcie,  szukam a4 w automacie, powiedzcie czy w danych czasach nadal Multitronic jest taki drogi w naprawach? czy warto się w niego pchać czy lepiej tiptroniki szukać czegoś jest jak na lekarstwo, albo wracać do b5 na tipa? 

Chodzi o automaty do 1.8t.

Wszystko zależy od tego jak zadbaną jednostkę trafisz... bywa różnie, czasem 100 000km i w środku śmietnik a czasem 400 000km bez napraw i tylko zmiana ATF. W jaki dokładnie model/rocznik celujesz? 1.8T ma stosunkowo niski Nm więc ciężej je zajechać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę o b6 w 1.8t 170km USA no i w automacie rok 2004. Niby 270 tys.

Jakie teraz koszty naprawy są? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Bart-S napisał:

Musiałbyś przyjechać abym mógł ocenić co rzeczywiście się dzieje. Na podstawie samego opisu raczej nie podejmuję się diagnozy...

Mam plan być w Poznaniu we wrześniu lub październiku, więc chętnie podjadę, być może wcześniej, ponieważ planuję również odwiedzić rodzinę w Nekli...

Pozdrawiam
JC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Marcin Gugu33 napisał:

Myślę o b6 w 1.8t 170km USA no i w automacie rok 2004. Niby 270 tys.

Jakie teraz koszty naprawy są? 

 

To zależy co padnie - widełki od kilkuset złotych do kilku tysięcy... Jak trafisz zadbany egzemplarz i dobrze go sprawdzisz, będzie śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, leaf79 napisał:

Mam plan być w Poznaniu we wrześniu lub październiku, więc chętnie podjadę, być może wcześniej, ponieważ planuję również odwiedzić rodzinę w Nekli...

Pozdrawiam
JC

Wleć - przejadę się to powiem więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat w sprawie skrzyni w B8, Bart-S pisałem do Ciebie na PW, ale niestety nie jestem w stanie zdjąć skrzyni z auta i jej do Ciebie wysłać/dostarczyć. Mam osobę która ogarnia trochę te skrzynie i jestem umówiony na sprawdzenie czy nie ma opiłków, zrobimy wymianę oleju oraz adaptację. Jeżeli po tym zabiegu problem szarpania przy ruszaniu nie ustąpi, rozumiem, że objawy będą wskazywać na sterownik skrzyni?

Czy planujesz podobny wątek w sprawie skrzyni w B8? Czy konstrukcyjnie są na tyle podobne do B6 i B7, że to nie ma sensu? 

Czy w B7 było już koło dwumasowe w multitronicu?

Jestem po przeczytaniu całego wątku :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Lisuu napisał:

Ja akurat w sprawie skrzyni w B8, Bart-S pisałem do Ciebie na PW, ale niestety nie jestem w stanie zdjąć skrzyni z auta i jej do Ciebie wysłać/dostarczyć. Mam osobę która ogarnia trochę te skrzynie i jestem umówiony na sprawdzenie czy nie ma opiłków, zrobimy wymianę oleju oraz adaptację. Jeżeli po tym zabiegu problem szarpania przy ruszaniu nie ustąpi, rozumiem, że objawy będą wskazywać na sterownik skrzyni?

Czy planujesz podobny wątek w sprawie skrzyni w B8? Czy konstrukcyjnie są na tyle podobne do B6 i B7, że to nie ma sensu? 

Czy w B7 było już koło dwumasowe w multitronicu?

Jestem po przeczytaniu całego wątku :decayed:

Opisane objawy nie wskazują na sterownik skrzyni.

 

Co do B8 mam oczywiście plany bo zapytań jest coraz więcej - coraz częściej przesiadacie się na aktualną wersję nadwozia A4. Póki co jednak mam za mało miejsca aby dołożyć 0AW. Na diagnostykę i wymianę ATF zapraszam. Mogę też pomóc z tą skrzynią jeśli dostanę ją luzem.

 

Dwumas jest praktycznie w każdej konfiguracji z Multitronikiem. Wyjątkami są silniki benzynowe 2.4, 2.8 i 3.0 - przy tych jednostkach zastosowano koło zamachowe z osobnym tłumikiem drgań skrętnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Prośba o pomoc: posiadam AUDI A6 C5 sedan , rok. prod. XII 2003, 1.9 TDI 96 kW multitronic, silnik AVF.

W ostatnim czasie pojawił się u mnie problem z uruchamianiem samochodu na rozgrzanym silniku - czasami zanim odpali wydobywa się dziwny dżwięk, któremu towarzyszy "szarpanie silnika". Na zimny silniku nie ma tego objawu.  Obstawiam, że może byc to koło dwumasowe ale pewności nie mam. Czy ktoś z Was miał podobny problem. Jeśli jest to dwumas to wymieniać samo koło i czy taki jest nr katalogowy koła : LUK 415 055 308? Jaki wpływ może mieć ten objaw na skrzynię?

Jeśli chodzi o prowadzenie się auta to nie zauważyłem zmian - samochód nie szarpie, nie ma problemu z załączaniem D i R.

Użytkuję auto od 6 lat. W tym czasie zrobiłem ok. 170 000 km.Przebieg auta - 423 000 km.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.08.2017 o 12:17, Jarbed69 napisał:

Witam,

Prośba o pomoc: posiadam AUDI A6 C5 sedan , rok. prod. XII 2003, 1.9 TDI 96 kW multitronic, silnik AVF.

W ostatnim czasie pojawił się u mnie problem z uruchamianiem samochodu na rozgrzanym silniku - czasami zanim odpali wydobywa się dziwny dżwięk, któremu towarzyszy "szarpanie silnika". Na zimny silniku nie ma tego objawu.  Obstawiam, że może byc to koło dwumasowe ale pewności nie mam. Czy ktoś z Was miał podobny problem. Jeśli jest to dwumas to wymieniać samo koło i czy taki jest nr katalogowy koła : LUK 415 055 308? Jaki wpływ może mieć ten objaw na skrzynię?

Jeśli chodzi o prowadzenie się auta to nie zauważyłem zmian - samochód nie szarpie, nie ma problemu z załączaniem D i R.

Użytkuję auto od 6 lat. W tym czasie zrobiłem ok. 170 000 km.Przebieg auta - 423 000 km.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

Opisany objaw występuje tylko w jednotkach 1.9TDI i 2.0TDI. Zawsze zaczynajcie od akumulatora - brak odpowiedniego prądu rozruchowego może skutkować właśnie takimi objawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S dzięki wielki za pomoc w rozwiązaniu problemu.

Po wymianie akumulatora na nowy objawy szarpania zniknęły. Auto odpala bez problemy na cieplym silniku. Być może uda mi się być przejazdem w regionach Wrześni w drugiej połowie sierpnia [24-26] to umówię się na wymianę oleju w skrzyni wraz z diagnostyką jeśli będziesz miał wolne terminy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Jarbed69 napisał:

Bart-S dzięki wielki za pomoc w rozwiązaniu problemu.

Po wymianie akumulatora na nowy objawy szarpania zniknęły. Auto odpala bez problemy na cieplym silniku. Być może uda mi się być przejazdem w regionach Wrześni w drugiej połowie sierpnia [24-26] to umówię się na wymianę oleju w skrzyni wraz z diagnostyką jeśli będziesz miał wolne terminy.

Pozdrawiam

Spoko - cieszę się, że śmiga. Jeśli chcesz się załapać przed moim urlopem to w tym tygodniu trzeba by dogadać termin wymiany ATF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, jeszcze raz wielkie dzięki za czas poświęcony w weekend (naprawa TCU)! Wszystko w porządalu, autko śmiga aż miło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, cwpisz napisał:

Bartek, jeszcze raz wielkie dzięki za czas poświęcony w weekend (naprawa TCU)! Wszystko w porządalu, autko śmiga aż miło.

 

Do usług ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A jak z awaryjnascia tej skrzyni w polaczeniu z 2.5 TDI (BCZ, 163 KM, 310 Nm, A4 MY2005)? Na co w szczegolnosci zwrocic uwage przy sprawdzaniu jej? Z gory dziekuje za odpowiedzi, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Poprobi napisał:

Witam. A jak z awaryjnascia tej skrzyni w polaczeniu z 2.5 TDI (BCZ, 163 KM, 310 Nm, A4 MY2005)? Na co w szczegolnosci zwrocic uwage przy sprawdzaniu jej? Z gory dziekuje za odpowiedzi, pozdrawiam :)

Ma ruszać sama i nie może szarpać. Testy zawsze na zimnym i rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki. I rozumiem, ze szukac skrzyni juz z 7 lamelami?:)
Najlepiej z 7 lamel. Nowsze sprzęgło.

Tapatalknięte z Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeśli auto dysponuje +300Nm to przyda się mocniejsze sprzęgło. Tylko, że aby mieć pewność musiałbyś szukać B7 (bo dopiero od tego nadwozia Multitronic wyjeżdżał z fabryki na 7 płytkach)... Jeśli B6 to albo z udokumentowaną modyfikacją sprzęgła w ASO (potwierdzone historią serwisową) lub po naprawie w serwisie ASB (również udokumentowana modyfikacja sprzęgła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Bart-S napisał:

Tak jeśli auto dysponuje +300Nm to przyda się mocniejsze sprzęgło. Tylko, że aby mieć pewność musiałbyś szukać B7 (bo dopiero od tego nadwozia Multitronic wyjeżdżał z fabryki na 7 płytkach)... Jeśli B6 to albo z udokumentowaną modyfikacją sprzęgła w ASO (potwierdzone historią serwisową) lub po naprawie w serwisie ASB (również udokumentowana modyfikacja sprzęgła).

A koncowka produkcji B6 nie wychodzila juz z 7 plytkami? Caly czas mi sie tak wydawalo, wiec jak sie myle to mnie popraw, bo to wazna informacja:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...