Dominik93 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Witam serdecznie,jestem w posiadaniu audi a4b6 1.8t ze skrzynka multitronic 6lamelowa. Mianowicie mam problem gdyż od kupna samochodu mam problem z wibracjami całej budy podczas przyspieszania. Zastanawia mnie fakt czy to coś się dzieje ze skrzynia czy może przeguby wewnętrzne? Wibracje dosyć mocno są odczuwalne gdy auto z niskich obrotów zaczyna przyspieszać, dodam że była wymiana oleju statyczna 4.5l w skrzyni i problem nie ustał. Jadę jutro do mechanika w celu sprawdzeniu luzow na poloskach bo może one powodują te drgania. Dodam że drgania są większe gdy samochód jest bardziej dociazony. Proszę o radę i pomoc. Serdecznie Pozdrawiam. Witam serdecznie,jestem w posiadaniu audi a4b6 1.8t ze skrzynka multitronic 6lamelowa. Mianowicie mam problem gdyż od kupna samochodu mam problem z wibracjami całej budy podczas przyspieszania. Zastanawia mnie fakt czy to coś się dzieje ze skrzynia czy może przeguby wewnętrzne? Wibracje dosyć mocno są odczuwalne gdy auto z niskich obrotów zaczyna przyspieszać, dodam że była wymiana oleju statyczna 4.5l w skrzyni i problem nie ustał. Jadę jutro do mechanika w celu sprawdzeniu luzow na poloskach bo może one powodują te drgania. Dodam że drgania są większe gdy samochód jest bardziej dociazony. Proszę o radę i pomoc. Serdecznie Pozdrawiam. Zauważyłem dzisiaj ze podczas ruszania czy to na 'D' czy na biegach +/- samochód wkreca się na obroty a dopiero po 1\ 2 sekundach zaczyna ruszać ale na wyższych biegach nie ma tego problemu. Czy to jest objaw slizgajacego się sprzęgła który też może powodować wibracje z którymi mam problem w samochodzie?
Bart-S Opublikowano 21 Lutego 2016 Autor Opublikowano 21 Lutego 2016 Witam serdecznie,jestem w posiadaniu audi a4b6 1.8t ze skrzynka multitronic 6lamelowa. Mianowicie mam problem gdyż od kupna samochodu mam problem z wibracjami całej budy podczas przyspieszania. Zastanawia mnie fakt czy to coś się dzieje ze skrzynia czy może przeguby wewnętrzne? Wibracje dosyć mocno są odczuwalne gdy auto z niskich obrotów zaczyna przyspieszać, dodam że była wymiana oleju statyczna 4.5l w skrzyni i problem nie ustał. Jadę jutro do mechanika w celu sprawdzeniu luzow na poloskach bo może one powodują te drgania. Dodam że drgania są większe gdy samochód jest bardziej dociazony. Proszę o radę i pomoc. Serdecznie Pozdrawiam. Witam serdecznie,jestem w posiadaniu audi a4b6 1.8t ze skrzynka multitronic 6lamelowa. Mianowicie mam problem gdyż od kupna samochodu mam problem z wibracjami całej budy podczas przyspieszania. Zastanawia mnie fakt czy to coś się dzieje ze skrzynia czy może przeguby wewnętrzne? Wibracje dosyć mocno są odczuwalne gdy auto z niskich obrotów zaczyna przyspieszać, dodam że była wymiana oleju statyczna 4.5l w skrzyni i problem nie ustał. Jadę jutro do mechanika w celu sprawdzeniu luzow na poloskach bo może one powodują te drgania. Dodam że drgania są większe gdy samochód jest bardziej dociazony. Proszę o radę i pomoc. Serdecznie Pozdrawiam. Zauważyłem dzisiaj ze podczas ruszania czy to na 'D' czy na biegach +/- samochód wkreca się na obroty a dopiero po 1\ 2 sekundach zaczyna ruszać ale na wyższych biegach nie ma tego problemu. Czy to jest objaw slizgajacego się sprzęgła który też może powodować wibracje z którymi mam problem w samochodzie? Wibracje ustają po odjęciu pedału przyśpieszenia?
pietasz Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 czy możecie mi powiedzieć jakim najlepiej olejem mogę zalać swojego MULTI? Motul? Czy jakieś inny byle byłby CVTF?
kt65c453 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Tylko i wyłącznie oryginał ASO Wysłane za pomocą Commodore C64
pietasz Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 (edytowane) a jak sie nazywa ten olej? i gdzie kupić poza aso? Edytowane 21 Lutego 2016 przez pietasz
kt65c453 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 W ASO tylko i wyłącznie, podasz VIN i dadzą Ci odpowiedni do twojego multi, cena około 100 zł litr Wysłane za pomocą Commodore C64
pietasz Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 to chyba mówisz mi najdroższe rozwiązanie i nie wiem czy si ze mnie nabijasz czy mówisz poważnie. Jest tu 72 strony a ty mi piszesz jedz do aso i kup. wielkie dzieki
kt65c453 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Przeczytaj wątek a znajdziesz potwierdzenie moich słów, było poruszane nie raz, chyba że chcesz lej coś innego ale zwykle po tym zabiegu dalej ludzie udzielają się w tym temacie, tym razem o awarii Wysłane za pomocą Commodore C64
Bart-S Opublikowano 21 Lutego 2016 Autor Opublikowano 21 Lutego 2016 Artur... kpisz sobie? W tym wątku 100x powtarzane było aby lać oryginał - żaden z dostępnych na rynku zamienników nie jest tym samym olejem który kupujesz w ASO. Nie stać Cię na wydanie 450zł co 60 000km = nie kupuj Audi z Multitronikiem... Kolejne posty z zapytaniem o olej będę kasował.
kt65c453 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Bart nie denerwuj się Olej to hehe Wysłane za pomocą Commodore C64
Dominik93 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Witam serdecznie,jestem w posiadaniu audi a4b6 1.8t ze skrzynka multitronic 6lamelowa. Mianowicie mam problem gdyż od kupna samochodu mam problem z wibracjami całej budy podczas przyspieszania. Zastanawia mnie fakt czy to coś się dzieje ze skrzynia czy może przeguby wewnętrzne? Wibracje dosyć mocno są odczuwalne gdy auto z niskich obrotów zaczyna przyspieszać, dodam że była wymiana oleju statyczna 4.5l w skrzyni i problem nie ustał. Jadę jutro do mechanika w celu sprawdzeniu luzow na poloskach bo może one powodują te drgania. Dodam że drgania są większe gdy samochód jest bardziej dociazony. Proszę o radę i pomoc. Serdecznie Pozdrawiam. Witam serdecznie,jestem w posiadaniu audi a4b6 1.8t ze skrzynka multitronic 6lamelowa. Mianowicie mam problem gdyż od kupna samochodu mam problem z wibracjami całej budy podczas przyspieszania. Zastanawia mnie fakt czy to coś się dzieje ze skrzynia czy może przeguby wewnętrzne? Wibracje dosyć mocno są odczuwalne gdy auto z niskich obrotów zaczyna przyspieszać, dodam że była wymiana oleju statyczna 4.5l w skrzyni i problem nie ustał. Jadę jutro do mechanika w celu sprawdzeniu luzow na poloskach bo może one powodują te drgania. Dodam że drgania są większe gdy samochód jest bardziej dociazony. Proszę o radę i pomoc. Serdecznie Pozdrawiam. Zauważyłem dzisiaj ze podczas ruszania czy to na 'D' czy na biegach +/- samochód wkreca się na obroty a dopiero po 1\ 2 sekundach zaczyna ruszać ale na wyższych biegach nie ma tego problemu. Czy to jest objaw slizgajacego się sprzęgła który też może powodować wibracje z którymi mam problem w samochodzie? Wibracje ustają po odjęciu pedału przyśpieszenia? Tak bart, wibracje ustają po objęciu nogi z pedału przyspieszenia,dodam że na biegu 'N' gdy wkrecam samochód w obroty drgań żadnych nie ma.
kt65c453 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 A to może będzie poduszka pod skrzynia, tak tylko strzelam Wysłane za pomocą Commodore C64
H4mm3R Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Witam serdecznie,jestem w posiadaniu audi a4b6 1.8t ze skrzynka multitronic 6lamelowa. Mianowicie mam problem gdyż od kupna samochodu mam problem z wibracjami całej budy podczas przyspieszania. Zastanawia mnie fakt czy to coś się dzieje ze skrzynia czy może przeguby wewnętrzne? Wibracje dosyć mocno są odczuwalne gdy auto z niskich obrotów zaczyna przyspieszać, dodam że była wymiana oleju statyczna 4.5l w skrzyni i problem nie ustał. Jadę jutro do mechanika w celu sprawdzeniu luzow na poloskach bo może one powodują te drgania. Dodam że drgania są większe gdy samochód jest bardziej dociazony. Proszę o radę i pomoc. Serdecznie Pozdrawiam. Witam serdecznie,jestem w posiadaniu audi a4b6 1.8t ze skrzynka multitronic 6lamelowa. Mianowicie mam problem gdyż od kupna samochodu mam problem z wibracjami całej budy podczas przyspieszania. Zastanawia mnie fakt czy to coś się dzieje ze skrzynia czy może przeguby wewnętrzne? Wibracje dosyć mocno są odczuwalne gdy auto z niskich obrotów zaczyna przyspieszać, dodam że była wymiana oleju statyczna 4.5l w skrzyni i problem nie ustał. Jadę jutro do mechanika w celu sprawdzeniu luzow na poloskach bo może one powodują te drgania. Dodam że drgania są większe gdy samochód jest bardziej dociazony. Proszę o radę i pomoc. Serdecznie Pozdrawiam. Zauważyłem dzisiaj ze podczas ruszania czy to na 'D' czy na biegach +/- samochód wkreca się na obroty a dopiero po 1\ 2 sekundach zaczyna ruszać ale na wyższych biegach nie ma tego problemu. Czy to jest objaw slizgajacego się sprzęgła który też może powodować wibracje z którymi mam problem w samochodzie? Wibracje ustają po odjęciu pedału przyśpieszenia?Tak bart, wibracje ustają po objęciu nogi z pedału przyspieszenia,dodam że na biegu 'N' gdy wkrecam samochód w obroty drgań żadnych nie ma.Na 99% przeguby, kup dwie używane półosie np z exeo, bo cena nowych przegubów Cię zabije i powinno być ok.
Dominik93 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Witam serdecznie,jestem w posiadaniu audi a4b6 1.8t ze skrzynka multitronic 6lamelowa. Mianowicie mam problem gdyż od kupna samochodu mam problem z wibracjami całej budy podczas przyspieszania. Zastanawia mnie fakt czy to coś się dzieje ze skrzynia czy może przeguby wewnętrzne? Wibracje dosyć mocno są odczuwalne gdy auto z niskich obrotów zaczyna przyspieszać, dodam że była wymiana oleju statyczna 4.5l w skrzyni i problem nie ustał. Jadę jutro do mechanika w celu sprawdzeniu luzow na poloskach bo może one powodują te drgania. Dodam że drgania są większe gdy samochód jest bardziej dociazony. Proszę o radę i pomoc. Serdecznie Pozdrawiam. Witam serdecznie,jestem w posiadaniu audi a4b6 1.8t ze skrzynka multitronic 6lamelowa. Mianowicie mam problem gdyż od kupna samochodu mam problem z wibracjami całej budy podczas przyspieszania. Zastanawia mnie fakt czy to coś się dzieje ze skrzynia czy może przeguby wewnętrzne? Wibracje dosyć mocno są odczuwalne gdy auto z niskich obrotów zaczyna przyspieszać, dodam że była wymiana oleju statyczna 4.5l w skrzyni i problem nie ustał. Jadę jutro do mechanika w celu sprawdzeniu luzow na poloskach bo może one powodują te drgania. Dodam że drgania są większe gdy samochód jest bardziej dociazony. Proszę o radę i pomoc. Serdecznie Pozdrawiam. Zauważyłem dzisiaj ze podczas ruszania czy to na 'D' czy na biegach +/- samochód wkreca się na obroty a dopiero po 1\ 2 sekundach zaczyna ruszać ale na wyższych biegach nie ma tego problemu. Czy to jest objaw slizgajacego się sprzęgła który też może powodować wibracje z którymi mam problem w samochodzie? Wibracje ustają po odjęciu pedału przyśpieszenia?Tak bart, wibracje ustają po objęciu nogi z pedału przyspieszenia,dodam że na biegu 'N' gdy wkrecam samochód w obroty drgań żadnych nie ma.Na 99% przeguby, kup dwie używane półosie np z exeo, bo cena nowych przegubów Cię zabije i powinno być ok. Chce poznać Jeszcze opinie Barta co on myśli na ten temat. W następnym tygodniu ruszam do mechanika i będziemy sprawdzać Wszystko od Poduszek po przeguby które też obstawialem że mogą te wibracje generować
H4mm3R Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opieram się na własnym doświadczeniu, poduchy nie robią takich wibracji. Ewidentnie wywalone przeguby wew.
Dominik93 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 W tygodniu pojadę do mechanika i sprawdzimy luz na przegubie wewnętrznym i będę informował co i jak.
Bart-S Opublikowano 21 Lutego 2016 Autor Opublikowano 21 Lutego 2016 (edytowane) Nie ma potrzeby Tomku - póki co check. Dominik - zamień półosie stronami i zobacz co się będzie działo. Edytowane 21 Lutego 2016 przez Bart-S
gplaza Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 Witam wszystkich! Pisze tego posta, ponieważ przeczytałem całą encyklopedię i nie znalazłem opisu przypadku jak w moim multi. Być może się przyda Sytuacja taka: Po otwarciu sterownika, zauważyłem pozwierane druciki, nie wszystkie, część z nich stykała się. Porozdzielałem je delikatnie. Połączenia - luty w sterowniku ok. Sterownik wysłałem do Ozorkowa, sprawdzili, potwierdzili - SPRAWNY! Zamontowałem, potem nowy olej CVT około 4,7 l weszło, wg procedury opisanej w multitronic encyklopedia. Jazda autem bez zmian, zrzuca biegi, brak mocy, masakra! Nie do jazdy! Był dzisiaj gość z komputerem, auto podpięte, niestety brak logów , miał autocoma .... Trochę jestem wk....ny na to wszystko, komplikuje się bardziej niż bym sie spodziewał. Kupiłem supercommandera 2.4, Vag k +can, który nie działa w moim aucie. (nie łączy sie z ECU i ze skrzynią, reszta normalnie, a soft jaki używałem to VagCom 311 lub VCDS- lite, lub polski Vag 2.5, żaden z nich nie działa, chart int z ustawieniem 5 również nic nie zmienia) Jak pisałem wcześniej, sterownik który rzekomo był dobry, po wizycie w Ozorkowie, po zamontowaniu nie przyniósł poprawy, przybyło 4 błędy: 17106 18201 17114 18195 18165 18265 prawdopodobnie jeszcze jeden: 65535 Błędy skasowane, auto przejechane, nastepnie pojawiły sie 3: 17114 17106 18201 Adaptacja skrzyni "OK" Sekwencja + - nie działa Tryb awaryjny (po restarcie zapłonu powraca do normy) Brak mocy Na wstecznym moc normalnie. Sprawdzony wybór trybów PRND, każdy wyświetla sie w Autocomie prawidłowo. I teraz coś co mnie zastanowiło - to że podczas jazdy czujniki prędkości obrotowej skrzyni pokazują dane ... jakby były sprawne. Auto dalej chodzi masakrycznie, zrzuca biegi. Rusza jakby z "trójki" i przy 2k - 3k wrzuca "jedynkę" nastepnie muszę przyhamować, obroty 1k i jedzie normalnie, zbliżając się do zakresu obrotów 2k - 3k znowu wpierdziela "jedynke" Miałem kiedys kilka razy tak, że skrzynia jak nigdy nic jedzie prawidłowo, niezbyt wciskany pedał gazu - stopa praktycznie nieruchomo. Raz przejechałem 40 km, reakcja normalna na gaz, skrzynia zachowywała się normalnie, do czasu, zatrzymuję, wrzucam D i d*pa ... :/ Czyżby to wskazywało na kable ??? Obym nie musiał wydzierać skrzyni ... Jakieś sugestie ???
Bart-S Opublikowano 22 Lutego 2016 Autor Opublikowano 22 Lutego 2016 (edytowane) Sterownik został sprawdzony na połączenia elektryczne - są sprawne. Sterownika w firmach naprawiających je nie testuje się na aucie - wykonuje się jedynie weryfikację połączeń elektrycznych czyli jedyną możliwą do usunięcia usterkę. W Twoim przypadku uszkodzeniu mogła ulec sama płytka a dokładniej któryś z układów. Najmniej prawdopodobna wersja ale możliwa - to wiązka elektyczna (przy takim wysypie błędów np. zasilanie). Ostatnia możliwość to uszkodzenie skrzyni - czyli błędy które wyskakują pokazują faktyczny odczyt sensorów. Generalnie w tym przypadku - na czuja, sterownik do wymiany (chociaż bez diagnozy na miejscu nie jestem w stanie określić tego na 100% - nie jestem wróżbitą ). Edytowane 22 Lutego 2016 przez Bart-S
gplaza Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 Generalnie w tym przypadku - na czuja, sterownik do wymiany (chociaż bez diagnozy na miejscu nie jestem w stanie określić tego na 100% - nie jestem wróżbitą ). Takie uszkodzenie sterownika wiąże się tylko z wymianą. Twoje wyczucie problemu, przekonało mnie do podjęcia takiej decyzji. Tutaj konkretnie chodzi o sterownik do multi kod: GEB Podejście mam tylko jedno, ponieważ auto znajduje się w Norwegii. Transport do Polski takiej skrzyni jest możliwy ale wolałbym pominąć tą opcję. Dzięki za załatwienie zastępczego sterownika, mam nadzieję że wgranie softu zakończyło się pomyślnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się